Scudo Sports

Pahalı bisiklet iyi bisiklet demek değildir.

mehmetsunu

Kaldato ile sohbeti kestim.
Kayıt
28 Eylül 2011
Mesaj
5.684
Tepki
13.214
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bu nedir be. Bu uğraştığım nedir. 2500 tele saydığım fitnıs bisikleti kına gecesi nazlı nazlı salınan gelin gibi her gün bir arıza çıkarıyor başıma. Bu biskiletin vites arızası bitmezmi. Her yere düştüğünde bir vites ayarı bozuluyor. Çıldırmak elde değil. Sayesinde 3 yıldır kullandığım scott sub ta ismini bile bilmediğim limit vidaları ile akrabalık boyutlarına geçtim. 6 ayda üç kez akort ayarı için bisikletçinin yolunu tuttuk. Yok şunca zamanlık bisiklet hayatımda şuna emin oldumki pahalı bisiklet iyi bisiklet değildir. Merkez bankasının para politikası gibi hassas dengeler üzerinde hareket eden bisiklet beni ruh hastası ederki ettide. Ben zincirden gelen sesleri dinlemek istemiyorum. Ben bisiklet tabibimiyimki. Hatta ben bisiklet tamir taklavatı hakkında kör cahil olmak istiyorum. İşte beni sevinçlerden sevince gark edecek bisiklet bu bisiklettir.
 
Scudo
@mehmetsunu
Bisikletinizin sorunu 2500 TL olup olmamasi degil anlasilan.
Iyi bir montaj elemanı veya onun hatasini giderecek iyi bir bisiklet tamircisinin eline dusmemis olmasi bence sorun...
 
  • Beğen
Tepkiler: Imlampre
piyango bu kime çıkacağı hiç belli olmuyo. bikere sorun çıktımı bazen tren vagonu gibi sonu gelmiyo.

bende aldığım bisikletten çok memnunum. 2 yıl olacak yakında. ozamandan beri bisikletçiye götürecek arızalar vermedi çok şükür.
çok hırçın kullanmama rağmen ne akord ne vites ayarı kaçtı.

abimle aynı telefonu aynı gün aldık benim telefonum 4 kere servise gitti abiminki hala çalışıyordu :komik:
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
2500 Liralık bisikletler böyle işte, 5000 Liralık olanını alsaydınız hiç sorun çıkmayacaktı :p

Şaka bir yana, limit vidaları normalde kullanıcının yapması gereken ayarlardan değildir. Bisiklet kurulurken veya aktarıcı değiştirildiğinde limitler ayarlanır, daha sonra gerekirse vites telinin gerginlik ayarı yapılır... Limitleri tekrar ayarlamanız gerekiyorsa kadro kulağı yamulmuş veya gevşemiş olabilir.
 
Tamam konu ciddiye alınmayıp iplenmediğine göre sözümü geri alıyorum. Özür dilerim. PAHALI BİSİKLET İYİ BİSİKLETTİR.

@Murat B.

Murat B. dostum bilginle görgünle sen benim gönlümün moderatörüsün. Bir oy hakkım olsaydı onuda senden yana kullanırdım. Teşhis nokta atış. Kulak eğilmiş.
 
@mehmetsunu

Üstadım Cube'nin incelemesini yazdığında bu paraya " böyle pislet yok,en iyisi budur " diye yazıyordun :) Galiba diğer fitnessçıların ahı tuttu ne diyorsun :)
 
evet şans önemli. diğer yandan bu tarz tanınmış markalarda kadro kalitesi iyi iken aynı fiyat aralığında salcano'ya göre donanımlar düşük olabiliyor. sallıyorum salcano'nun 3000 liralık modelinde tiagralar 105'ler uçuşurken ünlü bir markada claris vb. tarzı vites sistemleri olabiliyor. örnek (link)
 
@mehmetsunu eğer bisiklet tamiri bakımı konusunda tam yetkinliğin yoksa (benim gibi..) gerçekten iyi bir usta ile görüşüyor olman lazım.. İyi bir usta bisiklet kadar önemli..

Benim vites ayarları da hafif kaçıktı, Kendim yapayım dedim olmadı bir türlü, daha da bozdum bıraktım. Geniş bir zamanda üzerine eğilirim dedim. Dün başka bir sebepten aktif pedala gittim (vitesleri ben yapcam hırs ettim) bisiklete sadece bakmayla viteslerde bir gariplik var dedi, oynamaya başladı. Kadro kulağı yamulmuş, düzeltti, ön değiştirici de yerinden oynamış düzeltti.. 5 dk içinde hepsini düzeltti. Ben de meğerse bisikletim daha güzelmiş dedim :)
 
en iyisi ucuz bisiklettir. acera sistemli,mt15 jant setli dağ bisikleti hem az sorun çıkartır, hemde sorun çıktığında daha az masraf yaptırır. onun için bisiklet alırken illa slx-xt olsun diye çabalamayın. rublenin yada aynakolun ömrü bitti mi yenisini almak gerekiyor. acera da aynı işi görüyor slx te. zengin değilseniz acera dan fazlasını tavsiye etmem
 
@mehmetsunu
Limit vidalarına şöyle bir uygulama yapabilirsiniz.
Musluk montajında kullanılan ince ve esnek bir maddeden imal edilmiş bant benzeri bir materyal var. Tesisatçı çevreleri buna Spacer der hatta :)
Bunlardan alın, civataları sökün, civatanın genişliğine denk gelecek şekilde Spacer bantını aynı incelikte kesin, civatalara dolayıp o şekilde vitesin üzerine monte edin.
Bir daha asla vites ayarlarınızın bozulmadığını göreceksiniz.

Bu arada İstanbul'da iseniz ben bir göz atayım bisikletinize, bi çayınızı içerim ama :)
 
Yeni bisikletlerde yeni parçalar yerine oturana kadar belli problemler görmezden gelinebilir. Sizin durumunuz için kesin konuşamıyorum tabiki. Kendimden örn vermek gerekirse vakti zamanında aldığım motoru kullanırken yaklaşık ilk 1.5 ay pantolon cebimde tornavida takımıyla kullanıyordum. Her 1-2km de ön far yavaştan öne, sağ sol dikiz aynaları da radar gibi oynayarak sağı solu tarıyordu. Yukarıda da dendiği gibi belki iyi bir montajcı bulmak gerekir.
 
@Kuzey Ege
Bu supermis abi bende uygulayayim bunu . anafikir vidayi kayganliktan ve oynamaktan alikoymak deyil mi ?
 
@mariokaldato
Evet.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Edip Dinçer
Evet halk Arasında öyle derler, deminden beri onu düşünüyorum :)

Usta Çevresi buna "Teflon bandı" der.
Sektördeki Toptancı ve üretici Çevresi ise Spacer" der.
İşten hiç anlamayan normal adam ise "o ne lan" der :)
 
Vidalar titreşim yüzünden gevşeyebiliyor. Bunu önlemek için teflon bant yerine Loctite 243 yapıştırıcı kullanabilirsiniz. Ben şahsen bisikletimdeki tüm vida ve civatalar için kullaniyorum Loctite'i. Özellikle rotor vidalarinda, gidon ve gidon bogazi baglanti vidalarinda, fren kaliperlerini kadroya bagladigimiz vidalarda kullanmak gerekiyor bu tur yapistiricilari.
 
Geri