Scudo Sports

Peugeot Mosaique 1998 restorasyon

@cicikus @denizt Bu kırılmalarda maşanın içe veya dışarı kasılı kalmasının payı büyük. @Ahmet TOPAL 'ın da alü bisikletinin başına gelmişti. Teker mili kızağa geçirildiğinde tam fiti fitine geçmesi gerekiyor. Mildeki sınır somunları (kızağa içten temas eden somunlar) arası mesafe, az ise pul ekleyerek tamamlamak, çok ise bir yolunu bulup kızak arası mesafeye düşürüp kullanmak gerekiyor. Böyle az etli boruları kaynatmak için en iyisi MIG (diğer adıyla "gazaltı") gerçekten. Toz altı böyle ince işlere uygun değil.
 
Scudo
Elektrod neden demire zarar versin? Düzgün yapabilen birilerini bulmanız lazım sadece. Sizin durumunuzda MIG en garantisi. Hangi demirciye, kaportacıya sorsanız MIG kullanıyodur. Kaynaklar çok göze batmıyorsa taşlattırmayın. Boyayın geçin. Toz altıyla da kaynattıramazsınız bu arada. Toz altının kaynağı o bisikletin borusundan kalın olur. Kocaman otomatik bir alettir.

Beni şaşırtan bu çelik kadroların kırıldığını görmek. Metal yorgunluğu böyle bi durum anlaşılan. Nasıl sürülürse sürülsün o eski çelik kadroya zarar verilemezmiş gibi hissettiriyor.
Düzgün yapanı bulmak zor. Gücünün düşük olması lazım. En güvenlisi TIG ve argon. Aslında TIG olmazsa argon öneririm. Ostim'de çok iyi TIG yapanlar var.
 
Uzun zamandır bu forumu takip ediyordum ve eşimin eski bisikletini kendim kullanacağım şekilde restorasyon diyemem ama kendimce toparladım. Zor meşakatli ve sabır isteyen süreç. Fiyatlar fahiş zamlardan önceki fiyatlar
Grupset tourney 3x7(hediye)
Frenler seridışı br r451 700 (yerleştirmek için araya pul konuldu ve delikler genişletildi)
Xlc gidon 150
Markasız gidon boğazı ve dikme adaptörü 130
Jantlar sedon 28 jant çift 260
Lastikler mitas 700x28 çifti 250 iç lastik çifti mitaş 60
Ruble klasik 7 vidalı hediye:)
Band sedona düz siyah 80 tl
Fren ve vites kablo seti 190
Sele brooks c17 hediye:)
Arada vites kablosunu takılı jagwire mikro ayar aparatları 60
Pedallar carraro g2 gravel in oem pedalları hediye:) .
Herşey dahil 2200-2300 arası maliyet :(
Orjinal olanlar üç tane göbek, maşa, furş takımı ve kadro :)

Tüm işlemler bu bisikletin yaklaşık ömrünün 25 yılında gördüğü tek tamirci Fatih Dadaş Bisiklet.

Arka bağaj, zil, çanta, ışıklar, matara tutucu, pompa ve tutucu ve ayaklık eski halinden kalanlar. Ağırlığa bakmadım ama yine 14kg civarı tahminim.

En kısa zamanda marata tutucu delikleri açtırıp, buna bağlanan küçük bir pompa almak.

Belki ilerde kaliteli 700x32-35 arası gravel lastik ve uyumlu iç lastik (lastikler ölçümlerime göre uyabilecek) , Plastik hafif bir tak çıkar fren vidalarına bağlanmayan çamurluk örneğin sks raceblade pro xl deneyebilirim. Ayrıca kendime gerçek bir yol bisikleti alırsam eşimin kullanımda zorun yaşamaması için inline cyclocross elimde olan xlc fren kollarını eklemek.

Ayrıca kullanım amacım sportif değil tamamen commuter yani ev-iş/iş-ev..

Tam bir yol bisikleti değil, gravel ya cyclocross değil. Arada derede bir şey oldu. Ama uzun sürüş yapmasamda ne ağrı oluştu, ne denge ne de ağırlık merkezi sorunu hissettim. Boyum 180 kadro 50-51 cm sanırım. Kontrolü bana daha kolay geldi şu hali ike.
Kısa sürüşlerdeki deneyimim gidon bandı kötü.
Drop bar kullanmak gerçekten farklı ve benim için zor bir deneyim. Sele mükemmel rahat. Aktarıcı grup set ikili olsa daha iyi olur ancak yokuş performansı çok iyi. Ancak çapraza kalmamaya kesinlikle dikkat etmeli. Çapraza kalındığı anda büyük dişliye ön aktarıcı zorlanıyor demesemde çok geç yanıt veriyor. Yani yüklenme sesi ya çat pat gibi ses çıkarmıyor. Eski haline göre kat be kat sürüşü daha iyi.
Hafiflemesede akışkanlığı çok iyi. Aynı boyutlarda kullandığım carraro gravel kadar iyi diyebilirim.
Bu arada v fren pilotları kesildi.
Bence şu anki hali sırıtmadı diyebilirim.
Özellikle @Murat Cömez Hocanın değerli yorumlarını bekliyorum.
Sabırla okuduğunuz için teşekkürler
20220330_074832.jpg
 
Son düzenleme:
Son hali bu. Yazdıklarımı yaptım. Clement x plor 700x32 alındı 600tl. İç lastik decathlon 32mm lik. Resimde olmayan Sks raceblade pro xl alındı 720 tl. Sele borusu değişti oem marka 120 tl siyah alyan ile sıkılan tip. İki suluk yeri takıldı. Mataralardan biri malzeme kutusu olarak kullanılıyor. Yeni mataralar decathlon 100tl maliyet.
Matarayı direk çanta gibi kullanmak için naçizane tavsiyem yedek lastik ve tamir parçalarını kaygan yumuşak bir kumaştan kese gibi bir şeye koyun ki çıkarması kolay olsun.
güzel bir gravel dönüşümü oldu bence. Ancak yakın zamanda yaşadığım bir sorun nedeniyle diz kapağı sorunlarım nedeniyle kullanamıyorum ara verdim su an çamurluklu resmini yakında yüklerim.20220614_210955.jpg
 

Bisikletinizi merdivende bırakıyorsanız, DERHAL EVE ALINIZ.
Böyle emrivaki gibi yazmamı mazur görünüz, çünkü çalıntı bisiklet haberlerine üzülmekten yoruldum. :(
Çalınan bisikletlerimizin çoğu böyle yerlerden çalınıyor.
Şimdi tekrar ama bu sefer lütfen diyerek yazayım. Eğer evinizde değil de apartmanınızda böyle merdiven kenarına kilitleyerek muhafaza ediyorsanız lütfen bisikletinizi eve alınız. Lütfen eve alınız...
 
merhabalar,
Bende de guzel bir celik yol bisikleti mevcut guncel sistemlerle yenilemek istiyorum claris yada sora. Bastan asagiyi herseyini degistirmek istiyorum fakat forum konu acmama izin vermedigi icin nereye yazsam bilemedim. Kafamda cok fazla soru var. Sizce nasil bir yol izlemeliyim nerden baslamaliyim.
 
Sadece meraktan soruyorum çamurluklar neden yarım özellikle mi öyle aldınız
Uygun tek model bu idi hem yol çamurluğu hemde tak çıkar vidasız rahatlığı var. Yazın çıkar kısın tak
 
  • Beğen
Tepkiler: hidromek
Geri