Uzun zamandır bu forumu takip ediyordum ve eşimin eski bisikletini kendim kullanacağım şekilde restorasyon diyemem ama kendimce toparladım. Zor meşakatli ve sabır isteyen süreç. Fiyatlar fahiş zamlardan önceki fiyatlar
Grupset tourney 3x7(hediye)
Frenler seridışı br r451 700 (yerleştirmek için araya pul konuldu ve delikler genişletildi)
Xlc gidon 150
Markasız gidon boğazı ve dikme adaptörü 130
Jantlar sedon 28 jant çift 260
Lastikler mitas 700x28 çifti 250 iç lastik çifti mitaş 60
Ruble klasik 7 vidalı hediye

Band sedona düz siyah 80 tl
Fren ve vites kablo seti 190
Sele brooks c17 hediye

Arada vites kablosunu takılı jagwire mikro ayar aparatları 60
Pedallar carraro g2 gravel in oem pedalları hediye

.
Herşey dahil 2200-2300 arası maliyet

Orjinal olanlar üç tane göbek, maşa, furş takımı ve kadro
Tüm işlemler bu bisikletin yaklaşık ömrünün 25 yılında gördüğü tek tamirci Fatih Dadaş Bisiklet.
Arka bağaj, zil, çanta, ışıklar, matara tutucu, pompa ve tutucu ve ayaklık eski halinden kalanlar. Ağırlığa bakmadım ama yine 14kg civarı tahminim.
En kısa zamanda marata tutucu delikleri açtırıp, buna bağlanan küçük bir pompa almak.
Belki ilerde kaliteli 700x32-35 arası gravel lastik ve uyumlu iç lastik (lastikler ölçümlerime göre uyabilecek) , Plastik hafif bir tak çıkar fren vidalarına bağlanmayan çamurluk örneğin sks raceblade pro xl deneyebilirim. Ayrıca kendime gerçek bir yol bisikleti alırsam eşimin kullanımda zorun yaşamaması için inline cyclocross elimde olan xlc fren kollarını eklemek.
Ayrıca kullanım amacım sportif değil tamamen commuter yani ev-iş/iş-ev..
Tam bir yol bisikleti değil, gravel ya cyclocross değil. Arada derede bir şey oldu. Ama uzun sürüş yapmasamda ne ağrı oluştu, ne denge ne de ağırlık merkezi sorunu hissettim. Boyum 180 kadro 50-51 cm sanırım. Kontrolü bana daha kolay geldi şu hali ike.
Kısa sürüşlerdeki deneyimim gidon bandı kötü.
Drop bar kullanmak gerçekten farklı ve benim için zor bir deneyim. Sele mükemmel rahat. Aktarıcı grup set ikili olsa daha iyi olur ancak yokuş performansı çok iyi. Ancak çapraza kalmamaya kesinlikle dikkat etmeli. Çapraza kalındığı anda büyük dişliye ön aktarıcı zorlanıyor demesemde çok geç yanıt veriyor. Yani yüklenme sesi ya çat pat gibi ses çıkarmıyor. Eski haline göre kat be kat sürüşü daha iyi.
Hafiflemesede akışkanlığı çok iyi. Aynı boyutlarda kullandığım carraro gravel kadar iyi diyebilirim.
Bu arada v fren pilotları kesildi.
Bence şu anki hali sırıtmadı diyebilirim.
Özellikle
@Murat Cömez Hocanın değerli yorumlarını bekliyorum.
Sabırla okuduğunuz için teşekkürler
