Scudo Sports

Restorasyon :)

Kayıt
9 Ağustos 2011
Mesaj
354
Tepki
154
Şehir
fizan
Başlangıç
1998—99
Bisiklet
Diğer
Selam Forum Ahalisi

Eski toplanır bisikletimin restorasyonu için kollarımı sıvamış bulunmaktayım.Bisikletin bazı parçalarının 0 ını yada 2. elini bulamayacağımı bildiğim için bisikletin bu parçalarını zımparalayıp yeniden boyamayı düşünüyorum.Bisikletin markası hakkında hiçbir fikrim yok.Sadece Almanya'dan geldiğini ve markasının ilk harfi olan "S" harfini hatırlıyorum,belki aşağıda kadrosunun altında bulunan seri numarasıncdan ne marka olduğu ve ne model olduğu öğrenilebilir.

Gelelim Fotoğraflarımıza;

Bisikletimin kontra olduğunu biliyordum fakat arka kontra göbeğinin markasının Sachs olduğunu öğrenince bisikletin o zamanlar iyi bir bisiklet olduğu kanısına vardım.
http://img515.imageshack.us/img515/3994/resim001mn.jpg
By (link) at 2012-06-24

http://img809.imageshack.us/img809/4706/resim002y.jpg
By (link) at 2012-06-24

Çoğu parçanın üstünde "Made in Germany" yazıyordu örneğin şu parçalar gibi.
http://img826.imageshack.us/img826/6682/resim005g.jpg
By (link) at 2012-06-24

http://img502.imageshack.us/img502/7181/resim006g.jpg
By (link) at 2012-06-24

http://img26.imageshack.us/img26/4099/resim004hq.jpg
By (link) at 2012-06-24

Bisiklet ilk geldiğinde üstünde dışında ince bir bez katı olan Continental lastiklet vardı.Şimdiye ise sadece iç lastiği kalabildi.
http://img705.imageshack.us/img705/8286/resim007x.jpg
By (link) at 2012-06-24

Bisiklet ilk geldiğinde üstünde çalışmayan sadece ön farı olan bir de dinamosu vardı.Tahminimce bu dinamo için kadroda kablo kanalı da yapmışlar.
http://img715.imageshack.us/img715/2783/resim018d.jpg
By (link) at 2012-06-24

http://img15.imageshack.us/img15/6750/resim019j.jpg
By (link) at 2012-06-24

http://img15.imageshack.us/img15/6750/resim019j.jpg
By (link) at 2012-06-24

Bisiklet katlanır bir bisiklet ama sadece kadro katlanıyor diğer parçaları sabit.Bisikletteki gidonun ve sele borusunun çaplarını merak etmiştim ve ölçtüğümde ikisininde 25mm olduğunu gördüm.
http://img696.imageshack.us/img696/6461/resim008h.jpg
By (link) at 2012-06-24

http://img210.imageshack.us/img210/2667/resim015p.jpg
By (link) at 2012-06-24

http://img687.imageshack.us/img687/9990/resim016cx.jpg
By (link) at 2012-06-24

http://img17.imageshack.us/img17/243/resim017ck.jpg
By (link) at 2012-06-24

Bisiklette amortisör olmamasına karşın sele çok rahattı.Eskiden ama :)
http://img339.imageshack.us/img339/3976/resim014r.jpg
By (link) at 2012-06-24

Aynakoldaki dişli sayısı 44 ve arka göbekteki dişli sayısı 16.
http://img69.imageshack.us/img69/2300/resim003le.jpg
By (link) at 2012-06-24

Ve işte bu da kadronun altındaki seri numara
http://img6.imageshack.us/img6/3959/resim009em.jpg
By (link) at 2012-06-24

Bisiklet için yapacağım işler şunlar olacak

1-)Kadronun rengini yine eskisi olduğu gibi turuncuya boyamak
2-)Göbekleri yeni jant çemberleriyle kavuşturmak :)
3-)Yeni iç ve dış lastikler
4-)Aynakol,gidon,gidon borusu ve sele borusunu bulabilirsem metalik gri ye boyamak
5-)Zinciri 1-2 gün tiner yada benzinin içinde tutmak(üstündeki pis yağdan kurtarabilmek için)
6-)Elcik ve yeni sele bulmak

Siz Abilerim Ablalarıma Birkaç da Sorum Olacak
1-)Bu kadrodaki eski boyayı atmak için pürmüz ile yakmak iyi birşey midir?
2-)Bu gidon gidon borusu gibi metal olan yerleri boyamak için özel boyalara ihtiyaç var mıdır yoksa normal sprey boyalar ile halledilebilecek bir iş midir?
3-)Bisiklette yer yer paslanma olmuş.Bu pasları nasıl tabiliriz?(Örn. zımparalayarak daha iyi sonuç mu alınır yoksa bu pas sökücü spreyler ile mi daha iyi bir sonuç alınır.)

Yardım Eden Etmeyen Herkeze Teşekkürü Bi Borç Bilirim :)
İyi forumlar
 
Scudo
Merhabalar. Eskilerin sağlamlık ve konfor ön planda tutularak üretilen makinalarına işte güzel bir örnek daha :) Bisikletiniz nedense bir sıcaklık uynadırdı bende, en kısa sürede faaliyete geçirirsiniz inşallah :) gelelim sorularınıza;

1) Pürmüz ile yakmak nedir, nasıl yapılır, neden yapılır bilemiyorum fakat boyayı sökmek ve üstüne atacağınız boyanın daha iyi tutmasını sağlamak amacıyla zımpara yapmanızı öneririm.
2) ALINTI "Metal nasıl boyanır: Paslı ve dökülen yüzeyleri bulunan metaller tel fırça, çelik yünü veya 80 numara zımparayla temizlenir. Bu işlemden sonra daha yüksek dereceli başka bir zımpara kağıdıyla yüzey pürüzlerden arındırılır. Aşınmış yerler macun ile doldurulup zımparalamanın ardından antipaslı astarlama işlemi yapılmalıdır. Astarın kuruması ardından boyama yapılabilir."
3) Önceki cevapta az çok buna değinilmiş fakat sizin dediğiniz yöntemlerden ziyade pas çözücüler daha iyi olacaktır, metalin yapısına zarar vermeden sadece pası yok eder diye düşünüyorum. - (link) -

Sevgiler, saygılar :)
 
Boya sökme işleminde Solvent kullanmanızı öneririm. Sonrasında paslı bölgeleri tel fırça ve zımpara ile temizleyebilirsiniz.

Gidon gibi kısımlarda boya yerine krom yada nikelaj kaplama düşünebilrisiniz. (Temizleyip deri, yada gidon bandajı sarmakta olabilir)

(link)

bu kaynağa göre Alman malı ve S ile başlıyorsa Simson olabilir
 
@berkant_atay

Telefonumda nisan aylarında dağıtılmamış halindeki fotoğrafını buldum buyrun.

http://img232.imageshack.us/img232/5425/p2408111624.jpg
By (link) at 2012-06-24

http://img832.imageshack.us/img832/3562/p2408111626.jpg
By (link) at 2012-06-24

Böyle bakınca normal bir bisiklet gibi görünüyor ama üstündeki tozları temizleyince asıl gerçek meydana çıkıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Hocam çok sağlam bir hortlat ma ile sormak istiyorum ne oldu bisikletin akibeti, Bitti mi restorasyon foto filan varmı ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Rasimcan Meral
Evet restorasyon sonraki fotoları olsa çok iyi olurdu.
 
Öncelikle merhabalar :)
Bisikleti malesef 2 sene boyunca oradan oraya atıldı. Ta ki ben İzmir yolcusu olup yeni bir bisiklet aramaya başlayana kadar :) . Bisikleti restore etmeye tam zamanında karar vermişim çünkü dün anneannemlere gittiğimde (bisiklet oradaki tavuk kümesinde duruyordu) dedemin çöpe atmak üzere götürdüğü el arabasında bisikletin parçalarını görmüştüm. Onları öyle görünce daha da gaza gelerek akşam saat 7 de boyayı sökmeye başladım ta ki saat 11 e kadar. Sabah olduğunda yaptığım ilk iş bisikletin parçalarını kontrol etmek oldu. Ne yazıktır ki gidonun altındaki boru (gidon boğazı demeye gönlüm razı olmadı o boruya :) ) bulamadım. Nazarı çıktı diyerek avuttum kendimi. Çöpe giderken kurtarılmış bir bisiklet için kabul edilebilir bir zaiyat.

Neyse hikayeyi bırakalım yapılacaklardan konuşalım.
-Sabah malzemeleri kontrol ederken zaman kaybetmemek adına kahverengi siyah renk arası kaskatı olmuş zinciri tel zımparayla üstündeki tozu pisliği biraz alarak rahatlattım. Daha sonrada bir kabın içine benzin koyarak yağdan arınma sürecini başlattım. Zincirin son durumunu yarın paylaşabileceğim.

-Maliyetten kısmak amacıyla bisikletin kenarda duran jant tellerini krom sprey boyayla, eski çocukluk bisikletimin jant çemberlerini de kadroyu boyayacağım açık maviye boyayarak eski göbekleriyle kullanacağım.

-Krom sprey boya ile boyayacağım yerler kısaca şöyle
1-)Maşa, furç takımı, sele kelepçesi
2-)Gidon, gidon borusu, sele borusu, jant telleri ,ön göbek.

Dün akşam heyecanla çekmeye çalıştığım fotoğraflar

-(link)

-(link)

Burada yazılan yazıları kısaca çevireyim(Google translate in yalancısıyım :) )

Pats Pend: Gizlenmiş Kaynak

Lizenz PLETSCHER: Lisans Sahibi PLETSCHER

ESGE de herhalde bisikletin markası olsa gerek ama Google amcada arattığımda net bir bilgiye rastlayamadım. Yardımcı olursanız sevinirim.

Geriye kalan parçalar
-(link)

Bu da kadronun sabahki rütuştan sonraki hali. İlk akşam Maşayla çok oyalandığım için pek fazla yol kaydedemedim.
-(link)

Restorasyon boyaların kargoyla gelmesiyle tam gaz devam edecek. Şimdilik esen kalın. :)
 
Esge markası, bendede bir tane lady bike var.Boyayı, boya sökücü ile temizlemenizi tavsiye ederim kıyıda kalan yerlere ulaşması zor oluyor çünkü.Birde renk konusunda turkuaz mavisini öneririm. Mat mavi yada metalik mavi ve diğer kısımarı sele borusu ,gidon, ön maşa ... oraları da beyaz yada çok açık fıstık yeşili diyebilirim. Ama tabi zevk sizin biz sade izleyiciyiz. Şimdiden elinize emeğinize sağlık :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Mustafa demirbacak

Boya sökücüye pek güvenemiyorum. Çünkü asıl boyanın üstüne artı olarak 5 kat boya daha atıldığı için nasıl çıkartır pek emin değilim. Boya konusunda sizin de demiş olduğunuz gibi turkuaz mavisini kullanacağım. Diğer gidon sele borusu gibi kısımlarda da krom efekti veren boyalarla sonuç almaya bakacağım.

Bir sorum olacaktı. Kadroya asıl boyayı atmadan önce altına atacağım astarı gidon sele borusu gibi yerlere de atsam nasıl sonuç alırım?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Atakan Kovancı

Astar için üzerini tamamen kazımalısın. Ham demirin üzerine astar, astarın üzerine boya,boyanın cinsine göre de vernik atmalısın. Akrilik boya kullanacaksan verniğe gerek yok ama metalik ise vernik iyi olur boyayı korur.Ama nikelaj dersen bence hiç bulaşma 3-5 bi şey ver nikelaj cıya tertemiz çıksın.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Ben kilit olayı unutmuşum. Bu gidonun altındaki boruyu nereden bulabilirim? O olmadan bisikleti sürmem imkansız :) . Onu bulamazsam proje parçayı bulana kadar yatar.
 
Kadro neredeyse bütün boyadan arındı. Sökülen boyayı şöyle açıklayayım. Orijinal boyanın üstünde 3 kat sprey boya ve onun üstünde de 3 kat-yanlış hatırlamıyorsam- dış cephe boyası. O dış cephe boyasını 80 numara zımpara ile sökmeye çalışırken kendi kendime neden ben bu boyayı başka bir şeyle kazımıyorum dedim ve aldım elime meyve bıçağını başladım salatalık doğrar gibi boyayı kazımaya :) .

Sonuç
(link)

(link)

Şimdilik esen kalın.
 
Keyifle inceledim fotoları, merakla takip edeceğim projeyi :)
Böyle eski bisikletleri yenilemek büyük keyif olmalı.
Renk de güzelmiş turuncu :D Ön maşayı farklı bir renge boyardım sizin yerinizde olsam.
 
Ön masayi degistirmeyi düsünmüyormusunuz, baya bi darbe almis ve kullanilmaz hale gelmis. Madem böyle bir proje baslatiniz masayida degistirin ki proje yada restorasyon yerini bulsun. Basarilar, insallah güzel bir sey cikacak ortaya. Böyle restorasyon isleri keyfli islerdir. :in:
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Umuyorum bıçak metali çizmemiştir çünkü boyada bile belli oluyor. Başlamadan önce ince zımpara ile bir tur dolanın etrafında (bence). Ellerinize sağlık. Çok sevdiğim bir bisiklet!.. Umuyorum istediğiniz gibi olur..


 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Kadroya zarar verdiyseniz (ezik çizik ... gibi)nalburdan çelik macunu alıp üzerinden geçerseniz iyi olur. Yani bildiğin oto işciliği gibi. Macundan sonra 1000 numara zımpara ile incesini alıp üzerine bi astar at hata yada dalda varsa tekrar düzeltmen gerekebilir ama onuda belirteyim. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Murat Cömez

Aslında fotoğraflarda öyle çıkmış bir darbe söz konusu değil çok şükür :). İlk olarak maşanın işini bitirmiştim 3 gün falan çıplak olarak durdu.
Bıçak konusunda sıkıntı olmadı. Boyayı kazıdıktan sonra zımpara ile üstünden geçmiştim. Bakalım boya bittikten sonra o kadar belli etmez.
Bugün turkuaz mavisi boya ararken gözüme başka bir renk ilişti ve hemen uygulamak için evin yolunu tuttum :). Biraz ipucu olsun diye birkaç fotoğraf paylaşıyorum.
http://www.hizliresimyukle.com/images/2014/08/12/CAM00623.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2014/08/12/CAM00625.jpg

Maşanın sağ bacağının üst kısmında bir kabartı oldu. Yarın onu ince zımpara ile hallettikten sonra ikinci katı atacağım. Sele borusuna attığım boya beklediğimden ne yüksek ne de düşük. Maşanın üst bacaklarının birleştiği kısmı da öyle boyayacağım. Yarın bir aksilik olmazsa diğer fotoğrafları da paylaşacağım.
İyi akşamlar :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Rasimcan Meral
Geri