Road_Runner
Road Runner
- Kayıt
- 24 Nisan 2010
- Mesaj
- 6.006
- Tepki
- 24.945
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- Cervélo
Bisikletine bakmaya doyamayanlar, bilgisayarına duvar kağıdı yapanlar, toplanın hele 
İlginç bir bikeexchange makalesi bulmuşken, içinde de gerçekten profesyonel tavsiyeler varken, bunu size yazmadan olmazdı

Hepimiz, güzel bisiklet fotoğraflarına bakmaktan inanılmaz keyif alırız
Bisiklete binmekten sonra en çok keyif veren şey, güzel bir bisiklet fotoğrafına bakmaktır şüphesiz. Kendi bisikletimizin fotoğraflarını çekerken çoğu zaman kötü bir arka plan seçeriz, buna dikkat etmeyiz. Sele açısını yanlış kullanırız, veya bisikletimizin gidon bölgesi gerçekten kötü görünüyordur, ve gözden kaçırdığımız nice detaylar vardır...
Hepimiz turlarımızda, ara sıra bisikleti bir duvara dayayıp fotoğrafını çekeriz. Bu yazıda, iyi bisiklet fotoğrafları için dikkat edilmesi gerekenleri yazıyoruz.
Tavsiyelere kulak verin ve kısa sürede fenomen olun

Bisikleti hazırlama
Molalarda, veya güzel bir manzara yakaladığınızda, bisikletinizi de ona dahil etmek için, sürüş öncesinde bir takım hazırlıklar yaparak yakışıklı küheylanınızın fotoğraflarda parlamasını sağlayabilirsiniz
Yeter ki sürüş öncesi bunlar için zaman ayırın:
Lastik logoları ve siboplar hizalı olsun:
Yeni bir lastik seti aldığınızda, jantınıza takarken sibopların lastik logolarının tam ortasına gelmesine özen gösterin. Ayrıca, eğer mümkünse jant logolarını da, simetrik olacak şekilde ayarlamaya çalışın.

Renkli yanaklı lastikler kullanın
Mümkün olduğunca renkli yanaklı lastikler kullanın. Profesyonellerin renkli kullanmasının sebebi budur. Bu yeterince geçerli bir sebep öyle değil mi?

Renkli yanaklı lastikler, bir puan eklendi. Sele altı çantası hala duruyor? Eksi. Yanlış arka plan seçimi, bir eksi daha.
Selenizi yere paralel ayarlayın
Eğer seleniz tam olarak paralel değilse, yani ucu aşağı veya yukarı bakıyorsa, bu izleyicinin dikkatini dağıtır ve hoş durmaz. Fotoğrafınız ne kadar mükemmel olursa olsun, insanlar bu seleye nasıl oturduğunuzu, rahatsız olup olmadığınızı, ağrı çekip çekmediğinizi konuşarak fotoğrafın mükemmelliğini arka planda bırakacaklardır. Seleniz dümdüz(yere paralel!) olsun!
Şaft borusunun fazlalığını uçurun!
Gidon boğazının altında 10'mmden daha fazla spacer kullanıyorsanız yanlış yapıyorsunuz demektir. O fazlalığı uçurun! (Veya örneğin 20 mm'lik bir spacer kullanıyorsanız bunu gidon boğazının altına ve üstüne dağıtmayı deneyin, hala olmuyorsa ve garip duruyorsa, uçurun
Ayrıca bu fazla uzun şaft boruları bir kaza anında tam göğsümüze çarpabildiğini düşünürsek, oldukça tehlikeliler...)
Bu boruyu kısaltmak, ilerde bisikleti satma şansınızın %90 düşmesi anlamına gelse de buna değecek!

Eğilmekten korkmayın!
Gidon boğazınızın en ideal durumu yere paralel olarak öne doğru uzanmasıdır. En fazla 1 derece yukarı çıkıyor olmalı. Eğer yukarı doğru yükselerek gidiyorsa bu kötüdür. Aksine, daha da aşağı doğru iniyorsa, bu daha da iyidir
(Bunu göz kararıyla da anlayabiliyoruz fakat net bir hesap yapmak için maşanızın yerle yaptığı açı (bisikletinizin kadro-açı tablosunu internetten bulmalısınız) + gidon boğazınızın açısını (-12lik var,-17lik var,-10luk var hani) 90'dan çıkarmalısınız. Örneğin benim 73+12 yapıyor. 90'dan çıkardığımda, gidon boğazımın 5 derece yukarı doğru gittiğini öğreniyorum. Oysa neredeyse yere paralel duruyor
Belli olmuyor 5 derece
iyi iyi)
Bu hamle, biskletinizi daha agresif göstermekten de öte, gerçekten de agresif yapacak. Ve daha çok eğileceksiniz. (=Daha çok bel ağrısı da olabilir tabi
)

Bisikletinizi temizleyin
Geçen haftaki o uzuun gran fondonun tozu-kiri hala bisikletinizin üzerindeyken, insanların gözlerini kamaştırmayı umamayız değil mi? Özellikle ruble ve zincirin(en zor ikisini söyledin be abi
) asıl rengi belli olacak şekilde bisikletinizi temizleyin 



Aksi taktirde herkes zincirinizin ne kadar siyah olduğunu konuşur durur...
Doğru yer, doğru yer, doğru yer!!!
Evet, bebeğimiz hazır olduğuna göre artık fotoğraf çekmelik, estetik olarak ilgi uyandıracak ve göze hoş gelecek bir yer gözümüze kestiriyoruz
Doğru duvarı seçmek!
Bizim için bisiklet fotoğrafı denince, aklımıza hep bir yere dayalı duran bisikletimiz gelir. Genel olarak bir duvar... Kolay görünse de, doğru duvarı (bisikletimizin rengine uygun) seçmek bir sanattır...
Duvarın ve yerin temiz olduğuna emin olun! Hiç kimse, bisikletinizin hemen altında bulunan kırık cam parçalarını veya kirli, çatlaklarla dolu, kötü görünen duvarı görmekten hoşlanmaz. Hoş ve temiz bir duvar seçin.
Fotoğraf: Andy White/Fyxo
Duvar temiz olmalı, ama sıkıcı ve donuk(sıradan diyelim) da olmamalı. Renkli ve enteresan bir duvar seçmeye çalışın. Grafiti popüler bir seçimdir (Şekilli şukullu harflerle duvara bir şeyler yazıyorlar hani
) Tabi bunu, gördüğünüz her grafitili duvara hemen bisikletinizi dayayıp resmini çekip abartmayın.
Duvarın bisikletin önüne geçmesine izin vermeyin
İlgi çekici ve enteresan bir duvar bulun doğru, ama aşırı ilgi çekici ve tek başına bir fotoğraf olabilecek kadar güzel bir duvarda bisikletinizi çekmeyi denemeyin. Çünkü konuşulan şey bisikletiniz değil, duvar olur
Duvar yoksa da sorun değil
Eğer aniden bisikletinizin fotoğrafını çekme dürtünüz bastırıverirse ve ortada duvar yoksa korkmayın, bir tel örgü, köy manzarası, dağ-tepe manzarası da iyi bir fotoğraf oluşturabilir. (Kısacası, selfie çekilmeyi hak eden her manzara
)

Son hazırlıklar
Duvarı bulduk, bisiklet temiz ve bakımlı, şimdi sıra bisikleti fotoğraf çekmeye uygun hale getirmekte.
Kesin ip var!
Bazı turlarda harika manzalara şahit oluruz, fakat bisikleti dayayıp, manzarayı arkasına almasını sağlayacak herhangi bir "şey" yoktur ortada. Bu durumlarda bir arkadaştan yardım almak en iyi seçenektir.
Arkadaşınız bisikleti sadece iki parmağıyla, arka tekerinden tutar ve bunu daha sonra fotoğraf düzenleyicide yok edersiniz
Tecrübe tavsiyesi: Arkadaşınızın bisikletinizi yere düşürmeyeceğine emin olun

Sonrası...

Tabiki arkadaşımızın jantı tutarken yazısız olan kısıma denk getirmesi, daha sonra fotoğrafı daha kolay düzenlememizi sağlayacak.
Eğer tek başınızaysanız, bu durumda aynakolun olmadığı taraftaki pedalı(sol pedalımız yani) aşağı indirerek etraftan bulabileceğiniz bir şişe,kola kutusu,taş veya olmadı kaskınıza dayayıp sabitleyebilirsiniz. Dikkat edin, sert bir rüzgar planlarınızı bozmasın.

Eğer SLR fotoğraf makineniz varsa ve arkayı flulaştırmak istiyorsanız f'i düşük tutun demiş. (Emin değilim doğru mu yazdım)
Bisikletin üzerindeki tüm fazlalıkları alın
Fotoğrafı çekmeden önce, şunların bisikletin üzerinde olmadığından emin olun:
-Sele altı çanta,
-Işıklandırmalar,
-Zil,
-Pompa,
-Mataralar (Eğer bisikletle uyumları çok iyiyse ve bir bütünlük katıyorsa bu madde düşer)
Ve bisikletin doğan güzelliğini baltalayan her şey.

Güzel bir arka plan, fakat sele altı çanta ve mataralar gitmeli
Vitesi büyük aynakol dişlisine alın
Bu, altın kuraldır. Her zaman büyük yaprakta olmalı. İnsanların küçük dişlide gittiğinizi düşünmelerini istemezsiniz değil mi?
ahahah
Vitesi en küçük ruble dişlisine alın
Zincir büyük aynakol dişlisinde olsa bile, eğer arka tarafta 28'li dişlideyse hiç kimse bundan etkilenmez. Rublenin en küçük dişlisinde olduğuna emin olun! (Yani en büyük viteste!)
Pro takımların mekanikerleri bisikletleri yıkadıktan sonra 53x15'te bırakır, bu da kabul edilebilir
Aynakol görünmeli!
Bu amatörce hataya sakın düşmeyin, bisikletin soldan fotoğrafını çekmeyin (Aynakolun olmadığı taraf görünecek şekilde fotoğraf çekmekten bahsediliyor) Büyük dişlideki aynakolun görkemini herkese göstermeliyiz
Aynakolun pozisyonu ayarlanmalı
Aynakolun ayarlanmasında 2 seçiminiz var. Bizim tarafımızdaki kol saat 3 yönünde olacak, veya bizim tarafımızda olmayan kol saat 4 yönünde olacak. (Kadronun alt borusuna paralel devam ediyor gibi görünecek)
Sibopları hizalama
Aynakol hizalaması gibi, burada da 2 seçeneğimiz var. Her iki sibop da tam aşağıda, saat 6 yönünde olacak, veya ön sibobu maşanın arkasında, arka sibobu arka çatalın arkasına saklamak
Eğer siboplarınız rasgele duruyorsa, kimse size "amatör" demez, ama eğer sibop kapaklarınız duruyorsa diyebilir

Sibopların hizalaması güzel de, peki bu sibop kapakları da nesi!?
Jant mandallarının hizalanması
Bu kadar yaklaşmışken, jant mandallarının fotoğrafınızı rüküşleştirmesine izin vermeyin
Ön jant mandalı, maşaya paralel olmalı veya maşanın arkasında kalıp görünmemeli. Arka jant mandalı ise, arka bacak alt borusuna paralel olmalı veya iki borunun tam ortasında olmalı.
Artık hazır olduğumza göre, nefesimizi tutup çekiyoruzzz


Orjinal link:
(link)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sibop kapağı maddesi, bu işin psikopatlık derecesinde ciddiyetle yapıldığını gösterip beni korkutsa da, güzel bir yazı oldu, farklı bir yazı oldu


Tartışmaya açık tabi
Mesela benim aklıma gelen, Jant mandalları, ben yere paralel yaparım bunları hep. Bence böyle daha iyi duruyor.
Sizin tavsiyeleriniz de gelsin
İyice abartalım bu işi derim
İlginç bir bikeexchange makalesi bulmuşken, içinde de gerçekten profesyonel tavsiyeler varken, bunu size yazmadan olmazdı

Hepimiz, güzel bisiklet fotoğraflarına bakmaktan inanılmaz keyif alırız
Hepimiz turlarımızda, ara sıra bisikleti bir duvara dayayıp fotoğrafını çekeriz. Bu yazıda, iyi bisiklet fotoğrafları için dikkat edilmesi gerekenleri yazıyoruz.
Tavsiyelere kulak verin ve kısa sürede fenomen olun
Bisikleti hazırlama
Molalarda, veya güzel bir manzara yakaladığınızda, bisikletinizi de ona dahil etmek için, sürüş öncesinde bir takım hazırlıklar yaparak yakışıklı küheylanınızın fotoğraflarda parlamasını sağlayabilirsiniz
Lastik logoları ve siboplar hizalı olsun:
Yeni bir lastik seti aldığınızda, jantınıza takarken sibopların lastik logolarının tam ortasına gelmesine özen gösterin. Ayrıca, eğer mümkünse jant logolarını da, simetrik olacak şekilde ayarlamaya çalışın.

Renkli yanaklı lastikler kullanın
Mümkün olduğunca renkli yanaklı lastikler kullanın. Profesyonellerin renkli kullanmasının sebebi budur. Bu yeterince geçerli bir sebep öyle değil mi?

Renkli yanaklı lastikler, bir puan eklendi. Sele altı çantası hala duruyor? Eksi. Yanlış arka plan seçimi, bir eksi daha.
Selenizi yere paralel ayarlayın
Eğer seleniz tam olarak paralel değilse, yani ucu aşağı veya yukarı bakıyorsa, bu izleyicinin dikkatini dağıtır ve hoş durmaz. Fotoğrafınız ne kadar mükemmel olursa olsun, insanlar bu seleye nasıl oturduğunuzu, rahatsız olup olmadığınızı, ağrı çekip çekmediğinizi konuşarak fotoğrafın mükemmelliğini arka planda bırakacaklardır. Seleniz dümdüz(yere paralel!) olsun!
Şaft borusunun fazlalığını uçurun!
Gidon boğazının altında 10'mmden daha fazla spacer kullanıyorsanız yanlış yapıyorsunuz demektir. O fazlalığı uçurun! (Veya örneğin 20 mm'lik bir spacer kullanıyorsanız bunu gidon boğazının altına ve üstüne dağıtmayı deneyin, hala olmuyorsa ve garip duruyorsa, uçurun
Bu boruyu kısaltmak, ilerde bisikleti satma şansınızın %90 düşmesi anlamına gelse de buna değecek!

Eğilmekten korkmayın!
Gidon boğazınızın en ideal durumu yere paralel olarak öne doğru uzanmasıdır. En fazla 1 derece yukarı çıkıyor olmalı. Eğer yukarı doğru yükselerek gidiyorsa bu kötüdür. Aksine, daha da aşağı doğru iniyorsa, bu daha da iyidir
Bu hamle, biskletinizi daha agresif göstermekten de öte, gerçekten de agresif yapacak. Ve daha çok eğileceksiniz. (=Daha çok bel ağrısı da olabilir tabi

Bisikletinizi temizleyin
Geçen haftaki o uzuun gran fondonun tozu-kiri hala bisikletinizin üzerindeyken, insanların gözlerini kamaştırmayı umamayız değil mi? Özellikle ruble ve zincirin(en zor ikisini söyledin be abi
Aksi taktirde herkes zincirinizin ne kadar siyah olduğunu konuşur durur...
Doğru yer, doğru yer, doğru yer!!!
Evet, bebeğimiz hazır olduğuna göre artık fotoğraf çekmelik, estetik olarak ilgi uyandıracak ve göze hoş gelecek bir yer gözümüze kestiriyoruz
Doğru duvarı seçmek!
Bizim için bisiklet fotoğrafı denince, aklımıza hep bir yere dayalı duran bisikletimiz gelir. Genel olarak bir duvar... Kolay görünse de, doğru duvarı (bisikletimizin rengine uygun) seçmek bir sanattır...
Duvarın ve yerin temiz olduğuna emin olun! Hiç kimse, bisikletinizin hemen altında bulunan kırık cam parçalarını veya kirli, çatlaklarla dolu, kötü görünen duvarı görmekten hoşlanmaz. Hoş ve temiz bir duvar seçin.
Fotoğraf: Andy White/FyxoDuvar temiz olmalı, ama sıkıcı ve donuk(sıradan diyelim) da olmamalı. Renkli ve enteresan bir duvar seçmeye çalışın. Grafiti popüler bir seçimdir (Şekilli şukullu harflerle duvara bir şeyler yazıyorlar hani
Duvarın bisikletin önüne geçmesine izin vermeyin
İlgi çekici ve enteresan bir duvar bulun doğru, ama aşırı ilgi çekici ve tek başına bir fotoğraf olabilecek kadar güzel bir duvarda bisikletinizi çekmeyi denemeyin. Çünkü konuşulan şey bisikletiniz değil, duvar olur
Duvar yoksa da sorun değil
Eğer aniden bisikletinizin fotoğrafını çekme dürtünüz bastırıverirse ve ortada duvar yoksa korkmayın, bir tel örgü, köy manzarası, dağ-tepe manzarası da iyi bir fotoğraf oluşturabilir. (Kısacası, selfie çekilmeyi hak eden her manzara

Son hazırlıklar
Duvarı bulduk, bisiklet temiz ve bakımlı, şimdi sıra bisikleti fotoğraf çekmeye uygun hale getirmekte.
Kesin ip var!
Bazı turlarda harika manzalara şahit oluruz, fakat bisikleti dayayıp, manzarayı arkasına almasını sağlayacak herhangi bir "şey" yoktur ortada. Bu durumlarda bir arkadaştan yardım almak en iyi seçenektir.
Arkadaşınız bisikleti sadece iki parmağıyla, arka tekerinden tutar ve bunu daha sonra fotoğraf düzenleyicide yok edersiniz
Tecrübe tavsiyesi: Arkadaşınızın bisikletinizi yere düşürmeyeceğine emin olun

Sonrası...

Tabiki arkadaşımızın jantı tutarken yazısız olan kısıma denk getirmesi, daha sonra fotoğrafı daha kolay düzenlememizi sağlayacak.
Eğer tek başınızaysanız, bu durumda aynakolun olmadığı taraftaki pedalı(sol pedalımız yani) aşağı indirerek etraftan bulabileceğiniz bir şişe,kola kutusu,taş veya olmadı kaskınıza dayayıp sabitleyebilirsiniz. Dikkat edin, sert bir rüzgar planlarınızı bozmasın.

Eğer SLR fotoğraf makineniz varsa ve arkayı flulaştırmak istiyorsanız f'i düşük tutun demiş. (Emin değilim doğru mu yazdım)
Bisikletin üzerindeki tüm fazlalıkları alın
Fotoğrafı çekmeden önce, şunların bisikletin üzerinde olmadığından emin olun:
-Sele altı çanta,
-Işıklandırmalar,
-Zil,
-Pompa,
-Mataralar (Eğer bisikletle uyumları çok iyiyse ve bir bütünlük katıyorsa bu madde düşer)
Ve bisikletin doğan güzelliğini baltalayan her şey.

Güzel bir arka plan, fakat sele altı çanta ve mataralar gitmeli
Vitesi büyük aynakol dişlisine alın
Bu, altın kuraldır. Her zaman büyük yaprakta olmalı. İnsanların küçük dişlide gittiğinizi düşünmelerini istemezsiniz değil mi?
Vitesi en küçük ruble dişlisine alın
Zincir büyük aynakol dişlisinde olsa bile, eğer arka tarafta 28'li dişlideyse hiç kimse bundan etkilenmez. Rublenin en küçük dişlisinde olduğuna emin olun! (Yani en büyük viteste!)
Pro takımların mekanikerleri bisikletleri yıkadıktan sonra 53x15'te bırakır, bu da kabul edilebilir
Aynakol görünmeli!
Bu amatörce hataya sakın düşmeyin, bisikletin soldan fotoğrafını çekmeyin (Aynakolun olmadığı taraf görünecek şekilde fotoğraf çekmekten bahsediliyor) Büyük dişlideki aynakolun görkemini herkese göstermeliyiz
Aynakolun pozisyonu ayarlanmalı
Aynakolun ayarlanmasında 2 seçiminiz var. Bizim tarafımızdaki kol saat 3 yönünde olacak, veya bizim tarafımızda olmayan kol saat 4 yönünde olacak. (Kadronun alt borusuna paralel devam ediyor gibi görünecek)
Sibopları hizalama
Aynakol hizalaması gibi, burada da 2 seçeneğimiz var. Her iki sibop da tam aşağıda, saat 6 yönünde olacak, veya ön sibobu maşanın arkasında, arka sibobu arka çatalın arkasına saklamak
Eğer siboplarınız rasgele duruyorsa, kimse size "amatör" demez, ama eğer sibop kapaklarınız duruyorsa diyebilir

Sibopların hizalaması güzel de, peki bu sibop kapakları da nesi!?
Jant mandallarının hizalanması
Bu kadar yaklaşmışken, jant mandallarının fotoğrafınızı rüküşleştirmesine izin vermeyin
Artık hazır olduğumza göre, nefesimizi tutup çekiyoruzzz
Orjinal link:
(link)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sibop kapağı maddesi, bu işin psikopatlık derecesinde ciddiyetle yapıldığını gösterip beni korkutsa da, güzel bir yazı oldu, farklı bir yazı oldu
Tartışmaya açık tabi
Mesela benim aklıma gelen, Jant mandalları, ben yere paralel yaparım bunları hep. Bence böyle daha iyi duruyor.
Sizin tavsiyeleriniz de gelsin




