Mosso Kullanıcıları Kulübü

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Mosso üst model bisikletlerindede bu pedalı kullanmakta ısrar ediyor.
Rende gibi tasarımı olan, pedaldan inip, bisikletle yürürken baldırınıza kaval kemiğinize bacağınıza değdiği an çizen kanatan berbat hantal bir pedal.
Bisiklete ilk montaj yapan usta, pedalı değiştirelim mi diye sorduğunda, ticari iteleme taktiği diye düşünüp günahını almışım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Scudo

Cetinakpan

Üye
Kayıt
26 Haziran 2018
Mesaj
45
Tepki
22
Yaş
26
Şehir
İzmir
İsim
Çetin
Bisiklet
Mosso
Bugün schwalbe kojak lastik sipariş ettim Legarda'ma, bakalım ne kadar dayanacak nasıl olucak uzun zamandır zırhlı lastik gerektiren bir durum başıma gelmeyince böyle bir denemeye kalkıştım :komik:
 

Kuzey Ege

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Temmuz 2015
Mesaj
3.596
Tepki
10.277
Şehir
İstanbul
İsim
Murat Gökhan
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
az önce legarda 2121 in orjinal pedallarını
"mosso'nun orijinal pedalı" diye bir kavram yoktur arkadaşlar.
bisiklet firması, o sene kaç tane bisiklet üretecekse, o miktarda pedalı bir üreticiden toplu olarak sipariş eder ve onu kullanır.
bu arada ne marka bisiklet alırsanız alın, önce pedallarını değiştirin. çünkü yabancı markalar da dahil olmak üzere tüm firmalar sıfır bisikletin yanında dandik pedal verirler. yabancı markalar bunu "test pedalı" olarak nitelendirir.
ama bizim kullanıcılarımız bisikleti bu test pedallarıyla kullanmaya devam ederler :)
 

StanicEnemy

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mart 2022
Mesaj
2.405
Tepki
6.112
Yaş
33
Şehir
Tristram
Başlangıç
2021—22
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Şehir - Tur
"mosso'nun orijinal pedalı" diye bir kavram yoktur arkadaşlar.
bisiklet firması, o sene kaç tane bisiklet üretecekse, o miktarda pedalı bir üreticiden toplu olarak sipariş eder ve onu kullanır.
bu arada ne marka bisiklet alırsanız alın, önce pedallarını değiştirin. çünkü yabancı markalar da dahil olmak üzere tüm firmalar sıfır bisikletin yanında dandik pedal verirler. yabancı markalar bunu "test pedalı" olarak nitelendirir.
ama bizim kullanıcılarımız bisikleti bu test pedallarıyla kullanmaya devam ederler :)
Size katılıyorum bu konu hakkında fakat şuanda kullandığım stok pedallar gerçekten muazzam bir stok pedala göre.
 

MtB-BrS

Üye
Kayıt
29 Kasım 2021
Mesaj
59
Tepki
197
Yaş
37
Şehir
bursa
İsim
fatih
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Şehir - Tur
"mosso'nun orijinal pedalı" diye bir kavram yoktur arkadaşlar.
bisiklet firması, o sene kaç tane bisiklet üretecekse, o miktarda pedalı bir üreticiden toplu olarak sipariş eder ve onu kullanır.
bu arada ne marka bisiklet alırsanız alın, önce pedallarını değiştirin. çünkü yabancı markalar da dahil olmak üzere tüm firmalar sıfır bisikletin yanında dandik pedal verirler. yabancı markalar bunu "test pedalı" olarak nitelendirir.
ama bizim kullanıcılarımız bisikleti bu test pedallarıyla kullanmaya devam ederler :)

orjinal pedal demeyelimde o zaman üzerinde gelen stok pedal diyelim.
markalar nereden calacaklarını şaşırmış :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren

Cetinakpan

Üye
Kayıt
26 Haziran 2018
Mesaj
45
Tepki
22
Yaş
26
Şehir
İzmir
İsim
Çetin
Bisiklet
Mosso
Mosso Legarda 2021 bisikletime Schwalbe Kojak lastiği aldığım gün iç lastiği yanağa sıkıştırarak binerken gümm diye patlattığım için anca deneyebildim o kadar lastik değiştirdim hiç başıma gelmemişti heyecandan oldu heralde :komik:
18DF45CB-42F7-4E2A-B2D7-F4A4854156BA.jpeg

Eski lastiklerim Legarda 2021 üstünde gelen Mitas zırhlı lastikler, hala iş yaparlar 2500 kilometre civarında en kötü noktası bu şekilde

34CD7287-FE71-4406-8EA9-EFED2483AA87.jpeg

Merdivenden 2 elle indirip çıkarıyordum bisikleti şimdi tek ele düştü ilk fark ettiğim şey bu oldu, onun dışında pedala bastığınız anda bisiklet artık sizi arkanıza değilde önünüze doğru atıyor ön dişliyi en büyükte normalde hiç kullanmazken bu lastiklerle başka dişli kullanmadım nerdeyse :harika:

Eski zırhlı lastiklere göre gerçekten çok farkediyor bu kadar olduğunu bilsem aldığım gün takardım eğer gerçekten zırhlı lastiğe ihtiyacınız yoksa gözden geçirmenizi tavsiye ederim :harika:

09B3BE3B-0DF4-4730-86E9-8DD01F346104.jpeg
 

Spartiat

🌲🌳🚴🚴🚴🌳🌲
Kayıt
10 Ekim 2019
Mesaj
4.349
Tepki
11.665
Yaş
48
Şehir
İzmir/Karşıyaka
İsim
H. Barış NEVRES
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Diğer
Mosso Legarda 2021 bisikletime Schwalbe Kojak lastiği aldığım gün iç lastiği yanağa sıkıştırarak binerken gümm diye patlattığım için anca deneyebildim o kadar lastik değiştirdim hiç başıma gelmemişti heyecandan oldu heralde ...
Eski lastikler kaç mm, Kojak kaç mm, iç lastiğin aralığı kaç mm?
 

awakening

Hayatta en hakiki mürşit ilimdir.
Kayıt
15 Temmuz 2022
Mesaj
333
Tepki
391
Yaş
46
Şehir
İstanbul
İsim
Murat
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Peugeot
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Mosso üst model bisikletlerindede bu pedalı kullanmakta ısrar ediyor.
Rende gibi tasarımı olan, pedaldan inip, bisikletle yürürken baldırınıza kaval kemiğinize bacağınıza değdiği an çizen kanatan berbat hantal bir pedal.
Bisiklete ilk montaj yapan usta, pedalı değiştirelim mi diye sorduğunda, ticari iteleme taktiği diye düşünüp günahını almışım.
Bende legarda 2021 mdm v 2021 kullandım şuan ise cavalier sora kullanıyorum her ikisininde pedalları berbattır mosso alınca ilk iş rulmanlı düzgün bir pedal almak oluyor ne yazık ki...
 

Cetinakpan

Üye
Kayıt
26 Haziran 2018
Mesaj
45
Tepki
22
Yaş
26
Şehir
İzmir
İsim
Çetin
Bisiklet
Mosso
Eski lastikler kaç mm, Kojak kaç mm, iç lastiğin aralığı kaç mm?
İç lastik değiştirmedim öne eskisinden çıkanı taktım arkaya da aynısını yapmıştım sonra patlayınca patlayan iç lastiğin aynısından taktım Decathlon 700x35 olandan.

Kaç mm derken kalınlığını mı soruyorsunuz bilemedim ama ikisi de 700x35 kalınlıkları internetten baktığıma göre Kojak 0.55 mm, Mitasta sadece bunun 4-5 katı zırh olduğunu düşünürsek 3-4mm civarıdır.

Ağırlıklar Kojak tanesi 295 gram Mitaslar yanılmıyorsam 900 gram ya da 1 kilo tanesi
 
Son düzenleme:

Spartiat

🌲🌳🚴🚴🚴🌳🌲
Kayıt
10 Ekim 2019
Mesaj
4.349
Tepki
11.665
Yaş
48
Şehir
İzmir/Karşıyaka
İsim
H. Barış NEVRES
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Diğer
İç lastik değiştirmedim öne eskisinden çıkanı taktım arkaya da aynısını yapmıştım sonra patlayınca patlayan iç lastiğin aynısından taktım Decathlon 700x35 olandan.

Kaç mm derken kalınlığını mı soruyorsunuz bilemedim ama ikisi de 700x35 kalınlıkları internetten baktığıma göre Kojak 0.55 mm, Mitasta sadece bunun 4-5 katı zırh olduğunu düşünürsek 3-4mm civarıdır.

Ağırlıklar Kojak tanesi 295 gram Mitaslar yanılmıyorsam 900 gram ya da 1 kilo tanesi
Kaç mm derken kalınlıklarını soruyorum, örneğin önceki lastikler 35 ama yenileri 30 mm ve iç lastik 35-47 mm aralığı için olsaydı iç lastiği daha ince bir modelle değiştirmek gerekirdi diye.

Kojaklar 295 değil 395 gram: (link)
Mitaslar da
- 1921, 2021, ilk grup 2121'lerde kullandıkları 35mm Mitas Flash v66 ise 900 gram ya da 1 kilo değil, 610 gram: (link) . Lastikler bu Flash v66'lardan ise sandığınız kadar zırhlı değil onlar, Schwalbe'nin en düşük zırhlı modelleriyle bile yarışamaz.
- İkinci grup 2121 ve 2221'lerde kullandıkları Mitas Landmark V86 ise 35 değil, 38 mm, ağırlığı 710 gram: (link)
 

Cetinakpan

Üye
Kayıt
26 Haziran 2018
Mesaj
45
Tepki
22
Yaş
26
Şehir
İzmir
İsim
Çetin
Bisiklet
Mosso
Kaç mm derken kalınlıklarını soruyorum, örneğin önceki lastikler 35 ama yenileri 30 mm ve iç lastik 35-47 mm aralığı için olsaydı iç lastiği daha ince bir modelle değiştirmek gerekirdi diye.

Kojaklar 295 değil 395 gram: (link)
Mitaslar da
- 1921, 2021, ilk grup 2121'lerde kullandıkları 35mm Mitas Flash v66 ise 900 gram ya da 1 kilo değil, 610 gram: (link) . Lastikler bu Flash v66'lardan ise sandığınız kadar zırhlı değil onlar, Schwalbe'nin en düşük zırhlı modelleriyle bile yarışamaz.
- İkinci grup 2121 ve 2221'lerde kullandıkları Mitas Landmark V86 ise 35 değil, 38 mm, ağırlığı 710 gram: (link)

Mitaslar hakkında bir şey diyemem çünkü kendim hiç ölçmedim yeni lastikleri sök tak yaparken el kararı bakmıştım yorgunluktan fazla söylemişim demek ki.

Kojakları bisikletçi tarttı demek ki hatalıymış ölçümü ya da fabrika verileri tutmuyor ikisi 590 gr geldi sitede 700x35 için 330 Gr belirtilmiş 395 gram başka ölçü.
 
Son düzenleme:

Awacs7n

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Temmuz 2022
Mesaj
674
Tepki
784
Şehir
Trabzon
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Kadroların sağına soluna 7005 alüminyum falan yazmasalar mosso'lar güzel bisikletler aslında.
 
Kayıt
18 Haziran 2022
Mesaj
58
Tepki
21
Yaş
20
Şehir
Manisa
İsim
İzmir
Başlangıç
2020—21
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Mosso Legarda 2021 bisikletime Schwalbe Kojak lastiği aldığım gün iç lastiği yanağa sıkıştırarak binerken gümm diye patlattığım için anca deneyebildim o kadar lastik değiştirdim hiç başıma gelmemişti heyecandan oldu heralde :komik:
292591 dosyayı görüntüle

Eski lastiklerim Legarda 2021 üstünde gelen Mitas zırhlı lastikler, hala iş yaparlar 2500 kilometre civarında en kötü noktası bu şekilde

292589 dosyayı görüntüle

Merdivenden 2 elle indirip çıkarıyordum bisikleti şimdi tek ele düştü ilk fark ettiğim şey bu oldu, onun dışında pedala bastığınız anda bisiklet artık sizi arkanıza değilde önünüze doğru atıyor ön dişliyi en büyükte normalde hiç kullanmazken bu lastiklerle başka dişli kullanmadım nerdeyse :harika:

Eski zırhlı lastiklere göre gerçekten çok farkediyor bu kadar olduğunu bilsem aldığım gün takardım eğer gerçekten zırhlı lastiğe ihtiyacınız yoksa gözden geçirmenizi tavsiye ederim :harika:

292592 dosyayı görüntüle
hocam bende de 2221 var, cidden o kadar fark ediyor mu? ben de kojak düşündüm de sonra lastikleri araştırdım hem daha hafif hem de sürtünmesi daha iyi continental grand prix urban düşündüm de yurtdışında satılıyor sadece biraz pahalı. kojakları nerden aldınız acaba ve ne kadar
 

Myali

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Temmuz 2018
Mesaj
917
Tepki
1.570
Şehir
Amasya,Samsun
İsim
Sef
Başlangıç
2003—04
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Kaç mm derken kalınlıklarını soruyorum, örneğin önceki lastikler 35 ama yenileri 30 mm ve iç lastik 35-47 mm aralığı için olsaydı iç lastiği daha ince bir modelle değiştirmek gerekirdi diye.

Kojaklar 295 değil 395 gram: (link)
Mitaslar da
- 1921, 2021, ilk grup 2121'lerde kullandıkları 35mm Mitas Flash v66 ise 900 gram ya da 1 kilo değil, 610 gram: (link) . Lastikler bu Flash v66'lardan ise sandığınız kadar zırhlı değil onlar, Schwalbe'nin en düşük zırhlı modelleriyle bile yarışamaz.
- İkinci grup 2121 ve 2221'lerde kullandıkları Mitas Landmark V86 ise 35 değil, 38 mm, ağırlığı 710 gram: (link)
NO COMPROMISES. Its home is the road. Although the fast, sporty, tread-less slick weighs just 295 g (35-559) it still has a RaceGuard protection belt and reflective labels. Burada da 295g diyor Barış abi?
 

Cetinakpan

Üye
Kayıt
26 Haziran 2018
Mesaj
45
Tepki
22
Yaş
26
Şehir
İzmir
İsim
Çetin
Bisiklet
Mosso
hocam bende de 2221 var, cidden o kadar fark ediyor mu? ben de kojak düşündüm de sonra lastikleri araştırdım hem daha hafif hem de sürtünmesi daha iyi continental grand prix urban düşündüm de yurtdışında satılıyor sadece biraz pahalı. kojakları nerden aldınız acaba ve ne kadar
Eminim en az Kojak kadar iyidir bu lastikler de hocam, bisikletin kendi üstünde gelen lastiklerden sonra hissedilir biçimde farkediyor, Özellikle yol tutuş inanılmaz arttı, eski lastikler mi çok kötüydü veya zırh bu kadar etkiliyor mu sürüşü bilemedim.

Kojaklarin çiftinin bana maliyeti 700 TL civarı tuttu, internette kampanya olabiliyor belki aradığınızda daha ucuza bulabilirsiniz

 
  • Beğen
Tepkiler: ibrahimb667
Kayıt
18 Haziran 2022
Mesaj
58
Tepki
21
Yaş
20
Şehir
Manisa
İsim
İzmir
Başlangıç
2020—21
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Şehir - Tur
teşekkürler hocam ben de alacağım yeni lastik ve sanırım kojaktan yana kullanacağım oyumu daha uygun fiyatlı olduğu için
 

Cetinakpan

Üye
Kayıt
26 Haziran 2018
Mesaj
45
Tepki
22
Yaş
26
Şehir
İzmir
İsim
Çetin
Bisiklet
Mosso
hocam bende de 2221 var, cidden o kadar fark ediyor mu? ben de kojak düşündüm de sonra lastikleri araştırdım hem daha hafif hem de sürtünmesi daha iyi continental grand prix urban düşündüm de yurtdışında satılıyor sadece biraz pahalı. kojakları nerden aldınız acaba ve ne kadar

Bu arada bahsettiğiniz lastikler Kojak'tan hafif değiller bilginiz olsun
 

Spartiat

🌲🌳🚴🚴🚴🌳🌲
Kayıt
10 Ekim 2019
Mesaj
4.349
Tepki
11.665
Yaş
48
Şehir
İzmir/Karşıyaka
İsim
H. Barış NEVRES
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Diğer
NO COMPROMISES. Its home is the road. Although the fast, sporty, tread-less slick weighs just 295 g (35-559) it still has a RaceGuard protection belt and reflective labels. Burada da 295g diyor Barış abi?
ben 35-559'dayken yollamışım linki, o yüzden 395 yazmışım: (link)


Ama saçma bir şekilde değişiklik yapıp geri gelince bu sefer 295 gram yazıyor. 395 gram olan telli, 295 gram olan katlanır ama seçeneklerden seçince canının istediğine gidiyor.

35-622'yi seçince alttaki tabloda da, soldaki özellikler bölümünde de 330 gram yazıyor: (link)




Doğrusu bu, 330 gram.

900 gr-1 kg olması için Marathon Plus gibi ciddi bir zırh olması lazım, Mitas'ın o seviyeye yaklaşabilen bir ürünü yok. Mitas Flash V66 benim 80 km katlanabildiğim, hiçbir vasfı olmayan, her yönden kötü bir lastik. Yenilerdeki Landmark V86 yine daha iyi.
 
Kayıt
18 Haziran 2022
Mesaj
58
Tepki
21
Yaş
20
Şehir
Manisa
İsim
İzmir
Başlangıç
2020—21
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Bu arada bahsettiğiniz lastikler Kojak'tan hafif değiller bilginiz olsun
hocam arada sanırım 20-30 gram var da sürtünme direnci beni düşündürmüştü de çok da önemli bir şey olmasa gerek. @Spartiat hocam senin bir fikrin var mı bu konuda? 2 katı fiyat farkı var hangisini tercih edeyim sence benim mosso legarda 2221 de sanırım stok landmark v86 var. değiştirince fark hissettirir mi? 1659984998799.png
 

Cetinakpan

Üye
Kayıt
26 Haziran 2018
Mesaj
45
Tepki
22
Yaş
26
Şehir
İzmir
İsim
Çetin
Bisiklet
Mosso
hocam arada sanırım 20-30 gram var da sürtünme direnci beni düşündürmüştü de çok da önemli bir şey olmasa gerek. @Spartiat hocam senin bir fikrin var mı bu konuda? 2 katı fiyat farkı var hangisini tercih edeyim sence benim mosso legarda 2221 de sanırım stok landmark v86 var. değiştirince fark hissettirir mi? 292635 dosyayı görüntüle
Aslında önemli, esas önemli nokta sizin için 2 katı fiyat farkı verebilecek kadar önemli mi bunun kararını vermeniz lazım, elbette ki Grand Prix Urban, Kojak'tan daha iyi bir lastik olarak görünüyor. Ayrıca Continental slick bir lastik değil Kojak slick bir lastik dolayısıyla türleri de farklı bunu da göz önünde bulundurun bence.

Hangisini alırsanız alın farkı bisikleti kaldırdığınızdan itibaren hissedeceksiniz sadece hafiflemesi bile yeter, bunun üstüne yol tutuş eklenince çok daha keyifli oluyor
 
  • Beğen
Tepkiler: ibrahimb667