Scudo Sports

Mosso Kullanıcıları Kulübü

@Anonim Memnun musunuz. Bende almayı düşünüyorum.
@8942535 Denemenizi tavsiye ederim. 46 cm apış arasına sıfıra sıfır gelebilir. 41 cm legarda serisinde senin ölçülerine iyi gibi.Denemeden satıcının sözüyle almanızı tavsiye etmem.
 
Scudo
Mosso Legarda 2027 tercih ve satınalma sürecim.

Her şey 2019 Aralık ayında memleketim olan Sakarya'daki aileme ait müstakil evimizin müştemilatını dolaşmak istememle başladı. Burada 1999 veya 2000 yılında dayımın üşenmeyip Almanya'dan hediye olarak getirdiği Diamondback Vectra model MTB bisikletimi yeniden keşfettiğimde yıllardır görüşmediğim çok sevdiğim bir dostumu görmüş olmanın heyecanını yaşadım adeta. Kendisini hemen bulunduğu tozlu ortamdan çıkardım, bir güzel sildim süpürdüm sonra iki parça halinde bagaja atıp İstanbul'a getirdim. Biraz temizlik ve bakımdan sonra tekerlerini şişirdim ve kullanmaya başladım. İşte o an vücudumda çok eskilerden bir şeylerin dolaşmaya başladığını hissetmiştim.
İlk bir kaç gün işe gidiş-geliş bir defa Tuzla-Pendik arası gidiş gelişten sonra bisikletimin bizim memleket için uygun ancak şehir ortamında biraz köylü kaldığını anladıktan sonra başladım düşünmeye.
İlk aklıma gelen hepimiz gibi tekerleri inceltmek oldu benim de. Ancak bu yetmezdi elbet tekerler inceldikten sonra bunu karşılayacak ruble oranları da önemliydi. Üstelik bisikletimin aktarıcıları pekte güncel sayılmazdı (acera 21 vites) kabaca bir hesapla bu işin biraz masraflı olacağını hissedip acaba yeni bir bisiklet alsam mı dedim ve başladım forumu didik didik okumaya.
Neyse uzatmayayım kadrosundan grupsetine, gidonundan göbeğine çeşitliliğin gırla olduğu bu yelpazede bir tercih yapmam gerekiyordu ve bu tercih elbette ki zor olacaktı.

Burada kendime ait bir şehir bisikleti tercih sürecimi belki birinin daha işine yarar düşüncesiyle yazıya dökmek istedim.

Önceki bisikletimin nispeten hatırı sayılır bir donanım ve kadro yapısına sahip olması beni biraz seçici yapmıştı ister istemez. O açıdan doğrudan süreç içinde değerlendirdiğim marka modelleri örneklendirerek açıklamaya çalışacağım.
Şimdi efendim lastik incelecek dedik ya hani peki ne kadar incelecekti? çok inceltelim dedik ve kendimize ilk olarak şu soruyu sorduk: Yol bisikleti mi? şehir bisikleti mi?
Aslına bakarsanız cevabını vermekte en fazla zorlandığım soru buydu zira orta yaşın giriş aşamasında bir insan olarak 20 li yaşlarıma özlem hala hat safhada. Hızı, rüzgarı hissetmek çok cazip geliyor lakin ben bu bisikletle işe de gideceğim dedim kendime. İş dediğim normal ofis işi olsa yine belki bir nebze de Tuzla'da bir okulda idarecilik yapıyorum. Zaman geliyor takım elbise pardesü giyip gidiyoruz o açıdan yol bisikletine bu noktada daha kavuşmadan hüzünlü bir veda etmek durumunda kaldım. Veda ettim etmesine ama oradan da bir şeyler bulaştı gibi ya hayırlısı.

İlk olarak aklıma gelen marka burada yaşadığım yerde bayisi de bulunan Carraro markasıydı. Güzel bisikletler üreten bir marka olarak gözüme çarptıktan sonra modellerini araştırmaya koyuldum. Bu markanın grup set- fren donanımları değişkenlik göstermek üzere bana hitap eden modellerini şu şekilde listeme ekledim: Sportive serisinden 224-225-227
Ben aslında fotoğrafçılıktan sonra bisiklete ayırdığım bütçemin gereği olarak 225'te karar kılmışken bu forumdan bir arkadaşın mosso tavsiyesini okudum bir yerde. Zaten bir süredir artık marka değil kadro ve donanım karşılaştırması yapan zihnim mosso modellerini de merak etmeye başladı ve burada yelpazenin biraz daha geniş olduğunu farkettim.
Carraro'nun yukarıda saydığım modellerini çıkardıktan sonra oradan Sportive 225'i Mosso'dan ise 2024 modelini aldım kafa kafaya tokuşturdum. Bana sağlayacakları faydanın hemen hemen aynı olup benzer donanımlara sahip olduklarını ancak fiyat konusunda Mosso'nun daha avantajlı olduğunu fark edince de kararımı Mosso 2024 msm h modelinden yana verdim ve Marmaray ile Bostancı yollarına düştüm.
Tam bayiye geldim iyi her şey hoş derken bayide gözüme 2027 modeli çarptı ve aradaki fiyat farkı ile ön göbeği, orta göbeği, arka göbeği, rublesi, ön aktarıcısı upgrade bir bisiklet alacağımı farkettim. Nihayetinde yukarıda fotoğrafını paylaştığım bisiklete sahip olmak nasip oldu.
Bu süreçte hem forumda hem benim zihinmde bolca sorulan sorulara vermiş olduğum tamamen şahsi fikir ve kanaatlerimi içeren subjektif kısa cevapları ise şöyle özetlemek isterim.

  • Şehir mi yol mu?: Ben bununla işe gideceğim aero bir pozisyonda bizim liseli gençliğin arasına dalmayalım şimdi.
  • Düz maşa mı amortisörlü mü?: Japonya Almanya veya Hollanda'da yaşasaydım kesinlikle düz ama burası İstanbul ve el bileklerim benim için önemli.
  • Neden daha fazla vites?: Yokuşu çok olan bir memleketiz o yüzden büyük dişli her zaman lazım, yokuş aşağı inerken de boşa düşmek istemedim az da olsa hız denemek isteyebiliyor insan.
  • Neden Carraro değil?: Çünkü kadroları benim tercih ettiğim markaya göre ağır ve fiyatları biraz daha yüksek.
  • Neden Mosso?: Kadrosu nispeten daha hafif ve daha uygun fiyata daha iyi komponentler ile geliyor.
  • Neden 2021 Değil?: Vites oranları bana hitap etmiyor.
  • Neden V fren değil de Hidrolik Disk?: Aslında v frenin de yeteceğine adım gibi eminim bu noktada tamamen merak ve heves diyebilirim.
  • Neden 2024 Değil de 2027? Ön, arka ve orta göbek 2024'e göre bir üst modeller. Aktarıcılar yeni altus, ruble oranı daha ideal. Aynakol Acera ( Diğerinde Tourney sanırım).

Bisiklete 10 yıl ara vermiş biri olarak ben bildiğim her şeyi diyemem ama hatırladığım bir çok şeyi bu forum sayesinde hatırladım.
Kızmadan, bıkmadan, usanmadan genç veya yeni başlayan arkadaşlara yorumlarıyla yardım eden yüce gönüllü yardımsever arkadaşlar iyi ki varsınız.
@BF Okuru
2127 nin çıkmasını bekliyorum. Tavsiye eder misiniz.
 
Merhabalar herkese. Ben de Mosso bisiklet sahibi olup aranıza katılmak istiyorum. 41 kadro Mosso Legarda 2021 MSM V var. Bacak boyum 75 cm boyum 172 cm. Küçük mü gelir yoksa yeterli midir? Bu konuda tecrübesi olan arkadaşlar düşüncelerini paylaşırlarsa çok mutlu olurum. Bunu almak ya da bu yıl gelecek olan modellerden kadrosu daha uygun olanı daha fazla bir fiyata almak arasında kaldım.

Ben Mosso Legarda 2021 kullanıcısıydım, boyum 1.80 ve jant 28 inç, kadro da 46 civarıydı. Benimkinden 1-2 boy daha düşük olmalı diye düşünüyorum. Sanırım legardalarda en son 41 vardı.
 
Ben de 41 düşünüyorum. Deneme imkanım olmadı ama boyum 1.70 kullanıcı yorumları genelde 1.70 için 41 diyor. 46 yüksek gibi
 
Ben de 41 düşünüyorum. Deneme imkanım olmadı ama boyum 1.70 kullanıcı yorumları genelde 1.70 için 41 diyor. 46 yüksek gibi

Evet 46 size yüksek gelebilir, 41 daha uygun zannımca.
 
Evet legarda serisinde 1.70 boy için 41 cm kadro boyu uygun gibi gözüküyor ama denemeden alınmaz yine de.
 
@BF Okuru
2127 nin çıkmasını bekliyorum. Tavsiye eder misiniz.
Vaktiyle benim yazdığım bir ön incelemeydi diyelim.
Amortisörü, fazla geniş gidonu ve gereksiz açılı gidon boğazı dışında güzel bir bisikletti. 2021 modellerinden alacaksanız düz maşalı modeli var onu alın derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: KubilayYilmaz
Evet legarda serisinde 1.70 boy için 41 cm kadro boyu uygun gibi gözüküyor ama denemeden alınmaz yine de.

Tabi mutlaka deneyin, bisiklette internetten sipariş gibi şeyleri hiç tavsiye etmem. Hatta almadan 1-2 deneme turu atmak lazım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: KubilayYilmaz
Deneme turu yaptıran pek yok ama en azından üzerine çıkmak lazım
 
  • Beğen
Tepkiler: Cotyoran52
Deneme turu yaptıran pek yok ama en azından üzerine çıkmak lazım

:D Evet maalesef öyle ama en azından oturmak, pedalı şöyle bir çevirmek, sele ayarı yapmak lazım dediğiniz gibi. Pek çok bisiklet ancak sürüşte kendini gösteriyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: KubilayYilmaz
@KubilayYilmaz benim boyum 173cm ve 51kadro kullanıyorum.Tam oluyor
@Cotyoran52 boyum 173cm ve 51kadro kullanıyorum.Bacakk boyu daha önemli galiba.Denemeni z lazım bence
 
Bisikleti bacak aranıza alınca kadro ile arada 3-4 parmak kalıyor mu
 
@Samet M. Genel olarak tatmin edici mi
@Cotyoran52 Şimdilik legarda 2127 düşünüyorum ama bir taraftan şehir bisikletine yakın yarışlar da da aklım var.
@Cotyoran52 siz memnun musunuz

Memnun idim çalınana kadar :) Ama ince lastik beni şehirde rahatsız ediyor. Oyuklarda falan bisikletin dengesini bozuyor, kaza durumu geçirdim birkaç kere. Ben yol, asfalt, kaldırım, toprak her yerde sürdüğüm için MTB'ye geçiş yapacağım inşallah baharda :D Görünüm ve tasarım itibari ile MTB'ler daha çok hoşuma gidiyor
 
@Cotyoran52 Geçmiş olsun. Ama 40-50 km lik sürüşlerde de mtb daha fazla yorar diye düşünüyorum
 
@Cotyoran52 Geçmiş olsun. Ama 40-50 km lik sürüşlerde de mtb daha fazla yorar diye düşünüyorum

Tabi o konuda haklısınız ama ben gündelik işlerim için ve günde en fazla 10-20 km sürüşler için alacağım. Şehir dışında falan da sürmüyorum. Daha önce full süspansiyon bir bisikletim vardı onda sıkıntı yaşamadım, yeni nesil MTB'lerde hiç yaşamam gibi geliyor. Ayrıca biraz göbek eritme hedeflerim var :D
 
@Cotyoran52 Ben Mtb den hibrite geçiş yapacağım insanın sürdükçe uzaklaşası geliyor o yüzden sıkıntı olabilir
 
@Cotyoran52 Ben Mtb den hibrite geçiş yapacağım insanın sürdükçe uzaklaşası geliyor o yüzden sıkıntı olabilir

Böyle hard bir MTB düşünmüyorum zaten, lastikleri şehir bisikletinden biraz daha kalın olacak. Kadro zaten 1-2 kg ya farkediyor ya da etmiyor. Vites 12-18 olabilir, hızla işim de yok, daha önce çok sürüş yaptım bu tarz ağır bisikletlerle şuna eminim ki o eski çelik kadro bisikletimden aldığım zevkten daha fazla alırım muhtemelen :) Ayrıca konfora önem veriyorum bisiklette, sarsıntılardan daha az etkilenmek istiyorum. Uzun yol sürüşleri de olacaksa işin içinde ama Gravel veya şehir bisikleti ben de tavsiye ederim. Ama Legarda'yı öneririm, fazla yormadan tüm işlerinizi görür ama biraz bozuk yol yapısından kaçınmanızı tavsiye ederim ki bisiklet çok sarsılıyor ve tekerin balansı bozulmaya başlıyor. Şehir bisikletleri genelde Avrupa'daki şehirleri baz alarak geliştiriliyor gibi :D
 
@Cotyoran52 sık akort mu istiyor.

Şöyle söyleyeyim akort zaten mükemmel seviyede hiç olmuyor sürdükçe ama mükemmele de zaten ihtiyacınız yok. 3-4 ayda bir akort yaptırsanız hiçbir problem olmaz. Sadece asfalt ve türevi yollarda (Kilit taş sokak araları vs.) sürecekseniz gönül rahatlığı ile tavsiye ederim. Ama bulunduğunuz yerler mayın tarlası gibiyse biraz kalın lastikli ve iyi amortisöre sahip bisikletler daha güzel olur. Ben bu sebeple kadrosu hafif ama lastik, süspansiyon ve transmisyon itibari ile güçlü şu şekilde bir bisiklet düşünüyorum; (Carraro Big 2918)

1613652374946.png
 
Geri