Temelden gidelim; bisiklet frenleme sırasında ağırlığını Öne verir yani durmak istediğinizde aynı derecede frenleri sıktığınızı düşünün, en çok yük ön frene biner, bunu anlamak gayet basit çünkü ön tekerleğe baskı yapan ağırlık sizin ağırlığınız+bisikletin arkadaki tüm Ağırlığı. Arka tekerleğe binen ağırlık ise kendi ağırlığı sadece.
Gelelim rotor çaplarına. Şöyle düşünün bir kapıyı kolundan iterek mi daha kolay kapatırsınız yoksa Menteşeye yakın kısmından iterek mi? Tabiki kolu yani kapanın Dönme merkezine en uzak olan yerden. O halde mantık nedir, dairesel hareket yapan bir cismi ya da dairesel bir cismin Dönme hareketini engellemek için en as enerji harcanan yer merkezine en uzak olan yerdir. O halde bir tekerleği durdurmak için ona nereden baskı yaparsak en az enerji harcamış oluruz?tabiki meleze en uzak yerden yani en dıştan. Disk frenlerde fren mekanizması rotorlar üzerinden Çalışır. Baskı buradan yapılır ve Dönme hareketi engellenir. Şimdi 160'lık rotorlarda fren Baskısı merkezden 160 mm uzaklıktan yapılır, 180 mm de ise 180 mm uzaklıktan yapılır. Mantıken daha uzaktan yapılan baskı frenleme performansını daha çok arttıracaktır. Fren yaparken ön tekerleğe daha çok Yük bindiği için fren mekanizmasını daha verimli hale getirecek olan 180'lik rotorun öne takılması daha mantıklı gelmektedir. Vesselam