Scudo Sports

Nasıl Yapılır: Virajları hızlı almak...

Edip D.

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Mesaj
3.619
Tepki
5.219
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer
Virajları daha hızlı geçmek
makale.jpg

Virajlara yaklaşımınızı geliştirerek, hız ve hatta deri kaybetmeyi engelleyebilirsiniz…


Virajınızı Tanıyın!
Planlama, virajlarda güvenlik ve hız için anahtardır, bu yüzden aklınızı kullanın! Bütün dikkatinizi virajın çıkış noktasına verin. Eğer çıkış noktasını göremiyorsanız temkin konusunda çalışın: beklenmedik bir şekilde darlaşan virajlara hızlı girmek sorunlara “merhaba” demektir. Ayrıca trafiğe açık yollarda karşıdan neyin geleceğini bilemezsiniz.

02.jpg


Hızınızı Ayarlayın!
Virajın gidişatını anladığınız anda hızınızı viraja göre ayarlayın. Frenlerinizi kullanmak için dönme anını beklemeyin. Dönme anındaki frenlemenin tekerleklerinizi kilitleme ihtimali olduğunu unutmayın. Kilitlemese bile daha çok hız kaybedecek ve çıkışta tekrar hızlanmak çok daha zor olacaktır. Eğer fren kullanmanız gerektiğini düşünüyorsanız bunu önceden yapın.


Gözlerinizi Çıkışa Dikin
Virajın içindeyken gözlerinizi çıkış noktasına dikin. Bu, gidonu hangi yöne kırmanız gerektiğini doğal bir şekilde dengeleyecektir. Ani ve düzensiz hamlelerden kaçının. Eğer bir grup içindeyseniz, durum elverdiğince yarış çizgisinde kalmaya çalışın. Virajın orta noktasından (apex) geçtikten sonra dönüşü geniş yapın. Trafiğe açık yollarda kesinlikle şerit çizgilerini geçmeyin. Kör virajlar ve tek şeritli yollar gibi ilerisinde ne olduğunu bilmediğiniz yollar için dikkat/panik çalışmaları yapın.


Duruşunuzu Düzeltin!
Virajlarda duruşunuzu ayarlamanız daha rahat ve hızlı bir dönüş yapmanızı sağlayacaktır. Dönerken sadece vücudunuzu yatırmak yerine, bisikletle beraber yatmaya çalışın. Bu şekilde dönüş yarıçapınız düşecek ve virajdan daha güvenli ve hızlı çıkabileceksiniz. Ayrıca dönüş yönünün ters tarafındaki bacağın düz ve gergin olması (bunu sağlamak için topuğun olabilecek en alt pozisyona indirilmesi yarar sağlar) kontrolü arttıracaktır.

03.png 04.jpg
Kaynak: Cycling Plus, Ağustos 2014
Çeviri ve eklemer: Edip Dinçer
(link)
 
Scudo
virajda hızlı iken yatmak çok hoşuma gidiyo.
 
  • Beğen
Tepkiler: fatihözüdoğru
@chn krmz

O zaman seni yol bisikletine davet ediyorum abi esas zevki o zaman gör. :D
 
@Berke Kazankaya

yol bisikletinde önümü göremiyorum ben :D

edit : ben boynu çabuk ağıran birisiyimdir. yol bisikleti kullanırken kafamı fazla kaldıramıyom. haliyle gözlük üzerinden de yolu net göremiyom. e tabi ozamanda rahat süremiyom
şekil a da görünldüğü üzre kaba taslak şöyle :D
(link)
 
@chn krmz

Boyle duruyorsan bisiklet uzerinde o kadro sana 3 beden buyuktur :)


Ekipmandan bahsetmek gerekirse, daha genis jant her zaman daha avantajlidir.
http://stwww.bikemag.com/wp-content/blogs.dir/3/files/2013/11/wide-rim-diagram1.png
 
@Gökhan Toros

alttaki resmi çıkaramadım. onlar ne olaki.

zaten borçlardan kurtulunca bir adet de yol bisikleti aklımda vardı. ama dediğin gibi kodro boyuma göre bulup bi denersem hoşuma giderse alma ihtimalim yükselebilir.
ama almadan önce bitane denemem lazım. uzun bi tur atıp karar verebilirim anca.
 
Pedalların konumu da viraj için çok önemlidir. Sağ viraj dönerken sağ pedal yukarıda sol pedal aşağıda olmalıdır bunun tersi durumda pedallar yere sürtebilir ve lastiklerin yerden kesilmesine sebep olabilir. Bir başka önemli nokta ise vücut ağırlığını virajın dışında kalan pedala yüklemektir bu sayede lastiklerin taşıyacağı yatay ağırlık azalır, dikey ağırlığı arttırmak yol tutuşunda iyileşme sağlar.

Viraj içinde fren yapma konusu ise başlı başına şenlik :) kendi adıma konuşacak olursam viraj içinde fren ihtiyacı duymayacak şekilde kullanmaya özen gösteririm, illaki fren yapmak durumunda kalırsak hafif şekilde arka freni kullanabiliriz.
 
pedal konusuna katılıyorum .yattığım yöndeki pedal aşağı tarafa gelmişti benimde hafif bir tümsekde pedal yere sürtmüştü.dikkat etmek gerek.
 
Bir kez yeni yağmur yağmış yolda bayır aşağı iniyordum ve rampanın sonunda hafif br viraz vardı. O freni sıkmaz olaydım. :D Arka tekerlek kayma başlayınca freni bırakıp bisikletin ve vücudumun açısını ayarlayarak kurtuldum ama ben de şaşırdım nasıl yaptığıma.
 
  • Beğen
Tepkiler: gmfaruk
@Edip Dinçer


3,5 antrenmanı daha anlamlı :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Mert S.
Kontra tekniği de ise yarar

 
@chn krmz

Boyun ve sırt ağrısı problem değil alışılıyor ben 1 haftada alıştım.
Ayrıca ben de numaralı gözlükle sürüyorum üstten tutarken sorun yaratmıyor alttan tutarken de pek büyük bir sorun olmuyor. :in:
 
inişlerde çok eğlenceli oluyor virajlar. bir viraj bittikten sonra diğerine konsantre oluyorsun hemen. kollara inanılmaz yük biniyor. özellikle uzun inişlerde, daha iyi viraj dönmek istiyorsanız kolların güçlü olması gerek. 3-4 viraj sonra kollar aşırı yorulmaya başlıyor. 70 kg lık sürücü 2g lik frenleme yapsa ağırlığı 140 kg a denk geliyor. nerdeyse 2sn boyunca bu ağırlığı kollar taşıyor.
 
İlk mesajdaki boğalı görüntünün videosu var mı ?
 
Benim sitilim STEERING. Diğer sitillerde pedalı yol kenarına sürttüğüm oldu.
 
Geri