yusuf_1977
Üye
- Kayıt
- 10 Nisan 2017
- Mesaj
- 14
- Tepki
- 22
- Yaş
- 47
- Şehir
- İzmir
- İsim
- Yusuf
- Bisiklet
- Kron
Merhaba herkese , yakın zamanda depoda atıl vaziyetteki Bisan Eldorado bisikleti yeniden toplamaya karar verdim . Komple söktüm ve parçaları benzine yatırdım , tekerlek göbeklerinde bilyalı sistem var. Her yatakta 9 bilya mevcut ,karşılıklı her tekerlekte 18 bilya var. Onca yıla rağmen sistem sorunsuz hasarsız bilyalarda gram yağ kalmamış ancak sapasağlamdı. Yeni Lityum gres ile beraber yeniden sorunsuz topladım montajını yaptım. Burada dikkatimi çeken bilyalı sistemde bilyaları yataklayan somunları ideal oranda sıkmalı. Bisikletin akıcılık oranı bu sıkma oranınıza göre değişiyor. Bunu biraz deneyimleyerek buldum. Rulmanlı yataklarda böyle bir ayar yok doğal olarak daha az tecrübe gerektiriyor. Bisikleti komple elden geçiriyorum kadronun boyası yeni bitti yavaş yavaş vites sistemine geçeceğim oradan da en son lastikleri beyaz yanaklı şehir lastikleri ile değişecek ve fren sistemi elden geçecek. Bisikletle uğraşan herkese bir kere komple söküp takma olayını tavsiye ederim. Eski bisiklete bakış açınız komple değişiyor . Kron XC150 bisikletimde rulmanlı göbek var sökünce yapabileceğim tek şey yeni rulman alıp takmak yani düşündüğünüz zaman bana bilyalı sistem daha avantajlı geldi rulmanın ne durumda olduğunu anlamak çok kolay değil.Ama bilyalı sistem kontrolü kolay ve zahmetsiz.








