Scudo Sports

Metin Bisiklet'in İlgisizliği

selamlar herkese,
ben iki hafta önce pazar günü oradaydım,bisiklet bakmak için.
önce forumda efsane olan o abiye sordum,az ilerde showroom var dedi tarif etti,pazar sabah olduğundan herhalde elinde hiç iş yoktu ve hangi marka modelleri düşündüğümü sordu,söyledim.
'İyi,hepsi var elimizde' dedi.
Showroom da sakallı bir abi vardı daha yeni açıyordu dükkanı ben vardığımda,tüm şehir modellerinin olduğu alt kata yönlendirdi,ben gezinirken o da işlerini halledip geldi,ardından uzun uzun anlattı yardımcı oldu,sağolsun.
2015 modellerin katologlarını alıp çıktım,dönerken yine aynı abi bir çocuk bisikleti ile uğraşırken sordu neye karar verdiğimi.
elindeki işi bırakıp şu iyidir bu iyidir dedi.:eek:

açıkçası bu sayfalardaki yaşananları görünce şaşırdım.
hatta internet siteleri bakımdaydı,teniden açılmış ve bazı fiyatların güncel olup olmadığını sormak için bugün telefonla aradım,sanırım bu kez Metin bey çıktı,o da çok ilgili biçimde konuştu.

sorun bisiklet satışı değil de satış sonrası destek kısmında sanırım.:(
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Akkaya
Scudo
Maalesef turkiyede bisiklet kullanacaksan teknik kismi biraz bileceksin. O tarz adamlar katil eder adami. Ben aldim bisikleti hic gitmedim servise
 
  • Beğen
Tepkiler: hcikler
@hcikler Zaten olay muhtemelen o efsane olan personelde bitiyor. Yoksa gerek showroom'daki arkadaş olsun, gerekse Metin bey'in eşi olsun; oldukça güler yüzlülerdi ve yardımcı olmaya çalıştılar.
 
@musAKka
bisiklet alırsan sıkıntı yok ama olurda bakıma,servise gidince içinden canavar çıkıyor amcanın sanırım:komik:
 
  • Beğen
Tepkiler: musAKka
internette metin bisikletle ilgili araştırma yaparken buraya denk geldim. dün metin bisiklette başıma gelenleri sizlerle paylaşmak için foruma üye oldum umarım burada kalıcı olurum.

arkadaşlar birçoğunuzun aksine profesyonel olmayan biri benim biri kız arkadaşım için 2 tane Orbis marka bisiklet aldım 10 gün önce. bu 10 gün içinde toplasan 10 km sürmemişimdir. geçen biraz hızlandığım için sanırım bisikletimin ön tekerinde sekiz çizme problemi olduğunu yeni farkettim. Orbis bisiklete mail attım cevap olarak "anlaşmalı servislerde ücretsiz tamir ettirebilirsiniz." cevabını aldım. siteden baktım Metin Bisiklet Orbis'in anlaşmalı yetkili servisi. dün öğleden boş zamanım vardı gittim Metin bisiklete. Bisikletimin durumunu anlattım ilk başta ilgiliydiler bisikletimin garanti kapsamında olduğunu söylediğimde ise tavır hemen değişti yüzler asıldı. bisikletin ön tekerini havaya kaldırıp çevirdi jantta problem yok sorun lastikte bu böyle gider sorun olmaz dedi. yani garanti kapsamında olduğunu öğrendi para koparamayacağını farkedince hemen başından savmaya çalıştı. ben biraz üstüne gidince burası Orbis'in servisi değil dedi. Orbis'in sitesinde buranın adresi ve telefonu var dedim. artık değil dedi. konuşmanın başından beri ben muhattap olduğum adamın adını falan bilmiyorum. Orada hemen Orbis Bisikleti aradım durumu anlattım telefondaki bayan tamir kararını orada çalışanlar veremez Metin Bey'le görüşebilir miyim dedi. Adama sordum Metin Bey siz misiniz diye hayır değilim ben çalışanayım dedi. Bu sırada başka bir bisiklete tekerlek takmakla meşgul. Bana söylediği Metin Bey tatilde ben çalışanım. kapattım telefonu dedimki Orbis'teki yetkili bunun kararını siz değil MEtin Bey karar verecek dedim. Bu konuşmadan 1 dakika geçmedi ki oradan genç bir arkadaş Metin Abi diye seslendi döndü baktı cevap verdi.

Bey demeyi kendisine yakıştırmadığım Metin isimli şahıs (kendisi 50 yaşın üzerinde) benden para koparamayacağını anlayınca önce biz Orbis'in servisi değiliz dedi. Ben Orbis'i arayıp yetkili servis olduklarının teyitini aldıktan sonra Metin tatilde ben çalışanıyım diyerek yalan üstüne yalan söyledi. Ben aldım bisikleti çıktım sonra Orbis bisikletle iletişime geçtim onlar pazartesi gelip bisikletimi adresimden alıp tamir edecekler. Buradan Orbis bisiklete çok teşekkür ediyorum ama böyle insancıklara servis yetkisi verdikleri için de kınıyorum.

Unutmadan söyliyim mesajımın en başında dediğim gibi benim aldığım bisikletler profesyonel değil hobi amaçlı alınmış hesaplı bisikletler. Metin'in tavrı neden böyle bisikletler aldınız paraya kıyıp şu markayı alsaydınız dedi. Orada kendisine de söyledim sen bunun yorumunu yapamazsın ben müşteri olarak istediğim markanın istediğim modelini alırım. sen bu markanın servisisin bunu söylemek sana düşmez senin görevin sana gelen bisikleti tamir etmek. Allah aşkına arkadaşlar misal Regal marka beyazeşyanız bozuldu servis çağırdınız size "abi niye bunu aldın keşke Arçelik alsaydın" diyebilir mi? böyle saçma sapan şey olur mu?

Demem o ki; Metin bisiklete gitmeyin tanıdıklarınıza tavsiye etmeyin bunun gibi orası burası ayrı oynayan birine para kazandırmayın önünden dahi geçmeyin.

internette metin bisikletle ilgili araştırma yaparken buraya denk geldim. dün metin bisiklette başıma gelenleri sizlerle paylaşmak için foruma üye oldum umarım burada kalıcı olurum.

arkadaşlar birçoğunuzun aksine profesyonel olmayan biri benim biri kız arkadaşım için 2 tane Orbis marka bisiklet aldım 10 gün önce. bu 10 gün içinde toplasan 10 km sürmemişimdir. geçen biraz hızlandığım için sanırım bisikletimin ön tekerinde sekiz çizme problemi olduğunu yeni farkettim. Orbis bisiklete mail attım cevap olarak "anlaşmalı servislerde ücretsiz tamir ettirebilirsiniz." cevabını aldım. siteden baktım Metin Bisiklet Orbis'in anlaşmalı yetkili servisi. dün öğleden boş zamanım vardı gittim Metin bisiklete. Bisikletimin durumunu anlattım ilk başta ilgiliydiler bisikletimin garanti kapsamında olduğunu söylediğimde ise tavır hemen değişti yüzler asıldı. bisikletin ön tekerini havaya kaldırıp çevirdi jantta problem yok sorun lastikte bu böyle gider sorun olmaz dedi. yani garanti kapsamında olduğunu öğrendi para koparamayacağını farkedince hemen başından savmaya çalıştı. ben biraz üstüne gidince burası Orbis'in servisi değil dedi. Orbis'in sitesinde buranın adresi ve telefonu var dedim. artık değil dedi. konuşmanın başından beri ben muhattap olduğum adamın adını falan bilmiyorum. Orada hemen Orbis Bisikleti aradım durumu anlattım telefondaki bayan tamir kararını orada çalışanlar veremez Metin Bey'le görüşebilir miyim dedi. Adama sordum Metin Bey siz misiniz diye hayır değilim ben çalışanayım dedi. Bu sırada başka bir bisiklete tekerlek takmakla meşgul. Bana söylediği Metin Bey tatilde ben çalışanım. kapattım telefonu dedimki Orbis'teki yetkili bunun kararını siz değil MEtin Bey karar verecek dedim. Bu konuşmadan 1 dakika geçmedi ki oradan genç bir arkadaş Metin Abi diye seslendi döndü baktı cevap verdi.

Bey demeyi kendisine yakıştırmadığım Metin isimli şahıs (kendisi 50 yaşın üzerinde) benden para koparamayacağını anlayınca önce biz Orbis'in servisi değiliz dedi. Ben Orbis'i arayıp yetkili servis olduklarının teyitini aldıktan sonra Metin tatilde ben çalışanıyım diyerek yalan üstüne yalan söyledi. Ben aldım bisikleti çıktım sonra Orbis bisikletle iletişime geçtim onlar pazartesi gelip bisikletimi adresimden alıp tamir edecekler. Buradan Orbis bisiklete çok teşekkür ediyorum ama böyle insancıklara servis yetkisi verdikleri için de kınıyorum.

Unutmadan söyliyim mesajımın en başında dediğim gibi benim aldığım bisikletler profesyonel değil hobi amaçlı alınmış hesaplı bisikletler. Metin'in tavrı neden böyle bisikletler aldınız paraya kıyıp şu markayı alsaydınız dedi. Orada kendisine de söyledim sen bunun yorumunu yapamazsın ben müşteri olarak istediğim markanın istediğim modelini alırım. sen bu markanın servisisin bunu söylemek sana düşmez senin görevin sana gelen bisikleti tamir etmek. Allah aşkına arkadaşlar misal Regal marka beyazeşyanız bozuldu servis çağırdınız size "abi niye bunu aldın keşke Arçelik alsaydın" diyebilir mi? böyle saçma sapan şey olur mu?

Demem o ki; Metin bisiklete gitmeyin tanıdıklarınıza tavsiye etmeyin bunun gibi orası burası ayrı oynayan birine para kazandırmayın önünden dahi geçmeyin.
 
ben kendi adıma bu servis olaylarını anlayabilmiş değilim. Bisikleti alırım 3-5 lira verir kendi bisikletçime kurdurur bakımlarını ona yaptırırım. Bu tip servis saçmalığına girmem. 60-70 bin tl ödediğin bir otoda bile bayiden çıktıktan sonra yüzüne bakmıyorlarsa ..çıkırık bir bisiklete servisin oturup bakım yapmasını beklemek saflıktan başka nedir. Bu işler böyle döner dostum, bu ülkede yaşıyorsan belli bir yaşa geldiğinde bunları öğrenmen gerek. Adamın sirke satar suratını çekemem doğrusu. Servisçi denilen esnaf erbabı şöyle düşünür. Ben bu tükanı hayrat yapmak için açmadım. Bu çarkın dönmesi için günlük (yaz günler çalıştığını hesaba katarsak) 100-150 tl para girmesi lazım, oda en az. Bunun için oturupta beleş aynakol sıkacak zamanı yoktur. Bunu bayiliği, servisi veren firmada servisçinin kendiside bilir. Bilmeyen adam o tükana girip dünyanın tek bisikletçisi gibi ilgi bekleyen müşteridir. Servisçi para çıkaramayacağını anladığı anda yüzü ekşir, kıllanır. Bu nedenle bu servis olayı ile ne kendi canınızı sıkın nede servisçinin. En iyisimi bakımları kendiniz yapın. Elimden gelse arabanın bakımını bile ben yapacağım. Gerçekci olun imkansızı istemeyin.
 
bu dedikleriniz doğruluğunu yıllardır karşılaştığım onlarca olaydan biliyorum. doğma büyüme Istanbul'luyum öyle tahmin ediyorum ki Türkiye'nin hiçbir yerinde olmayan "kurt esnaflar"la muhattap oldum şimdiye kadar. doğubank ve kapalıçarşı esnaflarını bilen bilir. hakkını aramanın adı saflık olmuşsa eyvallah. kız arkadaşım da ben de kamu sektöründe çalışan eğitimli insanlarız bir şey aldığımızda kullanım kılavuzunu ve garanti belgesini okuyacak bilinçliyiz. bu ülkede bu tür şeylerin değişmemesinin en önemli nedeni sizinkine benzer bakış açıları.
@mehmetsunu
 
Aynen başka yerden aldığınız bisikleti bakıma götürdüğünüzde tepki ve muamele çok çok farklı. Ben bir kere bakıma gittim lanet okudum çıktım bir daha da tövbe önünden bile geçmem.
 
  • Beğen
Tepkiler: abugarandi
@mehmetsunu O bisiklet alınırken garantisi, ücretsiz servisi var diyorsa o bisikletin aynakolunu da sıkacak, zincirinin yağını da dökecek, bundan hoşlanır veya hoşlanmaz. Eğer ilgilenmiyor, yapmıyorsa da bir daha o dükkandan kuruşluk alışveriş yapmayacaksın, yapanları da uyaracaksın. O zaman bakalım dükkana 150 lira giriyor mu, girmiyor mu :)
 
ben bisikleti onlardan aldığım halde ilk bakımı binbir nazla yapmışlardı. bir defasında da mecburen en yakında onlar olduğu için arka aydınlatma almıştım. gidenin bir daha kapısına uğramak istemeyeceği esnaf nasıl olur konusunda mükemmel bir örnek. ekmek kapıları da bu işe yeni heves eden bisikletçiler ve çoluk çocuğuna bisiklet bakan aileler.
 
@fahritus

Dostum ben insanın hayvani doğasını çözdüm ve ona göre hareket ediyorum. Hobbes yıllar önce bu durumu homo homili lupus olarak özetlemiş. Gerçeğin bize acıklı gelen doğasını değiştiremezsin. Sadece onu sanatla ve bilimle eğitebilir, ehlileştirebilirsin. Sonra gerçeğin doğasını eğip büküyüm derken bir gün bir bisikletçi sele borusunu uygun bir yerine monte eder sen bile olana inanamazsın.
 
@mehmetsunu senin o cozdugunu sandigin sey insanin dogasi degil bazi serefsizlerin dogasi genelleme yapmamak lazim.
Ayrica is hakkini aramak gibi modern yontenmlerden cikarsa seleyi kimin kime monte edecegi hic belli olmaz
 
Seleyi kimin kime monte edeceği noktasında bence bir mahsur yok. Yıllardır bisiklet süren ve esnaf takımından tokatlanan biri olarak en ufak bir sempatim bile olmayacağını belirtmek isterim. En iyisi taner07 nin yaptığını yapmak yanıi protesto edip ambargo uygulamak. Bu kezde gresham kanunu tersten çalışsın ve iyi bisikletçi kötü bisikletçiyi piyasadan kovsun.
 
bana bir sefer salcano xrs 030'u "dünyanın en iyi yarış bisikleti" diye satmaya kalkmıştı.
o gün bu gündür önünden geçmem.
 
  • Beğen
Tepkiler: abugarandi
Aynen bende bakıma götürdüm zorla baktılar bisiklete
 
  • Beğen
Tepkiler: abugarandi
@mahmut güldeş Merhaba ;
Her zaman soylerim 2.el iyi malim olacagina Sifir faturali belgeli temiz orta sekerli malim olsun.Yaptiklari ayip degil ayip diyemeyiz Ayibin adiligin önde gideni.Heryerde anlaticam bunu birkac musterisini dusersem kar kardir.Acimiycaksin boylelerine.Herkes alin teri ile kazaniyo yaptigina bak itin.
İyi Forumlar Dilerim.
 
bakırköyde oturuyorum 1-2 yılda bir neyse diyip metin bisiklete gidiyorum her seferinde pişman olup dönüyorum. 3 temel sebep:1- sürekli (yalan demeyeyim de...) kandırmaca.. 2- ilk gittiğinde şurada bekle geliyorum deniyor asla gelinmiyor. her seferinde giderken dur dur geldim deniyor. 3 her fırsatta kazıklamaya çalışıyorlar. yahu adamla pazarlık yaptık indirim yapmadı neyse ok dedim ver ürünü. dediki depodan getirmem lazım iki saat bekle. bekledim. 4 saatte getirdi. aynı ürünü getirdi bu onun üst modeli 5 lira daha ver diyor. ne farkı var neresinde yazıyor üstü altı olduğu rengi de her şeyi aynı diyorum modeli öyle diyor. daha yazacağım da zamanım yok. her gidişimi buraya yazmak istiyorum.

bisikletçi olmayı hak etmiyorlar...

kendimi yalnız sanıyordum okudukça dertleşmiş gibi oldu ne çok şikayet var. ama ne yazık ki umurlarında değil... yıllardır aynı . yaşlı adam yokken de ben gidiyordum farklı bir şey yok bence...
 
Eminim bu durumlari hepimiz yasiyoruz.Ne diim ya allah sizi islah etsin,esnaf olun adam olun,canimi yiyin:)
 
Geri