Scudo Sports

Neden aero bar kullanmıyoruz?

aradan 5 yıl geçmiş aerobar demode mi oldu yoksa? Ben de almayı düşünüyorum sebebim şu. Dik oturma pozisyonunda elektrikli bisiklet kullanıyorum çok rahat fakat bazen öne eğilme ihtiyacı hissediyorum. Normalde gidona dirseğimi koyuyorum ama acıtıyor ve ellerim boşta kalıyor. Sizce mantıklımı almak
 
Scudo
aradan 5 yıl geçmiş aerobar demode mi oldu yoksa? Ben de almayı düşünüyorum sebebim şu. Dik oturma pozisyonunda elektrikli bisiklet kullanıyorum çok rahat fakat bazen öne eğilme ihtiyacı hissediyorum. Normalde gidona dirseğimi koyuyorum ama acıtıyor ve ellerim boşta kalıyor. Sizce mantıklımı almak
Aerobari kullanmasi oyle basit birsey degil. Ayrica tecrubesizler icin epey riskli.
 
Aerobari kullanmasi oyle basit birsey degil. Ayrica tecrubesizler icin epey riskli.
Nasıl bir tecrübe gerekli. Aerobarla kullanma konusunda mı tecrübeli olmalı. Ben 39 yaşındayım ve çocukluğumdan beri bisiklete biniyorum. Zaten çok hız yapmıycam arada rahatlama ve pozisyon değişikliği için düşündüm. 30 km hızı pek geçmem
 
aradan 5 yıl geçmiş aerobar demode mi oldu yoksa? Ben de almayı düşünüyorum sebebim şu. Dik oturma pozisyonunda elektrikli bisiklet kullanıyorum çok rahat fakat bazen öne eğilme ihtiyacı hissediyorum. Normalde gidona dirseğimi koyuyorum ama acıtıyor ve ellerim boşta kalıyor. Sizce mantıklımı almak
Aerobar genelde yol bisikletlerine takılıyor. Size tavsiyem kelebek gidon almanız.
 
Nasıl bir tecrübe gerekli. Aerobarla kullanma konusunda mı tecrübeli olmalı. Ben 39 yaşındayım ve çocukluğumdan beri bisiklete biniyorum. Zaten çok hız yapmıycam arada rahatlama ve pozisyon değişikliği için düşündüm. 30 km hızı pek geçmem

Tecrübe kazanırsınız o çok sorun değil.

Yaya, araç trafiğine açık alanlarda, grup sürüşlerinde riskli oluyor, çünkü fren erişiminiz olmayacak o pozisyonda. Ayrıca yolda tümsek çukurdan geçme vs gibi durumlarda kontrolü kaybetmek çok olası, Kasım ayında Antalya'da bir üstgeçit girişinde yoldaki bir bozukluktan dolayı biri kaza yapıp ciddi bir şekilde yaralanmıştı.

Bir de aerobar kullanımında seleyi de öne ve aşağıya almak gibi bazı değişiklikler yapmanız gerekebilir. Bir yerlerden ödünç olarak bulup deneyebilirseniz, bir deneyin. En basitini Decathlon'dan alsanız, 2.000 TL gibi bir maliyetiniz olur, rahatsız bulursanız boşuna satın almamış olursunuz.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
aradan 5 yıl geçmiş aerobar demode mi oldu yoksa? Ben de almayı düşünüyorum sebebim şu. Dik oturma pozisyonunda elektrikli bisiklet kullanıyorum çok rahat fakat bazen öne eğilme ihtiyacı hissediyorum. Normalde gidona dirseğimi koyuyorum ama acıtıyor ve ellerim boşta kalıyor. Sizce mantıklımı almak
Elektrikli bisiklete aerobar cok komik olur. Zaten butun isi elektrik motoru yapiyor :)

Aerobar konusuna gelince, ben 1 yildir kullaniyorum. Aerobar sadece ve sadece duz yolda ve kuvvetli kafa ruzgari yoksa keyif verir. Yokus cikarken veya kuvvetli kafa ruzgari varken aerobar'a yatip pedallara guc uygulamak sizi cok daha fazla yorar. Ben ellerimi dinlendirmek icin kullaniyorum cogunlukla.
 
Nasıl bir tecrübe gerekli. Aerobarla kullanma konusunda mı tecrübeli olmalı. Ben 39 yaşındayım ve çocukluğumdan beri bisiklete biniyorum. Zaten çok hız yapmıycam arada rahatlama ve pozisyon değişikliği için düşündüm. 30 km hızı pek geçmem
Aerobar tecrübesi. 50 senelik bisikletci olun o aerobara gecince ilk basta bir tedirgin olursunuz ama alisilabilecek bir durum. Ama trafikte grup surusunde vs aerobar sikintili bir durum. Dümdüz tertemiz yol olacak aerobardan verim almak istiyorsaniz. Ayrica dik bir oturma pozisyonu olan bisiklete aerobar takipta rahat edebileceginizi dusunmuyorum. Arkadaslarinda dedigi gibi kelebek gidon daha mantikli.
 
  • Beğen
Tepkiler: Umur Bora
Aerobar agresif kadrolarda mı verimli oluyor tt gibi? Yoksa ben mi öyle sanıyorum? (kendime soru)
 
aradan 5 yıl geçmiş aerobar demode mi oldu yoksa? Ben de almayı düşünüyorum sebebim şu. Dik oturma pozisyonunda elektrikli bisiklet kullanıyorum çok rahat fakat bazen öne eğilme ihtiyacı hissediyorum. Normalde gidona dirseğimi koyuyorum ama acıtıyor ve ellerim boşta kalıyor. Sizce mantıklımı almak
Innerbarend de deneyebilirsiniz. Sqlab 411 2.0 öneririm. Bir aerobarla aynı işleve sahip olmasa da dik duruştan biraz daha sportif bir kavramaya geçirtiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: templeos
Aerobar agresif kadrolarda mı verimli oluyor tt gibi? Yoksa ben mi öyle sanıyorum? (kendime soru)

Yol bisikleti geometrisine aero bar uygun değil aslında, fit ve postür çorba oluyor. TT bisikleti ve triatlon bisikleti, ki bu 2 ayrı bisikletin de geometrisi birbirinden farklıdır amaçlarından ötürü, aero bara yatma amacına uygun bir dizayndadır.
 
Turculuk zamanlarımda gravelimde aerobar takılıydı. Gravelimde sele gidon yüksekliği farkı 13 cm olmasına rağmen (gidonum selemden 13 cm aşağıdaydı) barlardayken gidonun daha aşağıda olması ihtiyacı duyuyordum. Üstelik amacım rüzgarı delmek için aero olmaktan ziyade sizin gibi ellerimi dinlendirmekti. İkincisi bara geçtiğinizde dirsekleri ağırlık verebilecek şekilde yerleştirebilmek için öne doğru kaymanız gerekli. Bu durumda ya ön tarafına da oturabilecek bir seleye ihtiyacınız var yada selenizi yeniden konumlamaya. Ağırlık dengesini paylaştıramayacak bir geometride bisiklette aero bar ne dinlendirmeye ne gerçek amacı aerodinamik pozisyon almaya yaramaz.
 
Sele ile oynayınca da ideal yükseklik bozuluyor, diz-kalça-bel-sırt ağrısı, uyuşmalar vs.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Merhaba bende bisikletimi alırken emrah abimin orbea tt sini görmüştüm denemek istedim saolsun kırmadı beni bi baktım tt de bu aero bar var ama frenleride mevcut ilk defa tt kullanmıştım yaklaşık 1.5 km kadar sürdüm evet güç aktarımınız düz yolda çok değişiyor ama manevra kabiliyetiniz çok az oluyor bilginiz olsun
 
Merhaba bende bisikletimi alırken emrah abimin orbea tt sini görmüştüm denemek istedim saolsun kırmadı beni bi baktım tt de bu aero bar var ama frenleride mevcut ilk defa tt kullanmıştım yaklaşık 1.5 km kadar sürdüm evet güç aktarımınız düz yolda çok değişiyor ama manevra kabiliyetiniz çok az oluyor bilginiz olsun

Yanlış hatırlıyor olabilir misiniz? Aerobarda shifter (di2 ise düğme, mekanik ise eski tip kol şeklinde) bulunur ama fren olduğunu Orbea Ordu da dahil görmedim. Standart dışı bazı uygulamalar var ama pek önerilmez, dediğiniz gibi aerobarda hakimiyet daha düşüktür, frene bastığınızda bardan kayıp gidebilirsiniz :)
 
Yanlış hatırlıyor olabilir misiniz? Aerobarda shifter (di2 ise düğme, mekanik ise eski tip kol şeklinde) bulunur ama fren olduğunu Orbea Ordu da dahil görmedim. Standart dışı bazı uygulamalar var ama pek önerilmez, dediğiniz gibi aerobarda hakimiyet daha düşüktür, frene bastığınızda bardan kayıp gidebilirsiniz :)
Şhifteri hatırlamıyorum ama fren olduğunu gayet iyi hatırlıyorum kendisi zamanla profesyonel takımlarada katıldı daha sonrasında sponsor flan gitti o tt yi de unutamıyorum çok rijitdi bildiğiniz sıcak ekmeğe tereyağı sürersiniz kendisi akar ya o misal :)
 
Şhifteri hatırlamıyorum ama fren olduğunu gayet iyi hatırlıyorum kendisi zamanla profesyonel takımlarada katıldı daha sonrasında sponsor flan gitti o tt yi de unutamıyorum çok rijitdi bildiğiniz sıcak ekmeğe tereyağı sürersiniz kendisi akar ya o misal :)

İlginç, muhtemelen DIY bir projedir. Bu şekilde satılan bir TT/Triatlon bisikleti bulunmuyor şu an piyasada. Fren kolları gidondadır.
 
Şhifteri hatırlamıyorum ama fren olduğunu gayet iyi hatırlıyorum kendisi zamanla profesyonel takımlarada katıldı daha sonrasında sponsor flan gitti o tt yi de unutamıyorum çok rijitdi bildiğiniz sıcak ekmeğe tereyağı sürersiniz kendisi akar ya o misal :)

Büyük ihtimal yanlış hatırlıyorsunuz. Bar çapıyla gidon çapı farklı. Fren kolları bara oturmaz.

51-Speedshop-extensions.jpg
 
Büyük ihtimal yanlış hatırlıyorsunuz. Bar çapıyla gidon çapı farklı. Fren kolları bara oturmaz.

324834 dosyayı görüntüle
Bu örnekteki yukarıda duruyor benim dediğim düm düz yatmalı versiyon gibi , fren pedalları ufacıktı belkide dediğiniz gibi neredeyse 9 sene olucak yanlış bilgi de vermek istemem ama tt sini bulursam resim olarak koyarım buraya tşk
Bu örnekteki yukarıda duruyor benim dediğim düm düz yatmalı versiyon gibi , fren pedalları ufacıktı belkide dediğiniz gibi neredeyse 9 sene olucak yanlış bilgi de vermek istemem ama tt sini bulursam resim olarak koyarım buraya tşk
 

Dosyalar

  • Media (7).jpeg
    Media (7).jpeg
    80,5 KB · Okunma: 26
  • Media (6).jpeg
    Media (6).jpeg
    89,7 KB · Okunma: 24
Son düzenleme:
Bu örnekteki yukarıda duruyor benim dediğim düm düz yatmalı versiyon gibi , fren pedalları ufacıktı belkide dediğiniz gibi neredeyse 9 sene olucak yanlış bilgi de vermek istemem ama tt sini bulursam resim olarak koyarım buraya tşk
Bu fotoğraflarda da frenler base bar/gidonda, aerobarda değil. Armpad stack düşük olduğu için sanki aerobardaymış gibi görünmüş. Araya spacer eklese , üstteki speedshop kokpiti gibi durur.
 
  • Beğen
Tepkiler: ysnakblt ve MakRo
Geri