Scudo Sports

Neden dağ bisikleti alıp şehirde kullanıyoruz?

@Mehmet Tuğrul Ersazak
@selami atay Hocam, harika başarılarınızın devamını dilerim. 10 yılı aşkın süredir bisiklet sürmeyen 172 cm 95 kg ile tekrar sürmeye başlayan ben, 3 ayda 10 kg verdim. Ancak hala Ankara gibi dik yokuşlu bir memlekette
alışabilmiş değilim. Hala çok zorlanıyorum. Keşke 28 inç yerine 26 inç alsaymışım. Hem belki akord derdim de olmaz. Hem de daha zevkli sürüşler yapardım. Geldiğim nokta 10 üzerinden ancak 5 performans olarak.
Halbuki bu kadar zamanda bayağı bir ilerleme kat etmeliydim. Yanlış yapmışım. Hafta içi her gün yokuş çıkmak zorunda olan ben ve megarange dişlisi olmayan 28 inç şehir bisikletim. 3-5 seneye alışırım artık.
 
  • Beğen
Tepkiler: selami atay
Scudo
@Nyusha

Megarange'lı dağ bisikletimin 2 küsür lastikleri ile yokuşu daha rahat çıkıyordum. 10 yaş daha gençtim ve 10 kg daha hafiftim. Bunun etkisi var mı bilemiyorum. Megarange şehir bisikletlerinde neden kullanılmıyor acaba?
 
Çoğu kişinin 2,nci bir bisiklet alma gücü olmayınca mtb alayim nasıl olsa her yola geliyor misali benimde 2,nci bir bisikletim yok ben mtb seviyorum bundan sonra da bütün bisikletlerim mtb olur.biraz da tercih meselesi görüntü sağlamlık hd. Fren vs,vs.
 
Dağ bisikletinin şehir bisikletlerine göre bazı avantajları var, özet geçeyim.

Benim gibi 90+ kilolardaysanız, ön amortisörün 80 yerine 100mm olması daha işlevsel oluyor. Malum alt seviye maşalar zaten çok verimli olmadığı için süspansiyonun çalışma mesafesinin artması konfora direk etki ediyor. Yine kilolarınızdan muzdaripseniz hidrolik frenli bir dağ bisikleti, v frenli bir şehir bisikletine göre daha güvenli bir sürüş keyfi yaşatacaktır. Kadro'nun daha sağlam olduğundan bahsetmiyorum bile. Aynakol biraz daha küçük olduğu için rampaları biraz daha rahat çıkabilirsiniz.

Bunların çok ötesinde şöyle bir durum var. Eğer 29" dağ bisikletiniz varsa istediğiniz zaman 28" şehir lastiği takarak şehir kullanımına adapte edebilirsiniz, yukarıda yazdığım özellikler de yanınıza kar kalır. İstediğiniz zaman araziye,dağa bayıra gidebilirsiniz. Bisikletten şüpheniz olmaz.

Fakat tam tersi durum mümkün değil. Şehir bisikletine jant ölçüsü aynı olsa bile kadro izin vermediği için 29" lastik takamazsınız. Bu yüzden ben de 29" dağ bisikleti tercih ettim...

Hatta yeni trend olarak rijit maşalı 29" dağ bisikletleri var. Hem konforlu, hem de daha atik (cyclocross'u anımsatan) bir sürüş elde ediyorsunuz. Birkaç ay önce ben de 29" mtb'de düz maşaya geçmeyi düşünsem de, yol bisikleti alacağım için, dağ bisikletinin karakterini bozmak istemedim...
 
Bende eskiden Whitle mtb kullanıcısıydım.Evet bir çok zorlu yolda beni yüz üstü bırakmadı.Ama günlük kullanımın % 90 lık kısmı asfalt yada stabil yolda geçtiğini düşününce ulan zaten bacaklar Hulk gibi oldu 15 kglik bisikleti sürüklemeye çalışrken.Traktör lastiğinden bir farkı olmayan 2.10 - 2.25 lik lastiklerde ayrı bir durum.Tamam yol tutuşu ve güvenlik olayı amenna fakat dedim ya "yol tutuşu" işte yola tutunmaktan hız ve güç kaybı oldukça fazla oluyor.Hybrid bisikleti iyiki keşfetmişim diyorum.Artık o çok zorlandığım uzun rampaları zevkle çıkıyorum.28" olması kimine göre dezavantaj ama bana göre her açıdan avantaj.Pedal başına daha fazla yol katedtme ve lastik inceliğinden dolayı daha fazla akışkanlık.Herkezin tercihine saygımız olmalı.Ama MTB kullanmakta kader değil.
 
Bende eskiden Whitle mtb kullanıcısıydım.Evet bir çok zorlu yolda beni yüz üstü bırakmadı.Ama günlük kullanımın % 90 lık kısmı asfalt yada stabil yolda geçtiğini düşününce ulan zaten bacaklar Hulk gibi oldu 15 kglik bisikleti sürüklemeye çalışrken.Traktör lastiğinden bir farkı olmayan 2.10 - 2.25 lik lastiklerde ayrı bir durum.Tamam yol tutuşu ve güvenlik olayı amenna fakat dedim ya "yol tutuşu" işte yola tutunmaktan hız ve güç kaybı oldukça fazla oluyor.Hybrid bisikleti iyiki keşfetmişim diyorum.Artık o çok zorlandığım uzun rampaları zevkle çıkıyorum.28" olması kimine göre dezavantaj ama bana göre her açıdan avantaj.Pedal başına daha fazla yol katedtme ve lastik inceliğinden dolayı daha fazla akışkanlık.Herkezin tercihine saygımız olmalı.Ama MTB kullanmakta kader değil.
 
Bu konu ben MTB kullanırken açılsaydı elbette daha dayanıklı ve rampalar daha kolay çıkılıyor derdim. Ancak gördüm ki sadece bilmediğimiz içinmiş. Yol bisikleti ile rampaları MTB den iki kat daha rahat ve hızlı çıkıyorum. Tamamen şehir efsanesi yani asfaltta mtb kullanmak. :)
 
Ben ortaokul sonrası yani 10-12 yıl aradan sonra geçen sene ilk bisiklet seçimi kararımı yol bisikletinden yana kullandım. Çok binmesemde baya sevmiştim fakat bazı sebeplerden dolayı ayrılmak zorunda kaldık. Geçen şubatta yine bir heyecan ve aşkla gittim yine bir yol bisikleti aldım onu neredeyse hiç kullanmadım onu. Çünkü yaş olmuş 30, hız ile bir bağ kalmamış aramda ve en büyük etken bazen insan yoldan çıkmak istiyor! Vs. Vs. Vs. Vs. Hemen satıp bir mtb aldım. Evet asfaltta sürüyorum ama bir patika yol bulunca anında sapıyorum yol nereye giderse gidiyorum. Mutlu muyum? Kesinlikle evet.

Şimdi gelelim işin diğer kısmına. Yol bisikleti bana göre gerçek bisiklettir, ilk bisiklettir, candır. İmkan varsa hem mtb hemde yol bisikleti sahibi olunmalıdır. Ben anlam veremiyorum zaten mtb, yol kavgasına.
 
Arkadaşlar full carbon dağ bisikletini de vintageı da şehiri de hepsini de şehirde kullanma şansım oldu. Diyebileceğim şey kesinlikle yol bisikletinin daha iyi olduğu. Özellikle sağlamlık zırhına sığınmak istiyorsanız vintahe yol bisikletleri günümüz mtbleri kadar iyi. Özellikle fransız malları baya iyi. İtalyanlar daha narin ve hıza dayalı.
 
Sadece asfaltta kullanmak için mtb almak saçmalık benim gözümde. Hele o kalın lastiklerle hamallık resmen. Bir de mtb alıp sadece şehirde sürmek için ince lastikleri takınca daha da komik oluyor. Geç de olsa mtb ile şehirde hamallık yaptığımı farkettiğimden bu yana tur bisikleti kullanıyorum.
 
mtb candır takarsın yol lastiklerini asfaltta da gidersin yokuşları daha rahat çıkarsın bozuk asfalt yollara düşünmeden girersin mazgallardan kaçmazsın yer islak olsa düşerim diye korkmazsın kadro aksam vs daha sağlamdır
 
@Candan Biberci
Ehehehe guzel atasozu bu slogan hatta :D
 
aldığım bisikletler 26 inç 3-adet mtb 29 inç 1-adet mtb 1-adet 20 inç katlanır 1-adet 26 inç katlanır 1-adet 28 inç şehir bisikleti 1-adet 28 inç yol bisikleti 1-adet eski model vardı ona ne oldu bilmiyorum geri kalanların hepsini sattım artık sadece yol bisikleti kullanıyorum hepsini denedim okadar yol sadece yol bisikleti ile gidiliyor özelliklede yol bisikletinin çıktığı yokuşları hiç bir bisikletle çıkamazsınız diye düşünüyorum
 
mtb-citybike-yol ,hepsini kullandım,benim gibi hızı sevenler 100 km 'in üstüne çıkanlar yol alacak,yağmurda kullanmayı pek sevmem ,teker 25 hacim,hıza ayar çekemiyorum ,yerler kuru olacakki basayım,emekli olduğum için benim vaktim bol,senenin çok günü zati sele üstündeyim,

mtb nedir? mtb ormanda bana acaip keyif verdi fox yüzlük maşa beni uçurdu,en sert zeminlere girdim,özellikle belgradın bozulmadan önceki halini bilirim,tekerin sesini duyarsınız ,ve ormanın gizemli çekiciliği,açıkça almayı düşünüyorum bir adet mtb ,10 kilo altı olacak,3 yıl içersinde istanbulu terk edip temelli yalovaya yerleşeceğimden,oralarda çok sıkı offroadlar keşfetmiş idim oralara mtb ile dalmayı düşünüyorum,özellikle bir güzergah varki tam mtb 'lik tavşanlı yolu 19 eğimler tek araç bulamazsınız .sudüşene giderken offroad yollar vardır,burada yol bisikletine yazık olur,

gıant yola gelince o her daim yalova-kartepe-yalova ve yalova-uludağ -yalova hattında olacak
 
@ATALAY16
Güzel bir şehir efsanesi. :)
 
@Berke hocam şehir efsanesi olayı değil geçen hafta armutlu ya gittim o yollarda yol bisikleti kullanamazsınız o kadar kötüydü asfaltta ortalama 30 / 35 km/s hız görüyorum ben hadi sizde 45 görün ne var bunda yani :) Gürkan GENÇ bile mtb kullanıyor dünya turunda iy ibir şey olsaydı yol bisikleti kullanırdı vesselam hadi eyvallah :)
 
  • Beğen
Tepkiler: hasanwhite26
Yorumlarin bir cogunu okudum kaliteli jant setine sahip bir sehir bisikleti ile her turlu sehirde surulur. Trek 7.5 fx kullaniyorum daha once mtb, vintage road bisikletlerim oldu. Mtb gercekten lastiginide inceltseniz asfaltta cok yoruyor kadrosu hizlanmaya ve hizi korumaya elverisli degil. Hizdan kastim duz yolda 30-35 km ye sabitlemek. Uzun turlarda koy yolu vs. yollarda surmus biri olarak sehir bisikleti beni hic uzmedi. Guzelce bagajimi takip heybe tipi cantami takip keyifli bir sekilde, ariza gormeden turlarimi tamamladim.
 
Satın alırken ihtiyacı doğru belirleyememe, bilinçsizlik ve hepsinden önemlisi önyargılar çok etkili. Dağ bisikletleri yakışıklı aletler, kullanım amaçları malum, arazi sürüşleri. Ben kendi adıma dağ bisikleti satın alırken şehirdeki çukur ve tümseklere çok takılmıştım. Şehir bisikletlerinin kısa sürede dağılacağını zannediyordum. Öyle değilmiş. Şehirlerarası sürüşler yapmadaığım için benim için büyük ızdırap olmuyor. Fakat ilk işim üzerindeki 1,95' lik lastikleri 1,50 schwalbe marathon ile değiştirmek olacak. En azından biraz daha rahatlatır beni. Bisikleti değiştirecek kadar rahatsızlık duymuyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geri