Scudo Sports

Ruble Yalpalıyor

en hesapli nasil olur gobekmi degiseyim hazir jant mi nekadar harcarim
sahibinden.com/ilan/ikinci-el-ve-sifir-alisveris-spor-bisiklet-asistan-rulmanli-gobekli-jant-takimi-1033839709/detay

Bulduğunuz gibi, biraz daha ucuza da bulunabilir, mesela: (link)
Yeni jantın göbeğinin bisikletinizdeki rotora uygun olması lazım.

Hazır set olarak jant+göbek+teller ortalama 500 desek,

Sadece göbek alsanız (link) civarı (delik sayısının jantınıza, disk montaj tipinin rotorunuza uygun olması lazım)
Göbeğin flanş çapı eskisinden çok farklıysa tellerin değişmesi gerekir, baştan belli olmayan bir masraf olarak 70-100 lira bu tutar. Gerekebilir de gerekmeyebilir de.
Örme ve akortu burada 100-150-200 liraya yapan yerler var.
Göbek değişimi toplamda 320-500+ lira tutabilir. Önceden yaptırılabilecek yerlerden fiyat almakta fayda var.

Her durumda bir de ruble alınması gerekecek, (link) civarı da onu düşünmek lazım. Alınan hazır jant ya da kaset uyumlu göbek 8-9-10 vitese uyumlu olacağından 7 viteste kalınacaksa bir de spacer gerekecek.
 
  • Beğen
Tepkiler: Melly
Scudo
kafam karişti yeminle :)
yordum sizi kusura bakmayin
bir ilan buldum sizce alinirmi
sahibinden.com/ilan/ikinci-el-ve-sifir-alisveris-spor-bisiklet-26-jant-seti-1033027262/detay
yada salcanoyu satip mossoyu alayimmi arkadaşlar sanki bana daha uygun ve temiz
 

Dosyalar

  • Adsız.jpg
    Adsız.jpg
    100 KB · Okunma: 19
Son düzenleme:
kafam karişti yeminle :)
yordum sizi kusura bakmayin
bir ilan buldum sizce alinirmi
sahibinden.com/ilan/ikinci-el-ve-sifir-alisveris-spor-bisiklet-26-jant-seti-1033027262/detay
yada salcanoyu satip mossoyu alayimmi arkadaşlar sanki bana daha uygun ve temiz

Bisikletiniz kaç jant? İlk gönderdiğiniz 28 janttı, bu 26.
Bir sonraki soru, disk centerlock mu, 6 vidalı mı?

Mosso'nun vites seti nedir? Muhtemelen onda da vidalı ruble vardır.
 
26 jant disk hidrolik disk 6 vidali
mosso da v fren shimano vites vidali ruble sanirim
üzerine 300tl istedi :(
işe gidip gelicem sadece sorunsuz olmasii önemli benim için mosso ya geçilirmi sizce 300tl verip
 
Son düzenleme:
Çok fazla ekonomi haberi okuyunca noldu yine rusya ya diye bakayım dedim.. :uzgnm:
 
IMG-20220619-WA0017.jpeg

Herkese teşekkür ediyorum sorunlardan korktuğum için yoluma mosso ile devam ediyorum bir süre
 
Flipperin ön tarafında yer alan teflon yağ ile çalışmasına rağmen 37000 km de orta göbeği aşındırmış ve döndüğü yerdeki çapı 24,90 dan 24,60 a düşürmüş dolayısıyla ruble salgılı dönüyor ve viteş geçiişlerinde problem oluşturuyordu. Sanayiye gittin lazer alüminyum kaynağı ile aşınan yerin çapını tekrar 25,50 ye çıkarıp tornalatarak 24,90 a düşürdüm. Problem çözüldü. O kadar rahatladımki. Hiçbir iz yok. lazer kaynağı çözümüne dikkat çekmek için yazdım. şaşılacak bir teknoloji hakaten
Bulduğunuz çözüm merak uyandırdı, soracağım bikaç şey var. Göbek kaset ruble mi vidalı mı? Ve göbeğin/kasetin neresi aşınarak 24.60 mm'ye düşmüştü gösterebilir misiniz?
 
Bulduğunuz çözüm merak uyandırdı, soracağım bikaç şey var. Göbek kaset ruble mi vidalı mı? Ve göbeğin/kasetin neresi aşınarak 24.60 mm'ye düşmüştü gösterebilir misiniz?

2010 model Mavic R SYS cantın arka göbeği 37000 kmde resimde görülen 7 mm lik yeri doğal olarak filiper sürtünmesiyle aşınarak 24,60 mm ye düştü. Bu durum rublenin salgılı dönmesine yolaçıyordı . Resimdeki filiper yeni ve çapı 25 mm dir . 7 mm lik bölüm sanayi sitesinde lazer alüminyum kaynak ile doldurularak tornacıda tekrar ölçüye getirildi. Dikkat ederseniz göbek zımparalanmış Alttaki ön tekeri yeni aldığım için aynı göbek rengi olsun diye zımparaladım. Normalde kırmızı idi. Siyaha boyayacağım. Neden böyle bir şey yaptım. çünkü bu set 1300 gram ve karbon telli . Mükemmel bir set. 37000 kmde tellerinden sadece 2 tane kırıldı. Arka cantın çemberini almanyadan sipariş verdim tekrar . Yeniden toparlayacağım.
Burda dikkat edilmesi gereken husus lazer kaynağı yaparken boyada bile en ufak etkisinin olmaması ve çok verimli sonuç doğurmasıdır..
1685381794482.pngIMG_20230529_203716.jpg
 
free hupta sadece 2 tırnak mı var yoksa ben mi yanlış görüyorum
 
@orijin Göbeğiniz zayıf bir tasarım olduğu için böyle bişey gelmiş başınıza. Dişlilerin geçirildiği ceket ile cırcır gövdesi arasında direkt temas (sürtünme) var, bu da gövdeden yemiş tabii... Artık çoğu rulmanlı kaset göbeğin cırcır mekanizması şu şekilde: tırnaklar dişlilerin geçirildiği gövdede, tırnak olukları da göbekte oluyor. Bu şekilde direkt sürtünme olmadığı için aşınan, zamanla deforme olan parça olmuyor tırnaklar dışında.

images


@Batuhan B. Gözüken tırnaklar arasındaki açı 180 gibi gözükmüyor. Araları muhtemelen 120 derece. Yani 3 tırnaklı.
 
2 tırnaklı bir yapısı var. Ancak zayıf olduğunu düşünmüyorum çünkü 10 yıl kullandım ve 37000 km hatırı sayılır bir mesafedir. Herşeyin bir sonu muhakkak olur.
 
2 tırnaklı bir yapısı var. Ancak zayıf olduğunu düşünmüyorum çünkü 10 yıl kullandım ve 37000 km hatırı sayılır bir mesafedir. Herşeyin bir sonu muhakkak olur.
Tasarım olarak "görece zayıf" diyeyim. Sizin modelde freehub gövdesi göbeğe sürtüyor, bu da gövdeden yiyor. Yeni rulmanlı kasetlerde böyle bir sorun yok. Tırnaklar ve göbeğe çakılan tırtıklı kısım aşınıyor sadece. Onu da modüler yapmışlar, aşınınca çıkartıp yenisi takılıyor. Sizin göbekte kaynakla doldurttuğunuz kısım uzun bir süre sonra tekrar aşınacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
üstteki resimde zımparaladığım göbeği spreyle boyadım. Malzeme gelince jantı toplayacağım.
IMG_20230531_183130.jpg
 
Selamlar, bir sorum var bu başlık uygun olabilir diye düşündüm. 2021 temmuz ayında Cannondale Quick 8 almıştım şehir bisikleti olarak geçmekte. Pedal kesince ruble yalpalıyor ve sürtünme hissiyatı oluyordu bisiklette. O dönem biraz araştırdım soruşturdum sonra Tandem Bisiklet'e götürdüm bilyeli göbeğin yerine FH-TX505 kaset ruble ile değiştirdik. Tabi ruble kaset uyumlu Shimano ile değişti. Zincir değişti. O dönem fark etmedim ama şu an arka tekeri elimle döndürdüğümde arka teker hiç akıcı değil azıcık dönüyor ve çat diye duruyor. Bu kaset daha akıcı olmalı diye düşünüyorum. Karşılaştırmak doğru olmasa da diğer bisiklette Fulcrum Racing 6 var ikisi arasında dağlar var. Eski bilyeli göbeklerde bilyeleri sıkıştıran somunlar az sıkılırsa göbek oynar çok sıkarsak sıkışır ve dönmezdi. Bu kaset göbek için de geçerli mi? Bir kaç vidayı gevşetsem akıcı olur mu?
 
Dişli-göbek bağlantısının 2 çeşidi var. Vidalı ve kaset. Eski göbek vidalı imiş, kasete geçilmesi iyi olmuş. Fakat, göbeğin akıcılığının dişli kaset mi vidalı mı bununla alakası yok. Göbek akıcı değil ise bu bilya boşluk ayarının iyi yapılmadığını (yeterli boşluk bırakılmadığını) gösteriyor. Bunu yapabilmek için yaprak anahtara ihtiyaç var.

Konik somun = bilyalara temas eden somun.
Kontra somun = Maşaların iç tarafına temas eden somun.

Yaprak anahtar ile konik somunu, normal anahtar veya kurbağacık ile kontra somunu tutarak aralarındaki bağı çöz. Başka bir deyişle, yaprak anahtarı sabit tutarken, normal anahtarı saatin tersi yönde çevirin ve somun gevşesin. Sonrasında konik somunu milin ucuna doğru yarım milimetre kadar ilerlet ve 2 somunu tekrar birbirine sık, diğer deyişle, kontra yap. İdeal bilya boşluğu, "akıcı dönmeyi sağlayan minimum boşluk" oluyor. Karışık bişeyi yok. Yazarak anlatınca zor bişey gibi gözüküyor. Kontra yaptığı kısımdan başlayacak:

 
Dişli-göbek bağlantısının 2 çeşidi var. Vidalı ve kaset. Eski göbek vidalı imiş, kasete geçilmesi iyi olmuş. Fakat, göbeğin akıcılığının dişli kaset mi vidalı mı bununla alakası yok. Göbek akıcı değil ise bu bilya boşluk ayarının iyi yapılmadığını (yeterli boşluk bırakılmadığını) gösteriyor. Bunu yapabilmek için yaprak anahtara ihtiyaç var.

Konik somun = bilyalara temas eden somun.
Kontra somun = Maşaların iç tarafına temas eden somun.

Yaprak anahtar ile konik somunu, normal anahtar veya kurbağacık ile kontra somunu tutarak aralarındaki bağı çöz. Başka bir deyişle, yaprak anahtarı sabit tutarken, normal anahtarı saatin tersi yönde çevirin ve somun gevşesin. Sonrasında konik somunu milin ucuna doğru yarım milimetre kadar ilerlet ve 2 somunu tekrar birbirine sık, diğer deyişle, kontra yap. İdeal bilya boşluğu, "akıcı dönmeyi sağlayan minimum boşluk" oluyor. Karışık bişeyi yok. Yazarak anlatınca zor bişey gibi gözüküyor. Kontra yaptığı kısımdan başlayacak:


Anladım sanırım. Eski vidalı dediğimiz göbekte az sıkarsak sallanır çok sıkarsak teker dönmezdi. Kaset göbekte benzer bir mantık var demek. Yaprak anahtar edinmem gerekecek.
 
Selamlar.

Bisiklet yeni, 6 ay önce alındı geçen ay itibariyle 3 kere binildi, yaklaşık 70-80 km yol yapıldı.

Triban rc500 Sora, göbek haliyle kaset oluyor.

Aldığımız arkadaş video gönderdi, normal bir yalpalama değil, ruble fena sekiz çiziyor.

Ben birşey söyledim ama siz ne dersiniz, sorun neden kaynaklanıyor olabilir?

Video da yükledim:
 
Tekeri iskeletten ayırıp, eli ile rubleyi tutup bu yalpalamayı yapıyor mu bakmak gerekiyor. Dikkat. Bu kontrol, freehub ve göbek sabit iken, yani dönmüyor iken yapılmalı. buradan sonra 2 senaryo var:

1 - Yalpa varsa, bu "freehubda boşluk var" anlamına geliyor. Freehub'ı açıp içindeki spacerlardan 1 veya 2 adet azaltmak sorunu çözer. Ama freehub'ı açmak zor bir iş. Freehub anahtarı gerekiyor. (Videoda 2:47'de kendi yaptığı freehub anahtarı ile freehub'ı açıyor. (açmak için saat tersi! yönde çevirilecek). Bilya boşluğunu azaltmak amaçlı spacer 3:57'de gözüküyor).

2 - Yalpa yok ise, bu, zamanla "göbeğin hafifçe yamulduğu" anlamına geliyor. Bu durum için elden gelen bir şey yok. Kullanmaya devam edip yalpa vites ayarını zorlaştıracak seviyeye gelince, jantı yeni bir göbeğe ördürmek lazım. Yeni göbek rulmanlı olursa (kaset olması gerektiğinden bahsetmeme gerek yoktur heralde) böyle yalpalama durumları yaşanmaz.

 
  • Beğen
Tepkiler: amasseia
Selamlar.

Bisiklet yeni, 6 ay önce alındı geçen ay itibariyle 3 kere binildi, yaklaşık 70-80 km yol yapıldı.

Triban rc500 Sora, göbek haliyle kaset oluyor.

Aldığımız arkadaş video gönderdi, normal bir yalpalama değil, ruble fena sekiz çiziyor.

Ben birşey söyledim ama siz ne dersiniz, sorun neden kaynaklanıyor olabilir?

Video da yükledim:
Selamlar,
Aklıma ilk gelen seçenek, jant tellerinin geriliminin dengesiz olması, bu durum rublede yalpalamaya yol açabiliyor. Akort ayarına bi baktırın.
 
  • Beğen
Tepkiler: amasseia
Selamlar.

Bisiklet yeni, 6 ay önce alındı geçen ay itibariyle 3 kere binildi, yaklaşık 70-80 km yol yapıldı.

Triban rc500 Sora, göbek haliyle kaset oluyor.

Aldığımız arkadaş video gönderdi, normal bir yalpalama değil, ruble fena sekiz çiziyor.

Ben birşey söyledim ama siz ne dersiniz, sorun neden kaynaklanıyor olabilir?

Video da yükledim:
Decathlonda atölyede çalışmıştım bunların yarısı böyle, vites ayarını bozmuyorsa zorlamıyorsa sorun yaşamazsın, ayrı şekilde aynı bisikletten bende var istersen eve gidip video çekip atabilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Geri