Scudo Sports

Ön kaldırma konusunda yardım

fbfurkan

Üye
Kayıt
29 Ağustos 2008
Mesaj
6
Tepki
2
Şehir
kocaeli
Arkadaslar bunla ılgılı bir kac tane konu açılmıs hepsıne bakdım ve hepsini en az 2-3 defa okudum ama sorun şu ben pedala tum gucumu verıp on kaldıdgında dengemı saglayamıyorum 5 pedal atıp yıne 2 teker surmek zorunda kalıyorum.Ve ustelık on kalkması ıcın one dogru cekdıgım için bisikleti ellerim su topladı lutfen bırı bana on kaldırdıkdan sonra nasıl dengede kalabılcegımı ogretsın lutfen.Ellerimi bırakarak cok rahat bısıklet surebılıyorum bısıklette dengem cok ıyı ama orda dengede kalamıyorum.önu kaldırınce 1-2 pedal atınca kendıgılınden on teker yere ınıyor.Yardım edersenız cok sevinirim.

yaptıgınız her yorum ıcın cok tesekkur ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: nihat yildir
Scudo
Öncelikle ilk yapman gereken ağırlığı arkaya vermektir. Ağırlığı arkaya verdiğin halde yapamıyorsan, normal birşeydir. Çünki ilk başta yapabileceksin diye birşey yok. Bisikletin ağırsa bunu yapman epey bir uzun zaman alır. Ellerinin su toplamaması için eldiven kullanman gerekir.
 
ben ayakta daha iyi kaldırıyorum ayrıca direksiyonu kendine çekmek yerine dururken en hafif viteste birden pedalı basman daha akıl işi
 
arkadasim.ilk basta denge el brakarak anlasilmaz.her neyse.bisikletin onunu kaldirdiktan sonra kendini olabildigince arkaya ver.eger arkaya dusmeye cok yaklasirsan arka frene az dokundur.one dusmeye yaklasirsan da pedala aban.bu dediklerimi ilk duz yollarda calis.dedigim gibi. arkaya dusersen arka frene bas one dusersen pedallara abanarak kendini arkaya atmaya calis.bunlarida bisikletinin en dusuk vitesinde yap.bende cok zorlandim sonra sonra kolaylasti.bu dediklerim reflex haline geldi

emege saygi
 
slm ön kaldırır ken önce kendini kasma kolların kırık kalmasım sora gidon ve padalyardımıyla bisikleti ön kaldırrısın ve uzun gitmek için arkaya düşdüğün zaman vardır tam o aralık ta fren kontürolü önemlidir arka frene geri tam düşme arlığında hafif dokun malısın böylece geri düşmeyi engellemiş olursun hıı öne düşmemek içinde bisikletin üzerin de ken dini arkaya ver.bu sölediklerim hemen denilince öğrenilmez çok uzun zaman lar alır.
 
bende ön kaldıramıyorum daha 1 pedal atamadann ön teker inio biras yardım edr misiniz ltf
 
@ecanaksoy


sanırım en dogru anlatım bu bununla devam edin arkadaşlar
 
***İlk başlarda gidon çekilerek ön kalkacagı yanılgısıyla denemler yaplır.
***Gidonu çekerek bi sey yapamayan kişi aynı anda pedala yüklenmeyi dener ve evet oluyor gibidir artık
***Önceki asamadan heyecana gelen kişi pedala fazla yüklenerek ön fazla kalkması süretiyle arkaya düsebilir kafaya dikkat :)
***Bu kötü tecrübeden sonra pedal atma tabiri ile denemeler baslar ve çoğu arkadaşımız aşamada kalır.
"olm bak kaç pedal attım bak" diyerek kendini tamin eder.
çünkü önceki aşamada geri düsme korkusuyla önü agırlık merkezini dengeleyecegi seviyeye kadar kaldırmaz kişi . Hal böyleyken teker havadayken yere degecek olan kısa süreçte pedal çevirmekten öteye gitmiyor ve aşırı efor sarfediyor .

yukarıdaki bahsettiğim aşamada takılı kalan arkadaşlar unutmayın denge merkezi biraz daha geride :

*** henüz fren kontrolü bilmediğiniz için rampa yukarı denemelisiniz bunları

*** arkaya düşme korkusunu yenilmeli ve olası düşme durumunda gidonu bırakmadan ayaklar üzrine durma öğrenilmeli. bu şekilde bisiklet önde siz arkada bir kaç adım koşmak zorunda kalabilirsiniz ama neticede size ve bisikletinize zarar gelmez.
*** sele borusu yüksekliği normalden düşük olması işinizi kolaylaştırır.
*** kollar gevşek ve düz
*** kalça seleden geriye doğru hafif kaykılmalı
*** sırt, agırlığı geriye verecek şekilde hafif kamburlaştırlmalı.

NOT: pedal atma sürecindeki arkadaşlar bunları uygulayarak denge merkezine ulaşırsa çok az eforlarla tekteker ilerleyecektir

Bu denge ilk baslarda ön ve arka olarak algılansada işin içine manevra yapmak yada yandan esen rüzgar girince sag ve sol agirlik merkezini saga sola da kaydırmak gerektigi farkedilir
Belirli bi ustalıktan sonra agırlık merkezinden çıkan 360 derecelik açının 360 ı da kulanılmaya başlanır.
Tabi bunu yapabilmek için vücüt tabiri caizise asenadan beter kıvrak olmalı. ani bel kalça omuz bacak harekeleri gidonun manevranın tersi yöne çevrilmesi gibi.......

Bunlarla beraber tekteker vites degistirmek, frenle hız ve ön-arka denge kontrolü sağlayarak gidebilmek, gibi davranışlarda geliştirilir

Ha bir de unutmadan manuel denilen pedal çevirmeden yapılan tekteker biçimi var o uzmanlık alanıma girmiyor :) sele borusuna paraları yetmemiş uçan arkadaslar yardımcı olusa seviniriz..
NOT: bu yazı özendirici olarak algılanmasın. tehlikeli ve risklidir. güvenlik önlemlerinizi alın özellikle kasksız yapmayınız
 
@RaphaeL

Ben sana anlatim kendi yöntemimi;

1-Ayagı kalkıp pedala basarak önü kaldırıp seleye oturulur hafif vitesde yapsan daha iyi olur şimdilik.

2-dizlerini açarak ve belinle denge ver.

3-geriye düşecek gibi olursan hafiften arka frene dokunman yeterlidir.

Saygılar..
 
  • Beğen
Tepkiler: Atilla.C
ön kaldırmak tarif edilcek iş değil bence . Sadece arakaya dogru giderse bisiklet fren düşersede pedala abanılacagını bilse gerisi azim zaten.
 
  • Beğen
Tepkiler: mustafa doqan
Hafif viteste kaldırma teorisi ilk başlarda doğrudur fakat biraz geliştirdiğinizde fazla kadans durumunda denge bozulup bisiklet istem dışı olarak öne düşecektir..Ön vites en az 2.de olmalıdır ve kollar mutlaka gergin olmalıdır.. Manuel olayı ise özellikle yokuş aşşağı yollarda sağ, sol ve fren dengesiyle mümkündür..Öğrenildikten sonra çok zevkli bir aktivitedir :D Bunlar kesmiyosa el bırakma ( sol ) , iki ayak açma ( manuelde ) v.b atraksiyonlara girebilirsiniz :D Umarım yazdıklarımın biraz da olsa yardımı dokunmuştur..

İyi forumlar..
 
Allah allah ön tekeri 10 cm. kaldıran, tekeri hemen yere yapıştıran, ve ön kaldırma seviyesini "ben bilmem kaç pedal atıyorum" diyenlere şaşıyorum.

Bu kişiler için söylüyorum: çok az kaldıranlar; kaldırmaya başlarken kaçıncı vitesde başlıyorsunuz. ilk zamnlar için 1. ve 2. vites size uygun.

şu kadar pedal attım diyenler. arkadaşlar yüksek kadansta 1.teyken misal 50 pedal atarsın , 100 metre gidersin. 4. viteste kaldırırsın kasların güçlüdür 15 pedal atarsın 250 metre gidersin. ;) Bana gelince bende ön tekeri kaldırıyorum ama ön tekeri kaldırmada önemli olan denge. Özellikle yavaş giderek denge sağlamak.
 
on kaldırmak bos ıs :D bunny hop dene daha yararlı bır hareket ;) bol pedallar dostum ;)
 
@fbfurkan

kardeşim öncelikle pedal konumu önemli pedal yere paralel olmıyacak yukarıdayken yüklenip hafif direksiyonu çekeceksin çok yüklenme pedal gücüne göre orantılı olarak direksiyonu tutacaksın hafif rampada başla ki daha kolay öğrenebilesin daha kolay ön kaldırırsın böylelikle...
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
herkese katılıorm bi daha yazmamın bi anlamı yok .. herkesin söyledikleri doqru. ki en basta qeleni kendini arkaya wer ve düşeceqin anda hafifce frene dokun bu zaten bi süre sonra reflex olucakdr. mesela bn de bunu uyquluorm. şuan çalışıorm. kaldırıorm kaldırmak kolay alışdm artk. böle uyqulicaksınz çok pedal çevirmek istiyosanız. ama bndeki sorun da kaldırdığım zaman bazen düz değilde bisiklet başka yönlere sapıyo. bunu henüz çözebilmiş değilim. uqraşıyorum bişeyler yapabiliorm ama tam anlamıyla çözemedm. bu konuda bna yardım ederseniz sevinirm..
 
  • Beğen
Tepkiler: Yunus K.
aga aynen şu anda iki elimde patladı avuç içlerim o yüzden bisikletle ön kaldırmaya ara verdim ve kendini arkaya güç ver bende acemiyim daha 12 yaşındayım ve gücünü arkaya ver
 
  • Beğen
Tepkiler: eccesolitarius
bn engemi arkaya veriyorum 1. vitesde en az 10 pedal atiyorum dun ark gaza bi getirdi 19 pedal attim bisikletim bisan xty 5100
 
Mesele ön kaldırıp gitmek değildir arkadaşlar. :) Arka kaldırıp gidebilmektir. ( sakın denemeyin ! ön kaldırmaktan daha risklidir. )
 
ben arka lastiği hoplatıp sağa sola atabilmeye, biraz da kaydırabilmeye de razıyım aslında :S

(yakında yapıcam ben bunları ama :) )
 
Geri