Scudo Sports

Oval dişliler ne işe yarıyor?

@Bıyıkov peki gerçekten faydalı olduğu için mi kullanmışlar yoksa aralarında Oval ile sponsorluk anlaşması olduğu için mi acaba, bu konuda bir bilgi var mı?
Okuduğum kadarıyla resmi bir sponsorluk gözükmüyor. Zaten uzun dönemdir grupset ve parça sponsorları Shimano ancak buna rağmen birkaç sezon birçok turda ve yarışta kullanmışlar.
 
Scudo
@Bıyıkov peki gerçekten faydalı olduğu için mi kullanmışlar yoksa aralarında Oval ile sponsorluk anlaşması olduğu için mi acaba, bu konuda bir bilgi var mı?

Gücün en verimsiz kullanıldığı saat 6 ve 12 pozisyonlarında oval aynakollarda aynakol çapı en azdır.Bundan dolayı pedal çevirirken boşluk hissine düşmemek için 12 ve 6 pozisyonunu hızlı geçebiliyor olmanız gerekir.Kısacası yüksek kadanslı pedal çeviriyor olabilmeniz gerekli.Yüksek kadans demek ise Froomey dir.Froome çok yüksek kadans sevdiği için optimum güç aktarımını sağlayabilir,çapın en az olduğu 6 ve 12 pozisyonunda boşluk hissi gibi bir his yaşamaz.Muhtemelen yüksek vites, düşük kadans, patlayıcı yüksek tork seven bir Alejandro Valverde oval yapraklardan hoşlanmayacaktır.
Ayrıca oval aynakolda 12 ve 6 pozisyonunun haricindeki bölgede(pedala uygulanan kuvvetin de arttığı alanda) ayankol çapı da arttığından yani kuvvet yolu artacağından torkunuz da artacaktır.
 
Piyasanin en buyuklerinden "Sram"in kendi oval chainring'i de mevcut. Bende kendim mtb'de kullandim, ozellikle teknik cikislarda ciddi faydasini gordum. Bu arada oval'den oval'e de fark var, absoluteblack gibi markalarin kendi patentli dizaynlarina ozgu acilari var, her oval chainring'de ayni olmuyor bu yuzden. Ama diger yandan yillardir suregelen bir tartisma konusu bu, birazda kisinin kullanim tarzina gore degisen bir durum sanirim. Yani kiminde ise yararken kiminde yaramabiliyor. ama aktarma organlarina bir zarari oldugunu ne duydum ne gozlemledim.
 
  • Beğen
Tepkiler: _Madmexx _
@Bıyıkov peki gerçekten faydalı olduğu için mi kullanmışlar yoksa aralarında Oval ile sponsorluk anlaşması olduğu için mi acaba, bu konuda bir bilgi var mı?
Froome işin içindeyse her zaman şüphe vardır.
 
  • Beğen
Tepkiler: amasseia
Gücün en verimsiz kullanıldığı saat 6 ve 12 pozisyonlarında oval aynakollarda aynakol çapı en azdır.Bundan dolayı pedal çevirirken boşluk hissine düşmemek için 12 ve 6 pozisyonunu hızlı geçebiliyor olmanız gerekir.Kısacası yüksek kadanslı pedal çeviriyor olabilmeniz gerekli.Yüksek kadans demek ise Froomey dir.Froome çok yüksek kadans sevdiği için optimum güç aktarımını sağlayabilir,çapın en az olduğu 6 ve 12 pozisyonunda boşluk hissi gibi bir his yaşamaz.Muhtemelen yüksek vites, düşük kadans, patlayıcı yüksek tork seven bir Alejandro Valverde oval yapraklardan hoşlanmayacaktır.
Ayrıca oval aynakolda 12 ve 6 pozisyonunun haricindeki bölgede(pedala uygulanan kuvvetin de arttığı alanda) ayankol çapı da arttığından yani kuvvet yolu artacağından torkunuz da artacaktır.
Evet kullanmadım ancak genel olarak biliyorum aslında oval aynakolların hangi amaçla kullanıldığını yine de açıklama için teşekkürler.

Ben sponsorluk ya da marka ile ikili(örtük) anlaşmalar olabileceği düşüncesiyle sormak istedim sohbeti açmak için.

@Adil ÜNALDI ben de aynı kanıdayım 👍
 
Evet kullanmadım ancak genel olarak biliyorum aslında oval aynakolların hangi amaçla kullanıldığını yine de açıklama için teşekkürler.

Ben sponsorluk ya da marka ile ikili(örtük) anlaşmalar olabileceği düşüncesiyle sormak istedim sohbeti açmak için.
Froome bu oval aynakolları çok seviyor. Yüksek kadans hastası olduğu için kullanıyor. Team Sky'ın temel mantığı "marjinal fayda" sağlamak. Bu aynakol da onlar için marjinal fayda. Sponsorluklar, marjinal faydanın yanında Team Sky için faso fisodan öteye çok gitmez.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bıyıkov
Herkese keyifli forumlar... Bu sene başlarında 50/34 ayna kol kullanıyordum, ardından 53/39 bir ayna kola geçtim. (vites grup seti mecburiyetinden) aslında bu geçiş sert bir geçiş oldu benim için fakat yine de adapte oldum gibi..yine de uzun kilometrelerce yaptığımız tırmanış larda 50/34ya da, 52/36 lı sürücülerle yan yana gidemiyorum. 52/36 oval ayna kol yaprağı alsam, sizce gücüm ve kadansım, nasıl etkilenir?
 
Herkese keyifli forumlar... Bu sene başlarında 50/34 ayna kol kullanıyordum, ardından 53/39 bir ayna kola geçtim. (vites grup seti mecburiyetinden) aslında bu geçiş sert bir geçiş oldu benim için fakat yine de adapte oldum gibi..yine de uzun kilometrelerce yaptığımız tırmanış larda 50/34ya da, 52/36 lı sürücülerle yan yana gidemiyorum. 52/36 oval ayna kol yaprağı alsam, sizce gücüm ve kadansım, nasıl etkilenir?
52/36 ya geçebiliyorsanız neden normal aynakol yapraklarını düşünmüyorsunuz? Eğim derecesine göre oval yaprakların etkisi biraz farklılaşıyor kullanan arkadaştan duyduğum kadarıyla ama çok hakim olduğum bir alan değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Ben, AbsoluteBlack Premium Oval 110/5 BCD 52-36 aynakolu bir süredir kullanıyorum. Ciddi yokuşlar da da denedim hatta. @Bıyıkov Ayhan Bey bilir, Hisarçandır Yaylası, Çubukbeli, Geyikbayırı ve Termessos Antik kenti gibi uzun ve yüksek eğimli rampalarda deneme fırsatım oldu. Toplamda 500+ km den fazla tecrübe ettim.

Yüksek kadans çevirebiliyorsanız ve bu kadansı koruyacak kapasiteniz varsa, fayda sağladığı konusunda bir çok araştırma ve görüş var. Almadan önce çok araştırdım.

Bende durum biraz farklıydı ama. Bir kere ben doğru pedal çevirme konusunda hâlâ yeterli beceriye sahip değilim. Bir diğer konuda, yüksek kadans çevirebilsem de bunu uzun süreler devam ettiremiyorum. Haliyle de ben tam anlamıyla faydasını gördüm desem yalan olur. Yukarıda bahsettiğim yokuşları 50-34 normal aynakol ile de çıkmıştım. Sürelere bakınca beni ileri taşıdı mı oval, tartışılır. Ama 50-34 ten 52-36 ya hem de oval bir 52-36 ya geçince ben uyum da sağlayamamış olabilirm. Çünkü ovallik derecelerine göre bu 52-36 neredeyse 53-39 a eş değer sayılır. benim gibi birisi için 50-34 ten görece 53-39 ya geçmek çok radikal bir karardı.

Aynı yolları yapıp, aynı süreleri de tutturdum hatta ama, yorulduğumu hissetmeye başladım. Ya performansımı artırıp(biraz daha zayıflama ve endurance mı artırma) daha çok form tutmam lazımdı ya da eski 50-34 e dönüp kendi yağımda kavrulmaya devam etmem gerekiyordu. Ben görece daha kolay olan yolu tercih ettim(şimdilik...).

Ama hâlâ inancım var ovale.

(link)
 
@Bıyıkov yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
@guzuli size de çok teşekkürler, özellikle de aktif kullanan biri olarak sizden yorum almak sadece benim değil bu noktada faydalanmak isteyenler için de değer görecektir... 👍

Oval ayna kol çeşitleri çokça var ancak kabaca gücün sıfır olduğu ve pedalın yere dik konumdaki noktadan gücün maksimum olduğu yere paralel konuma geçtiği anda en fazla dişlinin de olduğu yarım oval kısım, aslında atak ya da sprint karakterli sürüşlerde ön plana çıkarabilir. Bu benim kendi düşüncem.. Böyle olmayan ya da tamamen alakasız bir çıkarım da yapmış olabilirim, işi bilenler kızmasın ancak eğer öyleyse kadans tan çok güce hizmet eden bir varyasyon gibi.. Benim istediğim aslında yokuşlar zulüm olmasın ve bu yüzden 53/39 a alternatif ya da olası katılabileceğim yarış parkurları için yeni yedek bir ayna kol yaprak seti... Hem 50/34ün işlevselliğini hem de 53/39 un gücünü sunabilecek optimum bir versiyon olarak oval 52/36 mantıklı geldi.. Fakat asimetrik konusu biraz kafamı kurcalıyor. Zaten insan vücudu doğuştan asimetrik, eyvallah 😅 fakat pedal olayında diz kapaklarını elimize almayalım 5-10 seneye 🙂
 
@Bıyıkov yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
@guzuli size de çok teşekkürler, özellikle de aktif kullanan biri olarak sizden yorum almak sadece benim değil bu noktada faydalanmak isteyenler için de değer görecektir... 👍

Oval ayna kol çeşitleri çokça var ancak kabaca gücün sıfır olduğu ve pedalın yere dik konumdaki noktadan gücün maksimum olduğu yere paralel konuma geçtiği anda en fazla dişlinin de olduğu yarım oval kısım, aslında atak ya da sprint karakterli sürüşlerde ön plana çıkarabilir. Bu benim kendi düşüncem.. Böyle olmayan ya da tamamen alakasız bir çıkarım da yapmış olabilirim, işi bilenler kızmasın ancak eğer öyleyse kadans tan çok güce hizmet eden bir varyasyon gibi.. Benim istediğim aslında yokuşlar zulüm olmasın ve bu yüzden 53/39 a alternatif ya da olası katılabileceğim yarış parkurları için yeni yedek bir ayna kol yaprak seti... Hem 50/34ün işlevselliğini hem de 53/39 un gücünü sunabilecek optimum bir versiyon olarak oval 52/36 mantıklı geldi.. Fakat asimetrik konusu biraz kafamı kurcalıyor. Zaten insan vücudu doğuştan asimetrik, eyvallah 😅 fakat pedal olayında diz kapaklarını elimize almayalım 5-10 seneye 🙂

Tırmanış yaparken daha çok fayda görebilirsiniz bu aynakollar ile. Genellikle de tırmanışçılar daha çok kullanıyor. Bazı ovaller neredeyse dikdörtgen gibi duruyor. Onları kullananlar pedal çevirme hissindeki değişikliği çok daha fazla hissediyorlarmış. Benim kullandığım AbsoluteBLack ise biraz daha farklı acılara sahip. Hatta bununla alakalı da patent başvurusu yapmışlar.

Bu ovallik derecelerine göre yapılmış iyi bir araştırma var aslında. Onun PDF ini bulup göndereyim size. Farklı açılardaki ovalleri test etmişler ve sonuçlarını açıklamışlar. Benim kullandığım oval aynkola yakın açılardaki aynakol testleri en verimli çıkmış.

Ben 50-34 oval bir aynakol bulsam vazgeçmezdim. 52-36 ve oval birleşimi bana biraz ağır geldi.
 
  • Muhteşem
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
@Bıyıkov yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
@guzuli size de çok teşekkürler, özellikle de aktif kullanan biri olarak sizden yorum almak sadece benim değil bu noktada faydalanmak isteyenler için de değer görecektir... 👍

Oval ayna kol çeşitleri çokça var ancak kabaca gücün sıfır olduğu ve pedalın yere dik konumdaki noktadan gücün maksimum olduğu yere paralel konuma geçtiği anda en fazla dişlinin de olduğu yarım oval kısım, aslında atak ya da sprint karakterli sürüşlerde ön plana çıkarabilir. Bu benim kendi düşüncem.. Böyle olmayan ya da tamamen alakasız bir çıkarım da yapmış olabilirim, işi bilenler kızmasın ancak eğer öyleyse kadans tan çok güce hizmet eden bir varyasyon gibi.. Benim istediğim aslında yokuşlar zulüm olmasın ve bu yüzden 53/39 a alternatif ya da olası katılabileceğim yarış parkurları için yeni yedek bir ayna kol yaprak seti... Hem 50/34ün işlevselliğini hem de 53/39 un gücünü sunabilecek optimum bir versiyon olarak oval 52/36 mantıklı geldi.. Fakat asimetrik konusu biraz kafamı kurcalıyor. Zaten insan vücudu doğuştan asimetrik, eyvallah 😅 fakat pedal olayında diz kapaklarını elimize almayalım 5-10 seneye 🙂
53/39 da uyumlu ruble arka aktarımı da uygunsa kaç dişe kadar çıkabiliyor? Merakettim ruble işi çözemiyor musunuz?
 
53/39 da uyumlu ruble arka aktarımı da uygunsa kaç dişe kadar çıkabiliyor? Merakettim ruble işi çözemiyor musunuz?

Bunun birkaç hesaplama yöntemi var aslında. Ruble ve aynakoldaki büyük ve küçük dişlileri birbirinden çıkarıp, çıkan sonuçları da topluyorsunuz vb gibi bir kaç yöntem okudum ve hesapladım. Bu rakam sanırım 32 den büyük olursa arka arıtıcının da değişmesi gerektiğini gösteriyor filan.

Buradaki asıl sorun, rubleyi büyüttükçe feragat ettiğiniz kadans tutturma konusu.

Benim orijinal rublem 10 lu ve 13-14-15-16-17-18-19-21-23-26 oranlarına sahipti. Ben bunu 13-14-15-16-17-19-21-23-26-29 yaptım.

Aradan 18 i alıp yerine 29 ekledim tanır. O dişli gitti diye kadansım biraz bozuldu mesela. Şimdi ben bunu 13-32 yaptım diyelim. 19 u aradan çekip yerine 32 ekletecegim. Sıralamayı bozacağım iyice bu sefer. Yokuşta bana fayda sağlasa da düzde doğru kadansi bulamayacağım.

Diyelim ki 10 lu değil de 12 ki sisteme geçtim. Her şeyi sıfırdan yeniden kurmak gerekecek. Bunların (aynakol ve ruble uyumu) da birbirlerine oranları var. Daha tecrübeli arkadaşlar daha detatli bilgi verecektir.

Mesela benim için 13-29 son noktada. 13-30 yapamam çünkü artırıcı çalışmaz ya da sorun yaratır diyelim.
@Bıyıkov yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
@guzuli size de çok teşekkürler, özellikle de aktif kullanan biri olarak sizden yorum almak sadece benim değil bu noktada faydalanmak isteyenler için de değer görecektir... 👍

Oval ayna kol çeşitleri çokça var ancak kabaca gücün sıfır olduğu ve pedalın yere dik konumdaki noktadan gücün maksimum olduğu yere paralel konuma geçtiği anda en fazla dişlinin de olduğu yarım oval kısım, aslında atak ya da sprint karakterli sürüşlerde ön plana çıkarabilir. Bu benim kendi düşüncem.. Böyle olmayan ya da tamamen alakasız bir çıkarım da yapmış olabilirim, işi bilenler kızmasın ancak eğer öyleyse kadans tan çok güce hizmet eden bir varyasyon gibi.. Benim istediğim aslında yokuşlar zulüm olmasın ve bu yüzden 53/39 a alternatif ya da olası katılabileceğim yarış parkurları için yeni yedek bir ayna kol yaprak seti... Hem 50/34ün işlevselliğini hem de 53/39 un gücünü sunabilecek optimum bir versiyon olarak oval 52/36 mantıklı geldi.. Fakat asimetrik konusu biraz kafamı kurcalıyor. Zaten insan vücudu doğuştan asimetrik, eyvallah 😅 fakat pedal olayında diz kapaklarını elimize almayalım 5-10 seneye 🙂

Bu arada, aynı şehirde olsak deneme şansınız olurdu aslında.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
...
Bu ovallik derecelerine göre yapılmış iyi bir araştırma var aslında. Onun PDF ini bulup göndereyim size. Farklı açılardaki ovalleri test etmişler ve sonuçlarını açıklamışlar. Benim kullandığım oval aynkola yakın açılardaki aynakol testleri en verimli çıkmış.
...

(link) olabilir mi?

Sonuçlar:
unknown.png


Şekilleri:
unknown.png
 
53/39 da uyumlu ruble arka aktarımı da uygunsa kaç dişe kadar çıkabiliyor? Merakettim ruble işi çözemiyor musunuz?

Öneriniz için teşekkürler.. Bende sram red 22 vites grubunun 11-32 oranlı rublesi var. Arka aktarıcı kolu da uzun versiyon olarak geçiyor ve bu vites grubunun üst dişli limiti.. Yine de ön 36 değil de 39 olması işi baltalıyor. Aslında kas hafızası mevzusu da işin içine girince çok dişli düşürmeden verimli hale nasıl geliri netleştirmek istiyorum.
 
Geri