Scudo Sports

Saat&saat'ten saat almaz olaydım!

Muad dib

Daimi Üye
Kayıt
24 Şubat 2015
Mesaj
352
Tepki
188
Şehir
kocaeli
Bisiklet
Orbea
2015 sonunda fossil marka saat aldım. Saat bir süre sonra durmaya başladı. Götürdüm pilini değiştirelim dediler, değişti. Saat durmaktan vazgeçmedi. Yine durdu. Bu sefer teknik servise yolladılar. Saati pazar günü aldım ve yine durduğunu gözlemledim bugün. Aradım hemen getirin bakalım dediler.
Şimdi aynı seyler olacakmış gibime geliyor. Servise gidecek gelecek ve yine duracakmış gibi bir his var.
Sizce tutumum Nasıl olmalı? Fossile mail mi atmalı? Ne yapayım?
Bir hevesle aldık kursağımda kaldı yemin ederim. Lanet olsun..
 
Scudo
ısrarla sıfırıyla deiştirilmesini talep edin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Muad dib
Bunu ısrarla söyleyeceğim de yine servis vs bir seyler bir seyler diyecekler. Canımı sıktılar.
 
En fazla motorunu değiştirirler yenisini ya da parasını vermezler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Muad dib
Kasım 2014'te 4822 sayılı eski kanun değişti, ve ayıplı mal tanımını genişleten yeni 6052 sayılı Tüketiciyi Koruma Kanunu yasalaştı..

Buna göre;

"Tüketicinin, ücretsiz onarım hakkını kullanması halinde malın; a) Garanti süresi içinde tekrar arızalanması," ..... "tüketici malın bedel iadesini, ayıp oranında bedel indirimini veya imkan varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir"

Ki aslında buna gerek bile yok. Madde 8'de ayıplı malın tanımı var:

"...muadili olan malların kullanım amacını karşılamayan, tüketicinin makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar da ayıplı olarak kabul edilir."

Madde 10'da ayıplı mal satışının süresinin 6 ay olduğu da açıkça belirtilmiş:

"(1) Teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihinde var olduğu kabul edilir. Bu durumda malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir. Bu karine, malın veya ayıbın niteliği ile bağdaşmıyor ise uygulanmaz."

Madde 11'de de ayıplı mal ile karşılaşan tüketicinin hakları belirlenmiş:

MADDE 11 – (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,
seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.

Şimdi siz bir şekilde onarım hakkınızı kullanmışsınız. Madde 56'da ona da atıfta bulunuyor, eğer tekrar arızalanırsa Madde 11'deki seçim haklarınız geçerlidir diyor:

(3) Tüketici bu Kanunun 11 inci maddesinde belirtilen seçimlik haklarından onarım hakkını kullanmışsa, malın garanti süresi içinde tekrar arızalanması veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hâllerinde 11 inci maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı tüketicinin talebini reddedemez. Bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.

***

Şimdi bu yazının çıktısını alıp mağazaya gidin, burunlarına sokun..
 
Satarken güleryüz :)
Sorun çıkınca :(
Demekki bu kafadalarmış.Sayenizde öğrenmiş olduk teşekkür ederiz.

Afrikalı arkadaşlardan şaşmayın derim 10-15'e duvar saati gibi kol saatleri satıyorlar :D
 
@Mert E. benim garanti süremin dolmasına daha 1 sene var. ben ilk paragrafta dile getirilen mevzuatı onlara söyleyebilirim. Gerçi buna rağmen hık mık edeceklerdir duşüncesindeyim. Bu başlıkta sürecin nasıl gelişeceğini yazacağım..

"Tüketicinin, ücretsiz onarım hakkını kullanması halinde malın; a) Garanti süresi içinde tekrar arızalanması," ..... "tüketici malın bedel iadesini, ayıp oranında bedel indirimini veya imkan varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir"

 
@omur_ms O kısım aşağıda yazanların biraz özeti..

Siz diyeceksiniz ki, madde 10'a göre bu mal ayıplı, madde 11'e göre de seçim hakkımı kullanmak istiyorum.

"e kullandınız zaten, tamir ettirme hakkını istediniz" derlerse de, gene arıza yaptığını söyleyip madde 56'yı göstereceksiniz.

"Bu arıza biz size satarken yoktu" derler ise, bunu ispat etmelerini söylersiniz, edemezler, ama ısrar edebilirler. O zaman mecburen tüketici heyetine başvuracaksınız.
 
kanunen aynı arıza yüzünden bir ürün 3 kere servise girerse ürünün değişim hakkı doğuyor diye hatırlıyorum.
 
@Erdem C.

Eski kanundaydı o, sayısı da 4 idi..

Eski kanun:
Garanti sürecince cihaz aynı arızadan 1YIL içinde 4 defa teknik servise gitmesi durumunda kullanıcı 4 seçimlik hakkını kullanabilir.

Yeni kanun:
Tüketicinin, ücretsiz onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; Garanti süresi içinde tekrar arızalanması,Tamiri için gereken azami sürenin aşılması, tamirinin mümkün olmadığının, yetkili servis istasyonu, satıcı, üretici veya ithalatçı tarafından bir raporla belirlenmesi durumlarında; tüketici malın bedel iadesini, ayıp oranında bedel indirimini veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir.

Sayı falan yok. Tamir edemiyorlarsa tekrar 11. maddede belirtilen seçimlik hakları doğuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Muad dib
@Candan Biberci
:D hastayim ekonomi felsefelerine canim benim :D
 
Saat sorunlu olabılır baska model alın benım basıma soyle bısı geldı.

2007 de ustunde 2005 yazan saat aldım swach 2010 da bozuldu saat ayarlama yerı surekli bozuldu artık terden sudan bılmıyorum ama bozuldu donmemeye basladı sonunda cop oldu. Daha sonra evlenecegım (2012) zaman aynı saat aldırttım 1 sene sonra aynı sorun oldu ve gerı getırdım aldıgım yere gonderdıler ve yenısı yada baska bısı ıle degısın dedıler bende baktım bunların hepsı boyle demek dedım baska model aldım suan sorunsuz :D
 
Hemen lânet okumayın, sıkmayın tatlı canınızı, altı-üstü bir saat. Bulunur bir yolu.
 
Geri