Nasıl Yapılır: Virajları hızlı almak...

Edip D.

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Mesaj
3.625
Tepki
5.376
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer
Virajları daha hızlı geçmek
makale.jpg

Virajlara yaklaşımınızı geliştirerek, hız ve hatta deri kaybetmeyi engelleyebilirsiniz…


Virajınızı Tanıyın!
Planlama, virajlarda güvenlik ve hız için anahtardır, bu yüzden aklınızı kullanın! Bütün dikkatinizi virajın çıkış noktasına verin. Eğer çıkış noktasını göremiyorsanız temkin konusunda çalışın: beklenmedik bir şekilde darlaşan virajlara hızlı girmek sorunlara “merhaba” demektir. Ayrıca trafiğe açık yollarda karşıdan neyin geleceğini bilemezsiniz.

02.jpg


Hızınızı Ayarlayın!
Virajın gidişatını anladığınız anda hızınızı viraja göre ayarlayın. Frenlerinizi kullanmak için dönme anını beklemeyin. Dönme anındaki frenlemenin tekerleklerinizi kilitleme ihtimali olduğunu unutmayın. Kilitlemese bile daha çok hız kaybedecek ve çıkışta tekrar hızlanmak çok daha zor olacaktır. Eğer fren kullanmanız gerektiğini düşünüyorsanız bunu önceden yapın.


Gözlerinizi Çıkışa Dikin
Virajın içindeyken gözlerinizi çıkış noktasına dikin. Bu, gidonu hangi yöne kırmanız gerektiğini doğal bir şekilde dengeleyecektir. Ani ve düzensiz hamlelerden kaçının. Eğer bir grup içindeyseniz, durum elverdiğince yarış çizgisinde kalmaya çalışın. Virajın orta noktasından (apex) geçtikten sonra dönüşü geniş yapın. Trafiğe açık yollarda kesinlikle şerit çizgilerini geçmeyin. Kör virajlar ve tek şeritli yollar gibi ilerisinde ne olduğunu bilmediğiniz yollar için dikkat/panik çalışmaları yapın.


Duruşunuzu Düzeltin!
Virajlarda duruşunuzu ayarlamanız daha rahat ve hızlı bir dönüş yapmanızı sağlayacaktır. Dönerken sadece vücudunuzu yatırmak yerine, bisikletle beraber yatmaya çalışın. Bu şekilde dönüş yarıçapınız düşecek ve virajdan daha güvenli ve hızlı çıkabileceksiniz. Ayrıca dönüş yönünün ters tarafındaki bacağın düz ve gergin olması (bunu sağlamak için topuğun olabilecek en alt pozisyona indirilmesi yarar sağlar) kontrolü arttıracaktır.

03.png 04.jpg
Kaynak: Cycling Plus, Ağustos 2014
Çeviri ve eklemer: Edip Dinçer
(link)
 
Scudo

chnkrmz

kırdılar beni layer layer.
Kayıt
16 Şubat 2014
Mesaj
5.659
Tepki
5.026
Yaş
36
Şehir
54karya
İsim
Cihan KIRMIZI
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Cyclocross
virajda hızlı iken yatmak çok hoşuma gidiyo.
 
  • Beğen
Tepkiler: fatihözüdoğru

Berke

Road Bike Cyclist
Kayıt
21 Haziran 2013
Mesaj
5.419
Tepki
5.964
Yaş
26
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@chn krmz

O zaman seni yol bisikletine davet ediyorum abi esas zevki o zaman gör. :D
 

chnkrmz

kırdılar beni layer layer.
Kayıt
16 Şubat 2014
Mesaj
5.659
Tepki
5.026
Yaş
36
Şehir
54karya
İsim
Cihan KIRMIZI
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Cyclocross
@Berke Kazankaya

yol bisikletinde önümü göremiyorum ben :D

edit : ben boynu çabuk ağıran birisiyimdir. yol bisikleti kullanırken kafamı fazla kaldıramıyom. haliyle gözlük üzerinden de yolu net göremiyom. e tabi ozamanda rahat süremiyom
şekil a da görünldüğü üzre kaba taslak şöyle :D
(link)
 

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
@chn krmz

Boyle duruyorsan bisiklet uzerinde o kadro sana 3 beden buyuktur :)


Ekipmandan bahsetmek gerekirse, daha genis jant her zaman daha avantajlidir.
http://stwww.bikemag.com/wp-content/blogs.dir/3/files/2013/11/wide-rim-diagram1.png
 

chnkrmz

kırdılar beni layer layer.
Kayıt
16 Şubat 2014
Mesaj
5.659
Tepki
5.026
Yaş
36
Şehir
54karya
İsim
Cihan KIRMIZI
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Cyclocross
@Gökhan Toros

alttaki resmi çıkaramadım. onlar ne olaki.

zaten borçlardan kurtulunca bir adet de yol bisikleti aklımda vardı. ama dediğin gibi kodro boyuma göre bulup bi denersem hoşuma giderse alma ihtimalim yükselebilir.
ama almadan önce bitane denemem lazım. uzun bi tur atıp karar verebilirim anca.
 

UtkuSener

Forum Demirbaşı
Kayıt
17 Mart 2013
Mesaj
447
Tepki
678
Şehir
Ankara
Bisiklet
Trek
Pedalların konumu da viraj için çok önemlidir. Sağ viraj dönerken sağ pedal yukarıda sol pedal aşağıda olmalıdır bunun tersi durumda pedallar yere sürtebilir ve lastiklerin yerden kesilmesine sebep olabilir. Bir başka önemli nokta ise vücut ağırlığını virajın dışında kalan pedala yüklemektir bu sayede lastiklerin taşıyacağı yatay ağırlık azalır, dikey ağırlığı arttırmak yol tutuşunda iyileşme sağlar.

Viraj içinde fren yapma konusu ise başlı başına şenlik :) kendi adıma konuşacak olursam viraj içinde fren ihtiyacı duymayacak şekilde kullanmaya özen gösteririm, illaki fren yapmak durumunda kalırsak hafif şekilde arka freni kullanabiliriz.
 

Arda_7

Forum Demirbaşı
Kayıt
7 Kasım 2010
Mesaj
499
Tepki
140
Şehir
İSTANBUL
Bisiklet
Cannondale
pedal konusuna katılıyorum .yattığım yöndeki pedal aşağı tarafa gelmişti benimde hafif bir tümsekde pedal yere sürtmüştü.dikkat etmek gerek.
 

Tahir Keskin

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mayıs 2013
Mesaj
2.145
Tepki
2.003
Yaş
39
Şehir
Kocaeli, Gölcük
İsim
Tahir Keskin
Bisiklet
Kron
Bir kez yeni yağmur yağmış yolda bayır aşağı iniyordum ve rampanın sonunda hafif br viraz vardı. O freni sıkmaz olaydım. :D Arka tekerlek kayma başlayınca freni bırakıp bisikletin ve vücudumun açısını ayarlayarak kurtuldum ama ben de şaşırdım nasıl yaptığıma.
 
  • Beğen
Tepkiler: gmfaruk

chnkrmz

kırdılar beni layer layer.
Kayıt
16 Şubat 2014
Mesaj
5.659
Tepki
5.026
Yaş
36
Şehir
54karya
İsim
Cihan KIRMIZI
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Cyclocross
@Edip Dinçer


3,5 antrenmanı daha anlamlı :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Mert S.

Batuhan Köksal

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Mayıs 2014
Mesaj
736
Tepki
769
Yaş
26
Şehir
Ankara
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Peugeot
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Kontra tekniği de ise yarar

 

Berke

Road Bike Cyclist
Kayıt
21 Haziran 2013
Mesaj
5.419
Tepki
5.964
Yaş
26
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@chn krmz

Boyun ve sırt ağrısı problem değil alışılıyor ben 1 haftada alıştım.
Ayrıca ben de numaralı gözlükle sürüyorum üstten tutarken sorun yaratmıyor alttan tutarken de pek büyük bir sorun olmuyor. :in:
 

tuna karahan

Daimi Üye
Kayıt
14 Temmuz 2009
Mesaj
327
Tepki
252
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
inişlerde çok eğlenceli oluyor virajlar. bir viraj bittikten sonra diğerine konsantre oluyorsun hemen. kollara inanılmaz yük biniyor. özellikle uzun inişlerde, daha iyi viraj dönmek istiyorsanız kolların güçlü olması gerek. 3-4 viraj sonra kollar aşırı yorulmaya başlıyor. 70 kg lık sürücü 2g lik frenleme yapsa ağırlığı 140 kg a denk geliyor. nerdeyse 2sn boyunca bu ağırlığı kollar taşıyor.
 

ahmtayd

Forum Demirbaşı
Kayıt
2 Mart 2015
Mesaj
521
Tepki
389
Şehir
Istanbul
İsim
Ahmet
Bisiklet
Carraro
İlk mesajdaki boğalı görüntünün videosu var mı ?
 

Talha Ateş

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Haziran 2011
Mesaj
643
Tepki
605
Yaş
54
Şehir
Isparta
Bisiklet
Bianchi
Benim sitilim STEERING. Diğer sitillerde pedalı yol kenarına sürttüğüm oldu.