Scudo Sports

Piyasadaki tüm giriş seviyesi yol bisikletlerinin test edilmesi ve incelenmesi projesi

Bu proje sizce hayata geçirilebilir mi?

  • Evet, ilginç ve faydalı olabilir

  • Emin değilim, garip bişeye benziyor

  • Zor görünüyor, kağıt üzerinde kalır


Sonuçlar oy kullandıktan sonra görülebilir.
Scudo
Bu işte, GCN kanalının yapmayıp farazi sonuçlar ortaya koyması gibi rahatsız edici durumlar olmaması için power metre ile denemeler yapılması yerinde olacaktır.
Aynı watta ne kadar hızlanıyor, kadrodan janttan doğan farklar neler, hızını ne kadar koruyor, hepsini objektif şekilde ortaya koyacaktır.
(Hem bisikletler pedalsız satıldığına göre hepsine aynı pedalı takmakta da bir sıkıntı olmayacaktır)
Bu şekilde farklı kullanıcı ile bile test yapılsa, aynı wattlar sayesinde bilimsel bir veriye ulaşılmış olacaktır :harika:

Mükemmel! Aklıma gelmemişti mesela bu :ssrtcbya: Tabi o pedalı bulmak da mesele

@Serkan Mıstınoğlu
İncelemeye aldığın bisikletler tam kondisyonda olmasa bile bazı performans ,konfor veya verim kaynakları olsa bile devreye sen gireceksin, düzeltme faktörü sen olacaksın.Mesala diyeceksin ki bu bisikletin fren pabuçları erimiş ancak bunda baradine veya swissstop kullanılsaydı çicek gibi olurdu gibi(Bunları hepimizden sen daha iyi biliyorsun.)Seni takip eden diyecek ki adam akordsuz bisiklete bile bindi ama bisikletin tam notunu verebiliyor.

Kesinlikle! Fren pabucu örneği harika oldu. Gerçi çoğu bisiklet shimanonun aynı pabucuyla geliyor, çoğu bisiklet aynı aynakolla geldiği gibi. Ama fren pabucu etkisini unutmuştum mesela ben. Hatırlatmanız süper oldu :harika:

Bu incelemeler kisisel deneyimler uzerinden mi yuruyecektir, yoksa bilimsel testler mi baz alinacaktir? Her iki tutumunda sonucunda kullanicilarin pek bir kazanci olacagini dusunmuyorum.
Ornegin, bir sekilde bir test duzenegi yapip kadronun yuk dayanimini olctunuz veya esnemezligini sayisal olarak acikladiniz ama bunu yaparken sadece test ortaminda kaldiniz. Yol durumu, surucu durumu gibi cok fazla degisen etmenleri goz ardi ettiniz. Dolayisiyla bu elde edilen sayisal verilerin pek anlami kalmadi benim icin. Veya her kadroyu ayni yolda surerek size hissettirdiklerini anlattiniz. Bu sefer de ayni durum gecerli. Sizin fizyolojinizi mi ortalama olarak alacagiz?
Bir de bisiklet uzerindeki komponentlerin zaten teknik ozellikleri belirli. Jantlat belirli. Geriye aslinda test edilmesi gereken kadro ve masa kaliyor. Bence giris seviyesi icin de kadro ve masa testi yapilmasi fazlaya kacar. Zaten genele hizmet edecek sekilde yapildiklarini dusunuyorum.

Harika sorunlara değindiniz! :eek: Sayısal verilere çok fazla ağırlık vermem ilk etapta mümkün değil, çünkü bu bir süreç, iyileştirmeler ile sayısal çıktılara daha büyük oranda sahip olabilir zamanla. Fakat ilk birkaç incelemenin büyük oranda “hissiyata” dayanacağını itiraf etmeliyim. İlerleyen dönemde her türlü test için gerekli ekipman sağlanabilirse alın borusu esnemesinden, orta göbek esnemesine kadar pek çok ciddi testi sayısal olarak analiz edip tablolaştırabilirim elbette!

Asıl amacımın kadro incelemesi olduğundan bahsetmiştim, hatta biraz daha açayım. Türk markalar websitelerinde ağırlık bilgisini dahi paylaşmaya gocunuyor çoğu zaman. İnanın, ilk yol bisikleti alırken sadece ağırlık bilgisine bakarak hangi bisikleti alacağına karar vermeye çalışan o kadar çok kullanıcı var ki... çünkü elimizde hiçbir karşılaştırma verisi yok bu bisikletler için. Fakat hepimizin bu bisikletten ihtiyaçları farklı ki, kimimiz basıp gidecek, hız isteyecek, kimimiz belim ağrıyor, ben kendimi zorlayamam deyip daha rahat kadro isteyecek, kimi bozuk yol ve uzun yol hastası (kamyoncu :D) olacak ve diyecek ki “ben titreşimleri çok iyi sönümleyebilen bir kadro isterim” diyecek. Yani ihtiyaçlar aslında farklı ve kullanıcıya bir nebze de olsa ışık tutabilip “şu bisiklet senin ihtiyaçlarına daha iyi cevap verebilir” fikrini verebilmek. Tabiki bu iş riskli, tabiki akıllarda pek çok soru işareti kalabilir “yahu bu adam da sürekli x markasını övüyor, beğeniyor, tavsiye ediyor, y markasının bütün ürünlerine hep bir kusur buluyor” tarzında. Bu yorumlarla karşılaşmam neredeyse kesin:naslyany: İşte bu yüzden, eninde sonunda sayısal ve öznel olması mümkün olmayan verilere ihtiyaç duyacak bu testler. Şu an pek de detaylı bir öngörü yapamıyorum bu konuda veya bu sayısal verilerin ne zaman verilebileceği konusunda. İlk deneme incelemeleri neredeyse tamamen hissiyat olacaklar!

Bir diğer nokta, firmalar kadro borularını farklı profilde seçiyor, kimi marka çok kalın borular kullanıyor ve çok da derin, sağlam kaynak yapıyor. Amacım bunları da gözlemlemek. Ve bu bisikletler doğal olarak aşırı yüklemeye (tur gibi) daha müsait bisikletler olarak ön plana çıkacaklar. Bu yorumu fotoğraflar üzerinden yapmak hiç gerçekçi olmuyor. Bu yüzden, projedeki asıl amacım kadroları canlı olarak, yakından görüp detaylı incelemek :harika:
 
Serkan abi ben yakınım sana biliyorsun bi giriş seviyesi pejo getirebilirim :) @Serkan Mıstınoğlu
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Bence sadece yol bisikleti ile sınırlı kalmayın. Gerekirse arkadaşlarınızdan yardım alıp tüm bisiklet çeşitleri için inceleme yaparsanız herkese hitap etmiş olursunuz
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Dogru bir inceleme icin bisikletin sizin olculerinize uygun olmasi da onemli.

Kesinlikle sadece M kadro test edilecek :harika:

Bu incelemeler binlerce kisiye ulasacaktir. Eger yerli firmalara ulasirsaniz, size test etmeniz icin bisiklet odunc verecekleri kanisindayim. Bisikletine guvenen firma icin cok buyuk bir firsat.
En büyük üreticilerden birine 2 mail attım fakat dikkate almadılar. Bu, tercih etmediğim birşey aslında. Firma bana bisikletini verecek ve ben onu acımasızca eleştireceğim? Yürümez o iş :D
 
Eger yerli firmalara ulasirsaniz, size test etmeniz icin bisiklet odunc verecekleri kanisindayim. Bisikletine guvenen firma icin cok buyuk bir firsat.

Kesinlikle ben de ayni fikirdeyim , kullanilmis bisikletler uzerinden boylesine bir calisma sizi yorabilir. Ancak , ithaltcilarin yada ureticilerin kapisini calarak ;
- boyle bir projemiz var , siz de bize destek olur musunuz ? diye yola baslamak lazim.
Burada belki , sponsorluk anlamidan DELTA 'nin da gucunu arkaniza alabilirseniz , bu yolda daha da hizli hareket etmis olursunuz . Nacizane fikirlerim bu sekildedir .
Size bu cabanizda , yurekten basarilar dilerim. Sayenizde nefis bir bas ucu yapiti olacaktir ve bunu her yil devam ettirebilirseniz , gecmisten gelecege de nelerin arti yada eksi yonde degistigini de hep beraber gormus ve irdelemis olabiliriz.
 
Bir liste hazırlanıp bisiklet teslim alınırken üzerindeki parçalar listelenebilir abi, mesela stok fren pabucu var, lastiği değişmiş bir tik iyi, selesi stok yada güncellenmiş gibi örnek çoğaltılabilir :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Bir liste hazırlanıp bisiklet teslim alınırken üzerindeki parçalar listelenebilir abi, mesela stok fren pabucu var, lastiği değişmiş bir tik iyi, selesi stok yada güncellenmiş gibi örnek çoğaltılabilir :)

Tüm bileşenlerin stock olması tercihim, tabiki aksi durumda ya bunları en başından belirtirim, ya da orjinali ile değiştirip (fren pabucu gibi değiştirilmesi mümkün, ufak ekipmanlar) öyle test ederim :harika: Amaç iyileştirilmemiş, upgrade edilmemiş, firmanın sattığı halini görüp, bilip aktarmak. Ki çoğu yeni kullanıcı sorun çıkarmadığı sürece ekipman değiştirmez, onu çok rahatsız etmediği sürece gidip birşeyi söküp yerine bir üstünü takmaz. Yapılan ilk yükseltmelerin Jant, lastik, sele, fren pabucu diye gittiği tecrübeyle sabit sonuçta. İncelemede bunlara da mutlaka değinilmeli, kaldı ki bisikletlerin tamamı gerçekten kötü bir lastikle piyasaya sürülüyor, maliyeti düşürmek adına. Benzer şekilde çoğu firma aynakolu grupsetten bir tık düşük takıyor, yine aynı şekilde kendi markasının adını bastığı, modeli belirsiz bir jantla piyasaya sürüyor. Shimano jant takmak istemiyor çoğu firma, veya fizik sele takmak da istemiyor,gidiyor 10 dolarlık bir sele alıyor üzerine de kendi markasını yazıyor oldu bitti:D
 
Hava rüzgarlı olduğunda ne olacak ? Hava şartlarını ayrıntılı vermen gerekir.
 
Testlerin hepsi veledrom gibi trafiğe kapalı belirli bir yerde yapılsa ve buna göre değerlendirilse nasıl olur ?
 
Testlerin hepsi veledrom gibi trafiğe kapalı belirli bir yerde yapılsa ve buna göre değerlendirilse nasıl olur ?
Veledrom da mantıklı ama burada serkan abinin amacı giriş seviyesi bisikletleri standart kullanıcılara yani yeni başlayacak arkadaşlarımıza fikir vermesi açısından test edilip bilgi paylaşımı diye düşünüyorum, İlerleyen zamanlarda daha üst seviye bisikletler için atıyorum bir alu üst sekment ve carbon veledromda nasıl fark çıkartır gibi testler yapılabilir..
 
Pahalı bisikletleri test etmek istemiyorum, zaten yabancı marka oluyorlar ve her türlü incelemelerine yabancı kaynaklardan ulaşmak mümkün, kadro geometrileri de kolaylıkla bulunabiliyor. Niyetim yerli firmaların bisikletlerini incelemek

Testi velodromda yapmayı düşünmemiştim açıkçası, çünkü yokuş ve iniş de test edilmeli. Farklı kalitede asfaltta test etmej de isterim ama İstanbul’un göbeğinde soğuk asfalt diye tabir edilen asfaltı nereden bulacağım :D İlk testler büyük oranda “hissiyat” odaklı olacak arkadaşlar, o kadar büyük bir giriş yapamayacağım eldeki imkanlarla:tskler: Dediğim gibi bu proje sadece bir fikir şu an için ve ilk etapta pek de derinlere inemeyeceğim, kervan yolda dÜzülür olacak, çünkü bu bir deneme olacak. Zaten 2-3 incelemeden sonra aşağı yukarı belli olur projenin akıbeti, devam edip etmeyeceği. Youtuberlik meselesine gelince, isterim ama şu an için düz yazı düşünüyorum. Video elbette harika ötesi olur, isterim video çekmeyi, ama farklı bir uzmanlık gerektiriyor, o konuda da kendimi geliştirmem gerekecek çünkü ilk videolarım doğal olarak amatör olur :D
 
Faydalı olurdu illaki ama tüm giriş seviyesi bisikletlerin incelenmesi zor görünüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Yapılabilirse çok güzel olur. Sizin bu işi yapabilme kapasitenize inanıyorum ama iş test yapılacak bisikletleri bulabilmekte.

Benim aklıma şöyle bir şey geldi; tüm bisikletlerin lastiği aynı olsa daha iyi olmaz mı? Böylece asıl odaklanmanız gereken şeye daha iyi odaklanabilirsiniz. Hatta jantı, grupseti sabit tutmak nasıl olur? Her testte jantı ve grupseti test edilecek bisiklete aktarırsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Yapılabilirse çok güzel olur. Sizin bu işi yapabilme kapasitenize inanıyorum ama iş test yapılacak bisikletleri bulabilmekte.

Benim aklıma şöyle bir şey geldi; tüm bisikletlerin lastiği aynı olsa daha iyi olmaz mı? Böylece asıl odaklanmanız gereken şeye daha iyi odaklanabilirsiniz. Hatta jantı, grupseti sabit tutmak nasıl olur? Her testte jantı ve grupseti test edilecek bisiklete aktarırsınız.
Bence hepsinin aynı olması değil burada olay, verdiğimiz paraya giriş seviyesi bisikletler bize ne sunuyor ne derece kaliteli yada ne derece iş görür ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Pahalı bisikletleri test etmek istemiyorum, zaten yabancı marka oluyorlar ve her türlü incelemelerine yabancı kaynaklardan ulaşmak mümkün, kadro geometrileri de kolaylıkla bulunabiliyor. Niyetim yerli firmaların bisikletlerini incelemek

Testi velodromda yapmayı düşünmemiştim açıkçası, çünkü yokuş ve iniş de test edilmeli. Farklı kalitede asfaltta test etmej de isterim ama İstanbul’un göbeğinde soğuk asfalt diye tabir edilen asfaltı nereden bulacağım :D İlk testler büyük oranda “hissiyat” odaklı olacak arkadaşlar, o kadar büyük bir giriş yapamayacağım eldeki imkanlarla:tskler: Dediğim gibi bu proje sadece bir fikir şu an için ve ilk etapta pek de derinlere inemeyeceğim, kervan yolda dÜzülür olacak, çünkü bu bir deneme olacak. Zaten 2-3 incelemeden sonra aşağı yukarı belli olur projenin akıbeti, devam edip etmeyeceği. Youtuberlik meselesine gelince, isterim ama şu an için düz yazı düşünüyorum. Video elbette harika ötesi olur, isterim video çekmeyi, ama farklı bir uzmanlık gerektiriyor, o konuda da kendimi geliştirmem gerekecek çünkü ilk videolarım doğal olarak amatör olur :D
Video çekme işi benden, çorbada tuzumuz bulunsun ...
 
@Serkan Mıstınoğlu Fikir güzel ve eğer başarıyla sonuçlanırsa sayısız kişiye harika bir bilgi havuzu oluşturmuş olursunuz. İnsanlar bu havuzdan faydalanarak seçim kararsızlıklarını azımsanmayacak düzeyde giderebilirler. Tebrik eder devamını dilerim.
Naçizane fikrim de, tanıdık eş dost bisiklet mağazaları ile anlaşma mümkünse, bu projeyi daha kısa sürede gerçekleştirebileceğiniz yönünde. Tek taraflı değil, siz bisikletleri inceleyip test ederken, o mağaza ve sahiplerinin de ufacık reklamını yapmanız bile satış oranlarını arttırabilir. Eğer tavsiye edilen YouTube kanalını da açmayı düşünürseniz, reklamın ağababası olur. Malum, büyük mecra.
 
Geri