Scudo Sports

Neden bu kadar çok vites sayısı var?

Baya güzel cevaplar verilmiş ben de kısa bir cevap vereyim;
O kadar çok vites olmasının sebebi, farklı zemin ve eğim koşullarına göre bisikletin her ortamda ve her hızda birbirinden farklı milyonlarca kullanıcıya uyum sağlayabilmesi içindir.
Aynı bisikleti, hayatında ilk defa bisiklete binen birisi farklı dişli oranlarında kullanır,
hergün binen, iyi antremanlı birisi aynı bisikleti başka dişli oranlarında kullanır.
Ama kimsenin yapmaması gereken, zinciri çapraz kullanmamaktır :)
 
Scudo
Abillerimin soyledikelri çok dogru. ayrıca daha az vites olsaydı vites aralıkları çok büyük olurdu ve çok fazla güç gerektirirdi bu durum.insan gücüne göre en uygunu fazla vites ve düşük vites aralıkları..
Ne düşünüyorsunuz abiler ?
 
@HaliliOzturk

haklısın
bir aksilik olmazda göbek gelirse yurtdışında SS günleri başlayacak
:)
 
Hiçbir soru gülünmeyi haketmez. :)
Aslında 18-21-24-27 viteslerin zaten hepsinden faydalanmıyorsun. Üretici bile bu konuda uyarıyor. Aksi takdirde Zincir çapraza girer kendisine, attrıcıya, Rubleye ve Aynakola zarar verir.
Yani: Aynakol Büyük dişli ile Ruble Büyük dişli ve komşusu
Aynakol Küçük dişli ile Ruble küçük dişli ve komşusu
Aynakol Orta disli ile Ruble en küçük dişle ve en büyük disli kullanılmaz.
Yani 27 viteslik bir bisiklette 6 vites konumu kullanılmıyor. Kaldı 21 Vites. Bisiklet mühendisleri 27 vitesli bir bisikletin sadece 14 v ites ayarın cok mükemmel bir uyum içinde çalıştıklarını belirtiyorlar. "optimal kullanım"

18 Vites ile 21 Vites arası pek ahım şahım bir fark yok.
21 Vites ile 24 arasıda öyle.
Ama arada 6 vites olduğu zaman çok büyük fark var.

Örn: Aynakol büyük Dişli 48 diş Ruble küçük dişli 12 diş yani Aynakol 1 Tur = Arka teker 4 tur.

Bunu diğer vites sistemlerinin dişli sayıları ile yaparsan farkı hesap edebilirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: beyazağaç
Geri