Saat&saat'ten saat almaz olaydım!

Emre Yönlüer

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2010
Mesaj
2.725
Tepki
2.174
Şehir
Eskişehir
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Trek
@omur_ms Bisikletçi olduğunuz için Casio Protrek öneririm...Pusula var Barometre var Termometre var Altimetre var Güneş enerjisi var....Var da var:harika::harika:Ne o öyle Fossil Mossil:D:D
 
Scudo

TurgutU.

Üye
Kayıt
10 Mayıs 2016
Mesaj
3
Tepki
0
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Turgut
Saat&Saat garanti konusunda tam bir klasiktir, üzgünüm ama sizin saatiniz hakkında da beni yanıltmamış. Düzelse bile verdiğiniz saati asla zamanında geri alamazsınız en iyi ihtimalle 2 hafta bekletip iade ederler ve hep bir bahaneleri vardır.
 

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.999
Tepki
25.898
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Bizim toplumda garantili urun alindiginda sanki urunun bozulmama garantisi varmis gibi bir algi var. Bu durumu cok garipsiyorum...

Bu urun nasil bozulur? Pisman oldum. Keske almasaydim. Hani garantiliydi?

3 kez ayni sorundan gidecek, tuketici mahkemesinden para iadesini alacaksiniz. Hicbir firma bu kanun maddelerini gosterdiginizde "aa tamam hemen iade alalim" demez. Urunu alip servise yollar
 
  • Beğen
Tepkiler: Muad dib

MertAG

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Ağustos 2014
Mesaj
835
Tepki
588
Yaş
32
Şehir
Antalya
Bisiklet
Kron
Bende 3 sene önce armani aldım 2. el gittigidiyordan gayet sorunsuz çalışıyor tavsiye ederim ama ben epey kovaladım çakma olmasın diye..
 

Muad dib

Daimi Üye
Kayıt
24 Şubat 2015
Mesaj
375
Tepki
315
Şehir
kocaeli
Bisiklet
Orbea
@Serkan Mıstınoğlu Açıkçası ürünü alırken ne markasına ne de aldıgım yere takıldım. ürünü begendim aldım ve cıktım. marka ve satıcı bilindik yerler oldugu için de negatif durumlarda cok muzdarip olmam diye dusunmustum. elbette sorun olabilir, biraz da şansadır bu ürünler ama, kurumsal bir yerden ürün alıyorsanız, herhangi yasanılan negatifliklerdeki tutumları bence irdelenmesi gereken bir konudur. belki umdugumdan daha iyi gececek aksam ki goruşme ama sergiledikleri davranış hiç iyi gececek gibi değildi. göreceğiz..
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner

ercst0rm

Forum Demirbaşı
Kayıt
4 Ağustos 2015
Mesaj
576
Tepki
694
Şehir
İstanbul
İsim
Ercüment
Bisiklet
Specialized
icine sinerek aldigin bisey burnundan geliyosa sasma kardes elinden geleni ardina koyma net bi sekilde yeni urun talebinde bulun, bu isin doruk noktasi ozellikle kurumsal firmalarda sogudum kelimesidir bilginize .
 
  • Beğen
Tepkiler: Muad dib

Mert E.

We create Chemistry
Kayıt
19 Ocak 2014
Mesaj
1.502
Tepki
3.598
Yaş
43
Şehir
istanbul
Bisiklet
Giant
@Serkan Mıstınoğlu

Ben anlamadım, garanti süresi ürünün bozulmama garantisini vermiyorsa neyi veriyor? Yahu garanti o demek zaten. "Ben sana bu üründen bu süre boyunca yararlanacağın faydanın azalmayacağını garanti ediyorum".. Demek.

Yararlanacağın fayda azalırsa ne olacağını da devlet yasayla güvence altına almış.

6 ay içinde bozulursa tercihlerden birini seçersin (değiştirme veya para iadesi dahil) diyor. Garanti süresi boyunca da aynı arıza tekrar ederse gene tercihlerden birini seçersin diyor. Aksini yapmaya çalışan da yasaya karşı suç işlemiş oluyor.

Koyun olmayın. Az biraz uğraştırır belki ama hakkınızı arayın.

Devlettir size bu güvenceyi veren ve devlet üstünde hakkınız var. Saat hakkınızdan yaşam hakkınıza kadar.
 

sspl

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Aralık 2011
Mesaj
2.042
Tepki
2.774
Yaş
31
Şehir
İstanbul
İsim
Emre
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Carraro
@omur_ms diğer mesajları okumadım da aynı hatadan 3 defa servise götürürseniz ve hata çözülmesse ürün değişimi ya da para iadesi hakkınız var belki diğer arkadaşlar bahsetmiş olabilir. ben bir telefonumu üst modeli ile değiştirmiştim böyle bi şey yaşayınca
 

The UGUR

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Ocak 2015
Mesaj
2.274
Tepki
2.174
Yaş
28
Şehir
ankara
İsim
Uğur
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Ders alacak bir şey yok Fossil konusunda.Nacar? :D Saat&Saat'ten aldığım Fossil saatimi hiçbir sıkıntı çıkarmadan değişim yapmışlardı sizdeki gibi durma durumunda.Yardımcı olacaklardır.3-5 kuruş'a tenezzül edip müşteriyi harcamazlar.Ayrıca, 2 adet G-Shock takıyorum.Casio satan yerleri de biliyoruz Sirkeci'de.Nasıl diyebiliyorsunuz Saat&Saat'e göre iyiler, ilginç.
 

DKN

Daimi Üye
Kayıt
18 Şubat 2016
Mesaj
232
Tepki
148
Şehir
İstanbul
İsim
Doğu kan
Başlangıç
1988—89
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
bence mağazada suç bulmayın sattığı marka kendi adıyla ürettiği bir marka değil neticede. önceki gün hoşuma giden bir modeli sormak için girdiğimde oldukça ilgiliydiler güzel kurumsal bir firma ancak uzun süre düşündükten sonra içimden bisiklet alırım deyip çıktım :D
 

Zekeriya Çab

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2014
Mesaj
1.083
Tepki
1.657
Şehir
İstanbul
Fosil yada başka bir şey saatler hep Çin malı içi dışı her yeri anca swiss made olanlar hariç vermeyin şu saatlere 200-300 tl.
Reklamcıyım iyi bir marka için Çek'im yapmak adına herhangi bir dükkanda fosilsen tut Adidas'ına kadar bir sürü markada göreceğiniz saatlerden 170 adeti adıma zimmetlediler aldım saatleri çektim fotoğraflarını işim bitti yaptığım işin parasını havale ettiler. Bende gelin alın saatleri dedim 1,5 sene kimse uğramadı istemdi bende dağıttım eşe dosta hatta alıp pil taktırıp bu çalışmıyor diye geri getiren oldu yenisini verdim. En sonu 20-30 tane kaldı tanesini 10 tl den zenci saatçiye sattım o Fatih'ten tanesini 15 alıyormuş sayemde tezgahı şenlendi.
 

Hastateker

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Ocak 2016
Mesaj
801
Tepki
772
Şehir
Ankara
İsim
Osman Özgün Yıldız
Bisiklet
Trek
Hocam geçmiş olsun da.
Pilini değiştirirken iç mekanizmasını değiştirmiş olabilirler mi?
 

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.999
Tepki
25.898
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
@Mert E. anlamamanıza şaşırmadım :)

Siz bir üretici olsanız, fabrikanızdan çıkan bir ürünün "bozulmama garantisini" neye dayanarak verebilirsiniz? Ürünün 2 yıl boyunca bozulmayacağından, tıkır tıkır çalışacağından, hiçbir parçasının eskimeyeceğinden ve performansını kaybetmeyeceğinden nasıl emin olup "2 yıl bozulmama sözü" verebilirsiniz?

Veremezsiniz. (muhtemelen yine anlayamacaksınız ama açıklamaya devam ediyorum; anlayanlar için)
Söz konusu ürünler birer "kul yapımı" olduğu için bozulup bozulmayacaklarını bilemeyiz. Asla da bu garantiyi veremeyiz. Sözünü ettiğimiz "garanti", bir taahhüttür. Neyin taahüdüdür? Ürünün 2 yıl boyunca "çalışır durumda tutulacağı" sözüdür. Bu ne anlama geliyor? Üründe bir problem olduğunda bana getir, ben bu ürünün aksaklığını ücretsiz olarak giderip, sana ürünü geri vereceğim demektir.
Bu bir sözleşme gibidir. Ben sana bu ürünü 2 yıl boyunca çalışır durumda tutacağıma "söz veriyorum". Ama bu ürün bozulmayacak demiyorum. Diyemem. Bozulup bozulmayacağını bilemem çünkü.
 
  • Beğen
Tepkiler: KırmızıBereli

domino.tr

Üye
Kayıt
11 Nisan 2016
Mesaj
72
Tepki
87
Yaş
44
Şehir
istanbul
İsim
Orhan T
Bisiklet
Ghost
Saat saat sıkıntı, çok bulaşılmaz. Piyasa saati satar çin malı. Saat için imkan varsa swiss made yoksa japan made den şaşmayın derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: metinnitem1

metinnitem1

Aktif Üye
Kayıt
29 Nisan 2012
Mesaj
114
Tepki
103
Yaş
47
Şehir
ANTALYA
Bisiklet
Bisan
Eşimin saatinin pili garanti süresi içersinde bitmişti(Tissit).Olabilir mi?Evet normaldir.Ne kadar süre rafta bekledi vs bilemem.Pilin değişimi için fatura istediler. Yanımızda olmadığını söyledik.İşlem yapamayız dedi saati aldığımız bayi.Bu devirde fatura veriyorsun ama arşivinden bulamıyorsun!Bize verilmesi vaad edilen saatin kutusunu sorduk.Eeeee, kem küm,gak guk.Bulduk evden sonra da 3 hafta süre içersinde gitti geldi saat.Firmadan pek haz etmem açıkçası.
 

çağrı can

Daimi Üye
Kayıt
20 Temmuz 2014
Mesaj
347
Tepki
184
Şehir
ankara
Bisiklet
Mosso
Bozulan saat olsun, hayati bir mesele değil. Elinde sonunda hallolur. Ben bilgisayarım için üç dört ay uğraşmıştım ki yokluğu büyük sıkıntı, tamirini bir gün geciktirdiler yasal hakkım olarak para iadesi aldım. Canınızı sıktığınıza değmez
 

Mert E.

We create Chemistry
Kayıt
19 Ocak 2014
Mesaj
1.502
Tepki
3.598
Yaş
43
Şehir
istanbul
Bisiklet
Giant
@Serkan Mıstınoğlu

Anlamamam normalmiş şu durumda :D

Zira 1950'lerden kalma esnaf düşünceleriyle yorumluyorsunuz olayı, oysa günümüzde tüketici hakları da, garanti ve kalite şartları da çok farklı seviyelerde.

Bozulmama sözü nasıl verebiliriz? Tabii ki de verebiliriz, zaten verilen bu söze de "garanti" deniyor. Bunu sağlamanın da yolları var, daha iyi kalite kontrol, daha iyi süreç yönetimi, daha iyi tedarikçi ve malzeme seçimi... liste uzar gider.

Elbette, bozulup bozulmama riski her zaman olduğu için tüketiciyi koruyan garanti belgesi denen şey ve yaptırımları var. Öyle olmasa, herşey tıkır tıkır çalışacaksa zaten niye garantiye ihtiyaç olsun?

Söylediğinizin aksine, satınalınan eşya veya hizmetten edinilen faydanın hiç bir şekilde azalmayacağının temin edildiği sürece garanti deniyor zaten. Bu garanti süresini de gene tüccar veya üretici belirlemiyor, devletin şart koştuğu bir asgari garanti süresi mevcut.

Bu sürenin tanımını da koşullarını da siz, ben veya alicengiz esnaf veya üretici yapmıyor. Bunlar devlet tarafından belirtilen standartlar ve açık açık kanunla yasalaşmış şeyler. Hiç de öyle yazdığınız gibi "Üründe bir problem olduğunda bana getir, ben bu ürünün aksaklığını ücretsiz olarak giderip, sana ürünü geri vereceğim" birşey değil.

Ne diyor devlet?

- Tüccar/Üretici efendi, ayıplı malı açık açık ayıplı olduğunu söylemeden satamazsın.
- Tüketici satınaldığı mal veya hizmetten ilk 6 ay içerisinde faydalanamaz veya beklenen faydadan azını sağlarsa malı ayıplı sattığını kabul ederim, tüketici kanundaki madde 11'de belirlenen seçim haklarından birisini (değiştirmek dahil) kullanabilir. Değiştirmek istiyorsa değiştireceksin.
- Tüketicinin garanti süresi içinde iki kez aynı arızadan tamire gönderdiği mal veya hizmet varsa ilgili madde 11'deki seçim haklarından birisini (değiştirmek dahil) kullanabilir. Değiştirmek istiyorsa değiştireceksin.

Tüccar veya esnaf istediği kadar "ben tamir edeceğime söz veririm hacit, o kadarı gelir elimden" desin.. Kanun açık, yasa açık.. Uygula(t)ması tüketiciye bağlı.

Bu işler sözle, yeminle, senetle sepetle olmuyor artık. Alışveriş dediğimiz şey ticari bir akittir ve garanti de "bir sözleşme gibi" değildir, karşılıklı bağlayıcılıkları bulunan bu akdin sözleşmesinin bir parçasının ta kendisidir.

Bu işin bir de "bir tık" üstü var ki ona da müşteri memnuniyeti deniyor.

İki tane örnek vereyim, canlı örneği olduğum. Beraber çalıştığım bir arkadaşa hediye edilen Traser marka bir saat var. İsviçre malı, otomatik, yaklaşık 15 yıldır kullandığı, uzun yıllardır sürekli kullandığı için de kozmetik olarak eh işte bir durumda saat. Kadranlarında tritium denilen radyoaktif ama sürekli parlayan bir malzeme mevcut (fosforlu kadran gibi değil, aylarca ışık görmese bile kadranları ışıklı gibi pırıl pırıl parlıyor)

Saat geç kalmaya başladı, güzel ve özel bir saat olduğu için de arkadaş burada bir saatçiye vermek istemedi İsviçre'deki merkezine yazdı, saati göndereyim, siz tamirini yapın, parası neyse havale edeyim, geri yollayın, diye. Gönderin bakalım demişler; gönderdi. 1.5 ay sonra saat geri geldi, tamir edilmiş, düzgün çalışan, temizlenmiş, çizik yerleri cilalanmış, pırıl pırıl yapılmış. Yanında içindeki kapasitörün değişmesi ve yapılan diğer işlemler hakkında kısaca bilgi veren bir teşekkür kartıyla.

Arkadaş geri mail attı, tamir ücretiyle ilgili bilgi almak için, ne ücreti dediler; ücret mücret yok, iyi günlerde kullanın.

Bir başka örnek..

Almanya'ya iş seyahatlerim sebebiyle sık gidiyorum, bir yaz başı seyahatte, yaz tatilinde giyerim diye Birkenstock terlik aldım. Sonra yurda dönünce tatile gittim, ama bilen bilir Birkenstock'ları biraz büyük almak gerekiyormuş, benimki rahatsız edecek şekilde küçük geldi, başka adam gibi terliğim olmadığı için iyi kötü kullandım ama..

3 ay sonra, sonbahar başında gene bir Almanya seyahati hasıl oldu, yaz tatilinde giydiğim terlikleri aldım yanıma, mağazaya gittim tekrar, dedim böyle böyle, ben bunları aldım, tatilde de kullandım ama küçük geldi bunlar bana.

Bayağı da belli kullanıldığı, de git ulan diyecekler sanıyorum.. Tabii dediler, o modellerden şurda var, bir numara büyüğünü alabilirsiniz. Sevindirik oldum, tam ayrılıcam, bir saniye dediler paranızı unuttunuz. Ulan ne parası??

Bu ürün indirime girdi dediler, sizin aldığınız fiyattan 9 Eur daha ucuz şu anda. O indirim farkını size vermemiz lazım..

Yaşanmış hikaye bakın bunlar..

Peder beyin anlattığı bir örnek..

70'lerde İngiltere'ye gidiyor peder, öğrenci olarak. Canı çikolata istiyor, bir büfenin önünde çikolata alacak. Aynı marka, aynı tip, tıpatıp bir çikolata, biri 0.60 pound, diğeri 0.65 pound. Büfedeki adama soruyor, bunlar aynı çikolata, niye fiyatları farklı? Yanlışlık olmuş herhalde. Büfeci diyor ki, o çikolataların fiyatı değişti, 0.60 pound olanlar fiyat değişmeden önce gelenler.



Yıllarca tüketiciler olarak ümüğümüze kadar yolunduğumuz için, acayip geliyor bunlar, oysa dünyada artık uygulamalar tüketicinin lehine. Yok öyle "abicim garantisi benim bu cihazın, bir şey olursa getir" demeler, daha aldığının 3. saati cihaz patlayınca, "hocam sen ama yanlış yapmışsın, içini açıp tamir ettirmemiz lazım şurdaki elektrikçide" cevabını almalar..
 

Mennan

Üye
Kayıt
26 Nisan 2016
Mesaj
13
Tepki
5
Şehir
İstanbul
İsim
Mennan
Bisiklet
Sedona
@Serkan Mıstınoğlu Merhabalar, ben forumda yeniyim. Konunun ilgilisi belki dostunuzdur belki çok anlayışlı biridir. Ancak bir forum moderatörünün bu tür yakışıksız ifadeler kullanmasını hiç hoş görmüyorum. Ben burayı oldukça seviyeli bir yer olarak görmüştüm. Bu durum umarım münferit bir olaydır. Ama derseniz ki bu tür yazışmalar "moderatörler" tarafından ara sıra yapılabiliyor o zaman ben bisiklet konusunda aradığım forumda değilim demektir. Üç gün sonra en ufak bir tartışmada bana da "anlamamanıza şaşırmadım", "yine anlayamacaksınız ama" gibi bir şeyler denebilir demektir.
 

emre önen

Daimi Üye
Kayıt
29 Aralık 2013
Mesaj
295
Tepki
461
Şehir
amasya
Bisiklet
Motobecane
casiodan şaşmam
-acayip sağlam
-uygun fiyatlı
-servisi yaygın
-daha ne olsun
 

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.999
Tepki
25.898
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
@Mert E. uzun süredir fazlasıyla bu işin içindeyim :) duygularınızı çok iyi anlayaibliyorum. insanların "garanti de garanti" diye çok bağırdıkları oldu suratıma :)

verdiğiniz 2 örnek olan,
-isviçre üretimi birkaç bin dolarlık saatin servis anısını,
-almanyadaki bir firmanın servis anısını
paylaşmanız yüreklere su serpemez, çünkü Türkiye örneğinden çok uzaklar.


Üzgünüm ama sadece kağıt üzerinden konuşuyorsunuz. Maddeler yazıyorsunuz. Evet olması gerekenlerden bahsediyor olabilirsiniz. Ama hangi ülkede yaşadığımızı unutuyorsunuz. Şu an, şu dakikada tüketici hakları mahkemesinden cevap bekleyen on binlerce insan var. Neden 10 aya kadar süren bu davalardan sonuç bekliyor bu insanlar? Sizdeki akıl onlarda yok mu? Alsınlar ellerine bu maddeleri, götürüp satıcıya isteklerini yaptırsınlar :) yok öyle bir dünya malesef.

Bahsettiğim her şey yaşanmış ve tecrübe edilmiştir. Ve Türkiye'de geçmektedir.. İsviçre yapımı saat örneği çok abes oldu.. İphone 6 Plus'ı servise yollamak gibi bişey. Onun da bilgisini vereyim, iphone gibi Çok pahalı firmalar telefonları tamir etme taraftarı değildir. Genellikle yenisi ile değiştirirler. Çünkü siz zaten o cihaza ederinin 3 katı para vermişsiniz... En sık görülen problem home tuşu bozulmasıdır iphone'lerde. Ve servise götürdüğünüzde yenisiyle değiştirirler. Sizi bekletmezler, bahane üretmezler, size kabahat bulmazlar. Çünkü siz maliyeti 200 dolar olan bir cihaza zaten 1000 dolar vermişsinizdir, firma da bunun farkındadır ve sizi mağdur etmez. Aynı isviçre yapımı saat gibi :)

Biz burda ne yazarsak yazalım söz konusu fossil saat 3 kez servise gidecek ve ardından tüketici mahkemesine başvurulacaktır. Bu ülkede başka bir rüya yok. İsterseniz saat&saat'in genel merkezine şikayet yazın, isterseniz şikayet var.com'a yazın. Yetkili gelecek, size saatin servise gönderileceğini, prosedürün bu olduğunu söyleyecek.

Avrupada refurbished kavramı var, orada iade hakları da tüketici hakları da çok farklı. 2 yıl kullandığın telefonu koşulsuz iade edebiliyorsun. Adam o telefonu sıfırlayıp tekrar satıyor (refurbished ürün)

Türkiye'de bu konuda iyimser olmak hayalcilikten başka bir şey değil