Scudo Sports

muhteşem bir organizasyon muhteşem bir kitle ve köprü geçişi

Bu kadar bisikletliyi bir arada görmek muhteşem. İstanbul da olsaydım sizler ile olurdum. Paylaşım için teşekürler Kudret abi :)
 
  • Beğen
Tepkiler: BSD-Murat
Scudo
organizasyonu düzenleyen,emeği geçen ve katılımları ile renk veren tüm bisiklet sever arkadaşlarımı kutluyorum.

boğaz köprüsü geçişlerimizin gelenekselleşmesini diliyerek saygılarımı sunuyorum. ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: BSD-Murat
Bu organizasyonda emeği geçen herkese sonsuz teşekkürler bize bu unutulmaz anı yaşattıkları için. Trafikte ciddi bir sabır gösterip bizleri bekleyen vatandaşlarımıza ayrıca teşekkürler. Bu tarz büyük organizasyonların tekrarlanması dileklerimle...

selamlar, saygılar, sevgiler

Bir kaç fotoğrafta benden olsun bari :)

(link)



(link)


(link)



(link)


(link)


(link)


(link)


(link)


(link)


(link)


(link)


(link)


(link)


(link)


(link)


(link)
 
Paylaşımlarınız için başta Kudret Abi olmak üzere tüm arkadaşlara çok teşekkürler.
sizlere katılamamak inanın beni çok üzdü. ama fotoğraflarla orada olmuş kadar heyecanlandım.
 
  • Beğen
Tepkiler: BSD-Murat
Kudret Bey, hepsini tam göremiyorum ama gördüğüm kadarı ile fotolar süper,
fotoları çekerken nasıl zahmet verdiğinize şahit olduk(kamyonun üzerinde foto çekerken mesela ) ::)) , bu sefer tecrübesizliğimize geldi ama seneye de sizin nasıl uğraşıp emek verdiğinizin fotolarını koyacağız

elinize sağlık
 
kudret abi süpersin yine gelmen çok iyi oldu. Fotoğraflar için teşekkürler.
 
http://img14.imageshack.us/img14/5994/47713339.jpg

bir gün mutlaka köprü sarı çizgilere boyanacak ve bisiklet yolları olacak buna inanıyorum


:in: :in: :in: :in: :in: :in: :in:
 
@Kudret Kurtcebe

İnşallah Kudret Abi :) Bu arada bizim foto çok güzel çıkmış... Teşekkürler.
 
Bisiklet yolu ile ilgili kara yollarına atdığım mailin cevabını yolluyorum durum pek iç açıcı değil :(
ben köprünün kenarlarına tel koyun üstünede jiletli tel çekin hem güvenlik sağlanmış olur hemde kimse intahar edemez dedim ama malum cevap aşağıda
böyle bir örnek yoktur demişler ama sanfransisko köprüsünde var bu tür tel örgüler.
Haklı oldukları yanda şu köprü tasarlandığı zaman bu kadar yük hesaba katılmamıştı yani bizim köprüler çakma burasıda bir gerçek sanırım biz geçerken bütün köprüyüde kapatmış olmalarındaki debep de bu ağırlık dengesi sonuçda avrasya maratonu içinde sayılı kişi alınıyor biliyorsunuz.

İLGİ : 10.06.2010 tarih 12:59 saat e-postanız.

Boğaziçi Köprüsü üstünde meydana gelebilecek intihar ve intihara teşebbüs olaylarının engellenebilmesi için önleyici ve fiziki tedbirlerin alınması ayrıyetden bisiklet geçişine açılması hususundaki e-postanız incelenmiştir.
Boğaziçi Köprüsü 1970’li yıllarda yapılan fizibiliteye göre uluslararası proje kriterlerine ve standartlara uyularak projelendirilmiş olup ankraj hücreleri, tabliye, kuleler ana kablolar, askı halatları vb. yapı elemanları bu kriterlerde belirtilen statik ve dinamik yük ve kuvvetlere göre hesaplanarak dizayn edilmiş ve ölçülendirilmiştir.
Bu kriterlerin başlıcaları; yük, sıcaklık (ısı enerjisi), depreme dayanım, zemin emniyet katsayısı ve rüzgar hızlarıdır. Bisiklet güvenliği ve intiharı engelleyecek yapısal değişiklikler, bu kriterleri etkileyeceğinden İdaremizce uygun görülmemektedir.
Dünyadaki köprülerde de bu tip ilaveler bulunmamaktadır.
Toplum olarak hepimizi üzen intihar vakalarının engellenmesi için güvenlik tedbirlerinin arttırılmasının uygun olacağı ve böyle intihar vakalarının önemli ölçüde azalacağı hususundaki kanaatimizi bilgilerine rica ederim.




Dr. Ramazan YÜKSEL
Boğaziçi Köprüsü
Bakım İşletme Başmühendisi V.
 
  • Beğen
Tepkiler: çirkin
Haklı oldukları yanda şu köprü tasarlandığı zaman bu kadar yük hesaba katılmamıştı yani bizim köprüler çakma burasıda bir gerçek sanırım biz geçerken bütün köprüyüde kapatmış olmalarındaki debep de bu ağırlık dengesi sonuçda avrasya maratonu içinde sayılı kişi alınıyor biliyorsunuz.


bunu açıkça bilmiyordum çakma köprü olayı

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
 
abi adam köprüye güvense neden

Bu kriterlerin başlıcaları; yük, sıcaklık (ısı enerjisi), depreme dayanım, zemin emniyet katsayısı ve rüzgar hızlarıdır. Bisiklet güvenliği ve intiharı engelleyecek yapısal değişiklikler, bu kriterleri etkileyeceğinden İdaremizce uygun görülmemektedir. Yazsınki ? demekki bir sınıra ulaşmışlık var zaten köprünün ilk yapıldığı zaman nekadar ömür biçildiğine bakmamız lazım acaba miladını doldurdu mu ?

Köprüyü açmazlar diyorum abi :(
 
dostum birde aşağıdaki makaleyi bir oku derim

San Fransisco konum olarak bir yarımada. Oldukça tepelik olan şehrin bir çok yerinden bu sayede denizi görmek mümkün. Tabii manzaranın da keyfine doyum olmuyor. Körfezin iki yakasını Golden Gate birbirine bağlıyor. Bir o kadar güzellikteki Bay Bridge ise şehrin diğer bir köprüsü.
Bir başka gün faaliyeti olarak bisiklet kiralayıp Golden Gate’i geçmeye karar veriyoruz. Burada yaygın olarak bisiklet ve iki kişilik tur arabaları kiralayan firmalar var. Özel olarak yapılmış bisiklet yolları araçla geçemeyeceğiniz güzel manzaralı yerlerden gitmenizi sağlıyor. Arda benim arkama iliştirilmiş bir tekerlek (bknz resim) üzerinde olmak üzere 3 adet bisiklet kiralayıp bize verilen rotayı yapmak üzere yola koyuluyoruz. Bu yaklaşık 30 km’lik bir yol. Köprüye doğru oldukça inişli çıkışlı bu yol daha ilk etapta nefeslerimizi tüketiyor. Sağımızda deniz Golden Gate’e gireceğimiz Presidio’ya doğru devam ediyoruz. Burası yeşillikler içerisinde bir park. Dik bir yokuştan köprüye çıkıp onlarca kişiyle birlikte bisikletle karşıya geçmenin keyfini çıkarıyoruz. Köprüden geçmek, şehre bir de köprüden bakmak güzel bir duygu. Golden Gate gerçekten çok estetik bir köprü. Boğazdaki gri betonlar aklıma gelince üzülüyorum. İstanbul aslında daha iyisini hak ediyor ama ne yazık ki böyle bir vizyona sahip yöneticiler yok.

http://www.binrota.com/Images/ContentImages/103_775.jpg http://www.binrota.com/Images/ContentImages/103_776.jpghttp://www.binrota.com/Images/ContentImages/103_777.jpg

http://www.binrota.com/Images/ContentImages/103_778.jpg



Köprünün karşı kıyısı Sausalito. Küçük ve şirin bir sayfiye kasabası. Yemek ve dondurma molasından sonra yola devam ediyoruz. Hedefimiz Tiburon’a kadar gitmek. Küçük bir koyu dolaşıp oradan feribotla karşıya şehre geri döneceğiz. Zaten bu yolu geri dönmeye de imkan yok. Bol yokuşlu bu yolda bisikletle gitmek bir eziyet halini almaya başlıyor. Kah dinlenerek kah bisiklet elimizde 30 km’yi tamamlıyoruz. Yol boyunca çok güzel yerlerden geçiyoruz. Bazı yerde trafiğe karıştığımız olsa da sürücüler çok dikkatli ve hepsi size öncelik tanıyor. (Gözünü seviyim İstanbul).
Yolun sonunda bisikletlerimizi feribota yerleştirip San Fransisco’ya döndüğümüzde saat akşam altı olmuştu. 2 saatte yaparız dediğimiz yol tam 8 saat sürdü. Aslında Tiburon’a kadar gitmek yerine Sausalito’dan da dönmek mümkün. Oradan da karşı kıyıya feribotlar var.

Şehrin en hareketli mekanlarından biri de Union Square. Güzel binalarla çevrili bu meydanda akşamları canlı caz dinleyebileceğiniz restoranların yanı sıra, şık mağazalar ve büyükçe bir alışveriş merkezi de mevcut. Emsallerine göre şık bir AVM olan Westfield’de bir çok markanın mağazasını bulmak mümkün. Alt katı ise Food Court olarak hizmet veriyor. Ancak SF’da alışveriş diğer eyaletlerdeki şehirlere göre yüksek satış vergisinden dolayı %3 ile %10 daha pahalı.
 
Bende ilk ferdi talebimi 1992 de bisiklet yolu için yaptığımda aldığım cevap benzerdi, OLMAZZZ dedi en yetkili kişi BAŞKAN aradan bir ay geçmeden derneği kurdum ve basına açıklama yaptık ve o zaman örgütlenmenin gücünü gördüm aynı yetkili BAŞKAN kendi kendine benim istediğim yerden bahsderek bisiklet yolu yapacağını açıkladı.
Ferdi davranışlar ülkemizde çok etkili olamamaktadır. Örgütlü yapının ise yaptırım gücü çok daha yüksektir.
Bu talebi bizde yapacağız ve konuyu ana çözüm yeri Ankara' ya taşıyacağız, bir süre sonra biz örgütlü yapımız ile Bisikletliler derneği olarak neleri başarabileceğiz.
 
abi makele süper

İstanbul aslında daha iyisini hak ediyor ama ne yazık ki böyle bir vizyona sahip yöneticiler yok.


cümlesi zaten gerekeni söylüyor
tel örgü konusuna geleim resim aşağıdadır :)

ben elimden geleni yaptım bu köprü geçişi ve yalova pendik vapurunun 12 tl olması çok canımı sıkıyor
yalova pendik vapuru hakkında da yazışmalarım oldu benim maillerimi ve yetkililerin mailerini yakında yayınlarım son bir mail bekliyorum oda gelsin açıklayacam hepsini :)
http://i1006.hizliresim.com/2010/6/15/546.jpg
 
@BSD-Murat


Aynen oyle, Murat abiye katiliyorum. Gecen yagmurlu pazar gunu gezi parkindaki ufak muhabbetimizde bize de bahsetmisti bu 92 senesindeki diyalogu. Siviller olarak ne kadar bisiklet sever olsak da orgutlenmenin cizecegi cizginin bir hayli asagisinda kaliriz.
 
@BSD-Murat

belli saatlerde olmasıda yeter abi trafiğin az olduğu 11:00 ile 16:00 arası açsın yapmak isteyen bir yolunu bulur bunlar kılıf uyduruyor bence ne biliyim kafalarında ne var?
 
Dr. Ramazan YÜKSEL in bundan haberi olmayabilir ancak,
mühendisklikte imkansız diye bir şey yoktur.
Diyelim ki bu konuda irade oluştu, inanın 3-4 ayda köprünün kenarlarına
engelleyiciler takılır. Kendisi bile şaşırır.Önemli olan bizlerin o iradenin oluşmasını
sağlamak.

Sağlıcakla kalın.
 
Geri