Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Rotör boyu arttıkça fren kuvvetinin artmasının nedeni

Scudo
bisikletiniz kros veya bu tarz ağır bir bisikletse büyük rotor kullanmanız daha iyi ama hafif mtb bisikletine sahipseniz 160 lık rotor yeterli olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: kuduzk9
@burak göktan erdoğan

2009 trek 4300d hafif mtb değildir heralde ama çok memnunum çok :D.
 
Yanlız 203 mm disk çapı XC maşaları için çok zararlı maşanıza değer veriyorsanız 180e düşürüm yada Rock Shox Boxxer alın , desteklemiyorsa 203 mm disk boyutunu sert bir frende pistonları parçalamanız hiç şaşılacak şey olmaz
 
Bisikleti yuksuz kullanmama ve 75 kilo olmama ragmen ön arka 203 luk rotorlar kullaniyorum. Hem cok ciddi performans sözkonusu, hem de jantta karizmasi var :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Demirci
doğru tespit fakat maşanın desteklediği rotor ölçüsüne dikkat edilmeli tabiki
 
@Halil Emre Ozlu

Bence ''V brake'' fren kullan daha çok fren performansı alırsın... ;)
 
@atakibrahim

Tabi tabi. :D
 
@Harun Salcı

aslında vfren en güçlü frendir :) Ama magura hidrolik vfrenler en güçlüsü , vfren çap açısından daima bir potansiyele sahiptir
 
@Barış Birlik

Evet ama arkadaş normal v frenleri kastetmiş.Hem v frende yağmurda/çamurda jantın kayganlaşması gibi büyük bir sorun var.
 
@Harun Salcı

Yahu harun :D normal koşullar altında , tutuş çapı olarak :D bende biliyorum herkoşulda hidronun performansını , hatta bugün kar ve çamurda daha iyi bile tuttu kuru havaya göre :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Harun.
@Orhan Yıldırım

Hidrolik v frenler için özel üretilmiş jantlar var.Normal jantlara hidrolik fren basıncı uygulansa içine göçebilir. :)
 
Ona bakarsan hidrolik vfrenin basınçtan dolayı kadroları yamulttuğu söyleniyor :)
 
@Barış Birlik

Olmaz gibime geliyor.Arka fren kızakladığından kadroya bir zarar vermez,ön fren de anca maşayı kırar jantı göçertir.
Ne zaman geleceksin İnegöl'e?
 
@Harun Salcı

Delta bisiklette da vb.bisikletçide bulabileceğiniz satılan seri dışı shimano fren ayakları, ve avid FR5 fren kolu, ve Shimano MSystem fren kabloları ve baradin pabuç malzemeleri bulup ayarlayabılırsen bisikletinin üzerinde kullandığın fren ne olursa olsun şuan kullandığın disk fren hidrolık veya mekanık fren neyse bu bahsettiğim parçaları alırsan kullandığın frenden daha çok fren performansını artırrım sana hatta seninle bahse dahi girerim :D önemli olan hangi malzemeyi kullanmayı bılmek ve fren ayarları ve ıdeal kablo boylarını ayarlamaktır bunu bahsetmek tabi güç, şuan kullandığın bisiklet yada kompenementleri bılemıyorum ben hemen hemen hepsini kullandım o yüzden kendime bu kadar güvenıyorum merak etme ;) ayrıca V frenınde hidrolık freninde dezavantajları mevcut tabıkı sen fren performansından bahsetmişin konunun başında dezavantajından değil, bunları başlıcaları V fren yağmurlu ve ıslak ortam için yani zor koşullar altında performansı düşüktür.Hidrolık frenın ise bu koşullar altında yüksektir.Ağırlık konusunda ise V fren hidrolık frenın yanında hayli uzaktır.Malıyet konusunda dahi yıne V fren başı çeker konunun başında sen zaten bahsetmişin 160mm rotor çapından 203mm rotor çapına arasındaki kapı örneğini vermişin tabi bu senın yaptığın örneklemeyede bravo doğrusu burası bisikletforum bundan sonra bisiklet üzerinde örnek vermeni önerrim sana bu bahsi geçen disk fren güçünün artması max.203mm rotor çapında 26'' tekerlere sahip bir bisikletin pedlerin rotora öpüştüğü nokta fren sıkma merkezden yarı çapı 203mm/2 dir.Bu V frende ise 26'' tekerlere sahip bir bisiklette pabuçların jantın yanağına öpüştüğü nokta yaklaşık 565mm/2 dir.Umarım anlamışındır.
 
Peki 160 dan büyük rotor takmak için sadece uzatıcı parça mi lazım? Giriş seviyesi mt 200 kaliper de olsa takılabilir mi?
 
Peki 160 dan büyük rotor takmak için sadece uzatıcı parça mi lazım? Giriş seviyesi mt 200 kaliper de olsa takılabilir mi?
adaptör gerekiyor fakat takılacak rotorun kadro ve maşanın izin verdiği ölçüde olması gerekiyor genel olarak 180mm xc bir dağ bisikleti için yeterli 203 ölçüde bir fren rotoru kullanılması için daha sağlam bir maşa ve kadro gerekiyor
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
adaptör gerekiyor fakat takılacak rotorun kadro ve maşanın izin verdiği ölçüde olması gerekiyor genel olarak 180mm xc bir dağ bisikleti için yeterli 203 ölçüde bir fren rotoru kullanılması için daha sağlam bir maşa ve kadro gerekiyor
Teşekkürler. 160mm Uyumlu olann maşaya 200 mm takarsak maşa fren bağlantı yerini mi kırıyor? Ben yüksek hızlarda kola minik bir dokunuş ile durmak istiyorum. Önereceğiniz bir fren modeli var mı? Mt 200 de kola çok güç uyguluyorum. Maliyet çok arttırmadan diski olabildiğince büyütüp bu işi halletmeyi düşündüm.
 
Teşekkürler. 160mm Uyumlu olann maşaya 200 mm takarsak maşa fren bağlantı yerini mi kırıyor? Ben yüksek hızlarda kola minik bir dokunuş ile durmak istiyorum. Önereceğiniz bir fren modeli var mı? Mt 200 de kola çok güç uyguluyorum. Maliyet çok arttırmadan diski olabildiğince büyütüp bu işi halletmeyi düşündüm.
4 pistonlu modellere bakabilirsiniz. Benim bildiğim Magura caliperleri oldukça kuvvetli, yani 4 piston bir Magura fena olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve Sinyor
Geri