Bu işte, GCN kanalının yapmayıp farazi sonuçlar ortaya koyması gibi rahatsız edici durumlar olmaması için power metre ile denemeler yapılması yerinde olacaktır.
Aynı watta ne kadar hızlanıyor, kadrodan janttan doğan farklar neler, hızını ne kadar koruyor, hepsini objektif şekilde ortaya koyacaktır.
(Hem bisikletler pedalsız satıldığına göre hepsine aynı pedalı takmakta da bir sıkıntı olmayacaktır)
Bu şekilde farklı kullanıcı ile bile test yapılsa, aynı wattlar sayesinde bilimsel bir veriye ulaşılmış olacaktır
Mükemmel! Aklıma gelmemişti mesela bu

Tabi o pedalı bulmak da mesele
@Serkan Mıstınoğlu
İncelemeye aldığın bisikletler tam kondisyonda olmasa bile bazı performans ,konfor veya verim kaynakları olsa bile devreye sen gireceksin, düzeltme faktörü sen olacaksın.Mesala diyeceksin ki bu bisikletin fren pabuçları erimiş ancak bunda baradine veya swissstop kullanılsaydı çicek gibi olurdu gibi(Bunları hepimizden sen daha iyi biliyorsun.)Seni takip eden diyecek ki adam akordsuz bisiklete bile bindi ama bisikletin tam notunu verebiliyor.
Kesinlikle! Fren pabucu örneği harika oldu. Gerçi çoğu bisiklet shimanonun aynı pabucuyla geliyor, çoğu bisiklet aynı aynakolla geldiği gibi. Ama fren pabucu etkisini unutmuştum mesela ben. Hatırlatmanız süper oldu
Bu incelemeler kisisel deneyimler uzerinden mi yuruyecektir, yoksa bilimsel testler mi baz alinacaktir? Her iki tutumunda sonucunda kullanicilarin pek bir kazanci olacagini dusunmuyorum.
Ornegin, bir sekilde bir test duzenegi yapip kadronun yuk dayanimini olctunuz veya esnemezligini sayisal olarak acikladiniz ama bunu yaparken sadece test ortaminda kaldiniz. Yol durumu, surucu durumu gibi cok fazla degisen etmenleri goz ardi ettiniz. Dolayisiyla bu elde edilen sayisal verilerin pek anlami kalmadi benim icin. Veya her kadroyu ayni yolda surerek size hissettirdiklerini anlattiniz. Bu sefer de ayni durum gecerli. Sizin fizyolojinizi mi ortalama olarak alacagiz?
Bir de bisiklet uzerindeki komponentlerin zaten teknik ozellikleri belirli. Jantlat belirli. Geriye aslinda test edilmesi gereken kadro ve masa kaliyor. Bence giris seviyesi icin de kadro ve masa testi yapilmasi fazlaya kacar. Zaten genele hizmet edecek sekilde yapildiklarini dusunuyorum.
Harika sorunlara değindiniz!

Sayısal verilere çok fazla ağırlık vermem
ilk etapta mümkün değil, çünkü bu bir süreç, iyileştirmeler ile sayısal çıktılara daha büyük oranda sahip olabilir zamanla. Fakat ilk birkaç incelemenin büyük oranda “hissiyata” dayanacağını itiraf etmeliyim. İlerleyen dönemde her türlü test için gerekli ekipman sağlanabilirse alın borusu esnemesinden, orta göbek esnemesine kadar pek çok ciddi testi sayısal olarak analiz edip tablolaştırabilirim elbette!
Asıl amacımın kadro incelemesi olduğundan bahsetmiştim, hatta biraz daha açayım. Türk markalar websitelerinde ağırlık bilgisini dahi paylaşmaya gocunuyor çoğu zaman. İnanın, ilk yol bisikleti alırken sadece ağırlık bilgisine bakarak hangi bisikleti alacağına karar vermeye çalışan o kadar çok kullanıcı var ki... çünkü elimizde hiçbir karşılaştırma verisi yok bu bisikletler için. Fakat hepimizin bu bisikletten ihtiyaçları farklı ki, kimimiz basıp gidecek, hız isteyecek, kimimiz belim ağrıyor, ben kendimi zorlayamam deyip daha rahat kadro isteyecek, kimi bozuk yol ve uzun yol hastası (kamyoncu

) olacak ve diyecek ki “ben titreşimleri çok iyi sönümleyebilen bir kadro isterim” diyecek. Yani ihtiyaçlar aslında farklı ve kullanıcıya bir nebze de olsa ışık tutabilip “şu bisiklet senin ihtiyaçlarına daha iyi cevap verebilir” fikrini verebilmek. Tabiki bu iş riskli, tabiki akıllarda pek çok soru işareti kalabilir “yahu bu adam da sürekli x markasını övüyor, beğeniyor, tavsiye ediyor, y markasının bütün ürünlerine hep bir kusur buluyor” tarzında. Bu yorumlarla karşılaşmam neredeyse kesin

İşte bu yüzden, eninde sonunda sayısal ve öznel olması mümkün olmayan verilere ihtiyaç duyacak bu testler. Şu an pek de detaylı bir öngörü yapamıyorum bu konuda veya bu sayısal verilerin ne zaman verilebileceği konusunda. İlk deneme incelemeleri neredeyse tamamen hissiyat olacaklar!
Bir diğer nokta, firmalar kadro borularını farklı profilde seçiyor, kimi marka çok kalın borular kullanıyor ve çok da derin, sağlam kaynak yapıyor. Amacım bunları da gözlemlemek. Ve bu bisikletler doğal olarak aşırı yüklemeye (tur gibi) daha müsait bisikletler olarak ön plana çıkacaklar. Bu yorumu fotoğraflar üzerinden yapmak hiç gerçekçi olmuyor. Bu yüzden, projedeki asıl amacım kadroları canlı olarak, yakından görüp detaylı incelemek
