Scudo Sports

Merida Speeder'ın Yükselişi

@mariokaldato

Şimdiki ortalamalarını ölçsün, bir de sabit maşa ile ortalamalarını ölçsün.Performans farkı taş çatlasın %10 olur.%10 az mı kesinlikle az değil.Hissiyat olarak performans artışı %10'dan fazla bile olabilir ama sayısal olarak kesinlikle %10'u geçmez.

Değer mi maşa değişimine bence değmez.
Değerli dostum @Mhmm@ nin dediği güzel olur Scultura 300:harika:

Merida Crossway 300 ile trafikte genel ortalamam 20 km/sa
Scott Speedster 20 ile trafikte genel ortalamam 23,5 km/sa

Scott'ta maşa karbon ayrıca Crosswaya göre
-Daha da hafif
-Daha aerodinamik
-Daha ince lastikli
-Daha rijit
-Daha akıcı jant setine sahip

0lduğu halde fark sadece 3,5 km /sa.
Aradaki fark sadece ve sadece maşa farkı olsaydı,performans farkı daha da düşük çıkacaktı.


Bisikleti alırken sabit maşalı almakta fayda var.
 
Son düzenleme:
Scudo
@hamlet2006

Valla degerleri , istatistikleri ne bileyim bilimsellikleri boyle yuzume yuzume vurunca inan sanki içime tibet öküzü oturdu, bide üstüne şikago öküzleri kamp attı. Buyuksun reis vesselam ama tekrar soyluyorum %10 insanlik icin buyuk bir adımdır ahahah :D
 
@mariokaldato
Yok Cumhur Ağabey,ne bilimselliği.:)Alırken sabit maşa almak lazım ama değiştirmeye gelince değer mi pek taraftar değilim.
 
@mariokaldato

Kanka kedi sever dostumuz bisikletin aero dinamiğinden bahsetmiş, dağ (şehir) bisikleti ile yol bisikletinden rüzgar direncinden bahsetmiş, elbetteki , 1 kg fark olumlu yansır ancak daha önemli olan konular var :) hanıma yakalanmadan 1 saatte 30-35 km yol yapmak nasıl olur. Eski bir merida speeder 200 kullanıcısıyken yol bisikletine geçenlerdenim pişman değilim:bsmagryr:?:harika:
 
@hamlet2006

En büyük ikilemim.

Bisiklet olayına ilk girdiğimde yol bisikletiyle başladım; ki eğer performans beklentiniz varsa, herkese tavsiyem yol bisikletiyle başlaması. En kötü flat gidon fitness tabir edilen bisikletle başlanması ama onla başlayıp da 3 ay sonra "ya buna drop gidon taksam mı" demeyen kimseyi bilmiyorum. Yol bisikleti candır.

Mamafih, eğer sahilde gezeyim, orda burda sürteyim, arada engebeli yollara gireyim -ki engebeli yoldan kastım arazi değil, yoğurtçu parkı-kurbağalıdere arası bisiklet yolu :D- yol bisikleti gerek hakkını verememenizle, gerekse en ufak titreşimi kıçınıza başınıza hissettirmesiyle -ki benim yolda karbon çatal vardı- zevkünüzü ezüyete çevirebilü.

Hanımla sahilde pedallarken baktım böyle olmuyor, tin tin gitmek için yol bisikletine ne hacet; gittim bir düz maşa fitness bisiklet aldım. Hesapta kıçı başı sağlama alacağım. Aldım da. Ama bu sefer de bileklerime acayip bir ağrı binmeye başladı. İstanbul'un altın olmayan her taşı toprağı, bileğimde ağrı olarak kendini hissettirmeye başladı. Yol kullanırken böyle sıkıntılarım yoktu, duruş açısından mı, drop'tan mı, yoksa -ki bence öyle- karbon çatal olmasından mı bilmiyorum.

Şimdi gene yol ayrımına geldik. Ya gidip karbon çatallı bir şehir bisikleti alacağım; ya da yıllardır hep imrendiğim ama çeşitli -"önde gereksiz ağırlık, hep kitli gidiyorsun, ne lüzumu var"- sebepler yüzünden sıcak bakmadığım ön süspansiyonlu bir modele geçeceğim.

(Bu arada şunu da belirteyim, kitli de olsa, düz aluminyum maşaya göre titreşimleri daha az iletir ön süspansiyon, onu da bilirim yani)

Bir taraftan mantığım hala "git düz karbon maşalı şehir bisikleti bul" diyor, gönlüm ise "yeter bu merak, git süspansiyonlu al, süspansiyonlu ile mutsuzluğa da varım"..
 
@Mert E.

Hocam merida spedeer 500 bisikletim var. 9,41 kg karbon maşa,karbon sele borusu ve ultegra set var ve açıkçası bana seri bir bisiklet gibi geliyor. Akıcılığı falan gayet iyi ama tabi yol bisikleti tecrübem hiç olmadığı için tam bir referans alabileceğim ölçüt yok. Drop gidon takmayı düşündüm ama vites ve fren kol sistemlerini değiştirmek çok maliyetli olabilir diye emin olamadım. Bir de normalde boyum 177 ve ortalama 52-54 kadro uygunken bisikletim 50 kadro. Sürüşte sorun yaşamıyorum ama yine de değiştirsem mi diye düşünüyorum.
 
speeder serisinin 200 ve üzerini gravel e çevirirken gidon ve sti kolları değiştirmek yetiyor galiba ama bende 100 var. değişim yapmak istersem (bütçem max 2000) zorunlu değişimlerde bütçeyi aşmadan gravel a çevirmem mümkün olur mu arkadaşlar?

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
@hamlet2006

En büyük ikilemim.

Bisiklet olayına ilk girdiğimde yol bisikletiyle başladım; ki eğer performans beklentiniz varsa, herkese tavsiyem yol bisikletiyle başlaması. En kötü flat gidon fitness tabir edilen bisikletle başlanması ama onla başlayıp da 3 ay sonra "ya buna drop gidon taksam mı" demeyen kimseyi bilmiyorum. Yol bisikleti candır.

Mamafih, eğer sahilde gezeyim, orda burda sürteyim, arada engebeli yollara gireyim -ki engebeli yoldan kastım arazi değil, yoğurtçu parkı-kurbağalıdere arası bisiklet yolu :D- yol bisikleti gerek hakkını verememenizle, gerekse en ufak titreşimi kıçınıza başınıza hissettirmesiyle -ki benim yolda karbon çatal vardı- zevkünüzü ezüyete çevirebilü.

Hanımla sahilde pedallarken baktım böyle olmuyor, tin tin gitmek için yol bisikletine ne hacet; gittim bir düz maşa fitness bisiklet aldım. Hesapta kıçı başı sağlama alacağım. Aldım da. Ama bu sefer de bileklerime acayip bir ağrı binmeye başladı. İstanbul'un altın olmayan her taşı toprağı, bileğimde ağrı olarak kendini hissettirmeye başladı. Yol kullanırken böyle sıkıntılarım yoktu, duruş açısından mı, drop'tan mı, yoksa -ki bence öyle- karbon çatal olmasından mı bilmiyorum.

Şimdi gene yol ayrımına geldik. Ya gidip karbon çatallı bir şehir bisikleti alacağım; ya da yıllardır hep imrendiğim ama çeşitli -"önde gereksiz ağırlık, hep kitli gidiyorsun, ne lüzumu var"- sebepler yüzünden sıcak bakmadığım ön süspansiyonlu bir modele geçeceğim.

(Bu arada şunu da belirteyim, kitli de olsa, düz aluminyum maşaya göre titreşimleri daha az iletir ön süspansiyon, onu da bilirim yani)

Bir taraftan mantığım hala "git düz karbon maşalı şehir bisikleti bul" diyor, gönlüm ise "yeter bu merak, git süspansiyonlu al, süspansiyonlu ile mutsuzluğa da varım"..
Hocam ben karbon maşalı şehir bisikleti kullanıyorum. Giant Escape 1 2019 modeli. Baştan aşağı da deore taktım. Bende de biraz bilek ağrısı oluyor. Sürüş tekniği ve alışkanlık ile alakalı. Jel dolgulu bir eldiven gerekiyor ve rahat ettiğiniz tutuş açısını bulmanız gerek.
 
speeder serisinin 200 ve üzerini gravel e çevirirken gidon ve sti kolları değiştirmek yetiyor galiba ama bende 100 var. değişim yapmak istersem (bütçem max 2000) zorunlu değişimlerde bütçeyi aşmadan gravel a çevirmem mümkün olur mu arkadaşlar?

(link)

7-8-9'lu Shimano sistemlerde MTB ve yol grubu aktarıcıların tel çekme oranı aynıdır. Yani yol ve mtb aktarıcılarını dilediğiniz kombinasyonda kullanabilirsiniz.

Bu durumda 8'li Acera arka aktarıcılarınız ile Claris sti kolları kullanabilirsiniz. Ancak dikkat etmeniz gereken nokta düz gidonu dropbar ile değiştirdiğinizde bisikletinizin uzanma (reach) mesafesinin de artacağı gerçeğidir.
 
7-8-9'lu Shimano sistemlerde MTB ve yol grubu aktarıcıların tel çekme oranı aynıdır. Yani yol ve mtb aktarıcılarını dilediğiniz kombinasyonda kullanabilirsiniz.

Bu durumda 8'li Acera arka aktarıcılarınız ile Claris sti kolları kullanabilirsiniz. Ancak dikkat etmeniz gereken nokta düz gidonu dropbar ile değiştirdiğinizde bisikletinizin uzanma (reach) mesafesinin de artacağı gerçeğidir.
(link)

aynakol 3 yapraklı peki şununla sorun yaşar mıyım. en azından yaza bununla girsem aynakoluda gerekirse yaz sonuna değiştirebilirim. speeder serisi hakkında forumdaki dönüşüm yapanlardan vs.. yazılar okudum dönüştürüpte memnun kalmayan sorun yaşayan görmedim o yüzden reach mesafesi sorun olmaz heralde

aslında corona olmasa; ticaretlede uğraştığım için aylardır cepten yemesekte yatırımımızın karşılığını alamadık :) o yüzden bütçe sorunum var ilerisininde ne olacağı bilinmezlik iken... bu sebeple birazda bütçe kısarak gitmek zorundayım
 
@osmancan71

Yol tipi ön aktarıcılarda 3'lü sistem çok ender karşınıza çıkar. Ancak limit ayarlarını yaparak 3'lü aynakolunuzun 2 dişlisini kullanarak 2'li sistem şeklinde çalıştırabileceğinizi düşünüyorum.

Reach mesafesindeki artış öne daha çok uzanmanıza ve alışık olduğunuzdan daha agresif sürüş pozisyonuna sebep olur. Yatırım yapmadan önce benzer ölçülerdeki bir yol bisikleti ile deneme yapmanızı tavsiye ederim.
 
@osmancan71

Yol tipi ön aktarıcılarda 3'lü sistem çok ender karşınıza çıkar. Ancak limit ayarlarını yaparak 3'lü aynakolunuzun 2 dişlisini kullanarak 2'li sistem şeklinde çalıştırabileceğinizi düşünüyorum.

Reach mesafesindeki artış öne daha çok uzanmanıza ve alışık olduğunuzdan daha agresif sürüş pozisyonuna sebep olur. Yatırım yapmadan önce benzer ölçülerdeki bir yol bisikleti ile deneme yapmanızı tavsiye ederim.
anladım. 3. yaprağı zaten normalde de çok nadir hız denemesi yaparken kullanıyorum. o yüzden bi süre idare edebilirim dediğiniz gibi limit ayarı ile. kırşehirde onu bulmam zor ama söylediğinizide düşüneceğim
 
@osmancan71, @Sadettin Z. 'nin söylediklerine ek olarak bir de frenlerinizi mekanik diske çevirmeniz gerekiyor. Bildiğim kadarı ile STI kollarda 10'lu sistem tiagra altında hidrolik fren kolları yok.
 
@MakRo

Fren konusunu atlamıştım, faydalı bilgi. :harika:
Maliyetine katlanılırsa TRP Hy/Rd gibi hibrit bir fren sistemi de tercih edilebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
@osmancan71, @Sadettin Z. 'nin söylediklerine ek olarak bir de frenlerinizi mekanik diske çevirmeniz gerekiyor. Bildiğim kadarı ile STI kollarda 10'lu sistem tiagra altında hidrolik fren kolları yok.
işte o kötü oldu . o zaman maliyet epey katlanacak. onun yerine satıp gravel alsam daha iyi olur sanki 5-6 civarı ne önerirsiniz :D :D hidrolik frenide sevmiyorum zaten mekanikte benzerdir ama gravellerda v diye alternatif yok galiba
 
@osmancan71

Hidrolik disk fren birçok açıdan alternatiflerine göre üstün bir sistem. Özellikle gravel bisikletinizi amacına uygun şekilde kullanmak istediğinizde ihtiyaç haline geliyor.

5-6K civarında sıfır olarak sadece Corelli Goat 2.0 modeli var ancak forumu takip ediyorsanız kullanıcılarının epey sorun yaşadığını görmüşsünüzdür. İkinci ellerde Carraro Gravel G2 2020 modeli bütçe dahilinde bulunabilir sanıyorum. Sene başında gelecek zamlarla fiyat yükseleceği için elinizi çabuk tutmanızda fayda var.
 
@osmancan71

Hidrolik disk fren birçok açıdan alternatiflerine göre üstün bir sistem. Özellikle gravel bisikletinizi amacına uygun şekilde kullanmak istediğinizde ihtiyaç haline geliyor.

5-6K civarında sıfır olarak sadece Corelli Goat 2.0 modeli var ancak forumu takip ediyorsanız kullanıcılarının epey sorun yaşadığını görmüşsünüzdür. İkinci ellerde Carraro Gravel G2 2020 modeli bütçe dahilinde bulunabilir sanıyorum. Sene başında gelecek zamlarla fiyat yükseleceği için elinizi çabuk tutmanızda fayda var.
sene başına yetişemem malesef. forumu kısmen takip ediyorum ama günlük sıkı takip yapmadığım için denk gelmedim goat2.0 sorunlarına. genelde günün fotoğrafı kapı bisiklet kokpit fotoları :)bakalım fotoları çekip letgoya yükleyeyim bisikleti yapacağım masraf yerine hiç olmadı carraro alırım. forumda araştırayım onuda biraz.

MOSSO GVL700 GRX400 20V mossonun bu modelide güzel gibi ama oda pahalı
 
@osmancan71, @Sadettin Z. 'nin söylediklerine ek olarak bir de frenlerinizi mekanik diske çevirmeniz gerekiyor. Bildiğim kadarı ile STI kollarda 10'lu sistem tiagra altında hidrolik fren kolları yok.
Şöyle birşey mı yapmam gerekır eğer hıdrolık frenı değiştirme işine /masrafını gırmek ıstemezsem


(link)

(link)
 
Şöyle birşey mı yapmam gerekır eğer hıdrolık frenı değiştirme işine /masrafını gırmek ıstemezsem

(link)
(link)

Yukarıda linkini paylaştığınız Tiagra STI kol hidrolik değil tel çekmeli fren sistemine sahip. Frenlerinizi yine değiştirmek durumunda kalırsınız. Claris kollar ve mekanik disk frenle en uygun maliyete çözülebilir.
 
Geri