


Topeak Defender harika bir çamurluk. Üzerindeki ayar mandalları sayesinde lastik üzerindeki ayarları yapmak aşırı kolay. Öneri için çok teşekkürler @Spartiat. Üstüne piyasadan epey ucuzmuş attığınız link, ekstra teşekkürler...
...Bisikletin üstünde gelmesi gereken lastikler Mitas'tı ve yerine CST Classic Otis geldi. İlk defa bisiklet üstünde gelen bir lastiğin bu kadar iyi olduğunu görüyorum. Patlama korumasının düşük olduğunu iddia ediyor CST ama yol tutuş hissi mükemmel...
Teşekkürler hocamportakallimon Hocam, bisikletinizi güle güle kullanın.
Bagaj bağlantısını sormak istiyorum. Neden kadroda olan deliklere değil de bagaj bağlantı aparatına bağladınız? Sele borusunu değiştirirken boyutlardan kaynaklanan bir problem mi oldu?
Benim bagaj xlc rp-r10 modeli ve bisikletim V fren, bagajı monte etmek için kadronun üzerindeki deliklerini kullanıyorum. Frenin civarı çok sıkışık oluyor ama idare ediyorum. Hatta bağlantı çubuğu çok uzundu ve kesmek zorunda kaldım.
Burada iki kez birileriyle tartıştıklarını gördüm, ikisinde de burnumu soktum, beni de kınadılarKendim almış gibi sevindim, güle güle kullanın.
Erdoğanlar beni düşman ilan etti ama onlara yönlendirdiğim kişiler sayısız, hem forumdan hem dışarıdan.
Doğru, benim ilanımda Mitas yazıyormuş. CST'yi downhill turnuvalarındaki bannerları dışında bilmiyordum. Epey kaliteli görünüyor bu model. Uzun kullanımda daha iyi göreceğiz.Mitas satıcının açıkalmasında eski bilgi olarak kalmıştır, kendi sitelerinde geçen yıldan beri CST diye listeliyorlar, yakın zamanda CST CLASSIC OTIS diye yazmaya başladılar: (link) . 35, 38 derken 40 mm yapmışlar lastikleri, o hoşuma gitmiyor ama müşterilerin talebi kalın lastik olmalı.
Portbagaj çubukları kısa, şu an biraz öne eğik zaten. Daha da eğilecekti. Henüz yüklemedim porbagajı o yüzden stabilitesini deneyemedim. Gerekirse işyerinde daha uzun çubuk yapabilirim.Bagaj maşadaki yuvalara yetişmiyor mu? O yuvalara bağlamak daha sağlam/dengeli tutabilir.
Şaşırtıcı !Mosso'nun yeni yol bisikleti modelleri geliyormuş:
(link)
Henüz web sitesine eklenen bir model yok.
(link)
Şaşırtıcı !
Bayağıdır Mosso Türkiye'de karbon bir yol bisikleti görmüyorduk.
Çok karizma görünüyor, 735CB'ye benziyor ama değil bence.
Mosso Tayvan harici bir kadro kullanılmış yine ama umarım ARGE'si yapılmış iyi bir kadrodur.
Yollarda görmek heyecan verici olacak.
Evet, göz kanatan tarzda yazı, logo, veb adresi vb. yok.Diğer yerli Mosso'lara göre oldukça kibar ve şık olmuş değil mi? En azından yazıya boğmamışlar.
Ümit bisiklet bayisi tanıdıktan aldığım bilgiye göre nisan ayında stoklara girecek bu model.Mosso'nun yeni yol bisikleti modelleri geliyormuş:
(link)
Henüz web sitesine eklenen bir model yok.
(link)
Cevaplarınız için çok teşekkür ederim. Zaten Giant, Trek gibi üst seviye markaları falan alacak gücüm yok da, Mosso yazınca da Mosso olmasını beklerdim. Herhalde kadro modeli verilmemesinden huylanmam gerekiyordu. Orijinal Mosso'ya ait bisiklet detaylarına baktım şimdi. Aşağıya benim bisikletin özellikleri ile yan yana eklemeye çalıştım. Orijinal sitede hakikaten kadronun maşanın falan modelini yazmış adamlar. Benim bisiklette model falan yok. Buradan uyanmak gerekiyormuş demek ki.
Neyse, çok değerli bir bilgi oldu benim için. Tabi bütçe meselesi, bu bütçeyle yine markalı kadrolu birşey alamazdım herhalde.
Yazdıklarınız biraz içimi rahatlattı. Bisikleti kullanıp zevkini çıkaracağım artık.
310535 dosyayı görüntüle
Açıkçası buradaki diğer arkadaşlar kadar bilgili değilim bisiklet konusunda. Sizi yanıltmak istemem. Ancak deneyim ve gözlem paylaşabilrim.
Altus'la Deore'yi karşılaştırabilecek kadar anlamıyorum bu işlerden. Sadece bisiklet almadan önce biraz kendi çapımda araştırdığımda Shimano vites sıralamalarında Deore ortalarda diye herhalde iyidir varsayımıyla almıştım.
Vites geçişleri sorunsuz benimkinde. İlk ay sonunda tekrar bakıma götürdüğümde oradakiler bazı vidalar gevşemiş, ilk kullanımda oluyor demişti. Vites ayarlarını falan tekrar yapmıştı. Ben bir ayar gerektiğini anlamamıştım mesela.
Yokuş kullanımında maşayı kilitleyerek uygun viteslere getirince çok zorlanmadan çıktım. Bi 15-20 derece eğim vardı herhalde.
Vites haricinde;
Kadroda benim anlayabildiğim bir sorun yok. Forumdaki arkadaşların belirttiği kaynak sorunlarına, maşada asimetri sorunlarına falan huylanıp bakmıştım. Herşey düzgün gibi görünüyor.
Maşası bana yetiyor ama başka maşalı bisiklete binmediğim için olabilir. Maşayı denemek için full öne yüklenince bazen hafif yay gıcırtısı geliyor, herhalde normaldir.
Disk frenlerde, jant ve lastiklerde de bir sorun yok gibi.
Şu ana kadar araziye çıkmadım ama trafikte ya da İstanbul'da sahildeki yürüyüş yolunda zevkle kullandım. Benim anlayabildiklerim bu kadar maalesef.
Forumdaki tecrübeli arkadaşların Altus vs Deore değerlendirmeleri daha anlamlı olacaktır.

Mosso Legarda 2324 MSM V ile 2327 MSM H arasında bariz fark var mıdır? 2327'nin hidrolik olması benim için biraz sıkıntı. Nedense hidrolik frenlere önyargım var V fren daha sorunsuz ve basit geliyor bana. Ama 2327'de kullanılan bazı malzemeler 2324'ten daha iyiymiş burda baktığım kadarıyla.
| 2324 MSM V | 2327 MSM H | |
| Kadro | 6061 ALLOY | 6061 ALLOY |
| Maşa | 630 M/LO (KİLİTLİ) | 320 R/LO (GİDONDAN KİLİTLİ) |
| Aynakol | SHIMANO FC-TY301-48/38/28TX170L | ACERA FC-T3010-48/36/26TX175L |
| Ruble | SHIMANO CS-HG200-8-12/32T | SHIMANO CS-HG200-9-11/34T |
| Vites Kolu | ALTUS ST-EF500 8X3 | ALTUS ST-EF505 9X3 |
| Arka Attırıcı | ALTUS RD-M310-L | ALTUS RD-M370-L |
| Ön Attırıcı | ALTUS FD-M310 | ALTUS FD-M371 |
| Hazne | SHIMANO HB-TX500 FH-TX500 | SHIMANO HB-TX505 FH-TX505 |
| Zincir | KMC Z72 | YBN-IB-S9 |
| Fren | ALLOY V-BRAKE | SHIMANO BR-MT200 (HYD) |
| Orta Göbek | KASET | SHIMANO ALIVIO BB-UN300 |
| Jant | STARRIMS J19SZ | STARRIMS J19SZ |
| Lastik | CST CLASSIC OTIS 700X40C | CST CLASSIC OTIS 700X40C |
| Pedal | HF893 ALLOY | HF893 ALLOY |
| Ağırlık | 14,10 kg | 13,70 kg |
Arkadaşlar herkese selamlar, bi arkadaşta mosso raceline var. Tahminimce kadro kulağını kırmış ama bi onaylatmak istedim. 312704 dosyayı görüntüle
Bu kadro kulağı kırılmış değil mi? Eğer kırıldıysa temin etmek için ne yapmamız lazım?
Sağ olun hocam arkadaşa yazayım tekrardan.(kendisi izmirde) bir sorunu olursa yazarım. Çok teşekkürlerÜmit yetkili servislerinden getirtmesini isteyin: (link)
Olamıyorsa ya da alternatif olarak; kırıldıysa bir ucu kadroda, bir ucu attırıcıda olmalı. İkisini birleştirip en çok benzeyeni temin edip takın: (link)



Merhabalar geçenlerde ben de Mosso Cavalier 700 Sora setli yol bisikletimle tura çıkmıştım hafif eğimli bir yolda giderken arka aktarıcıdan çatur-çutur ses geldi hemen durdum, indim. Zincir göbekle ruble arasına sıkışmıştı ve kadro kulağı kırılmış aktarıcı sallanıyordu. 7-8 km kilitli ayakkabılar ile eve yürümek zorunda kaldım.😊 Hemen internetten kadro kulağı sipariş ettim ve gelince taktım. Ama bu sefer de aktarıcının janta sürttüğünü fark ettim baktım ki aktarıcının bacağı yumulmuştu. Söküp düzeltmeye çalıştım ama bu sefer de zincir aktarıcının üzerindeki çark ile bacak arasında sıkışıp kalıyor. Ne yaptıysam çözüm bulamadım.Ve ses yapmaya başladı. Nasıl bir çözüm yolu izlemeliyim? Aktarıcıyı değiştirmeden sorunu çözebilir miyim? 313875 dosyayı görüntüle313874 dosyayı görüntüle313876 dosyayı görüntüle



