Bu da benim aracım. Orjinal değerleri, 92hp 200nm. Bir ara big turbo, big intercooler, ecu ve egzoz tarzı bir modifiye düşünüyordum. Wastegate'i kapattığımda bile orjinal debriyajı yeterli gelmemeye başladı. Daha fazla masrafa yol açmamak adına stock olarak kullanıyorum, bu haliyle bile motor kulağı kopartıyor...Wastegate'im çalışmadığı için 1.5 bar civarında çalışıyor, fakat ecu'dan yakıt takviyesi yapılmadığı için sadece alt devirlerde tork artışı var, 1500-2000rpm'lerde 250nm civarında tork hissediyorum, fakat üst devirlerde fakir kaldığı için güçten düşüyor, ecu takviyesi yapılmadı dediğim gibi. O yüzden 2500 rpm'i geçmeme pek gerek olmuyor şehir içinde. Uzun yola çıkarken de bu ayarlarda turbo aşırı ısındığı için basıncı düşürüyorum...
Sonuç olarak araç stok. Aracı annem kullandığı için bastığı zaman gitsin istiyorum. 1.4 90hp turbodizellerde 2000 rpm altında güç yok, turbo lag çok fazla o yüzden turbo lag'ı azaltmak için turbo ömrünü azaltsam da basıncı yükselterek kullanıyorum... Ecu takviyesiyle 130hp'ye kadar yolu var. Büyük turbo, büyük intercooler, ecu, katalitik konvertör iptali ve susturucu iptaliyle 200hp'lere ulaşabilir. Ama sonrasında debrijaj, frenler, ıvır zıvır derken masraf çok artıyor, o yüzden stok biniyorum.
İleriki dönemlerde e30 s50b32 swaplayabilir, yada hiç uğraşmadan direk e36 m3 3.2 alabilirim. Orjinalinde atmosferik olan yüksek sıkıştırma oranlı, yüksek devir çeviren motorları turbolamaya karşıyım. Belki N/A olarak modifiye edebilir, sonrasında da gereksiz ağırlıklardan kurtularak ve karbon fiber parçalara geçebilirim. Stock 321hp, 1470kg olan değerleri 340-350hp ve 1250kg'ye çekebilirim diye düşünüyorum.
Atmosferik 350hp, 1250kg... Tam bir pist arabası olacak
