Scudo Sports

Normal Jant, Aero Jant Farkları

Ahmetgitar

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Ağustos 2015
Mesaj
1.281
Tepki
5.388
Yaş
45
Şehir
Ankara
İsim
Ahmet
Merhaba arkadaşlar,

yol bisikletlerinde normal jant ile geniş yüzeyli aero jantlar arasındaki olumlu olumsuz farklılıklar nelerdir?

Bilenler, deneyimleyenler yazarsa çok makbule geçer...
 
  • Beğen
Tepkiler: Kazuya ve THE DAME
Scudo
eski jantıma ışıldak takabiliyordum aero ya takamıyorum :D
 
  • Beğen
Tepkiler: etkiliadam
http://www.bikerumor.com/wp-content/uploads/2013/01/November-Bicycles-Rail-prototype-aero-bicycle-wheels4.gif


aero jantlar havanın arasından geçerken kendilerine daha iyi bir yol açıp sürtünmeyi daha azalttıkları için düz yollarda (ve yüksek hızlarda) tercih ediliyorlar.

örnek olarak koyduğum tabloda zipp 404 58mm jantın saatte 30 mil hızla giderkenki sürtünmesi ile fsw23 21mm jantın saatte 25 mil hızla giderkenki sürtünmesi neredeyse aynı

tablodan da gördüğün gibi aero jantın avantajı hız arttıkça ortaya çıkıyor. yani dümdüz bir yoldan bahsediyorsak.
mesela yokuşlarda aero jantlar dezavantaj. çünkü nispeten daha ağırlar. geniş oldukları için
 
Yüksek profilli jantlar,yan rüzgarlarda denge kaybına neden oluyor bildiğim kadarıyla. Ama jant alacak olursam kesin nispeten daha yüksek profilli aero jant bakarım,çünkü görünüşü muhteşem bence[emoji1]
 
Bence de görsel olarak güzel fakat denildiği gibi ağır
 
@Murat B.
Dün de bir sitede 1300 gram olan vardı
Tabi 3000 lirayı geçiyor.

Dün bisiklet sürerken (cannondale caad 10) yandan çok sert bir rüzgar vurdu. Öyle bir yalpalama oldu ki hani ön lastik patladı sandım, 1-2 saniye çok sıkı tutmam gerekti gidonu. Acaba yan rüzgar için biraz daha sıkıntı olur mu yüksel profilli jantlar bilemedim.
 
Nasıl spinter bisikletleri 60 KM ve üstü hızlara çıkıldığı zaman farkını ortaya koyuyorsa, aero jantlar ise TT özelliği arttıkça farkını ortaya koyuyor. Yani amaç ne ise o özellikte ürün kullanmak gerekli, sadece görsellik için yüksek profil jant almaya gerek yok. Pierre Rolland yokuşlarda kullandığı jant aşağıdaki gibidir.
35966 dosyayı görüntüle
 
Aero jant çok havalı ve benim hayallerimi süsleyen jant türüdür baki kayan abi deki trek tekiler çok güzel mesele ama tour de france vs yarışlarda ne aero kadro nede aero jant kllanan görmedim :s
 
3 kere izledim rastlamadım :s

Hep klasik profilsiz tip jant kullananlar gördüm
 
@Ulaş Çavuşoğlu tirmanis etaplarina denk gelmissiniz muhtemelen. duz profilli yuksek hizlarda seyreden etaplarda genelde aero jantlar kullaniliyor. tahminimce ~60mm civari profiller cogunlukta.
 
Düz yolda da gitsen aero jantla işi olmaz normal kullanıcının. Çok küçük farklar ile sırlama değişeçek kazancı binlerce Euro fark edecek durumlarda performansın sabit kaldığı noktada bir + olarak konur ama çıkmışsın Sport yapıyorsun kamyonu var arabası var otobüsü var.
30 mm jantla giderken arkadan gelip hızla sizi geçen otobüsten sonra yolun ortasına doğru çekildiğinizi hissetğinizde yanlış numaraya para bastığınızı anlayacaksınız.
Parayı bisiklet için geliştirilen yarış teknolojisine harcamayın. Binici için geliştirilen yarış teknolojisine yatırın.
Yani gidip 600 tl ye ayakkabı 300 tl ye iyi bir forma yada kask gözlük vs alırsanız param var rahat olmak istiyorum olur Ama 3000 lik bir jant sadece spor yapan biri için amaçsız yatırım.
 
@Ahmetgitar
Resmini koyduğum Lightweight Fernweg'ler 80mm profile sahip. 3000 Liraya 1300 gram ağırlığında en az 60mm profili olan jant varsa, nerde gördüğünüzü söyleyin hemen alacağım.
 
@Murat B.
Murat gercekten alacakmasin:), ozaman gönder bana 3000TL ben sana en az 60mm profili olan jant gönderegim.:) (Lightweight Fernweg degil tabiki, bunun icin en az 15000TL göndermen gerekiyor oda ikinci el olmak sartiyla :D)
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf Ziya Aktaş
@Murat Cömez abi, 60mm ve 1300 gram hangi set var ki?

Sezon sonu indirimlerinden denk gelir belki diye 60mm civarı jant bakıyordum ama en makul fiyatlı olan Swisside Hadron'lar bile 1000€'nun üstünde.
 
Ayrıca profil yüksekliği arttıkça jantın konforu azalıyor. Yani TT jantları konfor açısından 10 üzerinden 6 lık denebilir. O yüzden yarışçılar kullansa bile buna tikat ederek genellikle 50 MM lik jant kullanırlar. Tabi ki yokuşlar gelince herkes resimde görüldüğü gibi 25-30 MM lik (sanırım) jantlara geçiyorlar. 36183 dosyayı görüntüle
 
@Murat B.
Murat ben 1300g demedim sadece 60mm olanini söyledim.:koptum:

60mm 1300g bulsam 3000TL'ye ilk önce kendim alirim Murat.:D

1300g ve 60mm'i 3000TL'ye var diyende buraya ispatini getirsin öyle bos bos ortaya konusmasin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
Farkların teknik bir gösterimi, Campagnolo firması jantlarının özelliklerini aşağıdaki gibi göstermiş. Gördüğünüz gibi TT jantları 5 konforunda, 80 MM lik jantlar ise 8 konforunda ve reactivity yani hızlanmaları da düşük.
36187 dosyayı görüntüle

Madfiber jantlar tamamen karbon, 1318 GR ve 60 MM. ve 2500 paund fiyatındalar
36188 dosyayı görüntüle
 
Bir ara ben de heves edip yüksek profil jant araştırmıştım. Ancak İstanbul'un rüzgarlı havası ve eski jant setim (Campagnolo Zonda)'dan daha ağır bir set alıp, daha çok para ödemek istemedim.

Yüksek profil de ağırlık, fiyata etki eden unsurlardan birisi. Genel görüş, hızlı inişlerde yanlardan alacağınız rüzgarlara karşı dikkatli sürüş yapmanız gerekebilir şeklinde. Ayrıca yüksek profil karbon jantların, taş vb. dış etkenlere karşı hasar alması durumunu bu forum da yaşayanlar olmuştu.

Yerinizde olsam, düşük profilli hafif ve iyi bir jant seti alırdım.
 
Geri