Scudo Sports

Presta tipi sibop mu ? Araba Sibopu mu ?

Tuncay K.

Aktif Üye
Kayıt
19 Nisan 2013
Mesaj
123
Tepki
31
Şehir
istanbul
Bisiklet
Merida
arkadaşlar bu konuda fikirlerinize ihtiyacım var.
Şuanda presta tipi var orjinal.

Ancak istenilen değerlere ulaşmam için benzinlikte hava basmak daha kolay ve basit geliyor. en azından uzun bir yola çıkınca sıkıntılı bir durumda bile bir benzinlik yardımcımız olabiliyor.
bilindigi üzere presta tipi siboplara benzinlikte hava basılmıyor sibop tipinden dolayı...


Geçen pazarda bir arkadaşla tanışma fırsatı bulduk ve kendisinin ilk orjinali presta tipiydi. Sonra bir bisikletçiye gidip 8lik matkap ucuyla jantları genişletmiş ve araba sibop tipine çevirmiştir.
Söyledikleri mantıklı geldi bana ama hem presta'yı hemde araba tipini araştırdım. presta daha yüksek basınçlara dayanabildigi tarzı yazılarda mevcut...

önümde 2 seçenek var.
1-jantları genişletip araba sibop tipine geçmelimiyim ?

2-orjinali bozmadan büyük pompa tipi modellerinden bitane alıp istediğim basınc değerlerine ulaşarak bu şekilde devam mı etmeliyim ?


+Aslında presta adaptörleri var ama bunlar hakkında yorumlarda pek iyi değil

kısaca ne şekilde yönümü çizmeliyim ?
 
Scudo
Önceki Salcano Mtb de auto scharder (oto sibop) kullanıyordum.Pompam mutlaka yanımda olmasına rağmen bahsettiğiniz gibi yol üzeri benzinliklerde de rahatça işimi hallediyordum.Daha sonraları Meridayı topladım.Bu sefer presta(fransız) sibop olunca,güzergahlarda sadece asfalt değil dağda olunca yol üzerlerindeki benzinliklerinde bir anlamı kalmadı.Pro marka performance modeli çift yönlü basıncıda yüksek bir pompa alarak kendimce olayı çözmüş oldum.

Selamlar;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Bahadır Ulusoy
Patlağı yama yapmak için jantı eve çıkarmıştım, şimdi baktım jant sibobu kesmiş biraz. Presta olsa böyle olmazdı diye düşünüyorum...
O kadar da dikkat etmiştim.
 
En başta matkap ile sibop deliğini genişletme olayı sakat. Jantınız neye uyumlu ise onu kullanmanız uygun olur diye düşünüyorum.
 
Bir tane presta sibop adaptörü alın. İç lastikten çok daha ucuz.
 
Ben prestadan schrader siboplu lastiğe geçtim. Yalnız benim jantlar zaten kendinden geniş delikliydi. 35-50 PSI arası basınçta kullanabiliyorum şimdiki dış lastiklerimi. Bu basınca her iki sibop da dayanıyor. Aparatla falan da uğraşmaktan kurtulduğum için memnunum şu an. İster pompa olsun ister benzinci olsun rahat şişiriliyor. Aparatlı ya da aparatsız, presta siboplu lastikte hep şişirme esnasında sıkıntılar yaşıyordum. Hava kaçırıyordu.
 
Ben presta sibob diyenlerdenim. Bu sibobu kullanmak için bazı geçerli sebeblerim var.
1-En azından havalı. Normal sibob gibi ezik değil.
2-İsmi bir değişik. presta sibob deyince ayrıcalıklı bir hava veriyor.
3-Presta denilince birşey bildiğim zannediliyor. Millet tırsıyor. Ukalalık yapmam daha kolay oluyor.
4-Presta sibob ta bir italyanca bir ingilizce biliyorum havası var.
5-Araba sibobu kullanınca sanki şoför olduğum izlenimi veriyor. Buda havalı olmak için dezavantaj. Olmaz.
6-presta elvis presley i anımsatıyor. Ankaralı turgutu anımsamadığım için gönençleniyor, mutlu oluyorum.
7-Bazen ezik bisikletçilerde presta siboba hava basamamaları gizliden beni sevindiriyor beni ayrıcalıklı kıldığı için tatmin ediyor.
Bunlar beni presta sibop almaya ve kullanmaya sebeb olan nedenler. Teknik sebeblermi. Bilmiyorum.
 
@mehmetsunu

Forumda senin gibi özgüvenli,bildiği yoldan şaşmayan forumdaşların olması çok güzel :) Ayrıca açıklamalarında çok bilgilendirici olmuş tebrikler :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Cenk Akbulut
@mehmetsunu
Schrader sibop deyince de alman ingiliz havası katıyor :)
 
Merhaba Arkadaşlar;

Slime dolgulu iç lastik alacağım. Merida TFS 500'ün üzerinde gelen lastiklerine aşağıdaki iç lastik uygun mu?

(link)
 
Geri