Scudo Sports

Refleksler?

Kayıt
17 Haziran 2014
Mesaj
81
Tepki
18
Şehir
Antalya
Bisiklet
Bisan
Merhaba arkadaşlar,
Mevzuya direk girelim. Mesela, arkadan bir araba süratle geliyor. Durup durmayacağını kestiremiyorum. Eğer çarpacağına çok fazla ihtimal verirsem bisikletten atlarım yani benim düşüncem bu. Peki diyelim ki bir araba arkadan bize çarparken bizim o kaza sırasında kurtarma durumumuz var mı? Bu esnada savrulma pozisyonumuzu nasıl ayarlamalı? Ne tarafımıza düşmeye çalışmalı?
2. Olarak, önümüze aniden çıkan bir araba, motor ya da bir yayaya çarpmamak için süratimizin de çok fazla olduğu bir durumda frenler bizi kazadan koruyamayabilir. Gidiş gelişin olduğu bir yolda karşı şerite geçmem benim için tehlikeli olur. Sizin fikirlerinizi öğrenebilir miyim?
Ben bisiklet ile atlama-zıplama yapamıyorum. Önüme kırılmış bir cam şişe çıkarsa iç lastiğimin yarılmaması için yapabileceğim bir şey var mıdır?
Teşekkür ederim.
 
Scudo
@ArdaE

konuyla alakasız bir video paylaşmışsınız.saygılar.
 
Hocam,

Aslında fren yerine kaçış noktası bulmanız ve hızlı düşünmeniz gerekiyor.
Bisiklet ile reflekslerimi bayağı geliştiğini söleyebilirim.
Bi çok kaza pozisyonunu bu şekilde atlattım. Allaha şükür.

Yalnız çok kötü bi alışkanlık oldu bende,
Babam veya başka biri yanımda araç kullanırken sürekli ayağım frene gidiyor oturduğum yerde araç duramayacak gibi hissediyorum :)
yol bisikletinin hatırası diyelim.


Ayrıca araç arkanızdan geliyorsa korku seviyeniz artıcak ve panikleyeceksiniz bunu dizginlemek lazım.
Çünkü bu sırada önünüze de konsantre olamayacaksınız.
Işıklarda dururken aynı motor sürücüleri gibi lütfen en ön noktaya gidin. araçların arkasında kesinlikle beklemeyin.

adam frenleyemez arada Allah korusun ezilirsiniz.
 
@Muhiddin K.

Düşme tekniği çok net anlatılıyor, videonun sonunu beklemenizde fayda var :)
 
@ArdaE

videoyu sonuna kadar izledim bakım araba felan cıkıcak mı dıye ama cıkmıyorum efendım:):)çıkmıyor.frenlemeyı,bısıkletle grupça giderken nasıl gerıye geçmelisin neler yapmalısın felan:)ama arkadan gelen araba ıcın bısey yok. saygılar
 
@Bülbül-i Nâlân

sadece bu cümleye yoru yazabilirim...

1- bahsettiğiniz şartlar altında frenler sizi korumayabilir değil, kesinlikle korumaz
2- önümüze aniden araba, motor, yaya çıkması muhtemel yol ve saatlerde hıza dikkat etmek lazım. frenlerin bizi ve başkalarını koruyabileceği hızlarda sürüş yapmalıyız. sonuçta önümüze aniden çıkan araçlar ve yayalar gökten düşmüyo.
 
kask tak gerisi o anki heyecana bağlıdır hah araba çıktı zıplayayım geçerim nasılsa diye bir mantık yok insanız o anki heyecanla her şey olabilir.
 
Sayın Arda E.;
Video için teşekkür ederim. Bu konuda bilmediklerimi öğrenmiş oldum. Ancak malesef bütün sorularımın cevabı bu videoda mevcut değil. :)
Sayın Hüseyin Gündoğdu;
Sizin de görüşleriniz için çok teşekkür ederim. Ben de çok panik yapıyorum. Yani sonuçta bisikletin kaportası vs. yok. Kaporta biziz. Çarpılınca zarar bize gelecek. Hata diğerlerinde bile olsa ben kaçmayı, durmayı tercih ederim. Ayrıca ben genelde araçların ortasında bekliyordum ışıklarda. Hep de sizin dediğiniz ezilme mevzuundan korkuyordum. Bundan sonra böyle yapmaya çalışacağım, Allah razı olsun. :)
Sayın CandanC;
Günün hangi saati olursa olsun, mutlaka ama mutlaka, arkasına bakmaktan aciz olan insanlar çok. Ben süratimi düşürmeye kalksam bu benim tempomu ve sürüş zevkimi kaçıracak. İnsanlarımızın kapılarını açarken, yola çıkarken, sağa çekerken ve diğer bir sürü durumda akıllarını kullanıp arkadan gelen bir bisikletliyi düşünmeleri gerekir. Teşekkürler :)
Sayın Orhanalkaya;
Kask sadece bir önlemdir, önlemlerin yanında bazı bilmemiz gerekn refleks hareketlerin de olması gerektiğine inanıyorum. Kaskı olan bir insanın kolu, bacağı da kırılabilir sonuçta. İşte bu refleks hareketleri bilen birisi varsa bunu öğrenmek istiyorum. Teşekkür ederim. :)
 
@Bülbül-i Nâlân

bence de gerekir... ama toplum henüz size hazır diil : )) tercih sizin... ya sürüş güvenliği, herkese ve herşeye rağmen -- ki o da tam güvenli sayılmaz -- ya da sürüş keyfi, zevki :)


EDIT: bu yıl gökova turuna katıldım ben.. muğla'da polis bütün sağ-sol yolları tutmuş... sağ şerit tamamen bisiklete ayrılmış... sağ şeritle yandaki şeridin kesiştiği yerden gitmek, bi üstüne frene basmamak muhteşem bi duygu gerçekten... rüya gibi : ))) -- organizasyona ve trafik polislerine sevgi ve saygılar :) ben hiç bu kadar keyifli sürüş yapmamıştım :) -- ama işte rüya... günlük hayatta olmuyo : ))
 
Baktın arkadan araba çarpacak bunny hoop yap altından geçsin önündeki araca toslasın. :D Şaka bir yana arkadan çarpabilecek araçlar konusunda yapılabilecek pek birşey yok.Yapılabilecek şey hislerinize ve KULAKLARINIZA(kulaklıkla müzik dinleyenlere gelsin) güvenmek.Arkadan gelen aracın motor sesinden size çarpmadan durup duramayacağını kestirebilir,omuz hizasından göz ucuyla yaklaşan aracı komtrol edebilirsiniz.
 
Arkadan gelen arabanın durup durmayacağını kestiremiyorsanız, siz duracaksınız. Araba size arkadan çarparken hiçbir şey yapamazsınız; refleksleriniz ne yapmanızı emrederse o tarafa düşersiniz. Önünüze aniden bir araba, motor ya da yaya çıkmamalı zaten; bunu bilerek hareket etmelisiniz. Karşı şeride geçmenizin sizin için tehlikeli olmasının bir önemi yok. Yanlış bir hareket yapmış olursunuz ve bunu ödersiniz. Burada önemli olan, karşı şeride geçtiğinizde, karşıdan gelen, trafikte düzgün seyreden sürücülere zarar vermeniz. Karşı şeride geçerseniz, suçlu duruma düşmüş olacaksınız. Önüne kırılmış cam şişe parçaları çıkarsa ve de kalabalık bir trafikteysen, o camların üzerinden geçeceksin. Büyük bir ihtimal lastiğin de patlayacak ve lastiği tamir edeceksin. Lastik yarılsa bile, hayatından ve başkalarının hayatından önemli değildir; kısa sürede değiştirilir.
 
Arkandan çarpacak olan araç :
Hiç bir şey yapamazsınız. Çarpma anından evvel mümkünse cenin pozisyonu alın. Vücudumuz korunma içgüdüsünden dolayı bunu refleks olarak yapmaya çalışır zaten. Paraşütçülük kursuna giderek günde 100-150 takla atarsanız, bu pozisyonu vücudunuz otamatik olarak yapacaktır.:)
Önüne aniden çıkan araç, insan vs :
Bisiklette durum motosiklettekine benzer bir şekilde.
- Doğru ve ani freni öğrenin. Frenlemede önün etkisi arkadan daima daha büyüktür.
- Doğru fren ön ve arkanın birlikte yapıldığı, ön tarafın daha baskın kullanıldığı frendir. Örneğin: 70 ön, %30 arka gibi. Gibi diyorum çünkü yolun durumuna göre bu oranlar biraz değişiklik gösterir. Sizin ön frenin daha önemli olduğunu bilmeniz ve ikisini beraber kullanmanız şu an yeterli.
- Boş ve müsait bir yerde sadece ön, sadece arka ve ikisi bir arada çalışmaları yapın.
- Sert fren yaparken mümkün mertebe bisikletiniz dik pozisyonda olsun. Virajlı bir yerde yatık pozisyondayken sert fren yapılmaz.
- Frenleri sıkarken birdenbire değil üzerine baskı yaparak sıkın. Baskı yaptığınızda freni salacağınız noktayı daha iyi belirlersiniz.
- Ve tabiki ayaktayken fren yapmayın.
(Bunların kursunu görmüş biriyim dememe gerek var mı bilmiyorum)
 
genelde nasıl hız yaparız denemesi yapıyoruz... hem araba hem bisiklet için geçerli... nasıl dururum antrenmanı yapan yok ama !!

arabamı tek başıma kullanmadan bi 5-6 ders aldım... hocam aynaya bakmaya çalışıyorum ve fren yapıyorum diye kızmıştı.... arkama bakmadan 5 ve 10'ar dereceyle sola sola yaklaşmalıymışım... arkadaki bana göre hareket edermiş... ve arkadan çarpan suçluymuş --- aynaya bakmadan böyle sola ve sağa yaklaşan kadın sürücüleri eleştirmeden önce bilin istedim, hocaları erkek ;) -- neyse sadede geliyim... bizim hocanın elinden kurtulduğum ilk gün, fren çalışmaya gittim... ne kadar hızla nerde duruyorum... yeterince hızlı debriyaj fren yapabilir muyum...

-- o gün bu gündür fren kullanmam... ne bisiklette ne arabada...

çünkü sınırlarımı ve yolların sınırını ve diğer sürücülerin sınırını biliyorum.... (şimdi kimse bana hız bidi bidisi yapmasın.... alırım anahtarınızı :) )
 
Ön fren konusunda söylenen hemen herşeye katılıyorum.Geçmişte,3-5 yaşımızda sakın ön freni sıkma tavsiyeleri buna dahil değil tabii :) Ağırlığınızı arkaya vermeyi de sürekli refleks edinin.Unutmayalım sele üzerine oturmak için değil üstünde durmamız içindir.Ağırlığınızın yarısından fazlasını sürekli ayak uçlarınızda tutmaya gayret sarfedin.Bunu yaptıkça kadansın arttığını fark ettim ben ama bisiklet sürekli hızlanıyor.Yavaşlamalarda falan sürekli vites değiştirmek zorunda kalıyorum.
 
Barış Turan;
Görüşünüz için teşekkürler. Şahsen ben bisiklette müzik dinlemiyorum. Zaten korka korka pedal çeviriyoruz :)
Can Onur;
Doğru söylüyorsunuz ancak ben refleks olarak ne gibi şeyler yapabileceğimi öğrenmek istiyorum. Teşekkür ederim. :)
MehmetAliB.;
Sanırım istediğim cevabı aldım. Cenin pozisyonu aldığımızda bu bize gelecek olan hasarı azaltır mı? Teşekkürler. Söylediklerinize dikkat edip uygulamaya çalışacağım inşaAllah. :)
CandanC.;
İlginç, gerçekten farklı ve güzel bir yol. :)

@Barış TURAN
Evet ben de fark ettim bunu. Zaten tüm ağırlık seleye verilince bir müddet sonra kalça kemikleri ağrımaya başlıyor. :)
 
Evet yapılabilecek en iyi şey Mehmet alinin dedigi gibi yuvarlanmayı düşmeyi öğrenmek.Buny hoop diye espri de yaptım ama tam arkadan araç çarptığında pedallar üstünde havaya sıçramak sanki fena fikir değil.:)Zamanlaması zor olur onun da.
 
@Bülbül-i Nâlân

1- bu CENİN pozisyonunu benim bi arkadaşım kendini apartımanın 7. katından atarken denedi... sağ kalmakla birlikte, işte yaklaşık 20 ameliyat geçirdi ve sanırım aradan geçen ve neredeyse hastaneden çıkamadığı 4 yılın sonunda... ayağını kaybedecek...

2- farklı bi yol yok... tek yol: dikkat etmek, gaza gelmemek... istediğinizhıza da ulaşamayıverin...
 
Etkili yavaşlamak için ağırlığı arkadaya vererek ön freni kontrollü bir şekilde sıkmak işe yarıyor.
Düşerkende yüz üstü yere kapaklanmak yerine vücudunuzu hafifçe çevirerek kolunuzun dış tarafı ile yuvarlanmaya başlarsanız sanırım hızın etkisini yuvarlanmaya çevirir ve (muhtemelen) en az zararı alırsınız.
Tabi bu konuda tekniklarini uzakdoğu sporlarıyla uğraşanlar daha rahat geliştirebilirler, bisiklette bu refleks nasıl kazanılır bir fikrim yok.
Ayrıca kötü düşme senaryolarında, ideal düşme şekli sizin kol, köprücük kemiği, çene, diş kırılması arasında hangilerini öncelikle tercih ettiğinize göre değişir :agla:
 
Ben de işte acaba böyle bir sıçrama taktiği var mı diye merak etmiştim. Aslında bisikletten kurtulup yana zıplansa? :) Araba bize çarptığında hızımız nasıl oluyor acaba? Yani diyelim 25 km/sa süratle giderken arkadan 50 km/sa süratle bize bir araç çarpsa 50 km/sa süratle mi yerde sürüneceğiz?
 
Geri