Scudo Sports

Neden dağ bisikleti alıp şehirde kullanıyoruz?

Bende kullanıyorum sebebi o zamanki bilinçsizlikten şimdi olsa şehir bisikelti alırdım
 
Scudo
Bilinçi olarak kullanan arkadaşları saymazsak biraz da bisikletçiler yüzünden bence. Satıcı yollar bozuk bunu al rahat edersin diyor ve dağ bisikleti satıyor. Alan kişi zaten bilgisiz. Tabiki yol bisikletiyle dağ bisikleti gibi konforlu bir sürüş yapılmaz ama dağ bisikletini şehirde sürmek de işkence. Ben de bu hataya düştüm ve yıllarca şehirde dağ bisikleti kullanmak zorunda kaldım.
 
Dağ bisikleti bir nevi arkadaşların da dediği gibi suv gibi görüldüğü için. Mantıklı benzetme. Dacia duster gibi. Hem şehir içi, istenildiğinde dağ da bayır da.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir İLBAY
Dağ bisikleti bir nevi arkadaşların da dediği gibi suv gibi görüldüğü için. Mantıklı benzetme. Dacia duster gibi. Hem şehir içi, istenildiğinde dağ da bayır da.
Sorun şu kı dağ bisikletinin hareket gücü sizin kas gücünüzden geliyor. Şehirde sürdüğünüz SUV sizi yormuyor çünkü normal bir araç ta alsanız SUvde alsanız yapacağınız hareket (gaz pedalına basmak) ve harcayacağınız güç aynı. Ama bisiklette durum farklılaşıyor. MTB şehir gibi asfalt yollarda çok yoruyor ve boşa giden enerji sizin enerjiniz oluyor.
 
Açıkçası biraz duygusal sebepleri de var bu işin. Şehir hatta ülke turu yapacak bile olsam bir mtb alır dar yanaklı bir dış lastik ile devam ederdim. Ediyorum da. Çünkü diye başlarsam uzar gider. Bunun içinde dezavantaj olarak belirtilenler beni etkilemiyor. Mtb şehirde gayet güzel gidebiliyor ki insanlar ne bisikletler ile nereleri geziyor. Dezavantajlara bakıyorum bir şehir bisikletinin bana kattığı hiçbir avantaj bulunmuyor. Kağıt üzerinde daha optimum sonuçlar veriyor ama iş bununla alakalı değil. Mtb kullandığım için zorlandığım olmadı. Belki asfaltta daha iyi sonuç verir ama zaten rahat rahat 20 km ile gezdiğim yeri aynı efor ile 25 km ile gitmek umrumda olmuyor. Ön amortisör yokuşlarda zaten yeterince sert yeri geliyor metrelerce yokuş çıkıyorum. Bunun dışında mtb'nin dezavantajları olmadı benim için. Bunlar da beni etkilemedi zaten o ayrı konu. İmkanım varken gezip gormek için sürüyorum ve mtb seviyorum. Bu kadar.
Hız konusunda da en rahat yer şehir zaten. 50 km hızlara çıkabilen bir alete daha yavaş demek ilginç. İnsanın en sağlam kemiği 25km hızdan sonra gelen basınca dayanabilir mi ? Sanmıyorum.
Size Gürkan Genç'e neden bisiklet diye sorulduğunda verdiği cevabı aktarmak istiyorum:
"Bisiklet; bir noktadan diğerine giderken detayları görebileceğin kadar yavaş, yol alabileceğim kadar hızlı, yaşamımı sürdürebileceğim ekipmanları taşıyabilecek kadar dayanıklı, doğayı kirletmeyecek kadar temiz bir ulaşım aracı."
 
Son düzenleme:
Belediye bisikletçileri aşırı düşünüp sevdiği için bu sorunun cevabı :)
Bisiklet yoluna belediyenin parkındaki kapaktan çamurlu su taşıp yol bisikletiyle düşmeme sebebiyet verdikleri için dağ bisikleti şehirde kullananlara kesinlikle hak veriyorum. İnsanların canının ve güvenliğinin ülkede siyasetten veya belediyecilikten önemli olmadığını tekrar anladım
 
Yarış bisikleti alıp da şehirde kullanmaktan çok farklı değil diye düşünüyorum. Şehirdeyiz, bol bol tümsek var çukur gani gani, yola hemzemin yapılmış tramvay hattı var (şehir bisikletimin dağdan ince yarıştan kalın lastiği ile tramvay kanalına girip takla atarak düştüm (taksici sıkıştırmıştı).
Bir gün birisi az verirse yarış bisikleti kullanmayı çok istiyorum. Mosso legardam var gayet temiz gittiğini düşünüyorum. Dağ bisikleti de kullandım öyle aman aman ciddi bir verim kaybı yoktu bence. Bilmiyorum bence farklar fazla abartılıyor gibi geliyor bana. Olay bacakta bitmiyor muydu aynı bisikletçi aynı şartlar altında aynı yolda farklı bisikletlerle aynı nabız ortalamalarında ne farklar yaşıyor bunun analizi yapılmışsa bilen varsa anlatsın da merakımı gidersin benim.
 
Bisiklet almaya giden Kamurancan, bisiklet marlette iç sesiyle hybrit bisikletlerle mtblerin kıyaslamasını yapar;

Hımff 😒 bu ne be ,bisiklet mi bu da. Bisiklet dediğin şunun gibi olur. Şekli şemali yerinde olur, buradayım diye bağırır 🤨 ben bunu isriyorum usta.

( İki gün sonra )

-Bitsene bee canına yandığımın yokuşu 🥵
-Anneeaaağğğğ , bacaklarım yoook 😵
 
Sorun şu kı dağ bisikletinin hareket gücü sizin kas gücünüzden geliyor. Şehirde sürdüğünüz SUV sizi yormuyor çünkü normal bir araç ta alsanız SUvde alsanız yapacağınız hareket (gaz pedalına basmak) ve harcayacağınız güç aynı. Ama bisiklette durum farklılaşıyor. MTB şehir gibi asfalt yollarda çok yoruyor ve boşa giden enerji sizin enerjiniz oluyor.
Bisikletin yakıtı biziz. Arabanın ise petrol, benzin falan. Dağ bisikleti kullandığımızda daha çok enerji harcıyoruz. SUV kullandığımızda daha çok benzin harcıyoruz. Aynı mantık.
 
@imamyakali
Bisiklet almaya giden Kamurancan, bisiklet marlette iç sesiyle hybrit bisikletlerle mtblerin kıyaslamasını yapar;

Hımff 😒 bu ne be ,bisiklet mi bu da. Bisiklet dediğin şunun gibi olur. Şekli şemali yerinde olur, buradayım diye bağırır 🤨 ben bunu isriyorum usta.

( İki gün sonra )

-Bitsene bee canına yandığımın yokuşu 🥵
-Anneeaaağğğğ , bacaklarım yoook 😵
Kamurancan'a istediğin bisikleti ver ağlayıp kenara koyar zaten. Mtb ile pek alakası yok.
 
Son düzenleme:
yol bisikleti aldım sürdüm dağa taşa hasret kaldım. Satıp ardından MTB aldım, dağa taşa dalıp atlayıp zıplayıp çıkıyorum ardından da ince lastikleri takıp turlara çıkıyorum. Mis gibi :) :)
 
@nochimera jantla birlikte mi değiştiriyorsunuz yoksa sadece lastiği mi? ayrıca tercih ettiğiniz lastiğin markası nedir?
teşekkürler.
 
@emreipekci selamlar,

sadece lastik ve iç lastiği değiştiriyorum. benim bisiklet 27.5 jant. bunun için pek lastik seçeceği olmadığı için biraz bekledim. 1.50 lastik aldım kendime miras Rubena hook 3 mm zırhlı (piyasada 50-80 lira arasına olanlar zırhsız olanlar). konforlu ve güzel ağırlık derdim yok zaten. yol akışı da iyi. bu bahsettiğim lastik Türkiyeye yeni geldi, atak bisikletten aldım set olarak 2 iç ve dış lastik olarak n11 mağazalarından
 
  • Beğen
Tepkiler: emreipekci
Şehir içinde kullanan çoğu insana dar gidon güven vermiyor. Kendimden biliyorum. Yol bisikleti alana kadar uzun zaman kadın dağ bisikleti kullandım. Düzenli kullanmaya alışmamış birini kolay kolay o daracık, fren kolları alışılmadık yerdeki yol bisikletini kullamaya ikna edemezsiniz.

Sonra dağ bisikletinin parçasını bulmak daha kolay. Parçası daha ucuz. Her yerde servisini yaptırmak, tamir ettirmek parçasını bulmak daha kolay.

Ben spor olarak biniyorum, yol bisikleti kullanıyorum. Ama uzun yola gidecek, uzun tura çıkacak olsam, ki çıkmam, dağ bisikletiyle giderdim.

Dağ bisikleti kullanan çogu kullanıcı şehir bisikleti tercih edebilir ama bence yolda kullanıyorlar diye neden yol bisikleti almamışlar demek saçma. Yarışmayacak kimsenin yol bisikletiyle daha rahat edecegini sanmam.
 
ucuz,ayrıca memleketteki yolların hali malum,
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
teşekkürler @nochimera ? benim bisikletimde 27.5. İç lastiği ayrıca neden değiştirmek gerekiyor?
 
Bisiklete ilk başladığımda çevremdeki bir çok kişi gibi gidip bana en uygun olan bisikleti dağ bisikletini aldım. 3 yıl kadar tatsubi (tatlı su bisikletçisi) olarak kullandım. Sadece yazları bindim, o ara standartlaşmış ön yargı ile "yav şehirde her çukur yol bisikletini nasıl sürüyorsunuz" diyerek eleştirdim de. Ta ki ilk defa uzun sürüş tur yapana kadar. Sonrasında iş hayatı imkanın biraz daha artıp bisikletin içine en başta bu forum sayesinde daha da girmem ile ilk yol bisikletimi geçen sene aldım. İlk olarak kendi boyuma göre olması ve pedala dokunmam ile gitmesi beni büyülemişti. Öyle delicesine ortalama tutturayım yada tek seferde +200 km yapma gibi bir derdim yok. Şansıma bir cyclocross kadro buldum topladım. O zaman içimdeki dağ bisikletine olan tutku yeniden alevlendi. Dün ilk defa sürüş yaptım 25c'den 38c lastiğe geçiş ciddi fark etti.

Tamamen şehir içi kullanacaksanız dağ bisikleti almasanız da olur. Belli bir süre sonra gitmiyor yahu diyerek ince lastik aramaya girenlerin sayısı bir hayli fazla. Yok araziye giriyorum, köy yollarında sürüyorum, dağ bayır benden sorulur diyorsanız tabi ki de dağ bisikleti. Şuanda kendime göre 29 jant 21" veya üzeri boyda mtb kadrosu arıyorum ola ki kadro bulursam yeniden dağ bisikleti ile şehir içinde kullananlara katılacağım :) En güzeli @Cemal Ç. gibi bir dağ bir yol bisikleti olması. Cyclocross gravel hibrid yada diğer tür bisikletler çok bana göre değil onu yaşayarak anlamış oldum. Dağ, yol veya tur bu üçünden birisi yada üçü birden olmalı. .
 
Arkadaşlar bu konularda bilgim yok sorum şu Sedona 610 kadrosunu bu beğendiğim kadroyu bulup satım alsam uyarmı veya tavsiye edermisiniz kadro değişmemi ?

Beğendiğim kadrosu olan bisiklet bu birde 011 062 carraronun kadrosunu beğeniyorum .. Salcano Xrs001 Ucı Tiagra 54 Kadro Karbon Yarış Bisikleti
 
Şehir içinde kullanan çoğu insana dar gidon güven vermiyor. Kendimden biliyorum. Yol bisikleti alana kadar uzun zaman kadın dağ bisikleti kullandım. Düzenli kullanmaya alışmamış birini kolay kolay o daracık, fren kolları alışılmadık yerdeki yol bisikletini kullamaya ikna edemezsiniz.

İlk başta kullanılmaya alışılmamış bir bisiklet ister yol olsun ister mtb şehir içinde kullanılması tamamen risk zaten. Ayrıca dar gidon ile daha atik olur ve de aralardan kolay geçersiniz.

Sonra dağ bisikletinin parçasını bulmak daha kolay. Parçası daha ucuz. Her yerde servisini yaptırmak, tamir ettirmek parçasını bulmak daha kolay.

Bu kısım bütçe meselesi birazda. Artık tüm türler için yedek parça ve ekipman her yerde bulunabiliyor. Gerçi son kurlardan sonra yurt dışından bir şey getiren firmada kalmadı pek.

Dağ bisikleti kullanan çogu kullanıcı şehir bisikleti tercih edebilir ama bence yolda kullanıyorlar diye neden yol bisikleti almamışlar demek saçma. Yarışmayacak kimsenin yol bisikletiyle daha rahat edecegini sanmam.

İlk cümlenize katılıyorum tercih meselesi ama ikinci cümleniz tamamen kişisel bir yorum olmuş. Çünkü 11 aydır yol bisikleti ile işe gidip geliyorum konfor konusunda hiç bir problemim olmadı.

Not: Bende ilk mtb ile başladım bisiklet kullanımına ama şehir içinde amortisör bulunmayan 28' şehir bisikletleri en iyi tercih olacaktır kanımca. Örnek olarak giant escape serisi.
 
Geri