Scudo Sports

Oto yıkamacıda bisiklet...

Kayıt
14 Mayıs 2007
Mesaj
31
Tepki
12
Şehir
istanbul-marmara
Havaların soğuk olması ve benim feci dercede üşenmemden kaynaklı bi düşünbcemi sizlerede sorayım yoksa üşenmeyip kendim yapıcam. Mevsimlerin bozulmasıyla bisikletim deli gibi çamur ve benzeri maddeyle kaplandı ve temizlemem gerekiyor artık. Ama dediğim gibi üşeniyorum:p kendim yıkamak yerine oto yıkmacısına götüresem diyorum fakat burda aklıma takılan sorun şu heryerde kullanılmaya başlanan cilalı oto yıkama şampuanları bisikleti temizledikten sonra hareketli kompenantları kaplayıp daha sonra sorun çıkartır mı? malum cila dediğimiz şey koruyucu madde ve daha sonraki yağmalayı engeller mi? Biliyorum biraz abuk bir soru oldu ama üşengeçlik ve bisikletimi sevmem arasında kaldım:)
 
Scudo
bisikletini oto yıkamaya götürdüğünde göbeklere basınçlı su sıktırma basınçlı su göbeklerin içindeki yağı boşatır ve göbeklerinizi yağsız bırakır buda gobeklerinizin bosluk yapmasına neden alur gobek bosluk yapınca gobek sallanmaya baslar ve milin kırlamasına neden olabilir.cilaya yelince zincir dişli aksamına gelmese ii olur.
ii forumlar!
 
En iyisi kendinizin yıkaması olacaktır.Arkadaşların da dediği gibi yüksek basınçlı suya maruz kalan bazı noktalardaki olması gereken yağ, bu su ile çözünebilir ve tekrar bütün bisikleti söküp gerekli yerleri yağlamanız gerekebilir.
Bu yüzden,
-yumuşak bir sünger + fırça (diş fırçası da olur temiz tuvalet fırçası da)
-iki kova su (biri süngeri temizlemek için, diğeri son durulama için) ,
-bir adet yumuşak temizleyici şampuan,
-en son durulamayı bitirdikten sonra sıvı veya kuru yağlama sağlayan bir yağ (yoksa dikiş makinesi yağı) tam temizlik ve bakımı yapacaktır.
 
Selam ,

Benim çalıştığım işyerinde kapalı otopark var , ordada araba yıkamacılarının kullandığı kompresör bulunuyor. Öncelikle fazla yakından tutmadan uzaktan fışkırtarak ıslatıyorum bisikleti.Fatih'in dediği gibi yumuşak bir sünger ile su+deterjanı köpürtüp sürüyorum. En son tekrar tazziksiz durulamak kalıyor .

Yıkamadan sonra mutlaka en ince yerlerine kadar toz bırakmayan bezle siliyorum.Son olarakta dişli ve zinciri uygun bir maddeyle yağlamak kalıyor.

Sonuç olarak araba yıkamacısına gidip kendiniz bu işlemi yapabilirsiniz , 2 YTL verirsiniz yıkamacıya . .Gıcır gıcır oluyor tavsiye ederim , dediğim gibi fıskıyeyi uzakta ve üstten tutun

Tolga Gürgün
 
slm,
uc hafta once oto yikamada yikattim bisikletimi. ozellikle de gobeklere su sikma diye uyardim arkadasi..
Bir hafta sonra ise zar zor donen pedalimla bisikletciye zor gittim, orta gobegi degistirdim: 40YTL...

simdi balkona hortum taktim..
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcancan
@levo_redkid

Oto yıkamacısını uyardığınız halde göbeklere fışkırttı zannedersem suyu . Yıkamacıya bırakmamak lazım işi , üstten üstten pulverize şeklinde yapmak en iyisi . Şanssızlık olmuş üzüldüm . O vakit siz hortuma devam

Selamlar,
Tolga Gürgün
 
@Gürgünaynen bende öyle yapıyorum hem pratik hemde zevkli
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Gürgün
Bisiklet sürekli kirlendiği için yıkamaya bende üşeniyorum. Bisiklet aşırı çamurlu değilse kabaca, el fırçası ve su kombinasyonuyla temizlemek bana daha uygun geliyor. Yıkama işleminden sonra bisikleti yağlamadan bırakıyorum ve bir daha bineceğim zaman kuru hali üzerine yağlama yapıyorum.

Bende şunu merak ediyorum:

Bisikleti yıkadıktan sonra ıslak halde yağlamak mı lazım, yoksa kurumasını beklemek daha mı uygun olur?
 
bisikleti yıkadıktan sonra her yerini kuruladıktan sonra zincir le rupleyi temiz bir bezle parlatana kadar silersin kaba pislikleri gidene kadar ondan sonra azbir würth sonra yine güzelcene silme işlemi sonra yağlama ya başalayabilirsin
 
Cevap yazan herkese teşekkürederim. Zaten ilk iki mesajı gördükten sonra direkman vazgeçtim :) Okula gidip geldikten sonra da üşenmedim indim aşağıya bulaşık süngeri ve deterjanıyla yıkayıp kuruladıktan sonra güzelcede yağladım. Hatta üstüne bi daha üşenmeyip 20 km yol yapıp eve geldim :D Tekrar teşekkürederim.
 
Arkadaşlar eğer imkanınız varsa bisikleti yıkadıktan sora basınçlı hava geçin hareketli parçalara özellikle zincir ve rubla kısımlarına, böylece suyun daha fazla zaman kalmasını engelleyip zararı azaltırsınız.
 
@Hakan Yazman

Tamamen katılıyorum . Basınçlı hava için 5 Bar ideal bir değer
 
  • Beğen
Tepkiler: compaqismail
Daha önceleri bende bisikletimi öle yıkamıştım ve göbeklerim gres yetmezliğinden öldü.
Dc-fix yazılar yırtıldı söküldü.
Bence erinme kendin yıka kendin bin :)
 
basınçlı su veya devamlı basınçlı hava toz ve kirin göbek gibi aksamlara daha iyi yerleşmesini sağladığı ve zarar verdiği için kesinlikle kullanılmaz. bu yöntemlerle aslında temizlik değil, normal şartlarda hareketli aksamın iç kısmına giremiyecek partikülleri, basınç vasıtasıyla tabiri caizse iteleyerek soktuğunuz için daha da kirletmiş oluyorsunuz. getireceği zararı hemen görmeseniz bile devamlı yaparsanız zaman içinde mutlaka görürsünüz. illa su ile yıkayacağım diyorsanız, bahçe hortumundan gelen debisi az suyu, göbek furş gibi hareketli rulman, bilya, gres içeren ekipmana direk tutmamak ve hemen akibinde kurulamak vasıtası ile yapabilirsiniz. en iyisi her zaman ne yazık ki en uğraştırıcısı: kova içinde su, sünger, bez. temizlik sonrası zinciri yeniden yağlamayı unutmayın, en iyisi akşam yatmadan yağlamak akşam yağın nufuz etmesi sabah eger varsa yağın fazlasının alınması, bu arada zincir aynakol daki yağı çözmek ve temizlik için wd40 öneririm, ama sonrasında mutlaka yağlamak gerekir, wd40 kayganlaştırıcı gibi gözükse de yağlama amaçlı kullanılmaz tam tersine yağ çözücüdür, sonrasında mutlak yağlama gerektirir
 
ben bisikletimi yıkamadan önce arabamın fırçasını alıyorum köpüklü bi kovaya(bulaşık deterjanlı) batırıyorum ve böle batırıp ilk önce kadroyu en son araları ve jantları falan siliyorum
sonra bezle tamamen kuruluyorum.ve bisiklet çiçek gibi oluyo .sürüyorum ve ertesi gün yine aynı altlar çamur..en iyisi kışın zor oluyo ben fazla önem vermiyorum...ama yazın parlatıyorum.
 
( tazyikli suyu kesinlikle doğrudan bisiklete uygulamayın arkadaşlar çok zararlıdır. ben bilinçli bu işin yapılmasından bahsediyorum. )

Oto yıkamada bilinçli yapılan temizlik en doğrusudur. iki kova su ile yapılan temizlik bana kalırsa pisini pisine sürmeye benziyor. normal hortum da çok tazyik olmadığından ötürü iyi temizlense bile daha çok efor harcamaya neden oluyor.

  1. çok yakından tazyikli su ile yıkamamak lazım ( 2,5 - 3 metre mesafe ideal )
  2. sünger ile sadece çok çamurlu yerler ovalanmalı diğer bölgelere sabunlu su gelmesi bile yeterli ( süspansiyon, vites sistemi, fren sistemi, zincir takımı ....vb ) kesinlikle direkt tazyikli su ve süngerden uzak tutmak gerekli
  3. şu sırayı izlemek yeterli su + köpüklü sünger + su en son da hava kompresörü desteği ile de
kurulama işini temiz bir kuru bez ile yapmak gerekli .

ama asıl en önemlisi geriye kalan su damlacıkları ( vites sistemi , elin zor ulaştığı yerler ) bunun en iyi çözümü de hava kompresör :D arkadaşlar . 5 dakikada bisiklette bir su damlası kalmıyor ve özellikle fren, arka dişliler ve vites sistemi içindeki yayın olduğu bölgelerde çok etkili.
 
Selamlar, Dün küçük bir Orman gezisi sonrasında çamur içinde kalan bisikletimi oto Yıkamada yikattim. Sadece kopuk siktirip, basınçlı su yerine hortum ve sungerle yikanmasini sağladım. Zincire yağ sürmem gerekir mi? Hatta yağ öncesi bir de wd 40 lamak lazım midir?
Deneyimli arkadaşlar cevap verebilirlerse çok sevinirim.
 

Dosyalar

  • IMG-20170326-WA0017.jpeg
    IMG-20170326-WA0017.jpeg
    105,3 KB · Okunma: 113
@Nox

Gerekir. Zaten temizlenmiştir o nedenle direkt yağ sürülebilir aslında. Ama yine de öncesinde bir şeyle temizlemek istiyorsanız wd40 değil balata temizleme spreylerinden sıkarsanız daha iyi olur.
 
Ben de bugun ayni metotla bisikletimi yikattim. Ilk firsatta da yagina, suyuna baktiracam:)
 
Geri