Scudo Sports

Modifiye çılgınlığı (arabalar)

@TolgaU
Tolga inan yardimci olmak isterdim ama buzamana kadar hic amerikan arabalari ile ugrasmadim. Buralarda zaten cokta yok o arabalardan. Sadece Zengin koleksiyoncular hafta sonlari kullanirken yilda 1-2 tane görürsek görüyoruz.:)
 
Scudo
Murat hocam , basligini yeni gördüm. Zevklerimiz hemen hemen ayniymis.... Modifiye isin sonu yok gercekden. Cant suspansyon derken hep baska birsey cikiyor. Müsade edersen bir kac resim eklicem basligina.Benim eski emektardan sadece bu resim kaldi. 2007de 0km alip 2011de sattigim ic dis komple modifiye Chrysler 300C....Zamanin döneminde hasta olmusdum bu araca...2009 TRTuning Ekim ayi sayisinda cikmisdi.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160214/0b0618b173a0475405db5e0209223fae.jpg

Birde 2012 Kawasaki KFX700 Quad.Malesef gecen yaz satmak zorunda kalmisdim. Bunuda orijinal halde alip ,suspansyon,cant,genis ön ve arka dingil vs vs.....
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160214/00fb136b016228b1d3029d508816c7d8.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160214/ce9e037fd4478f7fe4be19b324596641.jpg
 
@halil ibrahim duran

Mümkün değil.2 saniye gibi bir değerde 100 km hıza ulaşıyor.Hadi devasa bir motorla hallettik diyelim onu.140 km den 20 km ye o hızda düşüş için arkada paraşüt bile açılsa yetmeyebilir.Bu aracın asfalt üzerinde olduğunu iddia etmeniz cidden benim okuduğum bölüme hakaret başka birşey değil.Kaç kez bilir kişi olarak kaza analizi yapmış adamım böyle bir frenleme ne gördüm ne duydum.Üslübum sert oldu biraz kusura bakmayın!
 
Bu da benim aracım. Orjinal değerleri, 92hp 200nm. Bir ara big turbo, big intercooler, ecu ve egzoz tarzı bir modifiye düşünüyordum. Wastegate'i kapattığımda bile orjinal debriyajı yeterli gelmemeye başladı. Daha fazla masrafa yol açmamak adına stock olarak kullanıyorum, bu haliyle bile motor kulağı kopartıyor...Wastegate'im çalışmadığı için 1.5 bar civarında çalışıyor, fakat ecu'dan yakıt takviyesi yapılmadığı için sadece alt devirlerde tork artışı var, 1500-2000rpm'lerde 250nm civarında tork hissediyorum, fakat üst devirlerde fakir kaldığı için güçten düşüyor, ecu takviyesi yapılmadı dediğim gibi. O yüzden 2500 rpm'i geçmeme pek gerek olmuyor şehir içinde. Uzun yola çıkarken de bu ayarlarda turbo aşırı ısındığı için basıncı düşürüyorum...

Sonuç olarak araç stok. Aracı annem kullandığı için bastığı zaman gitsin istiyorum. 1.4 90hp turbodizellerde 2000 rpm altında güç yok, turbo lag çok fazla o yüzden turbo lag'ı azaltmak için turbo ömrünü azaltsam da basıncı yükselterek kullanıyorum... Ecu takviyesiyle 130hp'ye kadar yolu var. Büyük turbo, büyük intercooler, ecu, katalitik konvertör iptali ve susturucu iptaliyle 200hp'lere ulaşabilir. Ama sonrasında debrijaj, frenler, ıvır zıvır derken masraf çok artıyor, o yüzden stok biniyorum.

İleriki dönemlerde e30 s50b32 swaplayabilir, yada hiç uğraşmadan direk e36 m3 3.2 alabilirim. Orjinalinde atmosferik olan yüksek sıkıştırma oranlı, yüksek devir çeviren motorları turbolamaya karşıyım. Belki N/A olarak modifiye edebilir, sonrasında da gereksiz ağırlıklardan kurtularak ve karbon fiber parçalara geçebilirim. Stock 321hp, 1470kg olan değerleri 340-350hp ve 1250kg'ye çekebilirim diye düşünüyorum.

Atmosferik 350hp, 1250kg... Tam bir pist arabası olacak :)
11903858_10207638824668035_2347264570506434505_n.jpg 11959966_10207638826748087_8631426281606733814_n.jpg 64397_10201637591960968_1497366130_n.jpg 11265323_10206851929476147_7912034862112766269_n.jpg
 
Mesela videodaki araç benim aklımdaki ayarlara çok yakın...
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
@Murat Cömez
O arabalar rahatlık için yapılmıyor diye biliyorum... :)
Benzini çok yakması da gayet doğal gibi...:D
Ama ben de sevmem Porsche yi. Favorim Dodge Viper ve Dodge Challanger:harika:
 
@Migel

Evet üslubunuz çok kaba. Nasıl yaptınız diye sorsaydınız anlatırdım.

Hatta anlatayım: yağmurun yeni başaladığı zaman asfalt tozla karışıp baya direk ıslak yol veya kuru yoldan daha kaygan bir hal alır, böyle bir ortamda hafif yokuş bir eğimde ilerlerken (istoça tem bağlantı yolundan bağlanan yan yol) dur kalk trafikte tam gaz kalkarsanız ve aracınız da tork konvektörlü tam otomatik şanzuman ise bunu yapabilirsiniz, hem de hepi topu 20m mesafe içinde. Lastikler patinaja girer vites değiştirmede vakit kaybetmeyeceği için de patinajda hızlanmaya devam eder, hızlanma arttıkça sürtünme de azalır, dolayısı ile bu koşullarda bu süre içinde bu hıza çıkar inersiniz, hem de 20m yol almadan.

Bir daha birini yalancılıkla suçlamadan önce ne anlatmak istediğini sorun!!!

Bölümünüzü bilmiyorum ama ben de sayısal okudum. Bu anlattığım da sürtünmenin gayet azaldığı bir ortam için çok da olası bir senaryodur
 
@halil ibrahim duran

Halil İbrahim bey anlattığınız senaryoya göre sadece tekerlek dönüyor.Ben de onu anlatmaya çalışıyorum.Benim tepkim lastiklerin boşta olmayıp asfaltta o hıza çıkıp indiğinizi iddia etmeniz.Sizin aracınız hızlanmıyor,tekerleğiniz dönüyor sadece.Lakin açıklamanızda hala o hıza çıkıp inersiniz diyorsunuz.Anlatmak istediğiniz şey mümkün lakin yanlış kelimeler ile anlatıyorsunuz.20 metre yol almadan nasıl 0-140 hızlanma 140-0 frenleme yaptığınızı iddia ediyorsunuz hala anlamıyorum.Yalancılıkla suçlamıyorum sizi.Araç asfaltta tekerlekler boşta değil diyorsanız araç nerdeyse durmasına rağmen tekerleklerin döndüğünü değil tekerlekler dönerken aracın yere tutunup 140 km hıza çıktığını anlarım ben.Benim mümkün değil dediğim şey de bu olay.Yanlış kelimeler ile aktarıyorsunuz.İbrenizin o hızla çıkıp inmesinin hiçbir değeri yok.Makina mühendisiyim.İyi forumlar ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: anilimaca
@halil ibrahim duran

Zeminin aşırı kaygan olması, aracın patinaj çekmesi zaten video'dan belli. Ayağınızı gazdan çektiğiniz anda hızın düşmesinden anlaşılıyor. Fake bir durum yok, fakat hız ölçümü güç aktarılan tekerden yapıldığı için, o tekerde patinaj halinde olduğu için doğru değil. Zaten tahmin ediyorum bu hareketi yapmak için özellikle rampa yukarı ıslak bir yol bulmuşsunuzdur :)
 
@Migel
Hocam kusura bakmayın makine mühendisi olduğunuzu belirtmişsiniz, fakat aracın belirli viteslerde ulaşabileceği maksimum hızın motorla değil, şanzuman ve diferansiyel oranlarıyla ilgili olduğunu öğrenememisiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
@uguryilmaz144
Tartışmak istemiyorum ilk olarak bunu belirteyim.Cümlemde ne vites aralığı ile ilgili ne de maksimum hızla ilgili birşey söyledim.O viteste o hızı göremez de demedim.Ulaştığı hız değil ulaşım süresini belirttim.Yani 0-100 km/s arası ulaşım süresini söylemişim.Bu süreyi azaltmak için oranlar ile maksimum hızdan fedakarlık yapıp ivmelenmeyi tabiki bir miktar arttırabilirsin(Motor sabit).Ama kusura bakmayın motoru değiştirmeden(aracın kütlesini de sabit tutuyoruz) 0-100km/s hızlanmasını 2 saniyede ne şanzumanla ne diferansiyel ile yapamazsınız.Söylediklerimden başka alakasız bir konu hakkında bilgi verecekseniz özelden beni bilgilendirebilir ve eksik yanım var ise tamamlamamı sağlayabilirsiniz.İyi forumlar.

Linkini verdiğim yazıyı da bilgi almak için okuyabilirsiniz.Yazıdan bir de alıntı yapayım ki öğrenememişsiniz sözünüze karşılık açıklama olsun ;)

Bir arabanın hızlanmasını motorun ürettiği kuvvet, yani tork, sağlar. Arabanın hızlanmasını sağlayan tek şey torktur ve motorun deviri kaç olursa olsun araba aynı miktarda hızlanır. Sonuçta a=f/m yani hızlanma=kuvvet/kütledir ve kuvvet tork demektir. Bir devirde ne kadar çok tork üretirseniz o kadar çabuk hızlanırsınız.

Ayarlayacağınız vites ve diferansiyeliniz ile videomuzdaki aracı 0-100 km/s hızlanmasını 2 saniyede indirecek tasarımınızı merakla bekliyorum.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: gezgino28
Pekala, verdiğiniz bilgilerdeki teknik hataları düzelterek işe başlayayım öyleyse.
@Migel
Yanlış. Motorlar kuvvet üretmez güç üretir. Güç de torkun bir fonksiyonudur.


@Migel
Yanlış. Otomobillerin hızlanmasını güç sağlar, tork değil. Tork gücü oluşturur, güç otomobili hızlandırır.


@Migel
Yine yanlış. Otto ve dizel çevrimli motorlarda motorun farklı devirlerinde farklı tork ve güç değerleri üretilir. Sizin mantığınıza göre bir otomobilin 2. viteste 5500rpm'de yakaladığı ivme ile 6. viteste 1800 rpm'de yakaladığı ivme aynı olmalıdır. Öyle birşey de yoktur.
@Migel
Tekrar düzeltiyorum. Tork güç oluşturur, güç otomobili hızlandırır.

@Migel

Video'daki hızları yeterinde dikkatli takip etmiş olsaydınız, gazdan ayak çekilince gerçek hızına dönüşünden, ve negatif ivmeden yokuş yukarı olduğunu anlardınız.


@Migel

Okuduğunuz bölüme hakaret eden yok, ama kulaklarınız ıslak asfaltta patinaj çeken tekerlekleri ayırt edememiş anlaşılan. Bu araç kesinlikle liftte değildir. Ayrıca hızlanma sonrası gazdan ayak çekilince aracın gerçek hızına dönüşünden ve negatif ivmeden yokuş yukarı olduğunu anlardınız.

Yalnız mühendis olduğunuzu iddia edip, türlü türlü triplere girip yok okuduğum bölüme hakaret deyip sonrasında "motorun devri kaç olursa olsun araba aynı miktarda hızlanır" diyen bir mühendissiniz. Eğer hakikaten mühendisseniz makine dinamiği ve motor karakteristiği derslerini yeniden almanızı tavsiye ederim... "Motorun devri kaç olursa olsun araba aynı miktarda hızlanır" dediğinizi hiçbir hocanız duymasın bence ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
Sn @Migel
Espiri Amaçlı atılmış basit bi videoyu bu kadar ciddiye almanızı üstüne üstlük lastik Hızı ve takometreyi kastettiğimi bal gibi bilmenize rağmen terminolojiye sizin kadar bu alanda haliyle bilgi sahibi olmayan benim gibi bir cahili daha düzgün bir üslupla uyarmanızı beklerdim. Neyse daha dikkatli oluruz bundan sonra...

@uguryilmaz144
Özellikle rampa aramadım, rastgeldi, çabuk Patinaj yapınca birdenbire gelişti yani. Ayrıca rampa da rampa sayılmaz %3 Eğim falandır ;)
 
2004 Model 998cc Lpg'li 4Cyl 64hp Toyota yaris var abi . Bişeyler yapar mıyız buna :D hahahahah
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
Geri