Scudo Sports

Ruble değişimi

@ahmethberber O zaman 11/128" (yaklaşık olarak 2.2 mm) zincire geçmeniz gerekecek. Bakla boyu değişmiyor, standart 1/2". Dişli sayısı arttıkça zincir daralır, yani bakla piminin iç uzunluğu azalır. Genel kaide, zincirin pim uzunluğunun yaprak kalınlığından bir miktar fazla olması, ayrıca zincir dişliye geçtiğinde zincirin bir üst dişliye temas etmemesi gerekiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Scudo
Selamlar arkadaşlar;
çok amatör bir soru soracağım yarış bisikletime iki adet ruble seti hazırlamak istiyorum..
yokuş rotalarında ona göre jant takmak, düz yollarda ona göre jant takmak istiyorum.

şimdi bisikletimin üstünde 11x28 var iken bir tane de 11x34 jant seti hazırlayıp dediğim gibi değiştirmek istiyorum. bu değişimi yaparken hep vites ayarı yapmam gerekiyor mu yoksa değiştirdiğimde sorunsuz kullanabilir miyim ?

umarım derdimi anlatabilmişimdir.
 
dişli oranları değiştiği için vites ayarı ister muhtemelen
 
  • Beğen
Tepkiler: Serkan.Ç.
Öncellikle arka aktarıcı bunun için uygun mudur? Onu öğrenmeniz lazım. Ayrıca ön aynakola bağlı olarak 28li ile 34lü arasında yapabileceğiniz maksimum hız farkı ne kadar farklı olacaktır ki?
 
Rubledeki dişli sayisi aynı oldugu için vites ayarı isteyecegini sanmıyorum. Ancak ruble degistirdiginizde zincir boyu ile ilgili sorun olabilir. O zaman arka bacak fazla gerilecegi icin vites ayarında sıkıntı çıkabilir.
 
Vites ayarına gerek olmaz ama zincir uzunluğu sıkıntı olur.
28 için kullandığınız zincir 34 dişliye kısa gelecektir ve en büyük dişliye geçmeyecektir.
34 dişliye uygun zincir yaptığınızda da 28'e fazla gelecektir.
Tekeri değiştirirken zinciri de değiştiririm derseniz sorun olmaz.
11-34 jant sahibi olunca 11-28'e ne bakımdan ihtiyacınız olacak onu merak ettim.
11x28 ile vites geçişleri çok daha akıcı oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Serkan.Ç.
Herkese merhabalar,

Benim de bir değişim düşüncem var.

Hali hazırda 12-34 9 lu ruble var.

Ben bunu yine 9 lu ama 11-40 ruble ile değiştirmek istiyorum.

Bu değişimde zincir değişimi olmalı mı? Bir de wolftooth denen bir parça varmış. Arka artırıcının rahat çalışması için bu parça da gerekli mi?

Teşekkürler.
 
@guzuli Merhaba. Sitesinde yazdığına göre Wolftooth tekli ve ikili aynakollara uygun. Üçlü aynakolu desteklemiyor. Arka aktarıcının da toplam kapasitesini artırmıyor. Yedek parça almadan önce bu tip özelliklere dikkat etmek lazım.
 
Vites ayarı da gerekir. Aktarıcının rubleye uzaklığını değiştirmeniz gerekecek. Zahmetli bir şey değil. Göz kararı yapılan bir ayar ama zincir uzunluğu sıkıntı olur.
 
Öncellikle arka aktarıcı bunun için uygun mudur? Onu öğrenmeniz lazım. Ayrıca ön aynakola bağlı olarak 28li ile 34lü arasında yapabileceğiniz maksimum hız farkı ne kadar farklı olacaktır ki?

amaç daha rahat yokuş çıkmak
hız değil
 
@Serkan.Ç. Soruma cevap vermeyecek misiniz? 🙁
Ben cevap vereyim yokuşlu yollarda 11-34 kullanırken kısmen düz yollarda 11-28 çok daha iyi vites geçişi sunacaktır. 11-34 kullanan birisi olarak büyük rubleye geçerken bazen rahatsızlık veriyor açıkçası.
 
Öncellikle arka aktarıcı bunun için uygun mudur? Onu öğrenmeniz lazım. Ayrıca ön aynakola bağlı olarak 28li ile 34lü arasında yapabileceğiniz maksimum hız farkı ne kadar farklı olacaktır ki?

Ahmet Bey Merhaba,

Kulancı adınızda "antropoli" geçiyor. Nereden mezunusunuz?
 
Benimkide amatör bir soru olacak ama shimano megarange yokuşlarda rahat ettiriyor diyorlar peki düz yolda hızımızı yavaşlatır mı?Ona göre bisikletimin dişli sayısına uygun bir megarange alıp masrafa girmeden tırmanışları biraz rahatlatmak istiyorum.:kötü:
 
Benimkide amatör bir soru olacak ama shimano megarange yokuşlarda rahat ettiriyor diyorlar peki düz yolda hızımızı yavaşlatır mı?Ona göre bisikletimin dişli sayısına uygun bir megarange alıp masrafa girmeden tırmanışları biraz rahatlatmak istiyorum.:kötü:
Evet yavaşlatabilir . Mesela ön aynakol'da 42 dişli çarkı yani ön vites 2.kademe olacak şekilde sabit olsun . Rublede 11-28 ve 14-34 olsun atıyorum . Rublenin diş sayısı büyüdükçe hız azalır .
 
Benimkide amatör bir soru olacak ama shimano megarange yokuşlarda rahat ettiriyor diyorlar peki düz yolda hızımızı yavaşlatır mı?Ona göre bisikletimin dişli sayısına uygun bir megarange alıp masrafa girmeden tırmanışları biraz rahatlatmak istiyorum.:kötü:
İnternetten baktım ama anlayamadım, megarange alınıp mevcut ruble dişlisinin üstüne mi monte ediliyor? Bu nasıl mümkün oluyor?
 
hangi kasetleri ve oranları (11-34 vs. 14-34 gibi) mukayese ettiğini söylersen daha iyi olur.
aynakol oranı sabit olmak üzere;
14-34 ile 11-34 kasetler arasında maksimum sürat farkı olur çünkü 11 dişli yaprak (en sağdaki en küçük dişli diyelim) ile daha fazla sürat yaparsın. Maksimum tırmanış durumunda her iki rublede de en küçük oran veya en büyük dişli olan 34 dişli yaprak var, fark olmaz. Ürünü incelemedim ama sanırım 14-34 arasına dağılmış oranlar var kasette.
bir de, mevcut dişli rublenin üzerine ilave ruble ekleyemezsin.
 
Şu an mevcut rublem 12/28 aynakol ise 50/34.Bu oranlara göre gidersek megarange yokuş ve düz yoldaki hızımı nasıl etkiler?Yokuşu olumlu etkileyip düzlükte olumlu veya nötr etki yapacaksa ruble değişimi yapmayı düşünüyorum.
hangi kasetleri ve oranları (11-34 vs. 14-34 gibi) mukayese ettiğini söylersen daha iyi olur.
aynakol oranı sabit olmak üzere;
14-34 ile 11-34 kasetler arasında maksimum sürat farkı olur çünkü 11 dişli yaprak (en sağdaki en küçük dişli diyelim) ile daha fazla sürat yaparsın. Maksimum tırmanış durumunda her iki rublede de en küçük oran veya en büyük dişli olan 34 dişli yaprak var, fark olmaz. Ürünü incelemedim ama sanırım 14-34 arasına dağılmış oranlar var kasette.
bir de, mevcut dişli rublenin üzerine ilave ruble ekleyemezsin.
 
Şu an mevcut rublem 12/28 aynakol ise 50/34.Bu oranlara göre gidersek megarange yokuş ve düz yoldaki hızımı nasıl etkiler?Yokuşu olumlu etkileyip düzlükte olumlu veya nötr etki yapacaksa ruble değişimi yapmayı düşünüyorum.
Bu oranlar ile maksimum hızınız düşecek ancak yokuş performansınız bir miktar artacaktır
 
Geri