Ön freni sağ kola bağlamak?

castelloterminator

Aktif Üye
Kayıt
27 Mart 2007
Mesaj
146
Tepki
57
Şehir
istanbul
@Alican
kardeş ortamı germeye gerek yok ben sadece "ön frenlede" olmayacağını söylemenin espirili bi şeklini yazdım yani sana kasksız geziyosun demek istemedim o espiriydi yani;) ayrıca kimsenin nekadar aktive olduğu veya kaç mesajı olduğu beni ilgilendirmiyor bu senin haklı olduğunuda görstermiyor iyi forumlar
 
  • Beğen
Tepkiler: oguz kocaoglu
Scudo

Alican

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2006
Mesaj
1.290
Tepki
739
Şehir
Acıbadem, İstanbul
@castelloterminator

Bu yazıdan kask'ın önemi çıktı ise eyvallah...
Bencede germeye gerek yok...
İyi forumlar;)
 

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.541
Tepki
4.701
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
@castelloterminator

Geçen sene göreme parkurunda Ki orası gayet kumlu ve teknik bir parkurdur... Tudor Oprea isimli yarışçı sadece ön frenle bir turun 3/4 ünü hızından bir şey kaybetmeden bitirdi daha sonra teknik alanada arka tekerlek değişince fren çalışır hale geldi...

Yani bu durumda arka fren olmadanda olabiliyor tabi bisiklete binmeyi fren yapmayı biliyorsanız...
 

OzgurIskin

Daimi Üye
Kayıt
6 Haziran 2006
Mesaj
297
Tepki
215
Şehir
Istanbul
Valla kişiye, bisiklete, zemine şuna buna göre değişir. Ben iniş yapıyorum ve sag elim daha hassas. Çok kaygan veya çok teknik bi yerde ön tekerlegin zaten sürekli serbest konumda olması gerekiyo, dönüşünde bi yavaşlama oldugu anda denge bozuluyo, bisiklet kayıyo vs.. Dümdüz kaymak asfalt yolda hızlıca inmekle toprak çakıl karışımı bi yolda inmek arasında da fark var haliyle..
Onun dışında viraj içerisinde frenleme yapılmaz denir. Viraja girmeden önce hız ayarlanır, viraj o hızla alınır. Zaten ön de olsa arka da olsa viraj içinde fren yapıldıgında bisikletin dengesi saçmalamaya başlıyo.

Bu arada eskiden fren mi varmış, terlikleri sokardık arka tekerle kadro arasına ne güzel olurdu :)
 

deutz

Forum Demirbaşı
Kayıt
4 Ağustos 2006
Mesaj
492
Tepki
292
Bu degisikligi yaptiktan sonra baya dikkat etmeme ragmen bir kere dustum ve tekrar degistirdim yerlerini.Gerekli oldugunu dusunmuyorum,dusunursem de yine dusucem biliyorum:p
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Sevgili forumdaşlar, :) fren modelleri ve detayları hakkında bilgi alacağımıza, "arka fren bisikleti durdurmaz" "yok bilmemkim arka fren kullanmaz" "ön fren baş yarar" "sağ gösterip sol sıkalım" gibi hurafeler eşliğinde birbirimizi üzmeyelim. İsteyen istediği gibi istediği taraftan sıksın. Yeter ki kimse canını sıkmasın. Noktayı bir fixie'yle koyalım, bakınız elâlem ne yapıyor :D

http://i150.photobucket.com/albums/s104/shakaofthezulu/fixie.jpg

İyi forumlar...
 

murattaner

Aktif Üye
Kayıt
14 Eylül 2004
Mesaj
126
Tepki
83
Şehir
İçerenköy/Ataşehir
Bisiklet
Trek
Madem bisikletimiz bir mühendislik ürünü,madem bir sürü AR-GE çalışmasından sonra üretiliyor.Bu işi bizlerden daha iyi bildikleri kesin.Madem böyle bir standart getirmişler,vardır bildikleri diye düşünüyor,bırakalım ön fren solda,arka fren sağda kalsın.Herhangi bir şeyi 21 kere yaparsak alışkanlık haline geliyormuş.21 kere ön freni,21 kere arka freni sıkın olsun bitsin.Çok gerekli olsa idi solak ve sağaklar için bisiklet konfigüre edilirdi.Enstrüman çalanlar bilir.Solaklar için veya sağaklar için ayrı enstrüman üretilir.Gereklidir üretilir.Bence bisiklet konusunda gerekli değil.İsterseniz debriyajı,freni,gazı yer değiştirmiş arabalarda üretilsin.Aslında hiç fena fikir değil :) :)
 

Abdullah Hakkı

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2006
Mesaj
1.388
Tepki
673
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Diğer
@hammurabi

eh bunda fren kolunu nereye takıştırsam diye bi problemde yok :D:D hakketden bunun frenleri nerde ?!!!!!!!!!:Skull-175
 

evrenolb

Aktif Üye
Kayıt
4 Temmuz 2005
Mesaj
106
Tepki
71
Şehir
İstanbul
Bu konuda bolca yazılmış, evet motor kullanan biri olarak bana da garip geldi ama alışmama söz konusu değil nasıl ki iki bisikletimin vites kolları ters çalışılıyorsa birkaç metre sonra beyin onu hallediyor.

Ön/arka fren konusunda da motorsikletten örnek vereyim prensip aynı. Tüm tekerlekli vasıtalarda frenleme anında lastik kontak noktası ve ağırlık merkezi arasında oluşan momentten dolayı o anki hıza göre ön frenin payı %70 ile %100 arasında (stoppie) değişir (yokuş aşağı aracın geri kaymamasını da aynı mantıkla arka tekerlek sağlar). İleri motorsiklet eğitiminde şu antreman yapılır:
30km/h (daha hızlısı yeni başlayanlar için tehlikelidir) ile gidilirken belirlenen frenaj noktasında sadece arka fren kilitlenerek sıkılır, sonra ön fren ile kilitlemeden kilitlenme noktasına mümkün olduğunca yakın (ses ve his ile) frenlenir en son iki fren birden aynısı yapılır. Tabii ki iki fren en kısa mesafeyi verir ancak sadece ön fren ile arasındaki fark azdır. Ön fren konusunda en önemli nokta ön frene asılmamaktır.Önce önfren tatlı sert sıkılır ağırlığın öne gelmesi sağlanır ki yeterli sürtünme kuveti oluşsun ve kilitlenme noktası iyileştirilsin sonra daha sert sıkılır (panik anında bunu yapmak tecrübe ister ve zemin de kaygansa ön kilitlenir bir yöne döner ve düşersiniz, ben böyle düştüm 30-40km/h ile dizimi kırdım). Bir başka noktada lastik sürtünme alanına, üstüne düşen dikey kuvvete ve tutunma katsayısına bağlı olarak ön tekerleğin taşıyabileceği/sağlayabileceği maksimum bir kuvvet vardır eğer viraj alıyorsanız bunun bir bölümü yön değiştirmeye harcandığı için frene kullanılabilecek kuvvet bileşkesi azalır.

Dik orman inişlerinde arka fren olmadan ben şahsen inemem arka tekerlek kilitlensede bisikleti düşeyde dengede tutuyor gibi hissediyorum (ben çok tecrübeli bir inişçi değilim tabii ki). Arka tekerlek kilitlenmesinin tehlikeli olabileceği nokta (esasında bu motorsiklet için geçerli ancak asfalta hızlı girilen virajda da olabilir diye düşünüyorum) virajda yanlışlıkla arka tekerlek kilitlenir ve panikle tekrar aniden bırakılırsa arka tekerleğin yeniden kazanacağı giroskop kuveti sizi üstünden atar.

kusura bakmayın kendimi kaptırmışım biraz da detaylı ve mühendisçe oldu konuda sağ sol fren kolundan ön/arka frene döndü, belki ayrı bir konuda yazmak gerekirdi moderatörlerimiz ne der bilmem

Güvenli sürüşler
Bulent
 

Alican

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2006
Mesaj
1.290
Tepki
739
Şehir
Acıbadem, İstanbul
@Abdullah Hakkı

Ok O zaman sizlere fixie lerle ilgili ufak bir bilgi verelim...

Fixie nin asil adi ''Fixed Gear Bike'' dir...
Arka dislileri gobege sabittir, freewheel yoktur...
Dolayisiyla cevrilen pedal kadar gider[ne kadar ekmek, o kadar kofte:p]
Bisikletimizin tarihidir...(iki lastik bir kadro bir zincir gidon ve sele;)
Suanda hala Track Race lerde kullanilir...(Velodromlarda yapilan sprint ve hiz yarislarinda)
Arka gobekleri ozel yivli yapidadir, tek disli kabul eder...
Kimsinde cift tarafta yiv olur, bir tarafina freewheel yada degisik dis sayili bir disli takmak icin...
Bunlarin disinda Amerika'da bisikletli kuryelerin vazgecilmezidir..
Onlar kadar usta Fixie kullanan varmidir bilinmez...
Fren olayi yoktur...Sadece yeni baslayanlar alisma sureclerinde fren takarlar...
Gercek bir Fixie kadrosunda Fren pivotu deligi bulunmaz...

Hepsinden once;
Bu bisikletler, ''arka tekerleklerinin kilitlenmesi yada ters yonde az cevrilen pedal gucu ile'' yavaslayip duruyorlar...

Guncel Fixie'ler icin:

Fixie Videolari...






Ve Favori Fixie'm...Kesinlikle yaparsam bunu yapacagim;)

http://img58.imageshack.us/img58/1926/pieterloftus215yi2.jpg


Saniyorum Fixie'leri suanda yeterli derecede anlattim...
Yakinda Turkiye'mizde benzerlerini gorebilirsiniz...;)

Iyi gunler:)

 
  • Beğen
Tepkiler: basar

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
İlki pazar günü yollarda diyorum bende alican bey... :)

Güzel anlatmış kardeşim hadi bakalım...
 

Alican

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2006
Mesaj
1.290
Tepki
739
Şehir
Acıbadem, İstanbul
@Halil Uygun

Neyse once kim Fixie'yi gordu ve tatti sorusunun cevabini size birakiyorum Halil bey:cool: ...Hani Hollanda yollarinda bir Fixie'ci isimli MSN muhabbetlerinde geciyordu:p
Simdiden hayirli olsun Abicim:)

Konuya donersek...

Ben FR bisikletimde On freni solda kullanmama ragmen, yol bisikletinde sagda kullaniyorum ve hicbir garipseme veya alisamama cekmiyorum...Cunku fren his isidir...;) Ogrenilmez yapila yapila alisilir:)
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Ehem, şu fixie'lerden Türkiye'de bir tane göreyim, bisikletimden inip secdeye yatıcam :). Artık 7 tepeli İstanbul'da acayip bacak kası yaptırır bunlar. Bir de söylemeden geçmeyelim, bu tip bisikletler genelde kayışlı pedal ya da spd'lerle kullanılıyor. Ayrıca güle güle kullanın Halil Bey, çok havalı bir tercih olmuş. :)
 

basar

Daimi Üye
Kayıt
6 Kasım 2006
Mesaj
372
Tepki
189
Bilgiler için teşekkürler Alican.
"Fixie" nin yarış dışında kullanımda bir avantaj göremiyorum...
Kuryelerin tercih etmesi de çok mantıklı gelmedi bana.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@Başar

kuryelerin tercih etme nedeni şundan ileri gelir :

New York 'ta rampa yoktur....yani hatırı sayılır rampa
yaklaşık 3000km düz alan bulunmaktadır..
Ve fixie'ler arıza yapabilecek tek parçası lastiklerin patlamasıdır...
Ve biraz para harcarsanız 6km bir fixie'niz olabilir..
Buda tüm gün bisiklet üzerinde olan insanlar için bir avantajdır...
 

Alican

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2006
Mesaj
1.290
Tepki
739
Şehir
Acıbadem, İstanbul
@Halil Uygun


Evet 6kg bir bisikletiniz olabiliyor...
Ki buda 800 $ seviyesinde oluyor...

Burada bir adamla tanistim, Fixie'ci...
Adam eski pist yariscisi...Fixiesi Carbon...
Ustunde BMX zinciri var...(normal zincirlerimizden 1,5 kat kalin)
Bu makina ustunde karmasik sistem olarak hicbirsey barindirmadigi icin acayip bir bozulmama oranina sahip...
Ustelik Hollanda'da lastiginiz de zor patliyor:)
Sorunsuz bence...Burasida dumduz...Bir tane yokus yok, zaten Hollanda duz bir yer;)
Burdada oldukca mantikli bence...
 

cakhiy

Forum Demirbaşı
Kayıt
17 Haziran 2007
Mesaj
525
Tepki
200
Şehir
istanbul/fatih
ya abiler yanlış biliyo olabilirim amasizin bahsettiğiniz fixielerden ben kullandım heralde. bana 7-8 yaşlarında almanyadan bir bisiklet gelmişti cotra firen yada contra firen diolarda bunun fren sistemine(yazılışını bilmiyorum okunuşu cotraydı)tekerlekleri inceydi ama bunlardan kadrosu daha küçüktü. pedalı ters tarafa doğru yaptığında arka teker kitleniyodu. bilmiyorum belki fixie olabilir çok hafifi bir bisikletti çok hızlı gider ama yokuş çıkması zordu.ve bisikletin bir kaç kere lastiği patladı. hala bisiklet sapa sağlam duruyor zincirine biraz bakım yapsan hala sürülür bir şekilde yzlıkta.