Rubledeki dişli sayısının önemi?

meren12

İlanıma göz at??
Kayıt
10 Haziran 2019
Mesaj
92
Tepki
78
Şehir
Denizli
İsim
Muhammed Eren Çınar
Başlangıç
2008—09
Bisiklet
Sedona
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@Şeffaf
Usta dün güzel sallamışım. Biraz araştırdım ve 11/40’ın hatta 11/50’nin mümkün olduğunu öğrendim. Belki biliyorsundur ama bilmiyorsan umarım yardımcı olurum:
 
  • Beğen
Tepkiler: Şeffaf
Scudo

hgercek

Daimi Üye
Kayıt
12 Eylül 2018
Mesaj
302
Tepki
840
Yaş
37
Şehir
istanbul
@meren12

O kadar ugrasmaya gerek yok. Adamlar tertemiz tek aynakol yol grup seti yapmis.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: meren12

meren12

İlanıma göz at??
Kayıt
10 Haziran 2019
Mesaj
92
Tepki
78
Şehir
Denizli
İsim
Muhammed Eren Çınar
Başlangıç
2008—09
Bisiklet
Sedona
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@hgercek
@hgercek
bütçe bütçe bütçe
 
B

BF Okuru

Misafir
Yol bisikletinden örnek vereyim..
Bende 12-25 kaset var bisikletim triban 500.. Ön ise 34 39 50
kron rc 1000de ise 14-26 bilmem ne var.. Ön ise 34 - 50
Ben 2 ye 1 oranında 45kmh-50 hız yaparken pedalım boşa dönmiyecek..
kron rc 1000de ise 35 40 civarında boşa dönecek yani
hız olarak ve yokuş çıkmak için önemli..
 

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
4.091
Tepki
12.168
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
@epixmerix
2'ye 1 dişli oranı ile saatte 50 km hız yapabilmeniz için kadansınızın 200 falan olması gerekir.
 
  • Hahaha
Tepkiler: meren12
B

BF Okuru

Misafir
@Murat B.
Evet Saglıksız bir kadans olacaktır. Dizlere de zarar verektir muhtelemen..

Neye gülüyorsun anlamadım güleceksen senle iyi dalga geçerdim..
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:

Trip21

Üye
Kayıt
13 Haziran 2018
Mesaj
1
Tepki
1
Yaş
62
Şehir
İzmir
İsim
Aydın gülhan
@Gökhan Akkaya 7 vitesi 9 yaparak hiç bir şey elde edemezsiniz. Hızlı gitmek istiyorsanız yine 7 li ruble ama rublenin en küçük dişlisi 11 tırnaklı olsun .Yukarıda Suat bey gayet mükemmel açıklamış. Hem hızlı gidip hem rampada rahat edeyim derseniz 11-32T 7li ruble var.schmano nun.
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman

a.erkan

Forum Demirbaşı
Kayıt
15 Ekim 2018
Mesaj
410
Tepki
791
Yaş
46
Şehir
Dünya
İsim
Erkan
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@ByRe4L
Ben 7 senedir aynı oranları kullanıyorum . Aynakol dişlilerini belirli durumlara göre kullanıyorum . 22t yi yokuş çıkarken ve aşırı ivmelenme istediğimde kalkışlarda kullanırım . 32t yi genelde şehir içinde kullanırım arka rubleyle beraber 40-45 km civarını görmememi sağlar . Hem yorucu olmaz . Çok nadir ise 42 t yi kullanırım arasıra kendimi kaptırırsam 45 km in üstü hızlara çıkmak için kullanırım fakat dağ bisikleti bu kondisyon ister daha da gitmez.
32/14 dişliyle 40-45 km hız mı yapıyorsun ben mi yanlış anladım acaba. 42/14 de 45 üstü hızlarda. ben 48/13 dişliyle 30 u geçmek için bayaa bi asılmam gerekiyor demek ki bendeymiş sorun
 

MAERKEK

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Eylül 2015
Mesaj
1.600
Tepki
2.025
Şehir
Konya
İsim
Mehmet Ali ERKEK
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Diğer
32/14 dişliyle 40-45 km hız mı yapıyorsun ben mi yanlış anladım acaba. 42/14 de 45 üstü hızlarda. ben 48/13 dişliyle 30 u geçmek için bayaa bi asılmam gerekiyor demek ki bendeymiş sorun
Aynen öyle ön 32 arka 14 dişlide 45 ve üstü yapılabiliyor . Elektrikli geçerken öğrenmiştim . Ben 50 kilodayım yalnız siz kaç kilodasınız ?
Asıl mevzu bu galiba . Bir de yüksek devir çevirmeyi sever , kalkıştan itibaren her vitesi kullanırım .
 

a.erkan

Forum Demirbaşı
Kayıt
15 Ekim 2018
Mesaj
410
Tepki
791
Yaş
46
Şehir
Dünya
İsim
Erkan
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Aynen öyle ön 32 arka 14 dişlide 45 ve üstü yapılabiliyor . Elektrikli geçerken öğrenmiştim . Ben 50 kilodayım yalnız siz kaç kilodasınız ?
Asıl mevzu bu galiba . Bir de yüksek devir çevirmeyi sever , kalkıştan itibaren her vitesi kullanırım .
Tecrübeli birisine benziyorsunuz. Kilonun konuyla alakası nedir? 27,5x2 lastikle 32/14 oranda 45 km hız için 152 kadans gerekiyor. Bu sizin gibi 50 kilo birisiyle benim gibi 90 a yakın birisi için farklı mıdır? Hesapladığım sitede kilo sormuyor da onun için merak ettim. 150 kadans yapılamaz mı? Yapılır ama bence sürdürülemez anlık olur
 
  • Beğen
Tepkiler: mhtozel

MAERKEK

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Eylül 2015
Mesaj
1.600
Tepki
2.025
Şehir
Konya
İsim
Mehmet Ali ERKEK
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Diğer
@a.erkan öncelikle ben 26x2 kullanıyorum. Sen 27.5x2 büyük lastiğin yuvarlama direnci daha fazladır yani daha zor yuvarlanır . Bana göre fazla kuvvet uygulamana sebebiyet veren ilk etmen . İvmelenin formülüne bakacak olursak a = F/m yani ivme kuvvetin kütlesinin oranına eşit. Sen yüksek kadans çevirsen dahi 90 kilo olduğun için etkisi daha az olacaktır . Ben 50 kiloda olduğumdan daha yüksek hızlara çıkarken senden kat kat daha az kuvvet uygularım bu da benim 45 km yapabilmemi açıklar .
İkimizde 200 N ' luk kuvvet uygulasak benim ivmem 4 m/s olurken senin ki 2.2 m/s olur .
Hem daha yüksek hızlara çıktıkça rüzgar daha fazla fren yaptırır .

Sana tavsiyem koşu yapmandır . Bisiklet sadece belli kas gruplarını çalıştırır koşu ise çalışmayan kas gruplarını da çalıştırır . Yemekte bol su içmeyi ihmal etme . Suyla karnını doyur .
 

trainspotting35

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Ağustos 2015
Mesaj
8.163
Tepki
23.473
Yaş
43
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Orbea
Bisiklet türü
Yol bisikleti
(link) buradan istediğiniz değerleri sabit tutup diğerlerini değiştirerek bu oranların ne işe yaradığını net bir şekilde görebilirsiniz.

Bu hızı düz bir yerde yakalamanız için 28 inç jantlı bir bisiklette 160 kadans çevirmeniz lazım. Siz 45 km hızlardan bahsederken yokuş aşağıyı kastediyorsunuz büyük ihtimalle. Değerler mil olarak kalmış. ? Kadans 160 oldu.

Oranlara bakılırsa MTB kullanıcısınız ve 26 inç kullandığınızı düşünürsek kadans sayınız 270 olması lazım. Dakika da 270 sefer pedal çevireceksiniz yani saniyede 4,5 pedal güldürmeyin efendim.

45 km hızlarda seyir halindeyken kullandığınız oran büyük ihtimal ön 32 arka 14 değil. Değerleri mil olarak hesaplamışım kadans değerleri 160 lara tekabul edecek.
 
Son düzenleme:

z_g_h

Daimi Üye
Kayıt
21 Ağustos 2019
Mesaj
308
Tepki
494
Yaş
41
Şehir
Bursa
İsim
Ziya
Başlangıç
1989—90
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Ben okudukça inanılmaz geliyor bana ama tabii ki performans cok önemli bir etkendir.
Dümdüz kaymak asfaltta tam düz bir yolda 48 ön arka 11 e çıkıp afedersiniz götümden ter fışkırtarak 45 i gördüm yeter dedim bıraktım kendimi zorlamayı.
Hesaplamalara baktığımda 80 kadansta olmalıymışım bana sanki çok daha fazla gibi hissettiriyordu kadans ölçerim olmadığı için bilemiyorum.
Dağ bisikletim de mevcut. Dağ bisikletiyle çıktığım turlarda 15 ortalamalarda oluyor hızım. Şehir bisikletiyle 19-20 gibi oluyor.
Dağ bisikletiyle bu hızlara çıkabilenleri şahsen ayakta alkışlarım.
 

MAERKEK

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Eylül 2015
Mesaj
1.600
Tepki
2.025
Şehir
Konya
İsim
Mehmet Ali ERKEK
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Diğer
@trainspotting35 Kanıtlayacak videoda yok bende düz yolda 40 gördüğüme eminim . Rüzgar yok ona rağmen kafayı sepetle sırtı düzle 45 km/h yapabilirsin düz yolda . Acaba ben mi yanlış sayıyorum dişli oranını ? Bir de acayip kondisyon istiyor 45 ve üstü görmek için haftanın 3 -5 günü 14 km arkadan basa basa soluyarak yol gittim . Sen hesapla 1 ayda kaç km yol gittiğimi

@z_g_h strava kaydı tutuyor musun ?
 

trainspotting35

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Ağustos 2015
Mesaj
8.163
Tepki
23.473
Yaş
43
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Orbea
Bisiklet türü
Yol bisikleti
14 x 4 gün desek 56 km yol yapar haftada ayda 224 km yol yapar Mehmet Bey övünmek için söylemiyorum ama o yola yakın yolu tek günde yapmışlığım var. Siz 32-14 dişli oranları ile değil başka dişli oranları ile o hızı yapıyorsunuzdur. Arkadan rüzgarda yardım ediyorsa o hız yapılır yapılmasına ama uzun bir süre yapılmaz ve sizin dediğiniz dişli oranları ile yapılmaz ne yazık ki .
 
  • Beğen
Tepkiler: karanbatu

S.Çal

Daimi Üye
Kayıt
31 Aralık 2014
Mesaj
385
Tepki
700
Yaş
37
Şehir
Afyon
İsim
Soner ÇAL
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@trainspotting35 bahsettiği siteden oran, jant, lastik ve kadans seçimi ile hangi hızı yapabileceğinizi görebilirsiniz. Düz yolda seyrederken en fazla ortalama olarak yapsanız yapsanız 120 kadans yaparsınız. çoğu performanslı binici kadans sayısını 90-105 aralığında tutmayı tercih ediyor. ama hesaba göre 34*14 oranında 10-15 saniye 150 kadans civarında pedal çevirirseniz o hızlara çıkabilirsiniz.
Adsız.jpg
 

trainspotting35

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Ağustos 2015
Mesaj
8.163
Tepki
23.473
Yaş
43
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Orbea
Bisiklet türü
Yol bisikleti
34-14 olsa yine iyi 32-14 ten bahsediyor arkadaş.

Bu arada ben de değerler mil olarak kalmış onun için 250-270 gibi uçuk kadans değerleri yazmışım onları düzelttim geçmiş mesajlarım da ancak 160 kadans uzun süreli mümkün değil.
 

S.Çal

Daimi Üye
Kayıt
31 Aralık 2014
Mesaj
385
Tepki
700
Yaş
37
Şehir
Afyon
İsim
Soner ÇAL
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@trainspotting35 pardon yanlış hesaplamışım hemen hesap yapalım yeniden :) 160 kadans ile mümkün. bir keresinde 190 civarı kadansa çıkıp 39*25 oranı ile 37-38 hız yapmıştım. gerçekçi mi? değil! başım göğe erdi mi? hayır:) kullanılabilirliği var mı? hayır :) teknik olarak mümkün ama sürdürülebilirliği yok malesef
Adsız.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35

a.erkan

Forum Demirbaşı
Kayıt
15 Ekim 2018
Mesaj
410
Tepki
791
Yaş
46
Şehir
Dünya
İsim
Erkan
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@a.erkan öncelikle ben 26x2 kullanıyorum. Sen 27.5x2 büyük lastiğin yuvarlama direnci daha fazladır yani daha zor yuvarlanır . Bana göre fazla kuvvet uygulamana sebebiyet veren ilk etmen . İvmelenin formülüne bakacak olursak a = F/m yani ivme kuvvetin kütlesinin oranına eşit. Sen yüksek kadans çevirsen dahi 90 kilo olduğun için etkisi daha az olacaktır . Ben 50 kiloda olduğumdan daha yüksek hızlara çıkarken senden kat kat daha az kuvvet uygularım bu da benim 45 km yapabilmemi açıklar .
İkimizde 200 N ' luk kuvvet uygulasak benim ivmem 4 m/s olurken senin ki 2.2 m/s olur .
Hem daha yüksek hızlara çıktıkça rüzgar daha fazla fren yaptırır .

Sana tavsiyem koşu yapmandır . Bisiklet sadece belli kas gruplarını çalıştırır koşu ise çalışmayan kas gruplarını da çalıştırır . Yemekte bol su içmeyi ihmal etme . Suyla karnını doyur .
kadansın ne olduğunu bilmiyorsunuz sanırım. öncelikle onu öğrenin
tavsiye için de ayrıca teşekkürler ama ben ameliyatsız doktorsuz 135 kilodan 87 ye indim ve koruyorum çok şükür. çok tavsiyeye ihtiyacım olduğunu sanmıyorum
ayrıca da dikkat ederseniz sizi tanımadığım için 'siz' hitabına devam ediyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: karanbatu