hodor
Üye
- Kayıt
- 11 Mayıs 2017
- Mesaj
- 89
- Tepki
- 294
- Yaş
- 33
- Şehir
- Kayseri
- İsim
- Serkan Kara
- Bisiklet
- Diğer
Merhabalar değerli forum sakinleri,
Yaklaşık olarak bir ay önce satın almış olduğum klasik kadroyu restore işine giriştim ve bunu sizlerle paylaşmak yardım ve tavsiyelerinizi almak ve olumlu olumsuz düşüncelerinizi görmek istedim.
Öncelikle bisiklet hakkında bilgi vereyim daha doğrusu kadro hakkında, 1985 Yılı sonrası olduğunu düşündüğüm Bianchi Rekord 935 kadrosu kendileri. Fakat Austria Daimler şirketinin Bianchi bünyesine girmesinden sonra Puch Marka adı altında Mistral Leader olarak da satılmış olduğunu düşünüyorum. Fotograflar vasıtasıyla farklı bir fikir beyan edecek tüm dostlara kapımız açıktır.
Kadroyu aldığımda üzerinde Puch Decaller mevcuttu ve sonradan boyandığı açıkça belliydi ki bu boyama muhtemelen çok basitçe yapılmış olmalı ki hiç hoşuma gitmedi ve kozmetik olarak sorunu olmasa da Boya sökücü yardımıyla boyayı söktüm ve işe giriştim.
Ekonomik olarak çok alternatifim olmadığından öğrenci işi birşey olacak yardımlarınıza açığım
Şimdi kadronun önceki halinden bir kesit ve soyulmuş halinden birkaç kesit vererek konuya start vermek istiyorum.
Bu işe köydeyken giriştim Bir kutu boya sökücü yetmeyince gerisine evde devam ettim.
Şimdilik bu vaziyetteyiz kadronun ağırlığı maşa hariç 2100gr.
Bundan sonraki aşama boyama, boya işini de amcam vasıtasıyla fabrikada statik boya ile boyatacağım malum bütçe kısıtlı olduğundan ancak kaliteli bişe çıkacağını düşünüyorum. Boya işini hatır ile yaptırdığımızdan renk seçme şansım çok düşük ama metalik Beyaz klasik Bianchi Rekord 935 gibi yapabilirsek benden iyisi yok.
Değerli arkadaşlar kadrodan sonra gerekli komponentlerin bir kısmının temizliği ve toparlanması işi ile uğraştım. Daha önce de bahsettiğim gibi bütçe sıkıntım olduğundan elimde bulunan Shimano Exage300 Ex Grupseti bu kadro ile kombine edeceğim. bu konuda da tavsiyelerde bulunmak isteyen arkadaşlarım olursa konuya beklerim. Fotograftaki grupset aşırı derecede yağ bağlamış ve aşırı pislik içinde malzemelerdi. Muhtemelen bir yerde uzun süre toz ve kir içinde beklemiş fakat pas ve fiziksel hasara maruz kalmamış.
Temizlik faslını ise 2 litre mazot yardımı ile yaptım. 1 litre mazotu fısfısa doldurup sıkmak suretiyle fren kolları ve aktarıcıları temizledim aynakol ve fren ayaklarını da mazota yatırıp bir gün beklettim daha sonra diş fırçası ile fırçalayarak bu duruma getirdim.
Bu parçalar içinde eski kadrodan söktüğüm kadro kulağı da mevcut lazım olursa diyerek o parçayı da aradan çıkardım. Vites Kolları ise renkleri düzgün olmasına karşın bir miktar mazot kalıntısının üzerinde kalması suretiyle kararma yaptı. Bu şekilde alaşım malzemelerin uzun süre mazota maruz kalmaması gerektiğini öğrenmiş olduk. Jant boyası ile tekrar eski haline getirmeyi planlıyorum.
Aynakol dişlileri gayet iyi durumda Ruble 7 li ve oldukça eski ruble konusunda bilgi alabilirim.
Bu aşamadan sonra dremel ucuna takılan ince tel ve zımpara yardımı ile ek olarak metal polish kremi ile Malzemeleri parlatmayı planlıyorum. Şimdilik restorasyon gidişatı bu şekilde. Eksik malzemem olarak jant seti, sele borusu, sele ve orta göbeğe ihtiyacım var. Öğrenci işi bir restorasyon ve bütçe kısıtlı olduğundan. Bu konuda da yardımcı olmak isteyen uygun fiyat aralığındaki parçalar ilgime sebeptir. Teşekkür ederim 
Yaklaşık olarak bir ay önce satın almış olduğum klasik kadroyu restore işine giriştim ve bunu sizlerle paylaşmak yardım ve tavsiyelerinizi almak ve olumlu olumsuz düşüncelerinizi görmek istedim.
Öncelikle bisiklet hakkında bilgi vereyim daha doğrusu kadro hakkında, 1985 Yılı sonrası olduğunu düşündüğüm Bianchi Rekord 935 kadrosu kendileri. Fakat Austria Daimler şirketinin Bianchi bünyesine girmesinden sonra Puch Marka adı altında Mistral Leader olarak da satılmış olduğunu düşünüyorum. Fotograflar vasıtasıyla farklı bir fikir beyan edecek tüm dostlara kapımız açıktır.
Kadroyu aldığımda üzerinde Puch Decaller mevcuttu ve sonradan boyandığı açıkça belliydi ki bu boyama muhtemelen çok basitçe yapılmış olmalı ki hiç hoşuma gitmedi ve kozmetik olarak sorunu olmasa da Boya sökücü yardımıyla boyayı söktüm ve işe giriştim.
Ekonomik olarak çok alternatifim olmadığından öğrenci işi birşey olacak yardımlarınıza açığım
Şimdi kadronun önceki halinden bir kesit ve soyulmuş halinden birkaç kesit vererek konuya start vermek istiyorum.



Bu işe köydeyken giriştim Bir kutu boya sökücü yetmeyince gerisine evde devam ettim.













Şimdilik bu vaziyetteyiz kadronun ağırlığı maşa hariç 2100gr.
Bundan sonraki aşama boyama, boya işini de amcam vasıtasıyla fabrikada statik boya ile boyatacağım malum bütçe kısıtlı olduğundan ancak kaliteli bişe çıkacağını düşünüyorum. Boya işini hatır ile yaptırdığımızdan renk seçme şansım çok düşük ama metalik Beyaz klasik Bianchi Rekord 935 gibi yapabilirsek benden iyisi yok.
Değerli arkadaşlar kadrodan sonra gerekli komponentlerin bir kısmının temizliği ve toparlanması işi ile uğraştım. Daha önce de bahsettiğim gibi bütçe sıkıntım olduğundan elimde bulunan Shimano Exage300 Ex Grupseti bu kadro ile kombine edeceğim. bu konuda da tavsiyelerde bulunmak isteyen arkadaşlarım olursa konuya beklerim. Fotograftaki grupset aşırı derecede yağ bağlamış ve aşırı pislik içinde malzemelerdi. Muhtemelen bir yerde uzun süre toz ve kir içinde beklemiş fakat pas ve fiziksel hasara maruz kalmamış.
Temizlik faslını ise 2 litre mazot yardımı ile yaptım. 1 litre mazotu fısfısa doldurup sıkmak suretiyle fren kolları ve aktarıcıları temizledim aynakol ve fren ayaklarını da mazota yatırıp bir gün beklettim daha sonra diş fırçası ile fırçalayarak bu duruma getirdim.








