Scudo Sports

Ön kaldırma

Onur Kula

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2006
Mesaj
994
Tepki
797
Yaş
42
Şehir
Alanya
İsim
Onur Kula
Bisiklet
Specialized
Merhabalar.Ufak bir katkım olabilir diye yazmak istedim.

Ön kaldırırken omuzları geriye çekip popoyu da selenin arka kısımlarına getirince hem daha kolay denge sağlanıyor hem de denge merkezi bisikletin arkasına kaydığı için bir miktar, hatta alışınca uzunca bir süre pedal çevirmeden tek teker gidilebiliyor.Özellikle yokuş aşağı.Tabi sağ elin bi parmağı frende olmalı.
 
Scudo
kardeş dediğin gibi yapıyorum ama benim viteslerde hafifte oluyor bi ara bunu yokuşta ağır vitesle denedim zincir koptu
 
Genelde Bu tür konulara yazmak istemiyorum sonra bir sürü eleştiri geliyor ama yazmadan edemeyeceğim...

Ön kaldırırken...Seleniz; "kesinlikle Normal oturma pozisyonunda olmamalı"...

FR kullanıcıları selelerini en yüksek kontrol için en aşağıda tutarlar...Hatta bu yüzden devamlı XC'ci abilerimizin "Ne o sele öyle yaw, kaldır onu!" demelerine neden olur:p

Selenin "en düşük konumda ve yaklaşık, yere göre paralel'e yakın olması" ön kaldırmada en önemli etkendir...Ondan sonra sırada vites seçimi gelirki çoğu kişi genelde 1'e 1 yada 2 yada 3 gibi bir vites oranında kaldırmaya çalışıyor...
Ön kaldırırken en iyi vites seçimi düz yolda (hızınız ne olursa olsun) 2 ye 2 yada 3 tür...(32 dişli aynakol yaprağı ve ortalama bir ruble için konuşuyorum)

Bu oran yokuş aşaüı pedallı kullanımda 2 ye 5-6- hatta 9 a kadar gidebilir ne kadar kontorl edebildiğinize bağlı...

Yukarıda parmağınız frende olsun demişsiniz fakat, ön kaldırırken en önemli, denge unsuru frendir...Hatta sırf bu yüzden ve Manuel'im iyi olsun diye Magura kullanıyorum...Arka fren hassasiyetiniz ne kadar iyiyse o kadar sorunsuz ön kaldırırsınız...

Ve pozisyon örneği için ise Memo kardeşimden bir foto koyuyorum:

http://img48.imageshack.us/img48/483/frmemoonsuz6pzdk1.jpg



Bu arkadaş, yukarıda anlattığım teknik sayesinde(Parmak devamlı arka frende dengeliyor;)) ön lastiği olmadan istediği kadar yol gidebiliyor mesela...(Zaten gitmese şaşarım kendisi İstanbul'un en iyi FR pilotudur:p)


Umarım bende biraz yardımcı olabilmişimdir...

İyi günler:)...
 
Bu benim için hayal heralde :)
Geçen hafta sonu 4 Cm zıplamayı öğrendim :)
Küçük taşlardan kaçabiliyorum bu sayede :)
Ama arkayı kaldıramıyorum :)
Ön kaldırma yine iyide ben caddebostanda bir eleman gördüm ters kullanıyordu :)
Başka biriside arkayı kaldırıyordu :) Öle gitti :D Ben de hala 4 cm zıplamaya çalışıyorum :D :D :D
 
ben 1.vitese takıp hızlıca pedal çevirince oluyor:D
 
Bu benim için hayal heralde
Geçen hafta sonu 4 Cm zıplamayı öğrendim
Küçük taşlardan kaçabiliyorum bu sayede
Ama arkayı kaldıramıyorum
Ön kaldırma yine iyide ben caddebostanda bir eleman gördüm ters kullanıyordu
Başka biriside arkayı kaldırıyordu Öle gitti Ben de hala 4 cm zıplamaya çalışıyorum

sanırım arif abiden bahsediorsun lakabı ters arif bütün sahili ters gidebilior artı seledede beni taşıyabilior =) bnde şuan çalışıorm ters binme olayına fakat bisklete yenden başlar gibi bi olay
 
Genelde Bu tür konulara yazmak istemiyorum sonra bir sürü eleştiri geliyor ama yazmadan edemeyeceğim...

Ön kaldırırken...Seleniz; "kesinlikle Normal oturma pozisyonunda olmamalı"...

FR kullanıcıları selelerini en yüksek kontrol için en aşağıda tutarlar...Hatta bu yüzden devamlı XC'ci abilerimizin "Ne o sele öyle yaw, kaldır onu!" demelerine neden olur

Selenin "en düşük konumda ve yaklaşık, yere göre paralel'e yakın olması" ön kaldırmada en önemli etkendir...Ondan sonra sırada vites seçimi gelirki çoğu kişi genelde 1'e 1 yada 2 yada 3 gibi bir vites oranında kaldırmaya çalışıyor...
Ön kaldırırken en iyi vites seçimi düz yolda (hızınız ne olursa olsun) 2 ye 2 yada 3 tür...(32 dişli aynakol yaprağı ve ortalama bir ruble için konuşuyorum)

Bu oran yokuş aşaüı pedallı kullanımda 2 ye 5-6- hatta 9 a kadar gidebilir ne kadar kontorl edebildiğinize bağlı...

Yukarıda parmağınız frende olsun demişsiniz fakat, ön kaldırırken en önemli, denge unsuru frendir...Hatta sırf bu yüzden ve Manuel'im iyi olsun diye Magura kullanıyorum...Arka fren hassasiyetiniz ne kadar iyiyse o kadar sorunsuz ön kaldırırsınız...

Ve pozisyon örneği için ise Memo kardeşimden bir foto koyuyorum:





Bu arkadaş, yukarıda anlattığım teknik sayesinde(Parmak devamlı arka frende dengeliyor) ön lastiği olmadan istediği kadar yol gidebiliyor mesela...(Zaten gitmese şaşarım kendisi İstanbul'un en iyi FR pilotudur)


Umarım bende biraz yardımcı olabilmişimdir...

İyi günler...
anlattıkların iyi güzelde alican arkadaşım bn bmx kullanıcısıyım yine bazen görüorm bmxle tüm sahili tek teker giden arkadaşlar war mtb ile dnediğim zaman bi kaç metre gidiorm arka tekerde fakat bmxle bi pedal bile gidemiorm daha farklı bir tekniğimi war?
 
Hayır yok fakat çalışmak ilk prensip...

Kafa göz yarmadan iyi bisikletçi de olunmuyor...Ha ben kafamı gözümü yarıyor muyum??:D:D

Hayır...Kaskım var kafamda:p

Ama Bmx için dahi aynı teknik geçerli...(manuel olmayan, pedalla gidilen için...)

Bmx'te Manuel yapabilmeniz için uzun üst borulu Street Bmx daha yararlı...Mesela Mustafa abinin mor renkli GT jamie signature edition var...Üst boru uzun Chainstay kısa çekiyorsun çat diye manuel'e kalkıyor...

Ama pedalda yukarıdaki teknik geçerli...Birde jantınız freniniz iyi ayarlı olmalı...Orası kesin:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Whiplash_Dodo
arkadaşlar bn aynakol 2 de ve ruble 1 de iken ön kaldırıyorum 2. ya da 1. vitese göre daha dengeli oluyor ve baya bi yol gidiliyor(dengeyi iyi sağlayınca).bunu yapmakla zincire ve dişlilere zarar verirmiyim yoksa böyle devam edyimmi ?
 
"uçaktan korksak trene binmezdik" :D hangi viteslerde rahat gidiyosan öle devam et bi şey olmaz. ben vites yetmedikçe tek tekerde vites yükselteek yada küçülterek devam ediyorum.olsa bende olurdu.
 
@tekteker

abi ben 5 inci vites de kaldırıyorum bisüre sonra çok hafifliyo tam vites değiştiriyom denge bozuluyo dengeyi bozmadan vitesi nasıl dğiştircez
 
hmm tüm meselede bu zaten :D

1 yada 2 vitesde hafif rampada tekteker yap baktın yetmiyo 2 ye al
yani anlatmak istediğim yüksek viteslerde tekteker yaparkn vites değiştirip denge sağlamak zordur. önce ufak viteslerde geçiş yaparken denge sağlamaya alışacaksın
yavaş yavaş ağır viteslere adapte olacaksın
 
Çalışa çalışa olur bu işler.Yani ön kaldırmayı öğrenebilmek için en az 150-200 deneme yapmak gerekebilir.Anlayacağın yılmadan bol bol antreman yap.
 
peki sele aşşağıda olmazsa ön kaldırılmaz mı?
 
Alıştıktan sonra en yüksekte de en alçkta da kaldırılabiliyor.Ben en yüksek konumdayken daha rahat yapıyorum.
 
@fulham

katılıyorum alışkanlıkla alakalı.

fakat alçakta denge çok daha kolay oluyo daha uzun mesafeleri daha rahat gidebiliyosun. bende yüksekte kaldırıyorum.

ha bide benim sele pozizyonum burnu biraz aşağıda olacak şekilde sabittir.

ön kaldırınca tam düz oluyo rahatsızlık vermiyo :D
 
sele yukardayken dikat edilmesi gerekir bende kaldırabilmeme ragmen kaldırmıyorum ters bir dususde bir kısım organlarımızı dagıtabiliriz...
 
  • Beğen
Tepkiler: tuninger_haa
Geri