meren12
İlanıma göz at??
- Kayıt
- 10 Haziran 2019
- Mesaj
- 92
- Tepki
- 78
- Şehir
- Denizli
- İsim
- Muhammed Eren Çınar
- Başlangıç
- 2008—09
- Bisiklet
- Sedona
- Bisiklet türü
- Şehir - Tur
32/14 dişliyle 40-45 km hız mı yapıyorsun ben mi yanlış anladım acaba. 42/14 de 45 üstü hızlarda. ben 48/13 dişliyle 30 u geçmek için bayaa bi asılmam gerekiyor demek ki bendeymiş sorun@ByRe4L
Ben 7 senedir aynı oranları kullanıyorum . Aynakol dişlilerini belirli durumlara göre kullanıyorum . 22t yi yokuş çıkarken ve aşırı ivmelenme istediğimde kalkışlarda kullanırım . 32t yi genelde şehir içinde kullanırım arka rubleyle beraber 40-45 km civarını görmememi sağlar . Hem yorucu olmaz . Çok nadir ise 42 t yi kullanırım arasıra kendimi kaptırırsam 45 km in üstü hızlara çıkmak için kullanırım fakat dağ bisikleti bu kondisyon ister daha da gitmez.
Aynen öyle ön 32 arka 14 dişlide 45 ve üstü yapılabiliyor . Elektrikli geçerken öğrenmiştim . Ben 50 kilodayım yalnız siz kaç kilodasınız ?32/14 dişliyle 40-45 km hız mı yapıyorsun ben mi yanlış anladım acaba. 42/14 de 45 üstü hızlarda. ben 48/13 dişliyle 30 u geçmek için bayaa bi asılmam gerekiyor demek ki bendeymiş sorun
Tecrübeli birisine benziyorsunuz. Kilonun konuyla alakası nedir? 27,5x2 lastikle 32/14 oranda 45 km hız için 152 kadans gerekiyor. Bu sizin gibi 50 kilo birisiyle benim gibi 90 a yakın birisi için farklı mıdır? Hesapladığım sitede kilo sormuyor da onun için merak ettim. 150 kadans yapılamaz mı? Yapılır ama bence sürdürülemez anlık olurAynen öyle ön 32 arka 14 dişlide 45 ve üstü yapılabiliyor . Elektrikli geçerken öğrenmiştim . Ben 50 kilodayım yalnız siz kaç kilodasınız ?
Asıl mevzu bu galiba . Bir de yüksek devir çevirmeyi sever , kalkıştan itibaren her vitesi kullanırım .
kadansın ne olduğunu bilmiyorsunuz sanırım. öncelikle onu öğrenin@a.erkan öncelikle ben 26x2 kullanıyorum. Sen 27.5x2 büyük lastiğin yuvarlama direnci daha fazladır yani daha zor yuvarlanır . Bana göre fazla kuvvet uygulamana sebebiyet veren ilk etmen . İvmelenin formülüne bakacak olursak a = F/m yani ivme kuvvetin kütlesinin oranına eşit. Sen yüksek kadans çevirsen dahi 90 kilo olduğun için etkisi daha az olacaktır . Ben 50 kiloda olduğumdan daha yüksek hızlara çıkarken senden kat kat daha az kuvvet uygularım bu da benim 45 km yapabilmemi açıklar .
İkimizde 200 N ' luk kuvvet uygulasak benim ivmem 4 m/s olurken senin ki 2.2 m/s olur .
Hem daha yüksek hızlara çıktıkça rüzgar daha fazla fren yaptırır .
Sana tavsiyem koşu yapmandır . Bisiklet sadece belli kas gruplarını çalıştırır koşu ise çalışmayan kas gruplarını da çalıştırır . Yemekte bol su içmeyi ihmal etme . Suyla karnını doyur .