Scudo Sports

Patlak ile ugraşmak istemiyorsanız!!!!!

mustafa-38

Forum Demirbaşı
Kayıt
26 Ocak 2011
Mesaj
435
Tepki
186
Şehir
Bisiklet üstü..
Arkadaşlar hepimizin ortak dertlerinden olan iç lastigin patlamasına karşı bir çözüm yolu bulunmuştur.....

jantınızın sibop kapagının tam karşısına bir adet sibob deligi büyüklügünde bir delik açılır bir adet iç lastigi jantın içine taktıktan sora açtıgımız delige bir adet daha içinde hava olmayan bir iç lastik daha koyuyoruz ..

Olası bir patlama anında diger iç lastige havayı basıp yolumuza devam ediyoruz ...

Ben ucuz bir jantta bu uygulamayı yaptım ve işe yaradıgına tanık oldum sizede tavsiye ederim...

(yürümekten iyidir diye düşünüyorum...)
 
Scudo
resim olsa daha iyi olur , ;)
 
gayet güzel bir çözüm olmuş.burada dikkat edilecek nokta ilk lastiği patlatan etken (diken ,çivi v.b)bulunup yok edilmezse ikinci lastiği de patlatabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: mustafa-38
@emircanBaşbuğ06
en kısa zamanda ekleyecegim....
 
bence jantı delip hasar vermeye değmez. hem eninde sonunda yine patlayacak.:D sizin çözüm patlayınca diğer lasitiği şişirip yola devam etmek.
ama zefal in patlak önleyici şeritleri var. ben kullanıyorum gayet memnunum.6 aydır patlak görmüyorum. iç lastiğin nasıl bişey olduğunu unuttum. şehir içi değil arazi ye de gidiyorum. çook cam kırığının üstünden de geçtim.şiddetle tavsiye ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Burak KARADAĞ
hem jantta zayıflar ama kaç gramdır bilmem :D
 
Güzel bulmuşsun Mustafa abi valla. :D Çok işime yarayacak. Saol. :)
 
Yanlış anlamadıysam resimde gösterdiğim şekilde yaptığınızdan bahsetmişsiniz. Fakat bu şekilde asıl iç lastiğin sibobu janttaki deliğe, yedek iç lastik deliği kapadığı için ulaşamıyor. Eğer derseniz ki montaj sırasında yedek iç lastiği, asıl iç lastiğin sibobunu jantın deliğinden dışa çıkarmak için kenara toplarım; bu sefer de patlak anında yedek lastiği şişirdiğinizde kenarda kalan yedek iç lastik düzgün şişmez, meme yapar. Daha ayrıntılı açıklarsanız sevinirim.

http://img25.imageshack.us/img25/3882/patlak.png
 
  • Beğen
Tepkiler: ali ayhan cıvıl
Ben yanıma 2 tane İç lastık Alıyorum Yolda Patladıgında Yenısını Takıp Devam edıyrum. patlak olanıda evde yamalıyorum. 10dk gıbı bı karım oluyor.
 
@Ender Turan

ender bey ben sibopları diger iç lastigi yana alarak'tan yaptım diger iç lastikte hava olmadıgı için çok az bir meme yaptı ancak oda hiç yalpalama yapmadı yani soru olmadı yedek iç lastigin hava basıp digerini indirdiğimizde hiç bir kabarma olmadı yani normal olarak çalıştı....
 
İlk bakışta hiç zararı olmasa da uzun vadede ya da sert kullanımda jantın dayanıklılığını azaltır diye düşünüyorum.... Ayrıca açılacak 2. delik; hemen yan taraflarından jantın patlama riskini kesinlikle artırır.... Başıma gelmiştir, tecrübeyle sabittir.:)
 
2 deliği açtık.
1 lastik içte, diğer lastik de dışta oldu öyle değilmi.
Sibopların 2si de iç tarafa bakıyor.

O zaman, siboplardan birinin diğer iç lastiğin içinden geçmesi gerekiyor, veya yanındak kıvrılarak geçmesi gerek. Kısacası, ilk lastik şişikken sorun olmasa bile 2.sini şişirdiğiniz zaman diğer sibobun olduğu hizada lastiği tam dolduramayacak. İç lastikleri birbirinin içinden geçirip takmak lazım ki bu sorun ortadan kalsın fakat bunlarla uğraşmak yerine sırt cebinize bir iç lastik, bir de levye takımı alsanız yetmez mi.

Hem janta açtığınız 2. deliğin iç lastiği kesme olasılığı da var işçiliğiniz güzel olmazsa
 
Abi şaka maka bayağı orjinal bir fikir.Ama kaliteli ve pahalı bir janta uygulamak yemez gibime geliyor :D
 
  • Beğen
Tepkiler: umutkahraman
ben delik yada yedek lastiğe nazaran içlastik sıvısı tavsiye ediyorum.sadece biraz hava kaybı oluyo.patlayan yer belli bile olmuyo.başıma geldiği için tavsiye eidiyorum.sıvı çok etkili.
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Burak KARADAĞ
Geri