Patlak ile ugraşmak istemiyorsanız!!!!!

mustafa-38

Forum Demirbaşı
Kayıt
26 Ocak 2011
Mesaj
436
Tepki
188
Şehir
Bisiklet üstü..
Arkadaşlar hepimizin ortak dertlerinden olan iç lastigin patlamasına karşı bir çözüm yolu bulunmuştur.....

jantınızın sibop kapagının tam karşısına bir adet sibob deligi büyüklügünde bir delik açılır bir adet iç lastigi jantın içine taktıktan sora açtıgımız delige bir adet daha içinde hava olmayan bir iç lastik daha koyuyoruz ..

Olası bir patlama anında diger iç lastige havayı basıp yolumuza devam ediyoruz ...

Ben ucuz bir jantta bu uygulamayı yaptım ve işe yaradıgına tanık oldum sizede tavsiye ederim...

(yürümekten iyidir diye düşünüyorum...)
 
Scudo

observer

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ağustos 2010
Mesaj
1.644
Tepki
586
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
resim olsa daha iyi olur , ;)
 
Kayıt
27 Ocak 2011
Mesaj
99
Tepki
42
Şehir
balıkesir-ankara
gayet güzel bir çözüm olmuş.burada dikkat edilecek nokta ilk lastiği patlatan etken (diken ,çivi v.b)bulunup yok edilmezse ikinci lastiği de patlatabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: mustafa-38

mustafa-38

Forum Demirbaşı
Kayıt
26 Ocak 2011
Mesaj
436
Tepki
188
Şehir
Bisiklet üstü..
@emircanBaşbuğ06
en kısa zamanda ekleyecegim....
 

abdullah gökduru

Aktif Üye
Kayıt
29 Haziran 2009
Mesaj
182
Tepki
195
Şehir
DENİZLİ-İSTANBUL
bence jantı delip hasar vermeye değmez. hem eninde sonunda yine patlayacak.:D sizin çözüm patlayınca diğer lasitiği şişirip yola devam etmek.
ama zefal in patlak önleyici şeritleri var. ben kullanıyorum gayet memnunum.6 aydır patlak görmüyorum. iç lastiğin nasıl bişey olduğunu unuttum. şehir içi değil arazi ye de gidiyorum. çook cam kırığının üstünden de geçtim.şiddetle tavsiye ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Burak KARADAĞ

observer

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ağustos 2010
Mesaj
1.644
Tepki
586
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
hem jantta zayıflar ama kaç gramdır bilmem :D
 

Doğukan KARBAL

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Şubat 2011
Mesaj
772
Tepki
387
Şehir
İzmir/Bornova
Bisiklet
Merida
Güzel bulmuşsun Mustafa abi valla. :D Çok işime yarayacak. Saol. :)
 

Ender TURAN

Aktif Üye
Kayıt
18 Ağustos 2009
Mesaj
119
Tepki
198
Şehir
Bursa - Konya
Bisiklet
Giant
Yanlış anlamadıysam resimde gösterdiğim şekilde yaptığınızdan bahsetmişsiniz. Fakat bu şekilde asıl iç lastiğin sibobu janttaki deliğe, yedek iç lastik deliği kapadığı için ulaşamıyor. Eğer derseniz ki montaj sırasında yedek iç lastiği, asıl iç lastiğin sibobunu jantın deliğinden dışa çıkarmak için kenara toplarım; bu sefer de patlak anında yedek lastiği şişirdiğinizde kenarda kalan yedek iç lastik düzgün şişmez, meme yapar. Daha ayrıntılı açıklarsanız sevinirim.

http://img25.imageshack.us/img25/3882/patlak.png
 
  • Beğen
Tepkiler: ali ayhan cıvıl
Kayıt
2 Mart 2011
Mesaj
16
Tepki
7
Şehir
İstanbul
Ben yanıma 2 tane İç lastık Alıyorum Yolda Patladıgında Yenısını Takıp Devam edıyrum. patlak olanıda evde yamalıyorum. 10dk gıbı bı karım oluyor.
 

mustafa-38

Forum Demirbaşı
Kayıt
26 Ocak 2011
Mesaj
436
Tepki
188
Şehir
Bisiklet üstü..
@Ender Turan

ender bey ben sibopları diger iç lastigi yana alarak'tan yaptım diger iç lastikte hava olmadıgı için çok az bir meme yaptı ancak oda hiç yalpalama yapmadı yani soru olmadı yedek iç lastigin hava basıp digerini indirdiğimizde hiç bir kabarma olmadı yani normal olarak çalıştı....
 

oguzcigsar

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Şubat 2008
Mesaj
667
Tepki
87
Şehir
mersın
İlk bakışta hiç zararı olmasa da uzun vadede ya da sert kullanımda jantın dayanıklılığını azaltır diye düşünüyorum.... Ayrıca açılacak 2. delik; hemen yan taraflarından jantın patlama riskini kesinlikle artırır.... Başıma gelmiştir, tecrübeyle sabittir.:)
 

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.595
Tepki
7.652
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
2 deliği açtık.
1 lastik içte, diğer lastik de dışta oldu öyle değilmi.
Sibopların 2si de iç tarafa bakıyor.

O zaman, siboplardan birinin diğer iç lastiğin içinden geçmesi gerekiyor, veya yanındak kıvrılarak geçmesi gerek. Kısacası, ilk lastik şişikken sorun olmasa bile 2.sini şişirdiğiniz zaman diğer sibobun olduğu hizada lastiği tam dolduramayacak. İç lastikleri birbirinin içinden geçirip takmak lazım ki bu sorun ortadan kalsın fakat bunlarla uğraşmak yerine sırt cebinize bir iç lastik, bir de levye takımı alsanız yetmez mi.

Hem janta açtığınız 2. deliğin iç lastiği kesme olasılığı da var işçiliğiniz güzel olmazsa
 

M.Burak KARADAĞ

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Eylül 2010
Mesaj
2.672
Tepki
1.930
Yaş
28
Şehir
İstanbul, tatil dönemlerinde Ankara
Bisiklet
Carraro
Abi şaka maka bayağı orjinal bir fikir.Ama kaliteli ve pahalı bir janta uygulamak yemez gibime geliyor :D
 
  • Beğen
Tepkiler: umutkahraman

umutkahraman

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Ekim 2009
Mesaj
2.334
Tepki
1.314
Şehir
İNEGÖL-BURSA
Bisiklet
Geotech
ben delik yada yedek lastiğe nazaran içlastik sıvısı tavsiye ediyorum.sadece biraz hava kaybı oluyo.patlayan yer belli bile olmuyo.başıma geldiği için tavsiye eidiyorum.sıvı çok etkili.
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Burak KARADAĞ
Yukarı Alt