Scudo Sports

Otoban yol hakkımızı istiyoruz

Katki verelim kudret beyin bi lafi var sayiyi cogaltmak.

Ancak bu sekilde olur.

Ne kadar coksak o kadr sesimiz duyulur.

Eli tasin altina koymali ama bnu yaparkende cevre farkindaligini kaybetmemk lazim.demek istedigim bu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
Scudo
Geçtiğimiz günlerde yollarımızın bozukluğu ve bizler için yeteri kadar uygun olmayışından dolayı üç beş arkadaş aramızda konuştuğumuz bir konuydu bu dedik ki keşke otobanlarda sürüş hakkımız olsa zaten en sağda ilerliyoruz hızımız belli ve tek sıra halinde yani bir emniyet şeridi olsa pek ala rahat gider geliriz diye düşünüyoruz ancak kuralları aşmak ne mümkün şehir içinde aracı , yayası , ışığı , mazgalı derken bir türlü bir ortalama tutturamıyoruz o nedenle otobanda sürüş imkanı bulabilmek kesinlikle keyifli olurdu ancak zor bir ihtimal
Arkadaşımız ülkemizin ekonomik durumuna güzel bir vurgu yapmış hayat standartlarımıza bakıldığında evet biraz lüks bir tutkumuz var ancak abartı olduğunu sanmıyorum
 
konuya soyle bir baktim da, bizim otoban'a girmemizle ulkedeki az gelirli kesimin ne alakasi var anlamis degilim, haklisiniz insanlar bizim bisikletlere verdigimiz parayla 3 hatta bazen 1 yil ay karnini doyuruyor, fakat bu bizim buna hakkimiz oldugu gercegini degistirmiyor, uzerine alinmasin kimseye lafim yok

otoban'da direk gitmek bence cok riskli ama otoban'lara bi emniyet seriti boyunda ek serit acilip orasi sadece bisikletlere ayrilirsa guvenli olur ki gunumuz turkiye'sinde bu cok uzak bir ihtimal, bunun icin hollanda kadar bisiklet lazim bize
 
dostlara teşekkür ederim ,evet danimarka ufak ama bizden ekonomik açıdan iyi olabilir,ayrıca norveç avrupa birliğine üye değil ama kişi başına düşen milli gelir yılda 100.000 dolar ve nüfus 20 milyonu geçmez,
şimdi altımdaki bisiklete 2008 mart sonunda tam 4500 lira verdim evet verdim çünki hedefim karbon almak idi sigorta paramdan çektimde aldım bireysel emeklilik fonumdan,bu ülkede ne zenginler gördüm altında 350.000 liralık cip arkada 850 liralık bisiklet adam istese alır en pahalı bisikletide üstelik finansede eder parası ilede ama nerde bizde öyle zenginler , pahalı bisiklet kullanma kültürü bizim zenginlerde yok varsada azınlıktır,zenginler bu ülkede bisiklete çok para verilmez düşünçesinde ,
işinden çok iyi para kazananlar olabilir illa zengin olmalarına gerek yok onlarda pahalı bisiklet alabilirler ,evet pahalı bisikletlerin bu saatten sonra eskiyen parçalarını değiştirmek çok külfetli oldu yuro 3 lira olur ise dolar ikiye katlanır ise olacağı bu.
ayrıca en fakir adamı düşünelim asgari ücret işinde çalışan, nasıl bisiklet alabilirki, marketlerde 300 liraya satılan bisikleti dahi alamaz geriye para biriktirme kalıyorki bunu nasıl yapacak 950 liralık asgari ücret ile kira veriyor ise ,400 liralık kira bile adama pahalı gelir köpek bağlasan kaçacak yerler var kadıköyde oda 300 lira tuvalet müşterek,
evet kitleselleşmesi için bisikletin ekonomik olması gerekecek yani devlet bisiklet alacaklara kredi verecek verilen borçtan asla faiz alınmayacak kişi devlete borçlanarak istediği bisiklete kavuşacak ve çok cüzzi maaşından kesilecek, bunun için sizin devletinizin çok zengin olması gerekir,devlet teşvik edecek işine bisiklet ile gidenleri,gidenlerden az vergi alınacak ,bunlar olacak o zaman bak nasıl kitleselleşiyor türkiyede bisiklet ,
ayrıca gene bu devletin kamu yada özel sektörü bisiklet sanayisinin teknololjisini yaratacak ve üretecek biz kendi bisikletlerimizi yapacağız ve dışardan bu ülkeye bisiklet ithali olmayacak bunlar vizyondur bu vizyonlara sahip olmak için kafa patlatmak lazımda kim patlatacak.
 
Otobanı bırakın bildiğim kadarı ile çevre yolunda bile yasak bisiklet ?
 
@enes savaş

izmir'de altin yolda falan yasak degil ama anayolda yasak
 
@enes savaş

enes dostum
danimarka öyle bi duruma geldiki artık sadece bisikletlerin sürüleceği bir otobanı danimarka devleti düşünüyor bu gerçek karşısında artık biz şapkamızı önümüze alıp düşüneceğiz.ve de bu ülkede bisiklet nasıl kitleselleşecek ona bakacağız ,yedisinden yetmişine bu ülkede bisiklet kullanıcı sayısı 20 milyonu bulmalıki ha o vakit otobanı düşünürüz bak,
amsterdamda tam 1 milyon bisikletli var ..
 
Bisikletin lüks bir hobi olduğuna katılmıyorum. 1000 tl ve hatta altına yeterli bir bisiklet alınabiliyor. Spor seviyesinde yapmayıp da gözümüzü 5000 üstü karbonlara diktiysek başka tabi:)
Aynı şekilde karayollarında bisiklet için hak istemek de aşırı bir istek değil. Neden yapılmasın? Arabalar pahalı diye ek karayolu yapılmasını istememek gibi bir şey bu.
Bazen ihtiyaçlar talebi, bazense talepler ihtiyacı karşılar.
http://i.imgur.com/kC2covL.jpg
Karayollarındaki güvenlik şeridi (sadece kanunda bir madde düzenlenerek) bisiklet yolu haline getirilebilir. Orası zaten ambülans, itfaiye, polis aracı gibi araçlar için ayrılmış bir yer. Kanuna göre başka araçlar kullanamıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Demir C.
Arkadaslar otoban hakki hangi ülkede varda türkiyede de isteniyor. Almanyada otoban ve cevre yolu yasakken sehir ici cift seritli yollarda sürmek de kesinlikle yasak ve kimse de bu hakki da istemiyor.
 
ben vergimi ödüyor muyum? Evet. o halde neden otobanda yol hakkım olmasın.

ve millet 40-50binlik arabalara orta düzey diyip bindiğinde lüks olmuyor da ben bisiklete 800 lira verince mi lüks oluyor. hadi oradan.
 
@aligüler

Problem azınlık olmakta, sesimiz yok, yollarda varlığımız yok, netice olarak devlet te, hadi oradan kardeşim 3 tane bisikletçiye yol mu yapıcam deyip işin içinden çıkıyor.
Zaman diyorum... Bisikletlilerin varlığı ve sayısı trafikte artarsa, daha çok ses çıkar ve yatırımlar yapılır ama herkes kuzu kuzu arabasına atlarsa, obezite ile mücadele reklamları izleriz televizyonlarda...
 
En azından arabaların artık kullanmadığı yolları bisikletlere ayırabilirler.....
 
Arkadaşlar İstanbul'un yoğun otobanlarında emniyet şeritlerinde bisiklet kullanmanın çok tehlikeli olduğunu düşünüyorum.
Bence mümkün değil ve hiçbir yetkili bu riski göze almayacaktır ama hadi bir düzenleme yapıldı diyelim, bisiklet yolu ayrılmış olsa bile bağlantı yolları ve kavşaklarda ciddi sorunlar olacaktır.
İstanbul'da Emniyet şeridinde aracın içinde beklemek bile tehlikeli iken bisikletle emniyet şeridine girmeyi hiç düşünmeyin bile...
 
@Oguz_Oğuz beyin değindiği nokta çok mühim. Biraz arz-talep meselesi bu. Bisiklet kullanımı yaygınlaştıkça, kullanıcıların sosyo-ekonomik seviyesi arttıkça, yönetimlerin bisiklete olan dostluğu da artacaktır. Bu otomatik bir mekanizmadır. Bunu zorlayarak bir miktar fazladan haklar kazanabiliriz ama bu dökme suyla değirmen çevirmeye benzer. Esas olan, bisiklet kullanımının yaygınlaşmasıdır.

Bu bir yana, kaymak gibi emniyet şeridi varken, otobana (daha doğrusu paralı yollara) bisiklet yasağı bir yandan garip, diğer yandan makul geliyor bana.

Garip olmasının sebebi, yasak için ortada teknik bir sebep yok. Araçlar hızlı olabilir, ancak aynı tehlike otoyol kalitesinde parasız yollarda da var, ama bisiklet yasak değil oralarda.

Makul olmasının, görebildiğim kadarıyla iki sebebi var.

1. Paralı yola ilke olarak parasız yolcu almak istemiyor olabilirler. Tamamen işletme anlayışıyla alakalı bir durum.

2. Paralı yollar şehirden uzakta, seyrek giriş-çıkışları olan, seyrek tesisleri olan, giriş-çıkış noktaları hariç aydınlatması olmayan yollar. Bunun yasakla ilgisi pek yok da, bisikletli kesimin işine yararlığı ile ilgisi var. Gündelik bisiklet kullanımı bir yana, uzun mesafe turlarda bile otoyollar bana cazip gelmiyor. Gece aydınlatması yok, medeniyetten uzakta, tesisler arası 30 km... Dağın başında teknik bir sorun olsa, veya ne bileyim suyum bitse, gak deyip kalacağım ortada. Uzun turlarda dağları geçerken de benzer durumlar olabilir ama, dağ başında kalmak bile otoyolun ortasında kalmaktan iyidir bence. Hiç olmazsa bir pınar bulursunuz, yoldan geçen traktör vs yardım isteyebilirsiniz, 10 km mesafede bir köy bulursunuz... Neticede bisikletle giderken olabildiğince medeniyete, yerleşim birimlerine, insanlara yakın sürmeyi tercih ederim. Bazı istisnai durumlar haricinde, yasak olmasa dahi otoyolu tercih etmem şahsen.
 
Arkadaslar otobanda bisiklet gidemez bu tek bisiklet icin gecerli degildir, otobanda 80km/h yapamayan hic bir motorlu ve motorsuz arac giremez ve gidemez, bu kanunen dünanin %95 tüm ülkelerin de yasaktir. (ben %100 olarak biliyorum ama %5 yine de acik birakiyorum, belki kanuna uymayan ülkeler vardir diye)
Emniyet seridinde kalan bir aracin icin de oturmak bile tehlikeli diye yazmis arkadasin teki, eger otobanda bir arac kalmissa icin de oturmak tehlikeli degil yasaktir, aractan inip bariyellerin arakasina gecmesi gerekiyor aracki kisilerin.

Otoban'daki emniyet seridin de olan tehlikeler....

Neden sizlere yazdiklarim yasak....

Buyurun videoyu izleyin, belki otoban hakki istemekten vaz gecersiniz...

Düsününki kaza aninda, bu emniyet seridin de bir bisikletli gidiyor olsaydi ne olurdu...
 
  • Beğen
Tepkiler: enzo
bir kere otobanda bisiklet sürmeyi denedim ama emniyet şeridi arabaların sıçratmış oldukları çakıl taşlarıyla doluydu ayrıca egzost dumanı ve gürültüde çabası bende otobanlar ne olursa olsun bisiklet için değil
 
  • Beğen
Tepkiler: enzo
@Murat Cömez

danimarkada bisiklet kullanıcı sayısı artınca danimarka devleti sadece bisiklet kullanıcılarına ait şehirler arası otobanı ciddi ciddi düşünmektedir bizim yapacağımız ise burada bisikleti kitleselleştirmektir evet burada devlet şunu yapacak işine bisiklet ile gidenleri özendirecek kredi verecek ve de vergi az alacak kim işine bisiklet ile gidiyor ise vergi ona az olacak ,bu şekilde devlet öncü olmaz ise aşağıdan kıpırdanma olmaz bu devleti yönetenlerde iş bitiyorda öyle vizyon sahibi yetkili ben görmedim ne maliye bakanlığında ne spor bakanlığında ne milli eğitim bakanlığında ne de çevre bakanlığında
 
(link)

evet habere bakalım bu haber bence çok önemli .
sürekli bu lingi güncelleyeceğim .çok arkadaş bunu bilmiyor çünki,ve gittiğimiz her yerde bu haberi anlatalım .
 
Bisiklet için özel ‘otoban’
Son derece geniş bisiklet yolları var. Birçok binanın içine bile bisikletle girilebiliyor, asansörler buna göre yapılmış. Son projelerinden söz edelim: Kentin biraz dışındaki bir bölgeden gelenlerin bisiklet kullanımını arttırmak için, sadece bisikletlere özel yeni bir ‘otoban’ yapmayı planlıyorlar.

evet millet nereye geldi şapkamızı önümüze alıp bi düşünme zamanı artık.
evet yukardaki haber linkten alıntıdır.
 
Geri