Scudo Sports

Mosso Kullanıcıları Kulübü

Mosso'nun yeni yol bisikleti modelleri geliyormuş:

(link)

Henüz web sitesine eklenen bir model yok.
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: kaganarda
Scudo
Topeak Defender harika bir çamurluk. Üzerindeki ayar mandalları sayesinde lastik üzerindeki ayarları yapmak aşırı kolay. Öneri için çok teşekkürler @Spartiat. Üstüne piyasadan epey ucuzmuş attığınız link, ekstra teşekkürler :)

Bisikletin üstünde gelmesi gereken lastikler Mitas'tı ve yerine CST Classic Otis geldi. İlk defa bisiklet üstünde gelen bir lastiğin bu kadar iyi olduğunu görüyorum. Patlama korumasının düşük olduğunu iddia ediyor CST ama yol tutuş hissi mükemmel.

Ön maşada alamadığım bir boşluk var demiştim. Furş kapağının işini yapıp boşluğu alması için maşa borusu en üstteki spacerın 2-3 mm altında bitiyordu. Haftasonu farkettim ki maşada epey bir boşluk var. 5 mm daha spacer koydum ve furş kapağını sıkınca boşluk gitti. Hiç bu kadar boşluk almam gerekmemişti ama sonuç olarak çözüldü.

1699376469615.jpeg
1699376498373.jpeg
1699376515589.jpeg
 
portakallimon Hocam, bisikletinizi güle güle kullanın.

Bagaj bağlantısını sormak istiyorum. Neden kadroda olan deliklere değil de bagaj bağlantı aparatına bağladınız? Sele borusunu değiştirirken boyutlardan kaynaklanan bir problem mi oldu?

Benim bagaj xlc rp-r10 modeli ve bisikletim V fren, bagajı monte etmek için kadronun üzerindeki deliklerini kullanıyorum. Frenin civarı çok sıkışık oluyor ama idare ediyorum. Hatta bağlantı çubuğu çok uzundu ve kesmek zorunda kaldım.
 
  • Beğen
Tepkiler: portakallimon
Topeak Defender harika bir çamurluk. Üzerindeki ayar mandalları sayesinde lastik üzerindeki ayarları yapmak aşırı kolay. Öneri için çok teşekkürler @Spartiat. Üstüne piyasadan epey ucuzmuş attığınız link, ekstra teşekkürler :)...

Kendim almış gibi sevindim, güle güle kullanın.
Erdoğanlar beni düşman ilan etti ama onlara yönlendirdiğim kişiler sayısız, hem forumdan hem dışarıdan.

...Bisikletin üstünde gelmesi gereken lastikler Mitas'tı ve yerine CST Classic Otis geldi. İlk defa bisiklet üstünde gelen bir lastiğin bu kadar iyi olduğunu görüyorum. Patlama korumasının düşük olduğunu iddia ediyor CST ama yol tutuş hissi mükemmel...

Mitas satıcının açıkalmasında eski bilgi olarak kalmıştır, kendi sitelerinde geçen yıldan beri CST diye listeliyorlar, yakın zamanda CST CLASSIC OTIS diye yazmaya başladılar: (link) . 35, 38 derken 40 mm yapmışlar lastikleri, o hoşuma gitmiyor ama müşterilerin talebi kalın lastik olmalı.


Bagaj maşadaki yuvalara yetişmiyor mu? O yuvalara bağlamak daha sağlam/dengeli tutabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: portakallimon
portakallimon Hocam, bisikletinizi güle güle kullanın.

Bagaj bağlantısını sormak istiyorum. Neden kadroda olan deliklere değil de bagaj bağlantı aparatına bağladınız? Sele borusunu değiştirirken boyutlardan kaynaklanan bir problem mi oldu?

Benim bagaj xlc rp-r10 modeli ve bisikletim V fren, bagajı monte etmek için kadronun üzerindeki deliklerini kullanıyorum. Frenin civarı çok sıkışık oluyor ama idare ediyorum. Hatta bağlantı çubuğu çok uzundu ve kesmek zorunda kaldım.
Teşekkürler hocam :)

Çubukları kadro deliklerine takarsam portbagaj daha da öne eğilecekti (portbagaj çubukları kısa kaldı). Bir de çubukların ucunu hafif burarak açı vermem gerekecekti. Ben de zaten QR mandallı sele kelepçesini değiştireceğim için evde olan kelepçeyi taktım, direkt ona bağlayıp çözdüm.
Kendim almış gibi sevindim, güle güle kullanın.
Erdoğanlar beni düşman ilan etti ama onlara yönlendirdiğim kişiler sayısız, hem forumdan hem dışarıdan.
Burada iki kez birileriyle tartıştıklarını gördüm, ikisinde de burnumu soktum, beni de kınadılar :) Ama dünyanın şeyini almışımdır sitelerinden. En son aldığım şey de GRX 800 grupsetti. Seviyorum ama. Arayıp bir şey sorsam hep yardımcı oldular. Fiyatları da adil, hizmetleri de çok iyi.
Mitas satıcının açıkalmasında eski bilgi olarak kalmıştır, kendi sitelerinde geçen yıldan beri CST diye listeliyorlar, yakın zamanda CST CLASSIC OTIS diye yazmaya başladılar: (link) . 35, 38 derken 40 mm yapmışlar lastikleri, o hoşuma gitmiyor ama müşterilerin talebi kalın lastik olmalı.
Doğru, benim ilanımda Mitas yazıyormuş. CST'yi downhill turnuvalarındaki bannerları dışında bilmiyordum. Epey kaliteli görünüyor bu model. Uzun kullanımda daha iyi göreceğiz.
Bagaj maşadaki yuvalara yetişmiyor mu? O yuvalara bağlamak daha sağlam/dengeli tutabilir.
Portbagaj çubukları kısa, şu an biraz öne eğik zaten. Daha da eğilecekti. Henüz yüklemedim porbagajı o yüzden stabilitesini deneyemedim. Gerekirse işyerinde daha uzun çubuk yapabilirim.
 
Mosso'nun yeni yol bisikleti modelleri geliyormuş:

(link)

Henüz web sitesine eklenen bir model yok.
(link)
Şaşırtıcı !

Bayağıdır Mosso Türkiye'de karbon bir yol bisikleti görmüyorduk.

Çok karizma görünüyor, 735CB'ye benziyor ama değil bence.

Mosso Tayvan harici bir kadro kullanılmış yine ama umarım ARGE'si yapılmış iyi bir kadrodur.

Yollarda görmek heyecan verici olacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Şaşırtıcı !

Bayağıdır Mosso Türkiye'de karbon bir yol bisikleti görmüyorduk.

Çok karizma görünüyor, 735CB'ye benziyor ama değil bence.

Mosso Tayvan harici bir kadro kullanılmış yine ama umarım ARGE'si yapılmış iyi bir kadrodur.

Yollarda görmek heyecan verici olacak.

Diğer yerli Mosso'lara göre oldukça kibar ve şık olmuş değil mi? En azından yazıya boğmamışlar.
 
Diğer yerli Mosso'lara göre oldukça kibar ve şık olmuş değil mi? En azından yazıya boğmamışlar.
Evet, göz kanatan tarzda yazı, logo, veb adresi vb. yok.

Orijinal Mosso kadrolarda yine o kadar olmuyordu olması gerektiği gibiydi ama Ümit Mosso her yerine döşüyordu etiket, veb site, logo, reklam ... ne varsa.

Şimdi olmuş ama 👏
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Mosso'nun yeni yol bisikleti modelleri geliyormuş:

(link)

Henüz web sitesine eklenen bir model yok.
(link)
Ümit bisiklet bayisi tanıdıktan aldığım bilgiye göre nisan ayında stoklara girecek bu model.
 
  • Beğen
Tepkiler: amasseia
Cevaplarınız için çok teşekkür ederim. Zaten Giant, Trek gibi üst seviye markaları falan alacak gücüm yok da, Mosso yazınca da Mosso olmasını beklerdim. Herhalde kadro modeli verilmemesinden huylanmam gerekiyordu. Orijinal Mosso'ya ait bisiklet detaylarına baktım şimdi. Aşağıya benim bisikletin özellikleri ile yan yana eklemeye çalıştım. Orijinal sitede hakikaten kadronun maşanın falan modelini yazmış adamlar. Benim bisiklette model falan yok. Buradan uyanmak gerekiyormuş demek ki.

Neyse, çok değerli bir bilgi oldu benim için. Tabi bütçe meselesi, bu bütçeyle yine markalı kadrolu birşey alamazdım herhalde.
Yazdıklarınız biraz içimi rahatlattı. Bisikleti kullanıp zevkini çıkaracağım artık.

310535 dosyayı görüntüle

Hocam memnun musunuz bisikletten? Altus setli bir kronum vardı 3 sene önce satmak durumunda kalmıştım, lastikleri hariç çok da üzmemişti beni. Deore setli bir bisiklet bakıyorum tavsiye eder misiniz.
 
Açıkçası buradaki diğer arkadaşlar kadar bilgili değilim bisiklet konusunda. Sizi yanıltmak istemem. Ancak deneyim ve gözlem paylaşabilrim.
Altus'la Deore'yi karşılaştırabilecek kadar anlamıyorum bu işlerden. Sadece bisiklet almadan önce biraz kendi çapımda araştırdığımda Shimano vites sıralamalarında Deore ortalarda diye herhalde iyidir varsayımıyla almıştım.
Vites geçişleri sorunsuz benimkinde. İlk ay sonunda tekrar bakıma götürdüğümde oradakiler bazı vidalar gevşemiş, ilk kullanımda oluyor demişti. Vites ayarlarını falan tekrar yapmıştı. Ben bir ayar gerektiğini anlamamıştım mesela.
Yokuş kullanımında maşayı kilitleyerek uygun viteslere getirince çok zorlanmadan çıktım. Bi 15-20 derece eğim vardı herhalde.
Vites haricinde;
Kadroda benim anlayabildiğim bir sorun yok. Forumdaki arkadaşların belirttiği kaynak sorunlarına, maşada asimetri sorunlarına falan huylanıp bakmıştım. Herşey düzgün gibi görünüyor.
Maşası bana yetiyor ama başka maşalı bisiklete binmediğim için olabilir. Maşayı denemek için full öne yüklenince bazen hafif yay gıcırtısı geliyor, herhalde normaldir.
Disk frenlerde, jant ve lastiklerde de bir sorun yok gibi.
Şu ana kadar araziye çıkmadım ama trafikte ya da İstanbul'da sahildeki yürüyüş yolunda zevkle kullandım. Benim anlayabildiklerim bu kadar maalesef.
Forumdaki tecrübeli arkadaşların Altus vs Deore değerlendirmeleri daha anlamlı olacaktır.
 
Açıkçası buradaki diğer arkadaşlar kadar bilgili değilim bisiklet konusunda. Sizi yanıltmak istemem. Ancak deneyim ve gözlem paylaşabilrim.
Altus'la Deore'yi karşılaştırabilecek kadar anlamıyorum bu işlerden. Sadece bisiklet almadan önce biraz kendi çapımda araştırdığımda Shimano vites sıralamalarında Deore ortalarda diye herhalde iyidir varsayımıyla almıştım.
Vites geçişleri sorunsuz benimkinde. İlk ay sonunda tekrar bakıma götürdüğümde oradakiler bazı vidalar gevşemiş, ilk kullanımda oluyor demişti. Vites ayarlarını falan tekrar yapmıştı. Ben bir ayar gerektiğini anlamamıştım mesela.
Yokuş kullanımında maşayı kilitleyerek uygun viteslere getirince çok zorlanmadan çıktım. Bi 15-20 derece eğim vardı herhalde.
Vites haricinde;
Kadroda benim anlayabildiğim bir sorun yok. Forumdaki arkadaşların belirttiği kaynak sorunlarına, maşada asimetri sorunlarına falan huylanıp bakmıştım. Herşey düzgün gibi görünüyor.
Maşası bana yetiyor ama başka maşalı bisiklete binmediğim için olabilir. Maşayı denemek için full öne yüklenince bazen hafif yay gıcırtısı geliyor, herhalde normaldir.
Disk frenlerde, jant ve lastiklerde de bir sorun yok gibi.
Şu ana kadar araziye çıkmadım ama trafikte ya da İstanbul'da sahildeki yürüyüş yolunda zevkle kullandım. Benim anlayabildiklerim bu kadar maalesef.
Forumdaki tecrübeli arkadaşların Altus vs Deore değerlendirmeleri daha anlamlı olacaktır.

Deore, trekking vites gruplarındaki en üst seviye ürün. Yerelde bulunabilen ürünler arasında Deore > Alivio > Acera > Altus > Tourney TX > diğer Tourney'ler
Ancak bu sıralama aynı nesil içinde geçerli. Örneğin Deore 8000 > Alivio 4000 ama Deore 5xx > Alivio 4000 değil.

Shimano'nun web sitesinin menü yapısı bu grupsetler hiyerarşisini özetliyor. Her grup yüksekten düşüğe seviye sıralı:
1701249733088.png
 
  • Beğen
Tepkiler: Oğuz Ö.
Mosso Legarda 2324 MSM V ile 2327 MSM H arasında bariz fark var mıdır? 2327'nin hidrolik olması benim için biraz sıkıntı. Nedense hidrolik frenlere önyargım var V fren daha sorunsuz ve basit geliyor bana. Ama 2327'de kullanılan bazı malzemeler 2324'ten daha iyiymiş burda baktığım kadarıyla.
 
Mosso Legarda 2324 MSM V ile 2327 MSM H arasında bariz fark var mıdır? 2327'nin hidrolik olması benim için biraz sıkıntı. Nedense hidrolik frenlere önyargım var V fren daha sorunsuz ve basit geliyor bana. Ama 2327'de kullanılan bazı malzemeler 2324'ten daha iyiymiş burda baktığım kadarıyla.

2324 MSM V2327 MSM H
Kadro6061 ALLOY6061 ALLOY
Maşa630 M/LO (KİLİTLİ)320 R/LO (GİDONDAN KİLİTLİ)
AynakolSHIMANO FC-TY301-48/38/28TX170LACERA FC-T3010-48/36/26TX175L
RubleSHIMANO CS-HG200-8-12/32TSHIMANO CS-HG200-9-11/34T
Vites KoluALTUS ST-EF500 8X3ALTUS ST-EF505 9X3
Arka AttırıcıALTUS RD-M310-LALTUS RD-M370-L
Ön AttırıcıALTUS FD-M310ALTUS FD-M371
HazneSHIMANO HB-TX500 FH-TX500SHIMANO HB-TX505 FH-TX505
ZincirKMC Z72YBN-IB-S9
FrenALLOY V-BRAKESHIMANO BR-MT200 (HYD)
Orta GöbekKASETSHIMANO ALIVIO BB-UN300
JantSTARRIMS J19SZSTARRIMS J19SZ
LastikCST CLASSIC OTIS 700X40CCST CLASSIC OTIS 700X40C
PedalHF893 ALLOYHF893 ALLOY
Ağırlık14,10 kg13,70 kg

3x8'e karşı 3x9 vitesin tüm bileşenlerinin doğal olarak daha iyi olmasının dışında 2324'te orta göbek (link), 2327'de (link), 2327'de maşa gidondan kilitli. 2327'de 2324'lere göre daha iyi olan bileşenleri tabloda kalınlaştırdım.
 
  • Beğen
Tepkiler: IntroPrint
Çok Teşekkür ederim
 
Arkadaşlar herkese selamlar, bi arkadaşta mosso raceline var. Tahminimce kadro kulağını kırmış ama bi onaylatmak istedim. IMG-20231213-WA0017.jpg
Bu kadro kulağı kırılmış değil mi? Eğer kırıldıysa temin etmek için ne yapmamız lazım?
 
Arkadaşlar herkese selamlar, bi arkadaşta mosso raceline var. Tahminimce kadro kulağını kırmış ama bi onaylatmak istedim. 312704 dosyayı görüntüle
Bu kadro kulağı kırılmış değil mi? Eğer kırıldıysa temin etmek için ne yapmamız lazım?

Ümit yetkili servislerinden getirtmesini isteyin: (link)
Olamıyorsa ya da alternatif olarak; kırıldıysa bir ucu kadroda, bir ucu attırıcıda olmalı. İkisini birleştirip en çok benzeyeni temin edip takın: (link)
 
Ümit yetkili servislerinden getirtmesini isteyin: (link)
Olamıyorsa ya da alternatif olarak; kırıldıysa bir ucu kadroda, bir ucu attırıcıda olmalı. İkisini birleştirip en çok benzeyeni temin edip takın: (link)
Sağ olun hocam arkadaşa yazayım tekrardan.(kendisi izmirde) bir sorunu olursa yazarım. Çok teşekkürler
 
Merhabalar geçenlerde ben de Mosso Cavalier 700 Sora setli yol bisikletimle tura çıkmıştım hafif eğimli bir yolda giderken arka aktarıcıdan çatur-çutur ses geldi hemen durdum, indim. Zincir göbekle ruble arasına sıkışmıştı ve kadro kulağı kırılmış aktarıcı sallanıyordu. 7-8 km kilitli ayakkabılar ile eve yürümek zorunda kaldım.😊 Hemen internetten kadro kulağı sipariş ettim ve gelince taktım. Ama bu sefer de aktarıcının janta sürttüğünü fark ettim baktım ki aktarıcının bacağı yumulmuştu. Söküp düzeltmeye çalıştım ama bu sefer de zincir aktarıcının üzerindeki çark ile bacak arasında sıkışıp kalıyor. Ne yaptıysam çözüm bulamadım.Ve ses yapmaya başladı. Nasıl bir çözüm yolu izlemeliyim? Aktarıcıyı değiştirmeden sorunu çözebilir miyim? 17055123361525758866710843827931.jpg17055120700141436231584130797093.jpg17055123580802019335779398347723.jpg
 
Merhabalar geçenlerde ben de Mosso Cavalier 700 Sora setli yol bisikletimle tura çıkmıştım hafif eğimli bir yolda giderken arka aktarıcıdan çatur-çutur ses geldi hemen durdum, indim. Zincir göbekle ruble arasına sıkışmıştı ve kadro kulağı kırılmış aktarıcı sallanıyordu. 7-8 km kilitli ayakkabılar ile eve yürümek zorunda kaldım.😊 Hemen internetten kadro kulağı sipariş ettim ve gelince taktım. Ama bu sefer de aktarıcının janta sürttüğünü fark ettim baktım ki aktarıcının bacağı yumulmuştu. Söküp düzeltmeye çalıştım ama bu sefer de zincir aktarıcının üzerindeki çark ile bacak arasında sıkışıp kalıyor. Ne yaptıysam çözüm bulamadım.Ve ses yapmaya başladı. Nasıl bir çözüm yolu izlemeliyim? Aktarıcıyı değiştirmeden sorunu çözebilir miyim? 313875 dosyayı görüntüle313874 dosyayı görüntüle313876 dosyayı görüntüle

Sadece bacak değişebilir:
1705513276696.png

"shimano parçakodu" şeklinde aratınca çıkıyor ((link)) ama yerelde var mı diye bakmak lazım. Erdoğanlar'da birçok modelin bacakları var ama Sora yok: (link)

Ruble ile bacağın arası B vidasıyla açılır:
1705513086616.png

Tekrar içeri-dışarı kaçması da sınır vidalarıyla önlenir (B'nin altındaki vidalar)
 
  • Beğen
Tepkiler: Otepeyurt
Geri