HakanAydn
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 21 Ocak 2020
- Mesaj
- 2.399
- Tepki
- 6.162
- Şehir
- Mugla
- İsim
- Hakan
- Başlangıç
- 2019—20
- Bisiklet
- Specialized
- Bisiklet türü
- Şehir - Tur
Şöyle bir durum var, anladığım kadarıyla rulmanların malzeme ve işçiliği fiyatını çok etkiliyor. Motosikletimin gidon furş rulmanları şekil ve ebat olarak çin malı bir motosikletinkine çok benziyor, oysa çin olan 30-40 tl, hondanın ntn marka orjinali 600 tl. Göbekteli o küçücük rulmanın binlerce km 130 kg yi (dörde bölmeliyiz sanırım toplam rulman sayısı) kırılmadan hemen hiç aşınmadan taşıması gerek, üstelikte küçüklük ve hafifliktende ödün vermemeli. Mantığım çok kaliteli ve dolayısıyla pahalı olmaları gerektiğini kabul ediyor. Zira çin malı rulmanların ne kadar çabuk deforme olduklarını biliyorum. Yani yine aynı nokta, "ne kaar ekmek o kaar köfte"..lükse giriyor...Yorumum bu yönde ama mühendis bir arkadaş "aynılar" da diyebilir... Belki psikolojik, o kadar parayı verince..😁Rulman dediğimiz aslında endüstriyel ürünlerde o kadar sık kullanılan ve maliyeti düşük bir parça ki. Dolayısıyla neden bisiklet göbeklerinde daha sık karşılaşmıyoruz düşündürücü.


Mühendis bey bari siz şunu "r" li söylemeyin..motosiklet...Gerisi boş muhabbet...Biz ne diyoruz sen nerelerdesin...Bu kafayla uzay mekiğim bozuldu desem onada aynı cevabı verirsin sanırım, "elinden geliyorsa zamanında bolsa yapıver"...Yahu şanzımanda da rulman var..Arabanın şanzımanindaki rulmanıda mı yapabilmeliyim emekli vs yim diye...Limiti ne olmalı sıradan bir vatandaşın? Zamanım olsa ne olmasa ne...Kaportacıdamı olabilmeliyim mesela? Bakalım buna cevabını çok merak ettim..Ya da boşver aman neyse..motorsiklet
diyince bu işi kendin yapmadığını anlamışım. (Oysaki ekipmansız da olsa yapabildiğini düşünmeliydim evet). Ve üstüne "adam istediği fiyattan kilit yapıyor" u okuyunca, yani fazladan para verme (diğer bir tabirle, kazık yeme) diye kendin yapabilirsin demişim. Bunun adı da "öğüt vermek" oldu. Büyük saygısızlık yapmışım tüh yazıklar olsun bana.Motosiklet gidonu için ekipmanım yetersiz..Bunlar 4 senelik orjinalleri...
Bence yanlıș düșünüyorsun hocam, vidalı tip dișlileri sökmek zulüm oluyor insana. Benim görüșüm hiçbir turcu onunla uğrașmak istemez ki vidalı göbeklerde en fazla 7'li sistem kullanabiliyorsunuz. Günümüzün güncel tur bisikletlerinde vidalı göbek bulmak pek olası değil, ciddi manada yapılmıș hiçbir tur bisikleti ( Șehir bisikletinden bahsetmiyorum, tur amacıyla yapılmıș olanlardan bahsediyorum) giriș seviyesi donanım kullanmaz.@denizt Ucuz kaset göbekler, bilyalı oluyor. Ucuz (200 tl altı) rulmanlı kaset göbek maalesef yok. Bulduğum en ucuzu quando'nun, 400 tl civarı fiyatı var, beyaz, 32 telli ve disk uyumlu. Onu alsam, elimdeki bütün çemberler 36 delik. 32 delik çember takımı almam gerekiyor. Ayrıca tornacıda disk bağlama flanşını yok ettirmem ve boyasını söküp polisaj yapmam gerekecek. Klasik bisiklette kadro hariç herşey metalik renk olmalı, böyle bir takıntım var.
Vereceğim ekstra paraya ve emeğe değecek mi onu ölçüp biçiyorum kısacası.
@HakanAydn Seninkinin rulmanlı kaset olduğuna emin misin? Sadece üst seviye yol bisikletlerinde kullanılan bir şey rulmanlı kaset. Tur bisikletlerinde bakım kolaylığı bakımından bilyalı kaset kullanıyorlar.
Kusura bakmayın hocam, özür dilerim. Ben yanlıș anlamıșım gibi duruyor.@Heicks Ben tur bisikletlerinde vidalı göbek kullanılıyor demedim, bilyalı göbek kullanılıyor dedim arkadaşım. Vidalı (Freewheel)-Kaset (Freehub) ve Bilyalı-Rulmanlı farklı konular.
Yeni șeyler öğreniyorum, bundan sonra rulman li sistemler kullanmaya daha fazla özen göstermeliyiz galiba. 🙃 Çizim güzel olabilir, tabi size zahmet olmazsa. 🙃@Heicks Rulman, serbest bilyalıya kıyasla enerji bakımından kaybı az oluyor. Yani daha az sürtünmeli. Bi ara sebebini basit bir şekilde anlatan bir çizim koyabilirim foruma. Tur bisikletleri bakım gerektirebiliyor, yüklü ve ağır bisikletler olduğu için, ayrıca adı üstünde tur yapıldığından yani toprak, taşlı, her türlü zeminde gittiği için bilya kırılması meydana gelebiliyor. Issız bir yerdeyken göbeği açıp yeni bilya koymak gerekebiliyor.
Eski bisikletimde rubleyi sökemedim bundan birkaç ay önce, dișliye taktığımız anahtarın dișleri kalmadı artık. Cidden yılların sıkıșmıșlığı olsa gerek, hala o șekilde duruyor. Daha önce hiç denk gelmemiștim 7'li sayıların üzerindeki vidalı dișlilere, turda bulması da sıkıntılı bir durum olabilir. 🙂@Heicks Geçen mesajlarımda da söylediğim gibi vidalı rubleler 10 vitese kadar çıkabiliyor. Yanlız Türkiye'de şimdilik en fazla 8 li 13-32t ve 13-28t bulunabiliyor. Geçenlerde 9 viteslisini sahibinden.com'da bir ilanda görmüştüm. Bir ekleme daha yapayım eğer sıkıştıysa sökmesi gerçekten zor olabiliyor ama bir tur bisikleti toplayacak olsam ya göbek vitesi ile ya da vidalı göbeklerle toplardım. Rubleyi taktığınız zaman paso alanına bir miktar gres sürerek asgari ölçüde sıktığımızda sökerken de problem yaşayacağımızı zannetmem. İki türlü de rubleyi sökmek istediğinizde yanınızda 8-10 numara kurbağacık ya da uygun büyüklükte bir anahtar olması gerekiyor.

