Anlaşılan, en azından şu an kentsel dönüşüm ve diğer inşaatlar yüzünden herkesin dağ bisikleti alıp '' YOL '' da kullanmak için haklı sebebi var.
Ben doğrusu kendi adıma bu seçimi pek bilinçli yapmadım. Ama aldıktan sonra ciddi ayrımlar olduğunu öğrendim.
Peki en başta kendi adıma model çeşitliliği, estetik beğeni falan yüzünden dağ bisikleti seçtiğimi biliyorum ama daha bilgili de olsaydım yine de bu şekilde seçer mişim gibi geliyor.
Benim hareket noktam, işe gidip geldiğim ve yeni güzel modellere heves ettiğim için yaklaşık 20 yıllık bisikletimi dinlendirip, daha yeni ve bisikletli kurye görüntüsü vermeyeceğim bir bisiklet almaktı.
Sonra şehir içinde ve/veya kısa turlarda ihtiyaç duyduğum aksesuarlarının birçoğunun dağ bisikletinde bulunmadığını, üzerindeki arazi lastiklerinin asfaltta beni fazladan yorduğunu fark ettim.
Daha sonra bu aksesuarları eklemeye çalışırken de ilginç bir şey fark ettim ki;
Dağ bisikletini alıp kendi kullanım profilimize göre şekillendirmek, bir çok yönden şehir bisikletini hazır halde almaktan daha iyi sonuç veriyordu.
Evet şehir bisikleti üzerinde ihtiyaç duyacağımız birçok donanımı zaten hazır olarak bulunduruyordu ama sınırları da o kadar kesin çizilmişti ki farklı en ufak bir donanım eklemek bayağı bir sorun oluyordu.