Scudo Sports

Restorasyon, Bianchi Rekord 935 Fakir restorasyonu

hodor

Üye
Kayıt
11 Mayıs 2017
Mesaj
89
Tepki
294
Yaş
33
Şehir
Kayseri
İsim
Serkan Kara
Bisiklet
Diğer
Merhabalar değerli forum sakinleri,

Yaklaşık olarak bir ay önce satın almış olduğum klasik kadroyu restore işine giriştim ve bunu sizlerle paylaşmak yardım ve tavsiyelerinizi almak ve olumlu olumsuz düşüncelerinizi görmek istedim.

Öncelikle bisiklet hakkında bilgi vereyim daha doğrusu kadro hakkında, 1985 Yılı sonrası olduğunu düşündüğüm Bianchi Rekord 935 kadrosu kendileri. Fakat Austria Daimler şirketinin Bianchi bünyesine girmesinden sonra Puch Marka adı altında Mistral Leader olarak da satılmış olduğunu düşünüyorum. Fotograflar vasıtasıyla farklı bir fikir beyan edecek tüm dostlara kapımız açıktır.
Kadroyu aldığımda üzerinde Puch Decaller mevcuttu ve sonradan boyandığı açıkça belliydi ki bu boyama muhtemelen çok basitçe yapılmış olmalı ki hiç hoşuma gitmedi ve kozmetik olarak sorunu olmasa da Boya sökücü yardımıyla boyayı söktüm ve işe giriştim.

Ekonomik olarak çok alternatifim olmadığından öğrenci işi birşey olacak yardımlarınıza açığım :)

Şimdi kadronun önceki halinden bir kesit ve soyulmuş halinden birkaç kesit vererek konuya start vermek istiyorum.
IMAG0124.jpg IMAG0131.jpg IMAG0132.jpg
Bu işe köydeyken giriştim Bir kutu boya sökücü yetmeyince gerisine evde devam ettim.
IMAG0124.jpg IMAG0131.jpg IMAG0132.jpg IMAG0142.jpg IMAG0143.jpg IMAG0146.jpg IMAG0147.jpg IMAG0148.jpg IMAG0149.jpg IMAG0150.jpg IMAG0151.jpg IMAG0152.jpg IMAG0153.jpg
Şimdilik bu vaziyetteyiz kadronun ağırlığı maşa hariç 2100gr.
Bundan sonraki aşama boyama, boya işini de amcam vasıtasıyla fabrikada statik boya ile boyatacağım malum bütçe kısıtlı olduğundan ancak kaliteli bişe çıkacağını düşünüyorum. Boya işini hatır ile yaptırdığımızdan renk seçme şansım çok düşük ama metalik Beyaz klasik Bianchi Rekord 935 gibi yapabilirsek benden iyisi yok. :)

Değerli arkadaşlar kadrodan sonra gerekli komponentlerin bir kısmının temizliği ve toparlanması işi ile uğraştım. Daha önce de bahsettiğim gibi bütçe sıkıntım olduğundan elimde bulunan Shimano Exage300 Ex Grupseti bu kadro ile kombine edeceğim. bu konuda da tavsiyelerde bulunmak isteyen arkadaşlarım olursa konuya beklerim. Fotograftaki grupset aşırı derecede yağ bağlamış ve aşırı pislik içinde malzemelerdi. Muhtemelen bir yerde uzun süre toz ve kir içinde beklemiş fakat pas ve fiziksel hasara maruz kalmamış.

Temizlik faslını ise 2 litre mazot yardımı ile yaptım. 1 litre mazotu fısfısa doldurup sıkmak suretiyle fren kolları ve aktarıcıları temizledim aynakol ve fren ayaklarını da mazota yatırıp bir gün beklettim daha sonra diş fırçası ile fırçalayarak bu duruma getirdim. IMAG0179.jpg Bu parçalar içinde eski kadrodan söktüğüm kadro kulağı da mevcut lazım olursa diyerek o parçayı da aradan çıkardım. Vites Kolları ise renkleri düzgün olmasına karşın bir miktar mazot kalıntısının üzerinde kalması suretiyle kararma yaptı. Bu şekilde alaşım malzemelerin uzun süre mazota maruz kalmaması gerektiğini öğrenmiş olduk. Jant boyası ile tekrar eski haline getirmeyi planlıyorum.
IMAG0180.jpg IMAG0181.jpg Aynakol dişlileri gayet iyi durumda Ruble 7 li ve oldukça eski ruble konusunda bilgi alabilirim. IMAG0182.jpg IMAG0183.jpg IMAG0184.jpg IMAG0185.jpg IMAG0186.jpg IMAG0187.jpg Bu aşamadan sonra dremel ucuna takılan ince tel ve zımpara yardımı ile ek olarak metal polish kremi ile Malzemeleri parlatmayı planlıyorum. Şimdilik restorasyon gidişatı bu şekilde. Eksik malzemem olarak jant seti, sele borusu, sele ve orta göbeğe ihtiyacım var. Öğrenci işi bir restorasyon ve bütçe kısıtlı olduğundan. Bu konuda da yardımcı olmak isteyen uygun fiyat aralığındaki parçalar ilgime sebeptir. Teşekkür ederim :)
 
Scudo
Masallah gayet Iyi gidiyorsun talebe kardes. Sele borusunun çapı belli midir?
 
  • Beğen
Tepkiler: Vahap Demir
@mariokaldatoÇok teşekkür ederim :) , Sele borusunun çapını ölçme şansım olmadığından bilmiyorum ama tahminim 26.4 ya da 27.2 olması gerek, arkadaşımda 25.4 çaplı boru vardı Seat Tube geniş geldi içine düşüyordu. Eklediğim resimdeki boruyu denedim olmayınca geri verdim.
74e477273c3618d7a72d9519e6ef1785.jpg


HTC U11 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Tahminle olmaz bu işler. Bu kumpas bulup ölcmen gerekir
 
@mariokaldatoÖyle görünüyor bir şekilde halledeceğim o konuyu da [emoji106]

HTC U11 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Neden dedim çapı vermezsen adamın elinde belki vardır yedekte sele borusu bilemez sana uyar mi diye
 
@mariokaldatoHaklısınız, bu durumu kısa sürede çözeceğim bir yerlerden ödünç de olsa kumpas bulmak lazım.

HTC U11 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Merhaba Serkan,

Öncelikle kolay gelsin ve calismalarinda basarilar dilerim.
Kadrona gelince Bianchi Record 935 degil, 935lerin ön aktaricisi braze on baglantili oluyor ufak da olsa bagzi detaylardan anlasiliyor.
Gelelim Puch markasina.... Puch EL ve SE giris seviyesi olarak üretilen modellerinde dropoutlar gipiemme dropoutlar ve alinborusunda pompa tutacagi yoktu ama biu iki modellden sonra yani modeller yükseldikce Gipiemme drpoutlar kullanildi ve pompa tutacagida bulunuyordu ama yüksek modellerde arka catalin sele borusunun üst taraf baglatisi noktalarinda puch pantolari bulunuyordu.

Bianchi (Orta seviye kadrolarda) ve Puch senin kadrondaki luglari ve gipiemme dropoutlari dedigim gibi üst seviye modellerinde kullanmistir. Ama Bu dropoutlari ve luglari aynizamanda baska firmalarda kullndi.

Bianchi 935 degil, Puch da olamaz diyecem ama kesin emin degilim acaba Pantosuz bir kdrosu varmi bu detaylarla altinda bilmiyorum. Yalniz Kadro görünüse ve detaylarina göre 1984 -1988 arasi bi üretim.

Yani demek istedigim kadronun markasini arastirmalar sonucu ip uclari oldugu icin bir kac marka altinda bulabilirsin ama tam sudur demek zor ve hatta imkansiz gibi. Yalniz kadronun markasi ne olursa olsun restore etmeye deger cünkü kaliteli ve Orta/Üstseviye bir kadroya benziyor.

DIPNOT: Bu kadroyu durumun ne olursa olsun lutfen Spray boya ile ziyan etme.:D

Raetorasyonunda tekrar basarilar dilerim, kolay gelsin. Takildigin yerlerde bana yaza bilirsin, elimdn geldigi kadar yardimci olmaya calisirim.:harika:
Son olarak sanki ben bu kadroyu bir yerde gördüm gibi geliyor bana ama cikartamadim.:kötü:
 
@Murat CömezÇok değerli Murat Abim verdiğin bilgiler ve meraklı olduğum sorulara yanıt verdiğin için çok teşekkür ederim :) Bianchi Rekord 935 olduğu kanısına da aynı mecralarda Özkan Bey'in söylemesi ile ikna olmuştum eline çok sayıda bianchi kadrosu geçtiğini ve bu kadronun Rekord 935 olduğunu %90 ihtimalle deyince ben de konuyu bu isimle açtım. Lakin daha önceki araştırmalarıma göre Puch Mistral Leader adlı bir kadro var o kadro ile de aşırı benzerlik var.
Sonuç olarak dediğin gibi hangi marka olduğuna hala çözümleme getirebilmiş değilim :) ama güzel bir kadro ve aynı şekilde bu kadroyu sprey boya ile ziyan etmeyeceğim [emoji1] iki seçeneğim var birisi Elektrostatik Toz boya ile fırında boyatmak ki boyayacak kişi Boyahane şefi olan amcamdır, çok titiz davranacağına eminim. Diğer bir seçenek de sanayide oto boyacıya boyatmak ama sanayide hele ki Kayseride bu kaliteli bir iş çıkaracak ya da ufak tefek iş gözüyle bakmayıp ince çalışacak bir usta tanımıyorum :)

HTC U11 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Konuyu takip eden değerli arkadaşlarım ve abilerim, giriştiğim bu amatör restorasyon işinde yavaş yavaş birşeyler şekillenmeye başladı, en son mesajımda bahsettiğim gibi boyaya gidecek kadro sonrasında elimde bulunan exage300 grupseti internetten okuduğum ve forumdaki değişik konulardan edindiğim bilgiler sayesinde temizliğinden hemen hemen bir makina kullanımı olmadan polisaj parlatma işlemini yapmaya çalıştım şimdi paylaşacağım resimlerde bu aşamadan birkaç kare.

Exage de bulunan diğer fren kollarını söktüm. Fotografların bazılarında sadece temizleme işlemi yapılmış parça ile polisajı da tamamlanmış parçayı yanyana koydum.
bu işlemi tamamen amatörce yaptığımdan profesyönel bir kaygı gütmedim.
IMAG0230.jpg
Alttaki parça sadece temizlediğim haliydi sonrasında biraz zımpara ve mikrofiber bez ile metal parlatıcı kullanarak parlatmaya çalıştım sonuç bu.
IMAG0231.jpg IMAG0232.jpg Sol Polisaj - Sağ orijinalIMAG0233.jpg IMAG0234.jpg IMAG0235.jpg IMAG0236.jpg IMAG0237.jpg



Parçalarımız bu şekilde kullanıma hazırlanmış oldu, 300 ex hoodlar oldukça yıpranmış buna da bir çare bulmam gerek.
VEEEE asıl bombaya gelirsek kadromuzun boyası tamamlandı ve kadronun boyanmış halinden fotograflar paylaşıyorum. Ancak paylaşmadan önce kadronun hangi
marka ve modele ait olduğuna hala bir sonuç getiremedim. Bianchi 935 olduğunu düşünüyordum fakat Murat abimin açıklaması sonrası tekrar bir araştırma sürecine girdim ''935lerin ön aktaricisi braze on baglantili oluyor'' açıklamaya karşın biraz karıştırınca rekord 935lerin çeşidi de olduğunu düşündüğüm şimdi ekleyeceğim kadroyu buldum bu kadroda ön aktarıcı braze ön bağlantılı değil acaba hala 935 olma ihtimali var mıdır. Çünkü decal seti de buna göre tasarlamayı düşünüyorum.

Boya işlemi 3 kattan oluşmaktadır. 1. Kat fosfat Havuzu Paslanmayı önlemek için 2. Kat Beyaz Parlak astar 3. Kat Lacivert

Boya işlemi yapılırken köşe noktalarda alttaki beyaz boyanın biraz olsun belli olması için o kısımlara az boya uygulanarak eskitme görünümü vermeyi planladık sonuç bu şekilde.

IMAG0217.jpg


IMAG0218.jpg


IMAG0219.jpg



IMAG0220.jpg
IMAG0221.jpg

IMAG0222.jpg


IMAG0223.jpg IMAG0224.jpg


IMAG0225.jpg
IMAG0226.jpg


IMAG0229.jpg


Son olarak bu aşamadayım ve Muhtemelen konu burada bir süre sabit kalacak çünkü Sele,Sele borusu, Jant seti ve Gidon boynu eksiklerimi ekonomik sıkıntıdan halledemedim. Sanırım bu arada hangi marka kadro olduğunu çözmeye çalışıp decal seti hazırlayacağım. AAA bu arada orta göbek de yok :D :D Buraya kadar okuyan varsa teşekkür ederim.

bianchi_1_1.jpg
Eklemeyi unutmuşum bu kadro aynı olabilir mi. Ön aktarıcı braze bağlantılı değil.

bianchi_4.jpg
 
O süper gidiyorsun kardeş son halini bekliyorum eğer tahmin ettigim gibi bir şey çıkarsa ortaya super sürerken bence kask değil fötr sapka takmalisin :koptum:
 
Teşekkür ederim hocam, uzun sürüşlerde vintage full gas ve benzeri bisiklet şapkaları aşırı terleme yapıyor ben de genelde şehir dışına çıktığımdan tercih etmiyorum. ama şehir içinde vintage havasına daha uygun :harika:
 
Güzel gidiyorsun kardes kolay gelsin .
Yalniz insanlarda genelde bodrum katlardan yada tavan aralarından çıkan hurda bisikletleri çok üst model ve efsane modeller gbi görmeye ,yada öyle inanmaya bir meyıl var sanki. Belli değilse cokda takilayin modele ne fark eder ki?zaten orjinal boyasi ve etiketi kalkmış eski bir şeyin tespiti nerdeyse imkansız gibi bir şey.
 
Teşekkür ederim, sağolasın Raşit abi yanlız diğer insanları bilmiyorum ama bende öyle bir kanı yok :) üst düzel bir kadro olmadığının farkındayım ancak marka model bilgisi elde edebileceksem ne ise onu yazma taraftarıyım sonuçta boyadıktan sonra üzerinde sadece pisllet de yazabiliriz değil mi :) o kadar uğraştığımız birşeyin doğrusu ne ise o şekilde görünmesi daha yeğdir bence. Bir de tavan arasından ya da bodrumda çürümeye terkedilmiş bir kadro olduğunu da düşünmüyorum ilgilendiğim konu için satın aldığımız kadro sonuçta. :):harika:
 
Harika olmuş, merakla devamını bekliyorum:hhhhhh:
 
  • Beğen
Tepkiler: hodor
Teşekkür ederim tamamlamak nasip olur inşallah [emoji4][emoji106]@kallone

HTC U11 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Emeğinize sağlık . Renk harika olmuş
 
  • Beğen
Tepkiler: hodor
Teşekkür ederim sağolun :) güzel yorumlarınız için

HTC U11 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Gerçekten çok güzel gidiyor boyası olsun sizin verdiğiniz emekler olsun herşey inanılmaz. Çok güzel birşey çıkacağından eminim. Gidon bandını mavi tercih etmenizi öneririm çok yakışır bence. Heyecanla takipteyiz Hocam.
 
  • Beğen
Tepkiler: hodor
Çok teşekkür ederim sağolun umarım güzel birşeyler çıkacak :) gidon bandını da lastikleri beyaz yanak tercih etmeyi düşünüyorum, kadro da çok mavi olduğundan boğmasın diye bir fotografı referans alıyorum gidon bandı da aynı renk olursa boğulur düşüncesindeyim :)
ad4d1c6012862c0017cad845eed0907c.jpg


HTC U11 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Evet haklısınız bu şekilde de oldukça yakışmış.
 
Geri