Scudo Sports

Norveç'te tam 10 bisiklet otoyolu için yaklaşık 1 milyar dolar harcanacak

Scudo
Zenginin mali fakirin agzini yorarmis.:acpsnr::acpsnr:
 
Norvec'in kisi basi yillik geliri 70.000 dolar. 5 milyon nufus... :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
neyse ki bizim devlette 5 bin su borusu dagitmis bisiklet diye. nasilsa yola falan gerek. cok fazla gerek olursa e5e cikip ezilirsin nolacak.
 
Bence Türkiye de Bisiklet yolları yaptırmanın yolu Bisikletlilerin toplu bir dilekçe ile Bisiklet yolu istemesi. Ve Bisikleti sevdirme grubu oluştuması. Bisikletin bedava ve sağlık dostu çevre dostu bir ulaşım aracı olduğunu hem medya da hemde gazetelerde radyolarda belirtmeli. Bunun için medyada ki ünlü programcılardan bisikleti tüm güzelliğiyle anlatabilecek seçilmiş Bisikletçilerden oluşan bir sözcü grubu Tv ye çıkarmak ve bu programları yayınlamasını rica etmek. Mesela Acun dan tv8 de bir bisiklet programı yapmasını yada her tv kanalına toplu mesajlar gönderip bir bisiklet programı yapmasını talep edebiliriz. Topluca bir düzenli nokta taleplerini belirli yerlere iletmek gerekiyor. Medya, basın, bakanlık,radyolar,müzik şirketleri ve sosyal medya siteleri. Ah keşke demekle Türkiye de bu yolları yapmazlar. İstanbul'u biribirne bağlayan bisiklet yollarıyla işe başlanılabilir. Topluca harekete geçmek gerekiyor. Türkiye de Kaç bin bisiklet kullanıcısı var ise ulaşabilindiği kadar medya basın bakanlık yasal zeminlerde tek yumruk olarak hareket edilmesi çok yol aldırır. Bunları yapmadan hayal etmekle olacak bir şey değil bu.
 
yahu bırakın bisiklet yollarının halini görüyoruz. bisiklet yoluna teneke arabasını çıkarıp tavuk mangal yapan dağda yetişmiş kısa kol atletli dallameyus dolu. bir halt olmaz bu ülkeden...

bırakın norveçi finlandiyayı adamlar dünya turu atıyor türkiyede ölüyor bisikletle emniyet şeridinde giderken bir trafik canavarı gelip canını alıyor...

otoyolları bırakın sahil yolunda bile arkadan bir araba çarpmadan eve dönmek artık zor olmaya başladı...

Türkiye her yönden batman filminde ki gotham şehrine döndü. Tek fark bizim batmanimiz yok...
 
@Cem Ç. Mesela kaç bin bisiklet kullanıcısı var 20 bin mi ? bisikleti ve bisikletliye karşı sürücülerin nasıl davranmasını gerektiğini anlatan bröşürler bastırıp dağıtsak önce 10 bin broşür sonra dahada fazla, bunun için bisklet sponsoru bulsak ve yada aramızda broşür bastırmak için para toplasak, yani insanları bilinçlendirsek ? bu ülkeden bir şey olmaz deyip işin içinden çıkarsak gelecek nesile bırakacağımız bir ülke ne yazıkki olmayacak.
 
@özcanözer

kim yapacak bu espriyi diye bekliyordum :D
 
İzmir'de şehrin yaya ve bisiklet sorunlarının çözülmesi, ulaşımın adam olması ve Belediye olan iletişimin düzenli sağlanabilmesi için bir FB grubu var.
Sürdürülebilir Ulaşım Panelinden sonra tamamen işinden zaman ayıran kişiler düzenli aralıklarla belediyenin Ulaşım Planlama Müdürlüğü - Yaya ve Bisiklet Ulaşım Şefliği ile bir araya gelerek şehirde neler yapılabilir onları tartışacak.
Bende vakit buldukça bu toplantılara katılıyorum, uzun lafın kısası keşke olsaydı, birileri yapsa ne güzel olur demek yerine harekete geçerseniz yaşadığımız şehirlerin ilerleyen yıllarda daha iyi olma şansı olabilir belki.
 
  • Beğen
Tepkiler: birolb
Bisiklet yolları ve bisiklet kültürü ile ilgili hiç de azımsanmayacak sayıda toplantı, çalıştay ve rapor var aslında. Yerel yönetimler ile yerel bisiklet dernekleri arasında da genellikle bir işbirliği, iletişim görülüyor. Gelişmeyi ve kalkınmayı amaçlayan şehirlerde bisiklet kültürü ve altyapısının önemi giderek daha iyi anlaşılıyor. Uluslararası örgütlerle koordine olarak çalışan yapılar da mevcut. Bisiklete ve sorunlarına ilgi duyan, çözüm ve geliştirme yönünde çabalara katkıda bulunan bisikletli sayısı her gün biraz daha artıyor. Bizler de burada haklı olarak şikâyetlerimizi ve beklentilerimizi dile getiriyor, duygularımızı ifade ediyoruz, fakat sözlerimizin ve tartışmalarımızın daha sağlıklı bir zemine oturması ve iletişimin verimli hâle gelmesi için, yukarıda sözünü ettiğim çalışmalar hakkında bilgi sahibi olmak, hazırlanan raporlara bir göz atmak çok yararlı olacaktır. Mesela (link) sitesinde, okunmaya değer çok sayıda belge ve yazı mevcut. İstanbul hakkında hazırlanan, oldukça ayrıntılı bir rapor var; bu raporda, kafamızdaki soruların ve sorunların birçoğuna dair yorumlar ve çözüm önerileri dillendirilmiş. Aklımıza gelen çözüm önerilerinin aslında çoğu bu raporlarda da görülüyor. Bize düşen, bu çalışmaları yakından takip etmek ve sorumluluk duygusuyla ve olanaklarımız ölçüsünde bir ucundan tutup elimizi taşın altına koymak. Hiçbir şey yapamasak bile, yaşadığımız şehirlerdeki bisikletli etkinliklerinde en azından görünür olmak, bisikletli topluluğunun gücüne varlığımıza katılmak çok önemli. Belki hayatın başka alanlarında her koyunun kendi bacağından asıldığına inanıyor olabilirsiniz ama bisiklet söz konusu olduğunda bu anlayış geçerliliğini hemen kaybediyor, zira bisikletliler topluluk olarak büyük riskler altında ve bu riskleri tek başlarına aşmaları mümkün değil.

Şurada İstanbul raporu var, bir şekilde zaman ayırıp okumanızı öneririm:

(link)
 
Geri