Scudo Sports

Normal Jant, Aero Jant Farkları

@Erdal YILMAZ ayrıca yokuş aşşağı peleton pek kalmasada yine yanaş rüzgarlarda kaçama olasılığı peleton sayesinde oluyor.
 
Scudo
@Murat Cömez
Merhaba, ben bu başlığı açarken bilmediğim bir konuda yardım alma amacı gütmüştüm.
Yukarıda bir arkadaşı destekleme bahabında evet Aero olunca ağır olmak zorunda değil ama hafifleri de pahalı oluyor demek istedim.

60mm iyi midir, profil artınca mı iyi oluyor fiyat artıyor bilmiyorum. Başlık açma amacım da dediğim sebepleydi.
1300 gram olan hangi profil bunu bilmiyorum, bir sitede bir çok jant gördüm ve çok hafif ve Aero olan Modeller vardı. Hatta site de Erdoğanlar bisikletin sitesi. En iyisi 60mm olan mıdır, profil arttıkça değeri mi artar, hatta aero neden tercih edilir bu konulara yabancıyım.
Anında boş boş konuşmasın tarzı yaklaşım hoş değil. Herkesin bilgi alışverişi yapmaya çalıştığı bir paylaşım sitesinde yazı yazarken askari saygıyı göstermek bu kadar mı zor?

Şurada hafif bir tane var, 3000 lira ve 1300 gram civarı. 40mm



Ama neye faydalıdır bilmiyorum. Konu başlığından kopmaz, meseleyi para ve ekipman tartışmalarına döndürmezsek bir şeyler öğreniriz sanırım.

Bir de bu gün güzel bir Ankara turu yaptım. 65 km hız sonrası biraz sıkıntı oldu gibi. Fazlaca rüzgar şiddeti beni neredeyse uçuracaktı. Acaba aero jant bu anlamda nasıl etki yapardı?
 
@Ahmetgitar
Bunu sizin yazdiginizi bile bilmiyordum, murat arkadasimiz öyle yorum yapinca bende onun yorumunu bu cevabi yazdim. Simdi baktimda sizde "Dün de bir sitede 1300 gram olan vardı" demissiniz. Murat arkadasda link istemis, madem bilgi paylasimi yapmak istiyorsunuzda neden link vemediniz? Adam bagra bagra link verim ben alacagim bile demis.
Benim yazdigim gibi yazilmayacaksa ozaman @Murat B. arkadasimiza linki verin bizde yazmayalim?

Bu durumda ben demekki dogru konusmusum kusurada bakmayin lutfen.
 
@Murat Cömez


Ben hafif olunca pahalı oluyor tabi derken 3000 liraları pahalı olarak düşünmüştüm. Kusura bakmayın. Meğerse 3000 lira falan ucuz jant kategorisine giriyormuş. Gerçekten bilmiyordum.
 
58mm profil jant kullanıyorum, özellikle de antrenman yaptığım yer istanbul'un en çok rüzgar alan yerlerinden.
şimdiye kadar; savrulduğumu, dengemi kaybettiğimi hiç hatırlamıyorum. çünkü yaşamadım. rüzgar, öyle denildiği kadar etkilemiyor profil jantları. bazı şeyleri abartıyoruz gibi geliyor bana.

özellikle düz ve 40 km hız ve üzeri hızlarda avantaj sağladığı bir gerçek. tırmanışlarda ağırlığı nedeniyle ( kullandıklarımız genelde ağır oluyor:) ) bir eksiklik yaratıyor.
profil jantların, özellikle aero kadrolara yakıştığını da inkar edemem. gerçi hemen hemen her kadroya yakışıyor keratalar:p
 
@Ali Demir Ali Bey, profil artışı ne denli önemli, söz gelimi, 58 ile 40 ın arasında nasıl bir fark olur? Ben de 45 ve üzeri hızlarda kullanıyorum bisikleti. Bu gün 65 km ve biraz üzeri hıza çıktığımda müthiş bir titreme oldu bisiklette. Aero olsa ne olacaktı mesela?
 
@Ahmetgitar

Bakiniz, öncelikle biz 60mm profilden konusurken siz buraya 40mm profili olan bir jantdan link vermissiniz. Ve ayrica kilosunuda yanlis yazmis olmasi gerekiyor erdoganlarin ki o jantlar 1,5kg civari. En önemliside sizin verdiginiz linkdeki jantlar biraz genis oldugu icin Cyclocross icin uyumludur.

NOT: Fiyat olarak gercekten cok iyi, suan o jantin fiyati indirimde oldugu halde 1300€ ile 1600€ arasi. Normal fiyati ise 2200€

Ayrica burada 3000TL'lik bir jant setinin ucuz oldugunu kimse söylemedi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
@Murat Cömez Murat Bey, sanırım ben anlatamıyorum... Ben yukarıda "Evet hafif olanlar var ama 3000TL'yi geçiyor" demişim, yani hafif oluyor (aero olunca ağır olmak zorunda değil ama pahalı) diyerek pahalılık dezavantajını belirtmişim. 40-58-25-60-80 falan benim için bir şey ifade etmiyor. Etse zaten başlık açıp forum üyelerinden yardım istemezdim. Buraya kadar anlatabildim mi? Anlatabildiysem devam edeyim;
bir aero jant aklımda kalmış ve link veriyorum. Bilmiyorum 40 olunca daha mı kötü oluyor? 60 varsa alalım diyorsunuz, yahu bilmiyorum 40 mı 60 mı. Ben sadece yukarıda evet hafif olanlar var ama pahalı demek istedim. Gelen cevaplardan biri "Varsa öyle gösterceksin boş boş konuşmayacaksın" şeklindeydi. Ben de bu üsluba karşı çıktım. Polemiğe devam etmek yerine 40 mı 60 mı daha iyidir aero ile normal jant farkı nelerdir, avantajı dezavantajı vb üzerine eğilirsek daha iyi değil mi? Lütfen "Ama biz 60 derken sen 3000'e var dedin şimdi bize 40'ı 60 diye kakalıyorsun üstelik 1320 gram yazmış ama 1500'den fazla" falan diye gelmeyin.
Erdoğanlar mağaza yetkilisi değilim, daha önce oraya da gitmedim bile. Sadece jant üzerine bilgi sahibi olmaya çalışan ve bisiklet konusunda kendimi geliştirmeye çalışan biriyim. Bir ton jant görünce bilgi sahibi olmak istedim. Aklıma yatarsa alırım bir çift. Ama önce öğrenmem gerek.
Teşekkürler...
 
@Ahmetgitar

Ben size kötü birsey demedimki hatda bazi bilgiler bile verdim. Ben anlamiyorum kardesim siz anlayanlarla deva edin muhabbetinize. Siz murat beyin yazdiklarina cevap vermissiniz ve burada murat kardesimin söylediklerini benim söyledigimi söylüyorsunuz.
Ben muratla mhabbet ediyordum ve onun yorumuna yazdim bos bos lafini, oralari birdaha okursaniz neden öyle yazdigimi anlarsiniz.:acpsnr:

Sizden özürdilerim, saygisizca davrandigim icin.

Saygilarimla
Hayirli forumlar.
 
@Murat Cömez rica ederim, kesinlikle özürlük bir durum yok, cidden çok üzülürüm. Ayrıca verdiğiniz bilgilere teşekkür ederim.
Güzel Karadeniz'e selam.
Saygı sevgi benden.
 
normal jantta rüzgar yediğinde birisinin seni iktirmesi gibi olur aeroda kamyon çarpmışa dönersin
 
Aero jantların ne kadar hız farkettirdiği konusunda yapılan bir çalışma şu şekilde,
Mavic Kysrium R-Sys SLR jant seti yaklaşık 1500 Euro
Enve jant seti yaklaşık 3000 Euro
Hed+lightweight yaklaşık 5000 Euro

Mavic Kysrium R-Sys SLR jant seti , Enve Smart 4.5 ve HED GT3 trispoke ön ile Lightweight autobahn disc arka jant setlerinin veledromda denemesi yapılmış. Her üç set aynı Merdia Reacto bisiklete challenge record lastikler takılarak veledromda 200watt ile 10 dakika ve 300 watt ile 10 dakika kullanılarak denenmiş. Sonuçta elde edilen veriler şu şekilde,

Mavic jant seti 10 dakika 200watt ile ortalama hız 30.7 km/h
Mavic jant seti 10 dakika 300 watt ile ortalama hız 36.4km/h

Enve jant seti ile 10 dakika 200 watt ile ortalama hız 32.7 km/h
enve jant seti ile 10 dakika 300 watt ile ortalama hız 38.4 km/h

HEd +lightweight jant seti için 10 dakika 200 watt ile ortalama hız 33.1 km/h
HED + lightweight jant seti için 10 daika 300 watt ile ortalama hız 39.6 km/h
 
Geri