Scudo Sports

Refleksler?

30 km ile bile sürünsek oldukça yüksek bir hız.
 
Scudo
bülbül hanım... deneyin... ve deneyimlerinizi bize aktarın... aktarabilirseniz oluyormuş demek ki deriz... aktaramazsanız... allah kalanlara uzun ömürler verir umarım....

--- sonra candan niye kızıyo!!!
 
@CandanC

Evet haklısınız tek yol bu... Bu arkadaşınız düşme sonucu mu bu hâlde yoksa bilerek mi denedi?

Evet Barış Turan, gerçekten öyle. Yani bu insanların dikkatsizliğinin tasasını biz çekiyoruz.
 
Teorik olarak araba bize 25km hızla çarpar ve önce o darbeyi alırız.
Ardında biz 50km hız çıkar ve o şekilde yere çakılırız.
Sanırım şanslıysak kırıklarla son bulan bir kaza olur.
Hasar oranı neremize darbe aldığımıza bağlı olarak değişecektir, Allah göstermesin ölümle sonuçlanması olası.
 
yok direkt attı kendini... ve bilerek... "ama candaan.. cenin pozisyonuna geçtim" gibi bi açıklaması var kendisinin-- biraz salak mıdır nedir :S-- o kadar darbe almış bi de ben kıramadım tabi ağzını yüzünü burnunu... o yüzden siz yavaş gidin... yakınım dilsiniz... kalbinizi kırmakla kalmam, eğer kaza haberinizi okursam, çektiğiniz acıya aldanmam, ağız burun bi de ben dalarım, ekstra acı çekersiniz :)...
 
arkadaş işte... atsan atılmaz satsan satılmaz :) --kendine bu kadar zararı dokunmamaydı iyiydi... bana hava hoş, arkadşım sonuçta... allah kendine ve ailesine sabır versin...
 
@Bülbül-i Nâlân
Öncelikle refleks kelimesi üzerinde mutabık olalım. Refleks hapşurmak gibi vücudumuzun doğuştan otamatik yaptığı hareketler olduğu kadar aynı zamanda sonradan öğrenilebilen otamatik hareketlere denir. Örneğin bisiklet sürmek de bir refleks hareketidir.
...
Cenin pozisyonu bize gelecek hasarı azaltır mı? sorunuza gelince. Evet azaltır. Paraşüt (T10) kursunda öne, arkaya, yanlara doğru defalarca takla atmayı öğrenirsiniz. 100-150 rakamları abartı değildir. Bu takla esnasında dizler birleşik ve hafif kırık, kollar kapalı ve gövdeye yakın, baş eğik ve mümkünse ön yüzü kapatacak şekilde defalarca takla atarsınız. Peki bu cenin pozisyonu ne işe yarar?
Bir defa bu pozisyondayken vücudumuzun; baş, kalp, iç organlar ve önemli bilgeleri mümkün mertebe kapalı kalır ve korunur. Kopma ve kırılmalar en aza iner.
İkinci neden ise cenin pozisyonundayken vücudunuza aldığınız bir darbeyi vücudun diğer bölgelerine dağıtırsınız. Yüksekten atlayan birini düşünün. Hatta yuvarlanma yaparak ilk darbenin etkisini azaltırsınız. Paraşütçülükte bunun adı beş nokta taklasıdır. Paraşütçü yere hızlı indiğinde etkiyi 5 noktaya dağıttığı için bu adı almıştır.
...
Siz cenin pozisyonundan ziyade fren reflekslerinizi geliştirin. :in:
Zaten en iyisi hiç ani fren yapacak pozisyona düşmemektir. Asıl ustalık budur.
 
Teşekkür ederim Mehmet Ali Bey, gerçekten tecrübelerinizden çok istifade edilir. Cevabımı aldığıma inanıyorum. Çok teşekkür ederim. Alah razı olsun. Cümlemizi kazalardan muhafaza eylesin. Sağına soluna arkasına ve hatta önüne bakmaktan aciz olan insanlardan (!) bizleri korusun. :)
 
Arka tekeri kilitleyip bisikleti yonlendirmek sonra tekeri serbest birakip aniden toplanmasini saglayip sert manevra yapmak bir kac kere kazadan kurtardi beni. Ayrıca atlayip ziplamayi ogrenmek de cok ise yarar.
Hayatimin en buyuk hatasini yaptigimda bu iki teknik sayesinde kurtuldum ben
Sola dogru olan virajda (tek seritli gel git yol) seridi otobus kapatmisti o hizla duramadim risk aldim sollamaya ciktim ama virajin sonunda baska bi araba vardi öldüm sanirim dedim son sanş arka tekeri kilitledim bisikleti kaldirima dogru döndürüp freni biraktim. Bunu yapmasaydim paralel cikmak zorunda kalacaktim o hizda onu yapamazdim. Sonra kaldirima zipladim hizimi alamayip yan binanin bahcesine dustum 70 santim filan kadardi tahmini.. Iki tekerin ustune dustum frenle durdum artik, bisikleti kenara koyup 5 dakika filan oturdum titremem duzeldi yaltigim hatayi irdeledim filan..
 
Benim yapabildiğim tek hareket şu yanlama hareketi. Yani Arka freni sıkıp kaydırma işlemi. Onun dışında pek özellik bilmiyorum, yapamıyorum doğrusu. [emoji2] Ama yapmayı isterdim yani :)
 
size bi video buldum... içinde işinize yarayabilcek hareketler var :D

(link)
 
@CandanC

son bebek hareketi olabilir kafa goz kirmadan en uygunu o bence :D
 
@erkan_harman

:D :D ben de en çok ona bittim...
 
Güzel video ve güzel hareketler evet, değerlendireceğim inşaAllah. Gerçekten sondaki bebek... [emoji2] [emoji1]
 
@Bülbül-i Nâlân

Arkadan araç çarpmalarında genelde dümdüz şekilde fırlamaz 2 tekerli araç sürücüleri. Kaza videolarında gördüğüme ve bizzat tecrübeme göre havaya doğru fırlıyor 2 tekerli araç sürücüsü. Havadan yere doğru, fizik derslerinde görmüş olduğumuz eğik atış şeklinde çakılıyor. Bu durumda üzerimizde bulunan koruyucu malzemeler ve çevrede bulunan her tür hareketli hareketsiz varlık etki ediyor. Mesela kask vardır, dirseklik-dizlik vardır ama yol kenarındaki metal bariyere denk geliriz küt diye kolu bacağı kesip alır. Ya da karşı şeride fırlarız, kafa üstü çakılırız, kask patlar ama kafayı korumuştur. Kaza senaryosu bu ya, karşıdan gelen kamyon duramaz ve ezer geçer. Göz korkutmak gibi olmasın ama bunlar olan şeyler.

Yana zıplama olayı da şimdiye kadarki tecrübelerime göre bence imkansız. Belki yapabilen vardır ama yapabilecek kişi sayısı azdır diye tahmin ediyorum. Hem ani manevrayla bisikletle birlikte yoldan çıkmak varken neden üzerinden atlamaya çalışalım?

İşe yarar bir teknik olarak bunny-hop denilen çift tekerle zıplamayı önerebilirim. Arkadan çarpan arabadan falan kurtarmaz belki ama yoldaki cam kırıkları, çukurlar vs engellerden hız kesmeden kurtulmayı sağlar.

Hoplama zıplama falan düşünürken aklıma bir anı geldi. Bisikletle 25-30'la falan gidiyorum bir gece. Bir yaya köprüsünün önünden geçerken birilerinden kaçan ya da bir yere koşan bir adam çıktı önüme. Son anda fark edince frenlere asıldım ama imkanı yok, arka teker kayıyor, durmuyor bisiklet. Adama tam çarptım derken aha bir baktım adam zıpladı. O zıplayınca ben de altından geçtim. Sonra koşmaya ya da kaçmaya devam etti. Kolu bacağı falan bisikletin gidonuna ya da bana nasıl değmeden kurtuldu, o kadar yükseğe nasıl zıpladı hala aklım almıyor. :)
 
Herkese keyifli forumlar.. Refleks belki de en önemli konulardan biri biz bisikletliler için. Göz, el ve ayaklar, düşünme ya da karar verme gibi konularda gidip gelen bir olgu olarak hayatımızı kurtaran, hayatımıza son veren ya da daha az kayıpla kurtarıcımız olabiliyor. Pek çok spor disiplininde araştırma konusu ve her spor disiplininde de mutlaka farklı alt başlıklara ayrılıyor. Zamanında okumuştum, futbolda amatör oyunculara göre profesyonel olarak idman yapan ve mental olarak yeteneklerini ilerletme eğilimine girenler 1.5/2 sn kadar önce karar verebilme ve muhtemel olasılıkları öngörme yeteneği geliştiriyorlarmış. Geçen gün sagan ın ortalama bir insan ile refleks hızı mukayesesine denk geldim, inanamadım. Hatta yol bisikletine göre mtb kullanmak hatta bir yol bisikletçisi olarak antrenman olacaksa mtb ve parkuru sanki çok verimli olacak. Nitekim Sagan da böyle yapıyor.. O kısa içeriği de paylaşayım

(link)
 
Belki de benim hayatımda ilk defa 47 yaşımda yol bisikleti sürmeme rağmen, sanki yıllardır sürüyormuşum gibi drop barlara hızlıca adapte olmamın sebebidir, geçmiş yıllarımın tamamında sadece dağ ve şehir bisikletleri kullanmış olmam.
 
Vallahi bugun Maltepe sahilde beton setlerin arasında giderken dalgınlıkla set arası oyuğa girmişim 25mm lastikle oraya girebileceğimi hiç düşünmemiştim beklemiyordum. Birden lastikler oturdu o araya, bir anlık refleksle kontra verip devam ettim, ardından da kaldırıma çıkarken yolda boşluk olduğunu fark ettim 30 küsür yıldır mtb binen biri olarak umurum olmazdı ama lastikler geldi aklıma bir anda gene, ön tekeri kaldırıp ardından bunny hop yaptım, ula o da ne 😂 8kg lık bisikletle havaya uçuyordum neredeyse tüy gibi geldi.

Neyse refleks önemli. Ama ne olursa olsun yolda giderken dikkat etmeli orada refleks mefleks kurtarmaz elin dangozu sfır geçerse vallahi. Dikkat edin.
 
Geri