Refleksler?

Konu, 'Bisiklet Püfleri' kısmında BilinmeyenKullanıcı tarafından paylaşıldı.

  1. Barış TURAN

    Barış TURAN Onursal Üye

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    28 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    3.027
    Beğeniler:
    2.522
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    30 km ile bile sürünsek oldukça yüksek bir hız.
     
  2. CandanC

    CandanC Onursal Üye

    Yaş:
    39
    Kayıt:
    13 Nisan 2011
    Mesajlar:
    2.179
    Beğeniler:
    1.674
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    bülbül hanım... deneyin... ve deneyimlerinizi bize aktarın... aktarabilirseniz oluyormuş demek ki deriz... aktaramazsanız... allah kalanlara uzun ömürler verir umarım....

    --- sonra candan niye kızıyo!!!
     
  3. #23
    BilinmeyenKullanıcı

    BilinmeyenKullanıcı Üye

    Kayıt:
    17 Haziran 2014
    Mesajlar:
    81
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Evet haklısınız tek yol bu... Bu arkadaşınız düşme sonucu mu bu hâlde yoksa bilerek mi denedi?

    Evet Barış Turan, gerçekten öyle. Yani bu insanların dikkatsizliğinin tasasını biz çekiyoruz.
     
  4. Reha Oğuz Altuğ

    Reha Oğuz Altuğ Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Eylül 2013
    Mesajlar:
    170
    Beğeniler:
    93
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Teorik olarak araba bize 25km hızla çarpar ve önce o darbeyi alırız.
    Ardında biz 50km hız çıkar ve o şekilde yere çakılırız.
    Sanırım şanslıysak kırıklarla son bulan bir kaza olur.
    Hasar oranı neremize darbe aldığımıza bağlı olarak değişecektir, Allah göstermesin ölümle sonuçlanması olası.
     
  5. #25
    BilinmeyenKullanıcı

    BilinmeyenKullanıcı Üye

    Kayıt:
    17 Haziran 2014
    Mesajlar:
    81
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Allah korusun, Ölümün hayırlısından versin. Bisikletle trafiğe çıkmaktan korkar olduk.
     
  6. CandanC

    CandanC Onursal Üye

    Yaş:
    39
    Kayıt:
    13 Nisan 2011
    Mesajlar:
    2.179
    Beğeniler:
    1.674
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    yok direkt attı kendini... ve bilerek... "ama candaan.. cenin pozisyonuna geçtim" gibi bi açıklaması var kendisinin-- biraz salak mıdır nedir :S-- o kadar darbe almış bi de ben kıramadım tabi ağzını yüzünü burnunu... o yüzden siz yavaş gidin... yakınım dilsiniz... kalbinizi kırmakla kalmam, eğer kaza haberinizi okursam, çektiğiniz acıya aldanmam, ağız burun bi de ben dalarım, ekstra acı çekersiniz :)...
     
  7. #27
    BilinmeyenKullanıcı

    BilinmeyenKullanıcı Üye

    Kayıt:
    17 Haziran 2014
    Mesajlar:
    81
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    :) İlginç bir arkadaş... Allah kaza göstermesin kimseye.
     
  8. CandanC

    CandanC Onursal Üye

    Yaş:
    39
    Kayıt:
    13 Nisan 2011
    Mesajlar:
    2.179
    Beğeniler:
    1.674
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    arkadaş işte... atsan atılmaz satsan satılmaz :) --kendine bu kadar zararı dokunmamaydı iyiydi... bana hava hoş, arkadşım sonuçta... allah kendine ve ailesine sabır versin...
     
  9. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.951
    Beğeniler:
    4.372
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Öncelikle refleks kelimesi üzerinde mutabık olalım. Refleks hapşurmak gibi vücudumuzun doğuştan otamatik yaptığı hareketler olduğu kadar aynı zamanda sonradan öğrenilebilen otamatik hareketlere denir. Örneğin bisiklet sürmek de bir refleks hareketidir.
    ...
    Cenin pozisyonu bize gelecek hasarı azaltır mı? sorunuza gelince. Evet azaltır. Paraşüt (T10) kursunda öne, arkaya, yanlara doğru defalarca takla atmayı öğrenirsiniz. 100-150 rakamları abartı değildir. Bu takla esnasında dizler birleşik ve hafif kırık, kollar kapalı ve gövdeye yakın, baş eğik ve mümkünse ön yüzü kapatacak şekilde defalarca takla atarsınız. Peki bu cenin pozisyonu ne işe yarar?
    Bir defa bu pozisyondayken vücudumuzun; baş, kalp, iç organlar ve önemli bilgeleri mümkün mertebe kapalı kalır ve korunur. Kopma ve kırılmalar en aza iner.
    İkinci neden ise cenin pozisyonundayken vücudunuza aldığınız bir darbeyi vücudun diğer bölgelerine dağıtırsınız. Yüksekten atlayan birini düşünün. Hatta yuvarlanma yaparak ilk darbenin etkisini azaltırsınız. Paraşütçülükte bunun adı beş nokta taklasıdır. Paraşütçü yere hızlı indiğinde etkiyi 5 noktaya dağıttığı için bu adı almıştır.
    ...
    Siz cenin pozisyonundan ziyade fren reflekslerinizi geliştirin. :in:
    Zaten en iyisi hiç ani fren yapacak pozisyona düşmemektir. Asıl ustalık budur.
     
  10. #30
    BilinmeyenKullanıcı

    BilinmeyenKullanıcı Üye

    Kayıt:
    17 Haziran 2014
    Mesajlar:
    81
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Teşekkür ederim Mehmet Ali Bey, gerçekten tecrübelerinizden çok istifade edilir. Cevabımı aldığıma inanıyorum. Çok teşekkür ederim. Alah razı olsun. Cümlemizi kazalardan muhafaza eylesin. Sağına soluna arkasına ve hatta önüne bakmaktan aciz olan insanlardan (!) bizleri korusun. :)
     
  11. Batuhan Köksal

    Batuhan Köksal Forum Demirbaşı

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    9 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    513
    Beğeniler:
    230
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Arka tekeri kilitleyip bisikleti yonlendirmek sonra tekeri serbest birakip aniden toplanmasini saglayip sert manevra yapmak bir kac kere kazadan kurtardi beni. Ayrıca atlayip ziplamayi ogrenmek de cok ise yarar.
    Hayatimin en buyuk hatasini yaptigimda bu iki teknik sayesinde kurtuldum ben
    Sola dogru olan virajda (tek seritli gel git yol) seridi otobus kapatmisti o hizla duramadim risk aldim sollamaya ciktim ama virajin sonunda baska bi araba vardi öldüm sanirim dedim son sanş arka tekeri kilitledim bisikleti kaldirima dogru döndürüp freni biraktim. Bunu yapmasaydim paralel cikmak zorunda kalacaktim o hizda onu yapamazdim. Sonra kaldirima zipladim hizimi alamayip yan binanin bahcesine dustum 70 santim filan kadardi tahmini.. Iki tekerin ustune dustum frenle durdum artik, bisikleti kenara koyup 5 dakika filan oturdum titremem duzeldi yaltigim hatayi irdeledim filan..
     
  12. #32
    BilinmeyenKullanıcı

    BilinmeyenKullanıcı Üye

    Kayıt:
    17 Haziran 2014
    Mesajlar:
    81
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Benim yapabildiğim tek hareket şu yanlama hareketi. Yani Arka freni sıkıp kaydırma işlemi. Onun dışında pek özellik bilmiyorum, yapamıyorum doğrusu. Ama yapmayı isterdim yani :)
     
  13. CandanC

    CandanC Onursal Üye

    Yaş:
    39
    Kayıt:
    13 Nisan 2011
    Mesajlar:
    2.179
    Beğeniler:
    1.674
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
  14. erkan_harman

    erkan_harman XRS 30 TIAGRA

    Kayıt:
    1 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    260
    Beğeniler:
    196
    Şehir:
    istanbul-pendik-aydos
    Adı:
    Erkan Harman
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
  15. CandanC

    CandanC Onursal Üye

    Yaş:
    39
    Kayıt:
    13 Nisan 2011
    Mesajlar:
    2.179
    Beğeniler:
    1.674
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    :D :D ben de en çok ona bittim...
     
  16. #36
    BilinmeyenKullanıcı

    BilinmeyenKullanıcı Üye

    Kayıt:
    17 Haziran 2014
    Mesajlar:
    81
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Güzel video ve güzel hareketler evet, değerlendireceğim inşaAllah. Gerçekten sondaki bebek...
     
  17. S26

    S26 Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.767
    Beğeniler:
    1.554
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Arkadan araç çarpmalarında genelde dümdüz şekilde fırlamaz 2 tekerli araç sürücüleri. Kaza videolarında gördüğüme ve bizzat tecrübeme göre havaya doğru fırlıyor 2 tekerli araç sürücüsü. Havadan yere doğru, fizik derslerinde görmüş olduğumuz eğik atış şeklinde çakılıyor. Bu durumda üzerimizde bulunan koruyucu malzemeler ve çevrede bulunan her tür hareketli hareketsiz varlık etki ediyor. Mesela kask vardır, dirseklik-dizlik vardır ama yol kenarındaki metal bariyere denk geliriz küt diye kolu bacağı kesip alır. Ya da karşı şeride fırlarız, kafa üstü çakılırız, kask patlar ama kafayı korumuştur. Kaza senaryosu bu ya, karşıdan gelen kamyon duramaz ve ezer geçer. Göz korkutmak gibi olmasın ama bunlar olan şeyler.

    Yana zıplama olayı da şimdiye kadarki tecrübelerime göre bence imkansız. Belki yapabilen vardır ama yapabilecek kişi sayısı azdır diye tahmin ediyorum. Hem ani manevrayla bisikletle birlikte yoldan çıkmak varken neden üzerinden atlamaya çalışalım?

    İşe yarar bir teknik olarak bunny-hop denilen çift tekerle zıplamayı önerebilirim. Arkadan çarpan arabadan falan kurtarmaz belki ama yoldaki cam kırıkları, çukurlar vs engellerden hız kesmeden kurtulmayı sağlar.

    Hoplama zıplama falan düşünürken aklıma bir anı geldi. Bisikletle 25-30'la falan gidiyorum bir gece. Bir yaya köprüsünün önünden geçerken birilerinden kaçan ya da bir yere koşan bir adam çıktı önüme. Son anda fark edince frenlere asıldım ama imkanı yok, arka teker kayıyor, durmuyor bisiklet. Adama tam çarptım derken aha bir baktım adam zıpladı. O zıplayınca ben de altından geçtim. Sonra koşmaya ya da kaçmaya devam etti. Kolu bacağı falan bisikletin gidonuna ya da bana nasıl değmeden kurtuldu, o kadar yükseğe nasıl zıpladı hala aklım almıyor. :)
     

İlginizi Çekebilir

4.png
Strava'cıların korkulu rüyası dijital epoyu konuşuyoruz bugün :D Sportmenliğe aykırı davranan bu KOM avcılarının bunu neden yaptığını, nasıl yaptığını, ve bunu nereden anlayabileceğimizi...
track-standing-332x500.jpg
Sürüşlerimizdeki ortalama hız, ne durumda olduğumuzun iyi göstergelerinden biridir. Yol bisikletine ilk geçtiğimdeki ortalama hız hedefim 25 km/h olurdu hatırlıyorum :) Zamanla daha da yükseldi....
upload_2017-5-5_22-41-4.png
Amerikalı Amber Neben kadınlarda TT kraliçesi. 15 yıllık geçmişinde 2 Olimpiyat, 2 Dünya, 2 Ulusal ve 2 Pan American şampiyonluğu bulunuyor. Amber hakkında daha fazla bilgiyi kendi sitesinden...