Scudo Sports

Pinarello Dogma FS elektronik full süspansiyonlu yol bisikleti

@ippon
Specilazed bir kac gun once Roubaix 'in 2020 modelini tanitti, future shock diye bir sistem kullaniyorlarmis onun 2.0 versiyonu ile gelecekmis artik. Yeni versiyonda sertligi ayarlanabiliyormus. Dun gormustum bu yaziyi.

(link)
 
Scudo
Yahu,arkadaş..Bu forum Türkçe..Herkes yabancı dil bilmiyor..Yabancı dil bilen arkadaşlardan bir tanesi,x markasının yeni bisikletinin tanıtımının yapıldığı haberi çevirip forumla paylaşsa,ya da y markasının üretime ara verdiğini veya z markası ile birleşip üretime devam edeceği haberini çevirip paylaşsa fena mı olur?
Yani bisikletle ilgili gelişmeleri,yabancı dil bilen arkadaşların çeviri yapıp,bizlerle paylaşması çok mu zor?
Şu forumda 1000 tane yabancı dil bilen vardır ama 1 tanesi böyle bir şey yapmıyor..
Herkes bir link konuyor,hepsi bu..Tamam da ne deniyor orada,bilmiyoruz ki..
Ben şimdi Pinarello'nun kıvrımlı maşasına bakıp,''senin kıvrımını yerim ben'' diyebiliyorum sadece..:hhhhhh:
 
Teknolojinin gelişmesi ile elde edilen ''marjinal kazanımlar'' ve üreticiler arasındaki bitmek bilmeyen rekabet daha sofistike ürünlerin biz nihai tüketicilere ulaşmasında önemli rolü var:Bu tartışılmaz;ancak benim gözümde sporun gelenekselliğine ,basitliğine biraz gölge de düşürmüyor değil.Bana kalsa Paris Roubaix gibi bir devi bisikletçilerin standart claris setlerle bitirmesi benim için daha efsanevi,daha romantik.
 
@Triban

Merhaba,
Özet geçiyorum çok zor. Bir kaç sayfalık yazıyı düzgün şekilde çevirmek saatler alan bir emek istiyor. Bu emeğin karşılığını nasıl alacak bu arkadaşlar? Avukatlar da karşılıksız hukuki danışmanlık versin mi forumda?

Ne deniyor kabaca anlamak için google translate kullanabilirsiniz.
 
Son düzenleme:
@Triban

The idea behind this revolutionary bike is to guarantee the unbeatable Pinarello handling and racing performance even on rough terrain. DSAS self-adapt the frame stiffness by means of its electronic front and rear suspensions to maximize the bike stability. DSAS is able to adapt the suspension behaviour on each type of ground, automatically locking or unlocking it, ensuring maximum performance and stiffness on smooth tarmac and optimum comfort on bumpy and rough roads.

Bu devrimci bisikletin arkasındaki fikir, Pinarello'nun rakipsiz kontrolünü ve yarış performansını engebeli zeminde bile garanti etmektir. DSAS, kadro sertliğini elektronik ön ve arka süspansiyonlar sayesinde kendisi ayarlayarak bisikletin stabilitesini maksimuma çıkarır. DSAS, süspansiyon tepkilerini farklı yol şartlarına göre otomatik olarak kilitleyip veya kilidini açarak adapte edebilir, pürüzsüz asfaltta maksimum performans ve rijitlik, tümsekli ve engebeli yollarda ise optimum konforu sağlar.
 
Son düzenleme:
süspanse edilen şeyin bisiklet değil, sadece gidon olduğunu söylüyor. o yüzden süspansiyon pedala verdiğiniz gücü emmiyor. en önemli nokta bu bence. nediyorduk; "burası çokomelli"
 
Ayrıca süspansiyon kontrol ünitesinde 3 fonksiyon varmış; açık, kapalı ve otomatik.
 
@umutcelik
Sevgili Umut;İki cümleye de razıyım...Translate şeyini biliyorum ama düzgün çeviri yapılmıyor oralarda..
X bisikleti piyasaya sürülmüş ve şu özellikleri barındırıyor diyelim..Konuyla ilgili İngilizce link verilip,küçük bir paragrafa bisikletle ilgili birkaç cümle yazmak,o kadar da zor değil..Tabi bunu yapmak için bisikleti ve paylaşmayı sevmek lazım..
 
@Triban

Merhaba,

Bu forumda yuzlerce kullanici zaten gonullu sekilde bir suru emek harcayip Tukce icerik olusturuyor, daha fazlasini isterken nezaket dahilinde istekte bulunabilirsiniz.

Cumleye "Yahu" diye baslamayip "fena mi olur", "cok mu zor" gibi kelimelerle bitirmezseniz, "Şu forumda 1000 tane yabancı dil bilen vardır ama 1 tanesi böyle bir şey yapmıyor" gibi hesap soran cumleler kurmazsaniz bisikleti ve paylasmayi seven insanlarin size yardimci olma ihtimalini arttirabilirsiniz.
 
@makaram

İyi de gidondan olunca ne değişiyor neticede yine esniyor.

Ben her zaman şunu sormuşumdur kendime süspansiyonlu sistemler gerçekten uygulanan güçten çalıyormu bu bilimsel olarakta kanıtlanmış mı? Özellikle maşadaki.

Bildiğim kadarıyla süspansiyonda kabul görülen sertlik ayarı bisiklete oturduğunuzda ağırlığınız amörtisörün %20 sini basması gerekir bence konuda bahsi geçen bisiklette bu kural geçerli değil çok daha sert ve kısa mesafeli bir süspansiyona sahip olduğunu düşünüyorum.
 
@OmerKa

Burada gayet detayli bir makale var bu konuda.

(link)

Ozet kisminda diyor ki daha fazla konfor saglar fakat pedallama eforunu arttirir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kızılçam
Malesef yabancı dilim yok yinede teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: umutcelik
@Triban
Geçenlerde bütün aktarım elemanlarını tek tek tartarak, akla gelebilecek bütün soruları cevaplandırarak -muhtemelen- ülkedeki en büyük tekli sistem kılavuzunu hazırladım. 109 kişi okumuş, 11 kişi beğenmiş, 4 kişi iyi dileklerde bulunmuş, 8 cevap almış. Gidip bisikletim yavaş gidiyor diye başlık açsam sayfalarca konuşulur. O yüzden şikayet etmeyin bence. Belki siz onlardan biri değilsiniz ama bu ülkedeki bisiklet topluluğunun hiçbir şeyi haketmediğini düşünüyorum.
 
@Mustafa Zeybek
Ne demek istediğini anlıyorum ve son bölüm hariç sana katılıyorum.
Pinarello'ya ne diyorsun?Süspansiyon olaylarını seversin biliriz:harika:Downhill tarzı bisikletlere olan ilginden dolayı süspansiyonların çalışma prensiplerine yakınsın.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: frknltngl
@OmerKa

bilimsel olarak kanıtlı. hatta kilitli maşa kullananlar da gayet farkındadır.

bisiklet yapısı gereği pedala verdiğiniz gücü tekere, teker itme gücünü kardoya verir. kadronun en önünde ise maşa bulunur. kadroya iletilen itme gücünü az da olsa emer fakat asıl emmeyi siz pedala kuvvet uygularken esneyerek emer. gidonun altındaki süspansiyon bu etki tepki organlarının tamamen dışında kalıyor.
 
Geri