Rotor Yardım

Doğukan KARBAL

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Şubat 2011
Mesaj
772
Tepki
386
Şehir
İzmir/Bornova
Bisiklet
Merida
@Emre Yıldız

Bulduğum sette ön rotor 160mm, gayet uygun fiyata bulduğum içinde ona yöneldim direk, ancak bir değişiklik yapıp ön slx rotor 180mm de yapabilirim.



@enes savaş

DH yapmasam da araziye çok sık çıkıyorum. Özkanlar kardeşim.
 
Scudo

Faruk ONUK

Daimi Üye
Kayıt
3 Ekim 2011
Mesaj
314
Tepki
56
Şehir
istanbul
@Doğukan KARBAL

Öyle aman aman bir fark olmaz ancak 180 biraz daha çabuk tepki verir önde.Bu arada bende bornova dayım.Takıldığın bir grup var mı yoksa tek başına mı gidiyorsun :)
 

ctorhan

Aktif Üye
Kayıt
22 Mayıs 2012
Mesaj
144
Tepki
33
Şehir
Bursa ve Bandırma
Bisiklet
Cube
Deore m596 2013 set var bende, açıkçası 160 mm de performans olarak hiç bir sıkıntı yok ancak ısınma problemi var 180 mm rotor olsa daha geç ısınır diye düşünüyorum, elime geçen ilk fırsatta slx ön 180 arka 160 mm rotorla değiştireceğim görünüşü de daha güzel.
 

bcn17

Aktif Üye
Kayıt
17 Nisan 2012
Mesaj
116
Tepki
25
Şehir
mersin
Bisiklet
Sedona
@ctorhan
Rotorları 180lik yaptinizmi?
Performansi nasil?
 

Oğuzhan Y.

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Temmuz 2010
Mesaj
1.244
Tepki
1.659
Şehir
Bolu
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Felt
@bcn17

Eğer uzun yokuşlar iniyorsanız 180 bence gerekli. Yoksa amatör kullanıcı olarak sizin için çok fark olacağını sanmıyorum.
 

Xoqo

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Eylül 2010
Mesaj
706
Tepki
443
Şehir
Kocamustafapaşa
Bisiklet
Diğer
Rotor ve balata uyumlu olmadığı zaman bazı hareketlerde (rocing (link) ) balata diski tam tutmuyor kaçırıyor.

En uyumlu olan balata ve rotor hangisi ? Frenlerim shimano slx.
 

Cenk Yiğit

Daimi Üye
Kayıt
17 Mart 2014
Mesaj
235
Tepki
51
Şehir
izmir
Bisiklet
Merida
Salcano igman slx bisikletim var rotorlarını değiştirmek istiyorum . Bildiğim kadarıyla mt35 jantların göbekleri centerlock denilen bir sisteme sahip ve şuan ki rotorlar 160 mm boyutlarda.

(link)

Bu seti alsam direk takabilir miyim 180 mm olması bir şey değiştirir mi ?

Veya bu linkten 160 mm herhangi bir ürünü mü almam gerekiyor

(link)
 

HexfeT

Daimi Üye
Kayıt
22 Ağustos 2012
Mesaj
206
Tepki
477
Şehir
Ankara
Başlangıç
2012—13
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Yol bisikleti
160mm centerlock rotor alırsanız direk değiştirirsiniz, sorun çıkmaz. 180mm alırsanız ayrıca kaliperi uygun konuma taşıyacak aparat almanız gerekir.
 

chnkrmz

kırdılar beni layer layer.
Kayıt
16 Şubat 2014
Mesaj
5.657
Tepki
5.014
Yaş
36
Şehir
54karya
İsim
Cihan KIRMIZI
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Cyclocross
160 mm kullanıyosan ve 180 mm alacaksan kaliper için ayriyetten adaptör gerekecek
 

Cenk Yiğit

Daimi Üye
Kayıt
17 Mart 2014
Mesaj
235
Tepki
51
Şehir
izmir
Bisiklet
Merida
Bahsettiğiniz aparat bu sanırım Post ve Is dediği tam olarak ne dir bilginiz var mı ? Set olarak uygun fiyata geldiği için tercih nedenim oldu açıkçası

(link)
 
B

BF Okuru

Misafir
Değiştirme nedeninizi merak ettim, zira üzerindeki rotorlar SM-RT64 model gayet güzel rotorlar.
 

Cenk Yiğit

Daimi Üye
Kayıt
17 Mart 2014
Mesaj
235
Tepki
51
Şehir
izmir
Bisiklet
Merida
Üzerinde şuan mevcut olanlar SM-RT64 değil hocam . Salcano'nun kelime oyunu isminde slx geçiyor ama sadece aynakol ve arka aktarıcı slx diğer parçaları deore
 

hyigitguney

Aktif Üye
Kayıt
13 Mart 2012
Mesaj
112
Tepki
9
Yaş
36
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Kron
merhaba arkadaşlar,
160 mm ve 180 mm rotor aldım. öne ve arkaya hangisini takmalıyım nedenleri ile açıklayabilen olursa sevinirim.
 

mehmet ulaş

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Temmuz 2014
Mesaj
1.061
Tepki
570
Şehir
İstanbul Çengelköy
Bisiklet
Mosso
niye farklı aldınız ? :D ayrıca bisiklet bilgilerinize göre takarsanız daha iyi olur (örneğin bisikletinizin broşuründe kaç mm olduğu yazar)
 
  • Beğen
Tepkiler: sarkihalindekal

Batuhan Köksal

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Mayıs 2014
Mesaj
736
Tepki
769
Yaş
27
Şehir
Ankara
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Peugeot
Bisiklet türü
Yol bisikleti
180i öne takmaniz daha iyi olur
 

sarkihalindekal

Daimi Üye
Kayıt
11 Ocak 2015
Mesaj
200
Tepki
132
Yaş
33
Şehir
Mersin
İsim
VOLKAN ÖZKURT
Bisiklet
Salcano
Maşanızın ve kadronuzun müsade ettiği rotor değeri vardır. Onu göz önünde bulundurun. Eğer müsade ediyorsa bana göre doğrusu en çok hangi freni kullanıyorsanız ona takın. Ama esasen öne takmak ön frenin durma üzerindeki etkisinin daha fazla olmasından dolayı doğru olacaktır. Ön freni kullanmayan biriyseniz ön frenin pek bir önemi kalmaz.
 

thomisus lx

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Haziran 2007
Mesaj
2.910
Tepki
2.055
Fizikteki yük çarpı yük kolu eşittir kuvvet çarpı kuvvet kolu dan yola çıkarsak 180 lik rotoru arkaya takmak ani frenlemelerde daha sağlıklı durma sağlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: muraterdem42

chnkrmz

kırdılar beni layer layer.
Kayıt
16 Şubat 2014
Mesaj
5.657
Tepki
5.014
Yaş
36
Şehir
54karya
İsim
Cihan KIRMIZI
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Cyclocross
böyüğü öne ufağı arkaya tak.
 

hyigitguney

Aktif Üye
Kayıt
13 Mart 2012
Mesaj
112
Tepki
9
Yaş
36
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Kron
neden büyüğü öne takıyorum. açıklar mısınız?
 

Osman Uygun

Daimi Üye
Kayıt
9 Haziran 2014
Mesaj
238
Tepki
128
Şehir
Samsun
Bisiklet
Sedona
Temelden gidelim; bisiklet frenleme sırasında ağırlığını Öne verir yani durmak istediğinizde aynı derecede frenleri sıktığınızı düşünün, en çok yük ön frene biner, bunu anlamak gayet basit çünkü ön tekerleğe baskı yapan ağırlık sizin ağırlığınız+bisikletin arkadaki tüm Ağırlığı. Arka tekerleğe binen ağırlık ise kendi ağırlığı sadece.

Gelelim rotor çaplarına. Şöyle düşünün bir kapıyı kolundan iterek mi daha kolay kapatırsınız yoksa Menteşeye yakın kısmından iterek mi? Tabiki kolu yani kapanın Dönme merkezine en uzak olan yerden. O halde mantık nedir, dairesel hareket yapan bir cismi ya da dairesel bir cismin Dönme hareketini engellemek için en as enerji harcanan yer merkezine en uzak olan yerdir. O halde bir tekerleği durdurmak için ona nereden baskı yaparsak en az enerji harcamış oluruz?tabiki meleze en uzak yerden yani en dıştan. Disk frenlerde fren mekanizması rotorlar üzerinden Çalışır. Baskı buradan yapılır ve Dönme hareketi engellenir. Şimdi 160'lık rotorlarda fren Baskısı merkezden 160 mm uzaklıktan yapılır, 180 mm de ise 180 mm uzaklıktan yapılır. Mantıken daha uzaktan yapılan baskı frenleme performansını daha çok arttıracaktır. Fren yaparken ön tekerleğe daha çok Yük bindiği için fren mekanizmasını daha verimli hale getirecek olan 180'lik rotorun öne takılması daha mantıklı gelmektedir. Vesselam :)