Scudo Sports

Ön vites sorunu: H vidasını ayarlıyorum yine de zincire sürtüyor?

emre0x5d

Forum Demirbaşı
Kayıt
20 Eylül 2011
Mesaj
487
Tepki
240
Şehir
Adana
Ön vitesi ayarlamak ne kadar zormuş!
Uğraşa uğraşa sonunda bir şekilde yaptım. Tek sorun, en büyük vitesteyken zincir hafifçe sürtüyor hala. Yani 11x50 dişlilerindeyken. Bu arada vites Sram Apex.
Normalde H limit vidasıyla dışa alınması lazım ama işlemiyor. İçeri doğru alınıyor daha da sıkılarak ama gevşeterek dışarı doğru alamıyorum. Bir yerden sonra duruyor o da yeterli değil, hala sürtüyor. 1mm daha alabilsem mükemmel olacak.
Nasıl çözerim bu sorunu?

Acaba vites telini biraz daha gersem düzelir mi vida yerinden(barrel adjuster)? Zaten çok gerildi şu an, daha fazla gerince vites kolu zorlanıyor. Yeni de daha, bir yerine bir şey olacak diye zorlamak da istemedim.

Ek soru: Kablolarda gram yağ yok. Vites ya da fren performansına etki eder mi bu durum? Öyle ise, Zefal Dry lube aldım onla yağlayayım mı yoksa gres mi gerekir? Dry lube çok akışkan geldi bana.
 
Scudo
Mustafa, 50*11 de hafifçe sürtüyorsa bırak kalsın. Biraz daha açarsan bu sefer en büyük vitese geçmeyebilir veya ön küçük dişliye inmeyebilir. Çok hassas.
Açıkçası en büyükte benimki de sürtüyor. Bisikletçiye ayarlatmak istedim, onların ayarından sonra da değişmedi. Ön vites ayarı arkadan daha zor bana göre.
 
vites telinin biraz daha gerilmesi gerek. kadro üzerinde vites telini geren ufak aparatlardan varsa (fren kablosunu gerdiğimiz gibi) onu çevirerek dışa doğru alabilirsiniz vitesi.
 
  • Beğen
Tepkiler: emre0x5d
@Raşit S

Dediğiniz gibi şimdilik kalsın o zaman ne yapalım. Zaten o vitesi daha uzun süre kullanamam. Yeni geçtim yol bisikletine :) Teşekkür ederim cevaplar için.
Bu arada sorunun araştırırken birinin mesajına denk geldim: "ben arka vitesi ayarlamayı şempanzeye bile öğretebilirim. ama iş ön vitese gelince..."
:D
 
2-3 hafta kadar önce bisikletimin orta göbeğini ve ön aktarıcısını değişmiş, ayarlarını yapmıştım. Sorunsuz kullanıyordum. Dün çıktığımız kısa fakat eğimin bol olduğu turda, zincir, ön aktarıcıya sürtmeye başladı. 5-10 dk. kadar önce baktım ve tekrar ayarladım. Mevzu aynakolu göbeğe monte eden vidanın gevşemesi sonucu aynakolun 2 mm kadar dışa çıkmasından kaynaklanmış. (Tork anahtarsız sıkınca, böyle bir sorunun ortaya çıkması muhtemel tabii :rolleyes:)
L ayarı basit, sorun da çıkarmaz genellikle. Mutlaka vites teli ve zincir takılı değil iken yapılmalı.
H ayarı ise çok daha zor. Sorunlar genellikle H ayarında ortaya çıkıyor.
Daha öncede benzer sorunları yaşadığım için yaptığım araştırma ve yanılmalarıma göre ön aktarıcının düzgün çalışmamasının en büyük sebeplerinden birisi, aynakol ile kadro arası mesafe. Genellikle orta göbek değişiminde ortaya çıkmakla birlikte (her aynakol kesinlikle uyumlu olduğu göbekle kullanılmalı, göbek uzunluğuna dikkat edilmeli), aynakolun düzgün monte edilmemesi veya bende olduğu gibi sabitleme vidasının gevşemesi sonucu aynakolun dışarı doğru açılması H ayarının yapılamamasına sebep oluyor.
Dolayısı ile aynakolunuzun kılavuzundan kadro ile aynakol arası mesafenin kaç mm olması gerektiğine bakın. Bisikletinizde gerekli ölçümlemeleri yapın. Olması gereken aralıkta değilse muhtemelen L ayarını yapabilseniz bile, H ayarını yapamayacaksınızdır.
 
@İbrahim YILDIZ

aynakol kesinlikle ön attırıcıyı ayarlamada en büyük etmen. kendi tourney sistemli bisikletimde naparsam yapayım 1 in ilk 3 lüsünüde sürtmeyi gürültüyü engelleyemedim saatlerce ayarlamaya uğraştım fakat olmadı. farkettim ki attırıcı kadroya daha da yaklaşması lazım fakat attırıcı mekanizmanın sonunda duruyor yani daha gidecek yeri yok. sistem tourney fakat aynakol sr suntour. bundan şüpheleniyorum yakında bende aynakolu değiştireceğim.
 
Sinan, toruneyde aynı sorunu ben de yaşıyorum. Şu an kardeşimin kullandığı bisiklette tourney sistem var ve ön aynakolun sadece ikisi kullanılabiliyor. Ben sorunu kadroda varsayıyorum. Salcano Excel kadrosu. Eski sistemlere göre çalışmak üzere üretilmiş ya da çin vitesleriyle. Shimano takınca "O ne la?" oluyor bisiklet.
Alakalı not: Tourney düzgün ayarlanırsa çok güzel bence. Şu an apex kullanıyorum ve aralarında çok da fark yok. Hatta toruney'in daha sağlam bir hissi var ele alınca :D Tabi ağırlık olarak var o da olsun.
 
@Mustafa Kocabaş

mosso da bilmiyorum bu problem neden var ancak ben çok yüksek bir ihtimali suntour aynakola veriyorum. göbek muhtemelen ucuz birşey shimano değil ondan da olabilir. kadroda değildir diye tahmin ediyorum ( nolur olmasın :confused: ).

yeni ayarladım viteslerimi şuan aynakolun 1 de iken rublede 1 2 de sürtme oluyor 3 te olmuyor.

arasıra diyorum gazeteden alınan bisanımdan söktüğüm fi tarihinden kalma turney ve 6 lı sisteme mi geçsem :D bir kere biryeri ayarlanmış değildi ama acayip kusursuz çalışırdı ya.
 
Zincirin en büyük oranda sürtmesinin tek nedeni tel gerginliğinin az olmasıdır. Onun dışında sorun olacağını hiç sanmıyorum.
Tel gerginliği ve H vidası ile ince ayar yapıldığı zaman sorun çözülecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: emre0x5d
yol bisikletimin ön vitesini küçültürken ( büyük dişliden küçüğe geçerken) ki vites kolu boşluğu çok fazla ve çok sert geçiş yapıyor sebebi nedir
 
@Anonim kardeş bu arkadaş senin videonu izlememiş sanırım.
 
Valla ben vites ayarlarini genelde deneme yanilma yolu ile yapiyorum. Eger zincire surtuyorsa uzun vadede sorun olur. Kisa vadede ise sinir bozucu sestir benim icin. :)
 
aynı sorun bende var 3* 9-8-7-6 zincir sürtmüyor 5den aşağıya sürtüyor
3den 2 ye düşürmek isteyince hemen düşmüyor 1. vitese düşüyorum direk 1e geçiyor vites ön vites ayarını bir türlü tuturamadım öyle kullanıyorum
 
@Anonim Vites ayarları tamam sıkıntı yok elle pedali çevirip ayar yaparken ama yolda sürerken durum aynı değil. Arka dişli 1deyken en üste jant tellerine atlıyor. L vidasını ne kadar oynasamda düzelmedi.
 
bendede aynı sorun vardı acayip gıcık oldum aktarıcının dış tarafını kırdım elle yükseldip ayakla düşürüyorum şu anda hiç bir şekişde hiçbir yere sürtmüyor çok rahat ettim ama sen bana uyma
 
@1dost L vidasını ayarladıktan sonra göz kararı teli çekerek test edin mutlaka.... L tam olmamış gördüğğm kadarıyla...Bir tel gerginlik vidasından da düzeltilir yolda :)
 
Geri