Scudo Sports

Neden dağ bisikleti alıp şehirde kullanıyoruz?

@Mustafa Acar

Aradaki farkı biliyorum hocam. Triban 500 safkan yarış değil zaten. Endurance tipi yükseltilmiş bir yapısı var. Arkadaşın Cr-052'si bana bunun kadar keyif vermedi açıkçası. Ön arka bagaj delikleri, çamurluk bağlantıları, 3'lü aynakol da bunun kanıtı.

Şimdi size soruyorum düzenli olarak kartalkaya, konya inişi yapıyormusunuz bisikletle? Her hafta mtb'ye binip basıp ormana dalıyorsan, amortisörü açıp paldır küldür arazi inişi yapıyorsan mtb elbette keyif verir. Ancak konuda tartıştığımız gibi istanbulda, antalyada bir ayaşköy yada konya kestel inişi yok. Kaç kere aynı yere gittiğini soruyorum? Hatta son 1 yılda aynı yere kaç kere gittin?

Yolda keyfini her bindiğinde alıyorsun. En basitinden yolda 50 kilometre ile gitmenin keyfi bambaşka birşey ve bunu bisiklete her bindiğinde yaşayabiliyorsun.

Tribandan ömce mtb ile zaten gittiğim ortalama hız 7-8 kilometreydi. Hele şehirde filan ne keyfi? Yola geçince rüzgarı hissetmenin keyfine vardım. Hele uzun yolda rampa inişi arabalarla birlikte aynı hızda inebilmek daha da güzel. Yol bisikleti sürersen keyfini anca öyle anlarsın.

Birde hız manyağı filan olsam bisiklete 2 kiloluk bagaj, 1.5 kiloluk u kilit, park ayağı bilimum aydınlatma sistemi vs takıp ağırlaştırmazdım;) bunlar yolun ruhuna aykırı :D
 
Scudo
Öncelikle herkese merhaba. Hepinize iyi akşamlar diliyorum. Ufak bir sorum olacak. Şimdi ben alacağım bisikleti Şehir içerisinde süreceğim ancak yolları pek iyi değil. Hep girintili çıkıntılı vb. yani genel itibariyle sağlam bir tekere ve şasiye ihtiyacım var. Bunun için dağ bisikleti almayı düşünüyorum tabii ki de ara sıra orman vs gideceğim. Ancak sorum şu ki çok problem yaratır mı bana? Özellikle düz asfalt yolda şehir veyahut yol bisikletine göre çok yorar mı. Sizce ne yapmalıyım? Yollar berbat. İnmeli çıkmalı kaldırımlar falan bolca mevcut. Tavsiyelerinizi bekliyorum şimdiden teşekkürler.
 
@CasWTF
Dağ bisikleti vites kombinasyonundan ve kadro geometrisinden dolayı şehir içinde yorabilir ha bu demek değil kullanılamaz kullanılır ama aynı güç uygulandığında şehir içinde şehir bisikleti dediğimiz bisikletlerden daha fazla mesafe alırız size tavsiyem carraro sportive modelleri whistle guipaggo modelleri bianchi touring veya scott sub modelleri veyahutta bu bisikletlere benzer segmentteki bisikletler işinize gayet iyi görecektir.
 
Aslında tercih edilmelerindeki sebep heybetli görünmesi ve saçma bir ilgi oluşturması. En ucuz segment olduğu için de sonuç bu oluyor her yerde oluyorlar.
 
Benim açımdan fiyatının bütçeme daha uygun olması ve yol bisikletindeki spor oturuş pozisyonuna hiç alışık olmamam. Hiç binmediğim için visteslerini bilmiyorum ama mtb yokuş çıkmada daha yardımcı olduğu için ve bulunduğum yer asfalt olsa bile güzel yokuşlara sahip olduğu için 1. viteste yumuşacık bir pedal ile çıkabiliyorum. İleride bisikleti değiştirmek istediğimde yol bisikleti düşünür müyüm? Evet
https://www.bisikletforum.com/dosya...3/?temp_hash=b8cb51eb94ef99b3c2244e86632ee8c3
https://www.bisikletforum.com/dosya...2/?temp_hash=b8cb51eb94ef99b3c2244e86632ee8c3
 
Bence bu alışkanlıktan gelen bir şey. Tamamen tahminden yola çıkarak, önceden şehir bisikletleri yaygındı.Sonra Mtbler gelmeye başladı.Hatta benim bisikletin kadrosu ince, yol bisikleti kadrosu gibi.lakin Mtb sticerını yapıştırmışlar, (biraz eski bir model ama kadro hariç her parçayı güncelledim orası ayrı. :) ) Dediğim gibi şehir bisikletinden sonra gelen tek, çift amortisörlü bisiklet baya merak uyandırdı, satışları kendine çekti.Sonra refah düzeyi artınca ve bisiklet kültürü yaygınlaşınca yol bisikletleri satışları yaygınlaşmaya başladı.
Kısacası, şehir bisikletleri biraz uslu adam işi gibi iken, mtbler daha çok çocuk ve gençlere hitap eder hal aldı,oradan bir seridir yakalayıp gittiler.Ama günümüzde 3 türde güzel rağbet görüyor. Ama MTBler popülerliğini koruyor.Neden derseniz, bence şöyle.
MTB ile, dağ, taş, kaldırım, çukur, merdiven,duvar vs her yerde gidiyorsunuz.Birazda sağlam olmasının avantajını taşıyor.Yol bisikletinde ise, hafiflik, narinlik ön plana çıkarken, uzun yol ve yüksek süratla karşımıza çıkıyor.Halen satışların çoğunu genç kesim karşıladığından,yol bisikleti herkesin harcı olmadığından MTB ler başı çekiyor denilebilir.Diğer yandan ortalama bir yol bisikletide baya pahallı bu arada.
Benim şahsi görüşüm, hafif tek amortisörlü bir mtb almaktan yana.Buna birde ince teker seti alırsın, yapacağın geziye göre kullanır geçersin. :)
 
Yol bisikletim olsa onu Ümraniye-Çekmeköy- Sancaktepe- Ataşehir bölgelerini kapsayan, belediyecilik, karayolculuk, motorlu taşıt haricinde hareket eden her şeye/canlıya olması gereken saygı, sevgi ve düşünceden gram nasip almamış KEKO cehenneminde sürmeye kıyamazdım.

Böyle iyi. Biraz daha fazla basıyorsun ama maşallah dokuz yıldır geçinip gidiyoruz.
 
@The Best en ucuz segmentmiş güldürme istersen, tabi ki 600 liralık dağ bisikletleride var ama şuan adam akıllı bir makina 6-7 den başlıyor :)
 
Ülkede orman mı bıraktılar sanki. Her taraf beton yığını tabi şehirde sürecegiž
 
@Fırat Çiner

İlgin ve tavsiyen için çok teşekkür ederim. Ciddi anlamda düşüncelerime yardımcı oldun. Dediğin segmentte ki bisikletlere bakacağım dostum. SAĞOL :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Fırat Ç.
@Fırat Çiner
Katılıyorum şehir içinde sürekli dur kalktan dolayı şehir bisikletlerine göre daha zorlanma yaptırıyor. Kendinizi alıştırmanız gerek
 
  • Beğen
Tepkiler: Fırat Ç.
Sürekli yol-kaldırım trafik bozuk yol şartlarında en mantıklısı olduğu için mtb kullanıyorum yoksa kaymak gibi asfalt olsa her yerde direkt yol bisikletine geçerdim ...
 
@historiyst
Şehir içinde o kaldırımdan in bu kaldırıma çık sıkıntı olmuyor Mtb de en azından tak diye vurmuyor sele . Şahsen çok yaparım bu işi
 
Dün yol bisikletim ile yokuş aşağı inerken girip çıktığım çukurlardan kendimi downhill yapıyorken buldum. Nasıl moda girdiysem, yokuş sonunda rampa falan çıkar takla atarım diye bir an aklımdan geçmedi değil :komik:

Dağcı arkadaşlar haklı.
 
Bende arazide sürmek için için dağ bisikleti almıştım. Eskiden şehir bisikletim de vardı ama mtb şehir içinde bir başka. Her taraf çukur, mazgal, bozuk yol, kaldırım vs. o yüzden kaldırımlarda ve bozuk yolda hiç düşünmeden sürebiliyorum. Yol bisikletleri narin olduğu için en ufak darbede parçaları kırılabiliyor. Şehir bisikleti ile de çok seri ve rahat hareket edemiyorsun. O yüzden kalabalık trafiği olan bir şehirde mtb en iyisi bence.
 
hayır siz nerelerde oturuyorsunuz merak ettim? sanki dağ basında oturuyor herkes yok çukur yok yama asfalt kalitesi bence sehiriçinde yeterince iyileştirdi belediyeler,kaldırımda bisiklet sürmek bence bisiklet sürmek değil onun yerine ara sokaklarda sakin rotaları bulup kullanmayı tercih ediyorum.mtb sehiriçine uygun değil burada birbirimizi kandırmayalım ama siz bilirsiniz
 
Geri