***İlk başlarda gidon çekilerek ön kalkacagı yanılgısıyla denemler yaplır.
***Gidonu çekerek bi sey yapamayan kişi aynı anda pedala yüklenmeyi dener ve evet oluyor gibidir artık
***Önceki asamadan heyecana gelen kişi pedala fazla yüklenerek ön fazla kalkması süretiyle arkaya düsebilir kafaya dikkat
***Bu kötü tecrübeden sonra pedal atma tabiri ile denemeler baslar ve çoğu arkadaşımız aşamada kalır.
"olm bak kaç pedal attım bak" diyerek kendini tamin eder.
çünkü önceki aşamada geri düsme korkusuyla önü agırlık merkezini dengeleyecegi seviyeye kadar kaldırmaz kişi . Hal böyleyken teker havadayken yere degecek olan kısa süreçte pedal çevirmekten öteye gitmiyor ve aşırı efor sarfediyor .
yukarıdaki bahsettiğim aşamada takılı kalan arkadaşlar unutmayın denge merkezi biraz daha geride :
*** henüz fren kontrolü bilmediğiniz için rampa yukarı denemelisiniz bunları
*** arkaya düşme korkusunu yenilmeli ve olası düşme durumunda gidonu bırakmadan ayaklar üzrine durma öğrenilmeli. bu şekilde bisiklet önde siz arkada bir kaç adım koşmak zorunda kalabilirsiniz ama neticede size ve bisikletinize zarar gelmez.
*** sele borusu yüksekliği normalden düşük olması işinizi kolaylaştırır.
*** kollar gevşek ve düz
*** kalça seleden geriye doğru hafif kaykılmalı
*** sırt, agırlığı geriye verecek şekilde hafif kamburlaştırlmalı.
NOT: pedal atma sürecindeki arkadaşlar bunları uygulayarak denge merkezine ulaşırsa çok az eforlarla tekteker ilerleyecektir
Bu denge ilk baslarda ön ve arka olarak algılansada işin içine manevra yapmak yada yandan esen rüzgar girince sag ve sol agirlik merkezini saga sola da kaydırmak gerektigi farkedilir
Belirli bi ustalıktan sonra agırlık merkezinden çıkan 360 derecelik açının 360 ı da kulanılmaya başlanır.
Tabi bunu yapabilmek için vücüt tabiri caizise asenadan beter kıvrak olmalı. ani bel kalça omuz bacak harekeleri gidonun manevranın tersi yöne çevrilmesi gibi.......
Bunlarla beraber tekteker vites degistirmek, frenle hız ve ön-arka denge kontrolü sağlayarak gidebilmek, gibi davranışlarda geliştirilir
Ha bir de unutmadan manuel denilen pedal çevirmeden yapılan tekteker biçimi var o uzmanlık alanıma girmiyor
sele borusuna paraları yetmemiş uçan arkadaslar yardımcı olusa seviniriz..
NOT: bu yazı özendirici olarak algılanmasın. tehlikeli ve risklidir. güvenlik önlemlerinizi alın özellikle kasksız yapmayınız