Scudo Sports

Neden dağ bisikleti alıp şehirde kullanıyoruz?

yol bisikletini bilmem ama dağ bisikletine görece daha ince tekere sahip şehir bisikletleri bile azıcık su gördümü kıçı başı ayrı oynuyor evet lastiği ses yapıyor evet daha ağır ama bana daha çok güven veriyor
 
Scudo
B
@poyraz_371
Bende uzun araştırmalar yaptım herkes en az tiagra hatta 105 setli bir bisiklet almam yönünde yönlendirdi. Ancak bu setlere sahip içinize sinebilecek bir bisikleti en iyi ihtimalle 3bin tl civarı bütçe ayırmak lazım.Uzun yoldayken internetten bisiklet araştırırken o gün ilana konmuş rotamdaki bir şehirde Triban 520 buldum ve arabanın bagajına atıp eve getirdim. Ben işe bisikletle gidip geliyorum. Aydında yaşıyoruz bisiklet taşıyıcı aldık artık hafta sonu tatillerini bisiklet turu ekleyebileceğimiz yerleri tercih ediyoruz 40 km civarı turlar yapıyoruz eşimle.Tahminime göre benim gelecek 1 yıl içinde yapabileceğim maksimum tur 80 90 km olur. Triban ihtiyaçlarımı fazlasıyla görüyor şu anda.Frenler 1 tık daha iyi olabilirdi. Benim kısa süreli tecrübeme göre şehirde ve yol olan yerlerde sürüp taşlık araziye çıkmayacak biri kesinlikle sabit maşalı ,teker çapı 27.5 x 1.65 civarı olan v fren sistemli bir bisiklet tercih etmeli.
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
Anlaşılan, en azından şu an kentsel dönüşüm ve diğer inşaatlar yüzünden herkesin dağ bisikleti alıp '' YOL '' da kullanmak için haklı sebebi var.
Ben doğrusu kendi adıma bu seçimi pek bilinçli yapmadım. Ama aldıktan sonra ciddi ayrımlar olduğunu öğrendim.
Peki en başta kendi adıma model çeşitliliği, estetik beğeni falan yüzünden dağ bisikleti seçtiğimi biliyorum ama daha bilgili de olsaydım yine de bu şekilde seçer mişim gibi geliyor.

Benim hareket noktam, işe gidip geldiğim ve yeni güzel modellere heves ettiğim için yaklaşık 20 yıllık bisikletimi dinlendirip, daha yeni ve bisikletli kurye görüntüsü vermeyeceğim bir bisiklet almaktı.

Sonra şehir içinde ve/veya kısa turlarda ihtiyaç duyduğum aksesuarlarının birçoğunun dağ bisikletinde bulunmadığını, üzerindeki arazi lastiklerinin asfaltta beni fazladan yorduğunu fark ettim.

Daha sonra bu aksesuarları eklemeye çalışırken de ilginç bir şey fark ettim ki;
Dağ bisikletini alıp kendi kullanım profilimize göre şekillendirmek, bir çok yönden şehir bisikletini hazır halde almaktan daha iyi sonuç veriyordu.

Evet şehir bisikleti üzerinde ihtiyaç duyacağımız birçok donanımı zaten hazır olarak bulunduruyordu ama sınırları da o kadar kesin çizilmişti ki farklı en ufak bir donanım eklemek bayağı bir sorun oluyordu.
 
Herkes demişki yollar çok bozuk kasisli engebeli diyorlar ve bu doğru da yollarımız berbat bir şekilde ama benim anlamadığım niye dağ bisikleti yerine şehir bisikleti çoğunluk göstermiyor şehir bisikleti şehirde dağ bisikleti ise yüksek engebeli yerlerde kullanılmalı bence tabi dağ bisikleti de kullanabilirsiniz ama ben pek sıcak bakmıyorum neyse ben o kadar detaya girmek istemiyorum çünkü ben yol bisikleti kullanıyorum yani çokta yorum yapamiyacam ama benim için en iyisi yol bisikleti:)
 
çünkü size (hepimize aslında) öyle pazarlandı, bazılarımız ise buna kandı..
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozicu ve Smt25
5 sene önce bisiklete dağla başladım, son 1 senedir de düz gidonlu yol bisikleti kullanıyorum. geçen hafta üniversiteden eve dönüyordum, tabi hava da kararmıştı yerde ne var göremiyorum net bir şekilde. yokuş aşağı 50-60km hızda inerken emnniyet şeridindeki çakıl taşlarından birinin üstünden geçtim, arka lastiğimi patlattı, birde lastik hafiften yarıldı. eve de 3-4 km vardı bisikletim elimde yürüyerek eve gittim. lastik genişliği 23 numaraydı, dolayısıyla basıncı da yüksekti 110psi civarında. bir de lastik conti 4000sII. yaklaşık 200 liralık lastik. neyi varsa artık araba lastiğinden bile pahalı. yol serisi lastikler kısa ömürlü olmasına rağmen hacimli lastiklerden daha pahalı bir de. yol alırken 2 kez düşünün. benim tavsiyem bisikleti ulaşım için kullanacaksanız en az 35 numara genişlikte lastik uyumlu olan bir bisiklet almanızdır. ben o gün yaşadığım sıkıntıdan dolayı yol bisikleti yerine bir şehir yada önü amortisörlü cross bisiklet alacağım. dağ bisikleti biraz fazla hantal kalıyor onun için en uygun tercih bu bisikletler benim için

crossway-600.jpg
 
Mtb'den yola geçen biri olarak mtb şehirde kesinlikle amelelik. Yol bisikleti yok narindir, plastiktir kaldırıma çıksan jantın ikiye bölünür, kaldırımdan insen kadron ortadan ikiye katlanır diyenlerede şunu diyebilirim, aldığımdan beri dağ bisikletimden farklı kullanmadım ve 0 problem. Üstelik bununla kaldırıma çıkarken dağ gibi 5-7 km ile değil 20-30 km/h hızlarla çıkıyorum, iniyorum. Şehirde istediğim gibi geziyorum. Gezerken de ışık hızında gidiyorum :D

105 setli olsun yoksa fitesi geçmez, bontrager değilse çok ağır kalır diye endişelenmeden alın bir yol bisikleti kullanın.

Bisiklete 800 liralık jant takıp aman cantım yamulur diyene kadar 40 liralık jantı takın yamulursa yenilersiniz ;)
 
Marsa yaptigim bir astral seyahat esnasinda gordum ki orada mola veren turcu uzaylilar bile mtb kullaniyorlar
 
Dağ bisikletini günlük kıyafet ile sürebilirsiniz
Dağ bisikletinin fren mesafesi daha kısa
Dağ bisikleti her türlü yola gelir
Dağ bisikletine bagaj takıp uzun tur yapabilirsiniz
Dağ bisikleti su gördü mü kıçı başı ayrı oynamaz
Amelelik falan değil, tempolu sürüşlerde 25-30 ortalama yapıyorum
Titreşimli yollarda maşa kilidini açıp kendinizi tokat yemiş gibi hissetmezsiniz.
1.5 lastik takıp kaymak gibi yolda güzel hız yaparsınız

Ama elde 2 bisiklet olmasında fayda var.
 
sehir icindeki yagmur ve kanalizasyon mazgallarina takilip takla atmamak icin. !!!
 
@ultrAhmet
20170922_232246.jpg

Bisikletin sol tarafında da römork için çeki demiri takılı. Günlük kıyafet ile de kullanıyorum, formayla da sürüyorum. Kaldırımlara da çıkıyorum, araziye de giriyorum. ;)

Şehirde dağ bisikleti kullanmanın hiçbir mantığı yok. Şehirde şehir, katlanabilir gibi modelleri anlarımda dağ bisikletinin yeri yok.
 
Herkes bence işine gücüne baksın ,kim neye binerse biner kimene!!!ben yol bisikletinde bile full face kask takıyorum ,katlanırımda var,dağ bisikletimde var geçirdiğim kaza sonrası birazda hakkını veremediğimden dolayı daha yolla işim yok,hem toplu taşıma ile uyumlu olması açısından(işe gider gelirken ..) Katlanırla haşır neşirim ama iş dışında dağ bisikletimle daha mutlu olduğuma güvende olduğuma karar verdim.
 
@miyamoto musashi

Alin benden de o kadar :cool:
 
  • Beğen
Tepkiler: 1 kişi
Mtb de 40-30-22 aynakol arkada 11-36 ruble var her yola geliyor ne yokuş dinliyor ne düz yol ne de kalın lastik...Ama bu arada 50 ile yokuştan aşağı inerken pedal boşa dönüyor varsın dönsün [emoji3]

Lenovo P1a42 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@Bisiklet sever 93 milletimiz kaldırımlardan zıplamayı seviyor bende mtb var yol bisikletide mtb ile ise gidip geliyorum yol bisikletiylede hafta sonları uzun turlara çıkıyoruz birgün işten geliyorum yanımdan 29 jant salcano gecti eleman en fazla 15 17 yaşlarında yüzüne buff kapatmış şu kuru kafa olan bufflardan trafiğin arasına daldı havalar o biçim kenardan gitmek varken ne diye hava yapıyorsunki ki anlamam havan kime işte buu yüzde mtb kulanıyor millet benim görüşüm bu şekilde

@bariss.t dağbisikletinin yeri yok
çok yanlış bir düşünce olmuş sizinki ozaman arazi jeep tarzı araçlarınıda sokmasınlar yolara yarış motoruda yarış pistinde kulanılır ama her yerde görebiliyoruz ben özelikle işe gidip gelmek için mtb kulanıyorum yol bisikletimlede hafta sonları 100 150 km allah ne verdiyse gidiyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
@Ervin

Araba ile bisiklet arasında büyük fark var. Arabada sizi motor götürürken bisiklette bacaklarımızı kullanıyoruz :) yani bir JEEP'e yükseltme kitleri mt lastikler vs vs bağladığınızda en fazla arabanın tüketimi birkaç litre artar ve yolda bunu hissetmezsiniz bile.

Bisiklette ise öyle değil. En son üstüne taktığım arka bagaj ve D kilit bile kendini hissettiriyor. Hafif, yağ gibi akan bir bisikleti sürmek yerine şehirden hiç çıkmamış dağ bisikletine binmek bence gereksiz hammallık. Boşu boşuna bir çok insan yol kırılır bükülür diye gidip mtb alıyor ki gereksiz.

2500 lira bütçrn varsa gidip triban 520 yerine 2000 liraya triban 500'ü alırsın artan parayla da 2 takım jant seti alırsın. Rahat rahat binersin şehirde de.

Şehirde mtb kullanmak, tam donanımlı bir Rubicon ile otobanda hız yapmaya çalışmak kadar anlamsız bir olay.

Şehirde de en iyi otomobil MPV araçlar bana göre. Hem çok esnek, hem hafif-orta arazide yetenekli, hem otobana uygun, hemi de şehirde park etmesi kolay. Bagaja direk bisikleti hiçbir yerini sökmeden koymakta mümkün. :harika:
 
En büyük sorun yol kenarlarındaki mazgallar. İnce lastikle mazgala girip takla atmak istemem. Ayrıca amacım antrenmanda nabız yükseltmekse her ikisiyle de bunu yaparım, ulaştığım hız veya katettiğim mesafe önemli değil. Süre bazlı çalışırım her zaman. Görünüş olarak da dağ bisikletinin albenisi daha yüksek. Son olarak da yukarıda bariss.t'nin yazdıklarına harfi harfine katılıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cotyoran52
Geri